5 Pt100

L

loopin3

Guest
Ik heb een probleem met prikkelen 5 PT100.Ik las een draad van de temperatuur met PT100 gelezen en ik ben in de war.Mijn probleem is hoe tot 5 PT100 komen met multiplxer voor het lezen van een temperatuur in een stap in een cyclus van lezen.
Eerste probleem is hoe de OTO prikkelen en ten tweede hoe te gebruiken, een voor cirucit prikkelen, voor 5 OTO.

kunt u mij helpen?

tank you ..hulp.Toegevoegd na 23 minuten:mijn PT100 hebben een twee draden ...

Het probleem is om analoge multiplexer weerstand voorkomen verstoort de meting.Een circuit Ik gebruikte in een aantal eerdere ontwerpen heeft twee analoge multiplexers (bijv. CD4051), een voor de bron en een of zin.De bron multiplexer wordt aangedreven door een huidige bron (referentie spanning PV transistor) en het gevoel multiplexer is aangesloten bij de meting spanning.Alle Pt sensoren hebben een terminal die op de grond, de andere naar de multilexers.

Hoi,
Hoe zit het met RTD's gebruikt in de feedback weg van een opamp, natuurlijk moet je een opamp per kanaal, maar het voordeel is het signaal beschikbaar zal zijn bij lage impedantie voor later gebruik door elke standaard ADC's multi-ingang als beschikbaar met veel nieuwe micro-controllers .Een gemeenschappelijk refence kan worden gebruikt in dit geval voor alle vijf de kanalen.

Groeten,
Laktronics

Een probleem met Pt100 is, dat u ter beperking van het stroomverbruik tot een paar mA fout om de temperatuur te beperken.Dit wordt meestal behandeld door ofwel met een AD met een laag voltage ingang of een versterker.In principe hoeft een Pt100 meting geen behoefte aan een stabiel referentiepunt, zolang het gelijk met de AD referentie.Een laag geluidsniveau analoge aanbod is meestal voldoende.

Maar nauwkeurigheid eisen voor Pt100 acquisitie kan verschillend zijn, ook de bestaande hardware vereisten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back