40Khz Oscillator

Ik probeer om de draaggolffrequentie van 40KHz met behulp van een oscillator.
De FC gaat door een amplitude Modulator (MC1496) samen met het bericht frequentie fm.Hoe kan ik dit ontwerp 40Khz oscillator?

U kunt het ontwerp een RC of LC oscillator, of het verkrijgen van het signaal door de frequentie verdeling van een hogere frequentie oscillator / microcontroller, indien u al gebruiken in uw project.

Voor RC, het ontwerpen van een brug of Wien faseverschuiving oscillator.Voor LC, de klassieke soorten Hartley, Colpitts ....Voor de frequentie verdeling gebruik logische schakelingen.Wat zijn de golfvorm die u nodig heeft, amplitude en frequentie stabiliteit?

kunt u gebruik maken van een crystall in deze frequentie?

Ik denk het niet.Dit 40Khz frequentie moet worden gevoed met een amplitude Modulator als een draaggolffrequentie ..Toegevoegd na 2 minuten:Eugen_E: "Wat zijn de golfvorm die u nodig heeft, amplitude en frequentie stabiliteit?"

Wat is het verschil?

De datasheet van de MC1496 multiplicatoreffecten IC toont een 'werkingssfeer pic van een sinus-golf als het draaggolffrequentie voor een AM-modulator.

Kijk naar Sine-golf Oscilator Circuit in Google en vindt u links naar Wien Bridge, Phase-shift en een paar andere soorten sine-wave oscillator circuits.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back