230v lichtnet gevoed worden door

R

rahnette

Guest
Hallo, Heeft iemand suggesties voor een eenvoudige schakeling aan de macht een LED van 230v 50Hz netspanning (Verenigd Koninkrijk). dankbaar bedankt voor enige reactie rahnette

Gebruik condensator weerstand Rc = 1/ωC. voor 10mA gebruik 150nF, voor 20mA gebruik 300nF. Groeten. Mr.Cube

Dankzij mrcube_ns Maar kunt u uitleggen berekening in eenvoudiger bewoordingen mijn wiskunde is een beetje roestig ;-) Ik neem aan dat je bedoelt te capactor plaatsen in serie met LED? Wat rahnette Sorry als ik twee keer ben gevraagd, maar ging om het antwoord te plaatsen voor je bijgevoegd bestand geladen in mijn browser.

U moet naar een andere silicond diode (1N4004 of iets dergelijks) te beschermen LED tegen omgekeerde polariteit aan te sluiten. Als je aanneemt dat hij LED stroom zal zijn 10mA dan naar 220V laten vallen heb je ongeveer 22000Ω. Zoals door mrcube_ns kan een condensator (geen warmte) in plaats van een weerstand gebruikt. Dus hier zijn gegevens die nodig zijn om berekeningen uit de presence: Rc (voor 10mA @ 220V) = 22000Ω ω = 2 * Π * ff = 50Hz C = 1/ωRc = 1/2 * Π * 50 * 22000 = 144nF closesed beschikbaar condensator 150nF/400V ...

Hulp wordt zeer gewaardeerd. Ik was een beetje verbijsterd door het symbool ω in de vergelijking, is het een lange, lange tijd geleden dat ik gebruik gemaakt van deze vorm van wiskunde. Maar ik ben nog steeds een beetje in de war. Ik weet dat LED's zijn de huidige apparaten aangedreven, maar wat wordt de voorwaartse spanning zijn? en welk type condensator nodig zou zijn? rahnette

Ik gebruik 100kOhm verbinden serie met LED en het circuit werken prima

Ik weet dat LED's zijn de huidige apparaten aangedreven, maar wat wordt de voorwaartse spanning zijn? en welk type condensator nodig zou zijn?
1. hebt u een niet polarisated condensator 2. als je de 1N4004 diode in antiparalel met de led, zal de maximale sperspanning zijn 0.7V hopen dat deze hulp, / / ​​a

CAPACITOR: Goede keuze zal zijn Class'X2 'of Class' 250Vac Gemetalliseerd Y 'Paper condensatoren die beschikbaar zijn, bijvoorbeeld van RS Components. Andere ding om te doen zou zijn om de stroom van de LED te controleren. Voor de meeste standaard LED's de If (max) ergens rond de 25-30mA maar er zijn enkele laag verbruik LED's die met de stroming te werken onder de 3 mA.

Zowel de weerstand of kap in serie met de led werkt. De weerstand wordt goedkoper, maar loopt warm. Ik zou gebruik maken van een 1N4007 diode de overkant van de LED (tegenovergestelde polariteit naar LED). De 1N4007 heeft een hogere spanning dan de 1N4004 en is ongeveer dezelfde prijs. Gebruik hi-brite of ultra-hi-Brite LED, omdat een lagere stroom nodig is. 10 mA zijn meer dan voldoende. De voorwaartse spanning van een LED is typisch 2V afhankelijk van de kleur, maar bij 230V voeding, dit is irrelavant. Zoals hierboven vermeld, gebruik dan een 150N pet of 22K weerstand (5W). Je kan waarschijnlijk wegkomen met een 47K weerstand of 68N cap als u een ultra-hi-Brite LED. Denk aan de kap van de spanning ratings zijn meestal DC, tenzij anders aangegeven. Gebruik 250V AC of 600V DC rating.

haha - Oeps ik denk dat ik sterk de vraag verkeerd gelezen. 4001 parallel aan de LED 100k in serie met de partij. yup dat werkt prima, ik denk dat ik het had geïnterpreteerd als 4001 parallel met de R + D dat niet zou werken. hey een notitie ik denk dat zou moeten zijn in het hier is echter dat het vermogensverlies van die 100k zal 144mW zijn niet de juiste regio voor een kleine 1/8 W weerstand. gebruik maken van een groter wattage, of zet 5x500k (1/8W) parallel, zodat je niet rookt ze.

Ik dank u allen voor uw interesse Reden voor de vraag: hebben grote Cooler eenheid in Potato winkel met veel neon-indicatoren deze zijn vervangen moest worden vaak als gevolg van storingen of dimmen in de tijd. Wil vervangen LED maar deze relatief duur. Omdat ik nu al een voorraad van LED's hebben, diodes ect. Ik dacht dat het leuk zou zijn om een ​​externe display-eenheid, die kon ik naast de controller die meer toegankelijk is dan de koeler apparaat zelf plaats te bouwen. Ik ben nu gewapend met veel info en krijg je experimenteren. rahnette

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back