5.8GHz FHSS telefoon

J

johnyaya

Guest
Eerst wordt de geschiedenis & layout:
Ik heb een van de nieuwere Panasonic 5.8GHz FHSS telefoons die het station heeft een basis en zorgt voor maximaal 8 telefoons op afstand die ook kan worden gebruikt als intercoms.Het basisstation bevindt zich in het huis.Een externe telefoon is gelegen in de vrijstaande garage ongeveer 50 meter afstand.De garage is ingebed in de berghelling naar beneden van het huis met een muur gemaakt van cement en de andere 3 van hout gemaakt.Er zijn twee vensters, plus de 6 ramen in de deuren zelf.Dat afstandsbediening telefoon werkt prima.Een andere telefoon op afstand is gelegen in een winkel ongeveer 30 m afstand, bergop.De winkel heeft geen ramen en een metalen deur.De afstandsbediening telefoon in de winkel werkt nauwelijks, totdat ik vast te leggen open de deur een paar centimeter.

Dus hier is mijn vragen (s):
Heb ik gelijk in het denken dat de 5.8GHz signaal niet meer muren te dringen, maar in plaats daarvan weerspiegelt?Is de telefoon zich in de garage (die goed werkt) werk te wijten aan het feit dat er ramen zijn?Als dit juist is, dan is er iets dat zou venster werken beter dan een te winkelen zodat het RF signaal binnen het, of is een venster de beste oplossing?

Oh ja, ik heb geprobeerd te wisselen telefoons afstandsbediening om te bevestigen dat ik geen telefoon hebben een slechte.

Dankzij veel.

Hoi,Heb ik gelijk in het denken dat de 5.8GHz signaal niet meer muren te dringen, maar in plaats daarvan weerspiegelt?Ja, je hebt gelijk, in de meeste gevallen is dit zo.Is de telefoon zich in de garage (die goed werkt) werk te wijten aan het feit dat er ramen zijn?Ja en je houten wanden genoemd op de 3 zijden die kan helpen op kinda "verstrooiing" door middel van de golven denk ik.... Is er iets dat zou venster werken beter dan een te winkelen zodat het RF signaal binnen het, of is een venster de beste oplossing?Nou ja, misschien, maar het bouwen van een raam is meestal duurder dan het doen van de volgende dingen:
Als je zou kunnen bouwen van een (ontvangst) antenne voor 5.8GHz en plaats deze op het dak van de winkel, wijzend naar het huis, omdat deze manier kun je gebied te verzamelen nuttige EM van het basisstation.En je leidt de kabel die uit de Yagi in de winkel en sluit deze aan op een soortgelijke antenne die straalt ook binnen de winkel.Dit binnen-antenne zou worden aangestuurd door de antenne signaal van de buitenantenne, nietwaar?
Nu is de vraag of je relatief goedkoop kan kopen of misschien antennes te bouwen voor 5.8GHz?Ook de coaxiale kabel (die zou passief verbindt de twee antennes) is betrokken bij de kostprijs ervan op een hoge frequentie.
Op dit moment weet ik niet commercieel ingebouwde antennes voor 5.8GHz, want ik heb niet gezocht in het nog niet.Ik weet van radioamateurs constructeurs met behulp van de 5 GHz-band voor de communicatie, dus er moeten oplossingen.Heeft u een zoekopdracht als je zin hebt dit idee.Deze oplossing is de zogenoemde passieve signaal vertaling wanneer u in een dal en plaats deze antenne pair op de bergtop, een antenne ontvangt een tv-kanaal (of kanalen) en stuwt de andere antenne ernaast wat naar beneden wijst op het centrum van de vallei waar je huis (of een dorp) is.

Groeten
unkarc

Het is al vele jaren geleden dat ik geen enkele RF werk, en nooit op dit hoogtepunt van freq.Ik wilde er zeker van dat ik op het juiste spoor.Ik was echt niet zeker hoe glas in een venster signalen gekweekte 5.8GHz, maar het is de enige verklaring die ik kon bedenken.

Het gebruik van een passieve repeater was overgestoken mijn gedachten ook.Ik denk dat ik kijken naar het bouwen van een paar 5.8GHz antennes.Helaas heb ik don'y hoog zijn dat alle apparatuur die verder gaat, dus zal ik niet weten hoe goed de zelfgemaakte antennes presteren.Ik heb een korte zoektocht naar en vond een aantal antennes in de $ 25 tot $ 100 prijsklasse, maar ik denk dat ik probeer thuis eerst worden gerealiseerd.

Dank je.

Hoi,

OK, en is hier link naar topic te lezen wat goede info op deze:

http://www.users.bigpond.com/anvdg/MICROWAVE% 205GHz.doc

Ik denk niet dat een probleem waar je weinig (meet) apparatuur voor dit 6cm band (en nu weet ik dat de amateur-band is op 5760MHz en niet op 5GHz zoals ik schreef).
Omdat een parabolische schotel antenne of een hoornen heeft bijvoorbeeld voor grote bandbreedte en high-gain: er is veel te verliezen van de output van ...Ik bedoel, er is niet echt nodig om de exacte maten in uw geval.
Misschien een goed idee om te kijken voor de ham (amateur) radio-operators in de buurt van je woonwijk, zelfs een schotel gebruikt zou dienen uw doel of een tweedehands schotelantenne ook.

unkarc

Bedankt voor de doc.Ik realiseerde me niet dat de feedline was een dergelijk probleem, gewoon van uitgegaan (slecht idee) dat er beroep was een goedkoop coax die er de te doen.Meer onderzoek ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back