4x7 lettertype code voor MAX6953

P

philmod

Guest
Ik gebruik een 8051 voor de controle twee MAX6953 rijden vier 5x7 displays, het werkt echt goed, het enige probleem dat ik heb is de lettertypes zijn te dicht en ik nodig om de 5x7 displays physicaly naast elkaar.Is een enkele aangepaste 4x7 lettertype code, hoofdletters en kleine letters Alfanumerieke tekens.Mijn programma is in vergadering.

Bedankt

Hi philmod

Je deed het niet opgeven van uw laatste verzoek: ftopic149183.htmlNou proberen op te bouwen met dit kleine applicatie

or downloaded from hereU kunt een bezoek brengen aan de site
of gedownload vanaf hierHet werd ontwikkeld voor LCD schermen gebaseerd op HD44780 controller, dat
is waarom de hex byte die lijkt op de kolom onmiddellijk aan de rechterkant van de matrix zijn gecodeerd volgens dat soort display.
Maar je kunt het gebruiken om je personage uit stretch 5 kolommen tot en met 4.
Zoals ik zei het je voor, het zou imposible voor brede karakter M en W.
Daarnaast is binnen MAX6953 passen niet alle hoofdletters en kleine letters alfanumerieke tekens (slechts 24 gebruiker definieerbare tekens)

Omdat binnen MAX6953 de tekens worden opgeslagen met 5 bytes per karakter, na het vullen van alle vereiste punten in de matrix, stel de klok in elkaar gedraaid met 90 graden.
Nu de kolommen weergegeven horizontale en je kunt beginnen met coderen van links naar rechts, met de meest significante bit naar links.

7F - 1e kolom aan de linkerkant
02 - 2e kolom
0C - 3e kolom
02 - 4e kolom
7F - 5e kolom

Nu proberen te rekken de "M"-karakter tot 4 kolommen.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

U kunt ook gebruik maken van het rooster in Microsoft Excel om het karakter en vervolgens het extract de bijbehorende hexadecimale codes voor elke regel, horizontaal en / of verticaal.U kunt ook gebruik maken van Excel te schrijven van de codes uit naar een bestand in assembler, C-formaat dat kan worden ingebouwd in de processor software.Dit idee is bedacht door Alberto Ricci Bitti en zie je het bovenstaande uitvoering in mijn model idee in EDN
http://www.edn.com/article/CA207103.html?spacedesc=designideas

Het hele concept wordt ontwikkeld tot een volledige aanvraag (samen met een meer gedetailleerde uitleg) wanneer een pixel in het raster kan worden in-en uitgeschakeld door dubbel te klikken op de bijbehorende Excel cel in mijn boek:
"Excel door Voorbeeld: Een Microsoft Excel-kookboek voor Electronics Engineers" van uitgeverij Elsevier / Newnes ISBN 0750677562.

Ik hoop dat de advertentie niet beledigen.

-Aubrey Kagan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back