3 fase motor met variabele snelheid

L

Ludvig

Guest
Heeft iemand weet waar te vinden schematisch voor triac of tyristor controle van elektrische 3 fase motoren 5kW.
Rgds
Ludvig

Ik denk dat je zal vechten om te doen wat je wilt met triacs / thyristors.
3ph snelheid van de motor is over het algemeen geregeld door een aanpassing van de frequentie van het aanbod door middel van een omvormer.met behulp van triacs, je zou het verminderen van de spanning en dus de output koppel van uw draaibank, dat is het laatste wat je wilt op een lagere snelheid.
uw beste weddenschap zou een 3ph omvormer.
Als u wilt proberen triacs, iets langs de lijnen van een hoog vermogen dimmer circuit x3 met een drievoudige bende pot kan werken

hoi

Ik denk dat gebouw / ontwerpen van uw eigen omvormer is niet zo eenvoudig
en het is niet de moeite waard om een keer te proberen, want van de kosten ...

voorbeeld;
omvormer Lenze type 8200-reeks of ev82 vector reeks kosten
ongeveer 200 euro en hebben een veel feutures
input = 230VAC
Output 3 fase
bijna alles is presettable ...
snelheid, ACC, dec, pool-pairs, DC rem ...
ingebouwd filter, de controle van de huidige / vermogen / spanning / frekw ...

Daarom heb ik vloeker kopen voor 200 euro dan een gebouw.

h ** p: / / w * w.lenze.de

hoop dat dit helpt.

Greetz Gelly

Om een drie fase asynchrone motor inductie u, in een directe modus (geen vector control) houdt voortdurend de spanning / frequentie verhouding zo lang mogelijk tot een bepaald punt van de frequentie (meestal onder de 15 Hz) wanneer het mogelijk is nog toe te passen overspanning stimuleren kenmerk dat compenseren daling van inductantie en dus een vermindering van het koppel (vanwege inductantie reductie). Het geheim is het gebruik van een apparaat dat bestaat uit drie pulsbreedte modulator (8 of beter tien bits) en een computationele kern (meer UCS kan doen dit werk of je kunt beschrijven ze in VHDL), dus als je opslaan in het geheugen, een conditio sine look-up tabel waarin de omvang van produceert de maximale spanning van de link kunt u altijd moduleren deze omvang in functie van een frequentie die genomen uit AD of een communicatie kanaal dergelijke UART of andere.
Bye Stark

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back