3,5 mm en 2,4 mm SMA-connector

J

jongen

Guest
Kan ik 3,5 mm naar sma zonder gebruik van een adapter?Mijn frequentie is ongeveer 6 GHz.zijn ze allemaal machanically hetzelfde?iemand vertelde me voor die 3,5 mm en SMA zijn machanically hetzelfde.Ik ben er niet zeker van ongeveer 2,4 mm kan ik gebruiken SMA direct verbinding te maken met 2,4 mm conector?
tajnk u

de binnenste geleider diameter van 3,5 mm & SMA is niet hetzelfde, maar u kunt gebruiken om een in plaats van andere als je niet een adapter hebben, heeft het weinig effect op het gebruik van it.but u niet kunt aansluiten op een SMA 2.4mm conector, dat zal produceren niets.

Ja, u kunt SMA verbinding tot 3,5 mm, zal het geen probleem concernig elektrische karakteristieken op de frequenties van belang.Wees voorzichtig over de mechanische regeling als tolerantie voor 3.5mm zijn erg krap, het is professioneel type, terwijl de afmetingen van SMA kan variëren meer als ze zijn voor massa-gebruik door de consument, dus het is niet zelden zo dat mail SMA schadevergoeding femail 3.5mm connector indien te veel kracht wordt uitgeoefend.Gebruik geen momentsleutel, gebruik blote handen alleen!

flyhigh

Ik gebruik hebben gemaakt van 3,5 mm-aansluitingen om te paren aan SMA zonder problemen bij frequenties tot 18 GHz.2,4 mm mechanisch is NIET compatibel met een van de twee, zodat paring aan SMA kan schade aan de connectoren.
Hier is een document dat een uitstekende dekking tegen connector onderwerpen geeft.Het kan worden gevonden op het web, maar op het moment dat ik niet de tijd om het opnieuw zoeken.Groeten
D.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Door de manier kan iemand verklaren de fundamentele verschil tussen 3,5 en K-type connectoren?Ik weet dat thay zijn 100% compatibel, maar weet niet het is gewoon andere fabrikant of iets wezenlijk anders?

flyhigh

K connectoren zijn ook bekend als 2,92 mm en zijn geïntroduceerd door Anritsu voor toepassing tot 40 GHz.Het is mechanisch verschillend van 3,5 mm zoals het is beschreven in het document dat ik heb geüpload.
HP heeft later vervangen met 2,4 mm-aansluitingen, maar nieuwste toepassingen gaan voor 1,8 mm-aansluitingen.Laatste twee zijn volledig compatibel.

D.

De connector gids hierboven komt uit http://www.npl.co.uk/electromagnetic/rfmgw/tech-transfer/anamet/publications.html waar vele andere nuttige downloads op connectoren.

Deze link is gebroken, heeft iemand nog een bijgewerkte link?

winderig wrote:

De connector gids hierboven komt uit h ** p: / / www.npl.co.uk / elektromagnetische / rfmgw / tech-transfer / anamet / publications.html waar vele andere nuttige downloads op connectoren.

edaforum wrote:

Deze link is gebroken, heeft iemand nog een bijgewerkte link?winderig wrote:

De connector gids hierboven komt uit h ** p: / / www.npl.co.uk / elektromagnetische / rfmgw / tech-transfer / anamet / publications.html waar vele andere nuttige downloads op connectoren.

flyhigh wrote:

Door de manier kan iemand verklaren de fundamentele verschil tussen 3,5 en K-type connectoren?
Ik weet dat thay zijn 100% compatibel, maar weet niet het is gewoon andere fabrikant of iets wezenlijk anders?flyhigh

de link hieronder is zeer behulpzaam ongeveer 3,5 mm en SMA-Kruis-familie-verbinding, met name over het gedeelte dat u kan schade aan de 3,5 cal kit als je de connector draaien terwijl aanscherping (die zeer eenvoudig te doen).

h ** p: / / www.microwaves101.com/encyclopedia/connectorsprecision.cfm # 35mm

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back