4 tot 7 decoder aan 7segment rijden geleid?

D

david90

Guest
Hoe gebruik je een 4-7-decoder aan de 7seg geleid met MCU drive?

De MCU heeft 4 ingangen en 4 uitgangen die verder gaan in de decoder.De output van de decoder ga dan naar 7seg.Ik snap niet hoe u het scherm kunt rijden omdat slechts een decoder uitgang kan worden op een tijd.

Ook is het goed om een output pin van een IC-verbinding naar een andere uitgang pin?

Ik kan niet begrijpen wat het probleem is.Het lijkt erop dat bedoel je e-circuit in de afbeelding hieronder.wat is dan het probleem?
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Ja, de decoder alleen een uitgang ingesteld op "1" op het moment.

MAAR, kunt u bewaren "1" (of "0") op 1 segment voor 5ms, dan 2e segment flash voor 5 ms, dan andere ...Immers, u terug naar eerste segment en zo verder ...Dus, heb je cyclus met 35 ms = ~ 30 Hz.

Deze methode is nammed als "dynamische aanduiding" en wordt gebruikt in de meeste eenvoudige indicatoren met microcontrollers.Quote:

Ook is het goed om een output pin van een IC-verbinding naar een andere uitgang pin?

4-7-segment decoder wordt ook wel als BCD naar 7 segment decoder.so als aan de ingang van de decoder u verlenen 4 dan de overeenkomstige segmenten voor nummer 4 gloed op de 7-segment.

Als uw MCU heeft maar 4 uitgangen kunt rijden slechts 1 BCD-tot zeven-segment (4-tot-7) decoder (7447, bijvoorbeeld).Als je 5 uitgangen je kunt rijden 2 segmenten, als je 6 uitgangen je kunt rijden tot 4 segmenten, enz. hebben.
7-segment decoder output signalen op alle 7 segmenten op hetzelfde moment!
Als u wilt weergeven meer segmenten je het in een bepaalde volgorde inschakelen van thdisplay gemeenschappelijke cathods (of anodes, afhankelijk van het type display en decoder).
Hier is een voorbeeld van hoe u kunt weergeven 3 segmenten met behulp van de resultaten van de kleinst mogelijke microcontroller's ..
Dit voorbeeld is niet 100% correct zoals in de normale situatie wordt u met slechts een BCD-naar-zeven-segment decoder en sluit alle displays parallel ..
Groeten,
IanP
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

ianp, ik wil alleen te gebruiken 1 7seg display.

Als ik 4-7 decoder gebruiken, zou ik flitser de segmenten snel, zodat ze lijken aan op hetzelfde moment?Is dat concept achter met behulp van een decoder te 7segment display aan te sturen?

Dit 4-naar-7-decoder activeert alle uitgangen tegelijk.
on..

Zodra je de uitgang van een BCD-code voor het zeggen, 8, zullen alle segmemnts gelijktijdig

worden op ..
Het concept achter het gebruik van deze decoder is gewoon om te besparen op microcontroller pinnen (4 insted van 7) en enkele microcontroller code op het veranderen van een nummer aan de 7-segment code, de laatste is echt een kleine reden ..
Groeten,
IanP

Ik snap het niet.

Ik snap niet hoe 4-7-decoder kan rijden 7seg display.
wanneer u ingang 2 in de decoder, dan is de uitgang van de pin # 2 zou gaan, terwijl andere hoog blijven laag.

Eigenlijk, als je input 0010 (decimale 2) in de BCD naar 7-segment decoder chip, zult u de uitgangen te vinden ingeschakeld voor segmenten A, B, D, E en G. ..

, aren't we?

We hebben het over een BCD naar 7-Segment Decoder,
nietwaar?Als dat zo is, geen multiplexing nodig voor een 7-segment display ...

Regards, Mike

Hier is een data sheet van de klassieke voorbeeld van de BCD-naar-7-segment decoder, de 7447:
http://web.mit.edu/6.s28/www/datasheets/DM74LS47.pdf
Deze IC rijden een 7-segment display met gemeenschappelijke anode.
De uitgangen zijn van O (pen) C (ollector) type ands kan zinken> 25mA voor stroom.
Vanaf de "echte tafel 'kunt u lezen dat indien, bijvoorbeeld, moet je weer" 1 "(BCD = 0001) uitgangen B en C zullen laag zijn, als u dislpay" 3 "(BCD = 0011) dan uitgangen A, B, C, D en G laag zal zijn en zo verder.
Ik hoop dat deze keer dat je het hebt ..
Groeten,
IanP

We zijn beiden het over dezelfde decoder: 4-naar-7 of BCD-naar-zeven ..
Groeten,
IanP

ru zeker?corrigeer me als ik fout ben maar een 4-7-decoder waarheid tabel gaat als volgt

abcd | 0 1 2 3 4 5 6
LLLL | LHHHHHH
LLLH | HLHHHHH
LLHL | HHLHHHH
.
.
en zo verder.
de link
h ** p: / / web.mit.edu/6.s28/www/datasheets/DM74LS47.pdf
waarheid tabel ziet er niet zoiets

David

Concreet die chip bent u van plan te gebruiken, zo niet de 74LS47?Ik ben bekend met de 74HC138 3-tot-8-decoder, maar niet met een 4-tot-7-decoder ...

Als je iets gebruikt als de 74HC138 met een waarheid tabel overeenstemt met een door u opgegeven, dan ja, dan moet je op "scan" elk segment een-op-een-tijd in een lus voor alle zeven segmenten ...

Regards, Mike

oke.

Als ik de BCD decoder om vervolgens 7segment wat is het doel van de MCU dan.

Goede vraag ...Ik denk dat velen van ons dacht dat je had wat nette whiz-bang-project dat een 7-segment LED's als een output-indicator nodig is en dat je met behulp van een 4-bits tot en met 7-bits decoder, omdat je gewoon was aan het einde van pennen en kon niet te rijden de LED direct met 7 pinnen ...Welke, door de manier waarop, is zeker een goede optie als u 7 pinnen beschikbaar te hebben ...

Misschien moet u ons vertellen wat u probeert te bereiken ...Misschien heb je niet echt nodig een MCU voor wat je probeert te doen ...Als u een 4-bits hebben BCD signaal dat u wilt weergeven op een 7-segment LED dan u een 74LS47 kunt gebruiken en hoef je niet een MCU ...

Regards, Mike

Ik heb je 4 pins naar 7seg geleid rijden, je kan je 4094 of 74595 decoder (tot 8 LED 7 sec met 3-pins)
kunt u vinden veel shematic op onderwerp "DIY Moving Message Display" op deze kamer.

Succes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back