220V relais met AT89C52

E

emmos

Guest
[font = Arial: 3df0ddc48f] [/ font: 3df0ddc48f]Hey iedereen Ik ben bezig met een systeem met een motor en ik gebruik 220V AC relais en AY89C52 om het systeem te controleren.

Alles ging prima totdat ik de microcontroller circuit met de relais als aangesloten wanneer de relais zijn ingeschakeld of uitgeschakeld ze opnieuw de microcontroller circiut.

Wat kan ik doen overkomen dat.

Hoe heb je aangesloten RELAIS?Heb je OPTISOLATE met OPTCOUPLERS ... Dat is de enige manier om het te doen!

Hier is de oplossing voor uw probleem 4:

Het moment van de "closing" en "openning" van het relais schakelaar moet sincronized met nul crosing van de 220 AC Voltage!.

Bijvoorbeeld, als U schakelt het relais, toen fase hoek is 90 graden, een enorme amont van curent zal gaan in uw relais veroorzaakt een enorme Elektromagnetische Interferentie (EMI) met uw schakelingen.Dit kan ook schade aan Trafo

Ook als U het relais uitschakelen, bijvoorbeeld wanneer fase hoek is 90 graden, de enorme curent zal sudenly worden onderbroken.
Van de Lentz lage volg dat er een enorme spanning wil worden geïnduceerd in uw Trafo, Back caled-ElectroMagnethic Field (Back-EMF), die kan schade aan de route!
Een eenvoudige oplossing voor het blokkeren van de Back-EMF is een FUSE gebruiken in parallel met uw Trafo.

Maar nogmaals, als je Trafo heeft een groot vermogen (en het heeft, aangezien u het besturen van een motor), de corect oplossing is om sincronize de ON en OFF tijd van het relais met de nul overschrijden van de 220 AC!

Omdat u dont weet de exacte vertraging tussen het moment dat je verandert de output pin van de microcontroller en de tijd dat het contact daadwerkelijk werkt, you cant doen precies nul overweg operatie.Deze techniek werkt goed bij gebruik van een triac en meestal enkele isloators als MOC3041 hebben een ingebouwde zero cross detectie.

Bij gebruik van relais, de AT89C51 is een zeer kwetsbare processor.Hier is wat je kunt doen.

1.Probeer om de relais te verplaatsen naar een andere PCB.
2.Gebruik een of andere vorm van "buffer" circuit op de contacten van het relais.Dit kan een RC of een MOV.
3.Gebruik opto-isolatoren tussen relais rijden transistor en controller-uitgang.
4.Probeer een andere versie van de C51-controller, liefst zonder een ALE-pin.Sommige nieuwere versie hebben een software ALE remmen.
5.Probeer een ander pakket, zoals PLCC44 is minder suceptable aan lawaai.
6.Goed los te koppelen van de controller met een korte aanlooptijd 0.1UF keramisch
7.Verbeteren van de PCB ontwerp te zorgen voor een goede macht vliegtuigen controller.

Hoi,
Waarschijnlijk heb je een printplaat met slechte gnd aansluiting, proberen om een pcb te maken met een vlakke grond, indien u 4 layer PCB, of plaats een gnd vlak rond signaal sporen voor 2 layer PCB's, en een aparte uC massaplaat van relais massaplaat, of gebruik beter, zet sommige optoisolators.Ook, vergeet niet ontkoppeling caps zo dicht mogelijk bij UC.100nF voor hoge spanning voorbijgaande glitches en 10-100uF voor lagere frequenties ontkoppeling.Ook als u meer dan een relais, en schakelt u ze op allemaal op hetzelfde moment, zal een ernstige storing op uw hoogspanningslijnen.Dit effect is bekend in hoge-snelheid digitale als "de grond stuiteren".Dit kan leiden tot uw resetten.Ofwel zorg ervoor dat u een krachtig genoeg voeding (lage inwendige weerstand), of proberen om enige vertraging tussen het moment van schakelen relais te voegen.

Hallo daar iedereen.Ik heb uw hulp hier.Nou, ik ben een uni student werken aan mijn afstudeerproject ontwerp van een stoplicht controller.Iam gebruik AT89C52.Het probleem is wanneer ik gebruik het relais, de output van de controle niet in orde.Im met 8 relays.If i dont gebruik van het relais het gewoon werken normaal.Ik weet dat dit veroorzaakt door "terug EMF".Ik had toe te voegen diode.Kunnen jullie aub nog kijkje op mijn schema.Please help me.Thank you so much
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hi endikus,

uw schema is OK voor zover ik kan zien.

U moet gebruik maken pullup weerstanden tot 5 V (4K7) bij elke uitgang van uw 89C52 die het besturen van de ULN.

De interne pullups van 8051 zijn te zwak om volledig overschakelen op uw ULN.

hoop dat dit helpt, best regards

hi endikus

als het probleem is met de belasting aangesloten op relais proberen varistoren gebruiken parallel met het relais contact om vonken te vermijden.

Hope this help.

Hi emmos,

Als uw doel is om over te schakelen aan / uit een lamp gebruik maken van een MOC3041 (of een andere optocoupler met interne
zero-crossing detector) gecombineerd met een TRIAC die kan omgaan met de huidige lampen / spanningen.

-Op deze manier hoeft niet de relais schakelen de vonken contacten rondom uw logische schakelingen.

-Met OPTOCOUPLER, de lasten niet eens met de gemeenschappelijke grond met de logica.

-Gebruik TRIACs met line-gesynchroniseerde trigger, krijgt u zeer lage EMF emitions.
Tijdens de ontwikkeling Een must:GEBRUIK EEN ISOLATED TRANSFORMATOR voor beveiliging.Hope this help,

humber555

Gebruikt Sharp opto-relais een tijdje geleden met PIC:

http://www.sharpsma.com/sma/products/opto/SSR/ssr_sip.htm

Optoisolated en ingebouwde 0-cross circuit ...

pisoiu is recht op het geld.De bron van het probleem is de hoge voorbijgaande komende vanaf de huidige schakelen.Zelfs als je optisch het lage niveau circuit te isoleren, een goede aarding is nog steeds een must voor dergelijke systemen.Het idee is om de lus gebied te verminderen omdat het magnetisch veld gegenereerd door een stroomvoerende lus is recht evenredig met de lus gebied.Dus, als de huidige lus gemaakt door de schakeling die het relais wordt ingeschakeld moeten worden klein en de huidige lus op uw bord waarop de belasting huidige is ook zeer klein.

Daarnaast is de aarding van uw e-mail CPU gedeelte moet ook goed zijn.Dat betekent, nogmaals, moet u een minimum te beperken de lus gebied op de signaal lijnen (4 layer boards werk erg goed hier).Dit is omdat, nogmaals, de spanning opgewekt in een lus in een gevarieerd magnetisch veld is ook evenredig met de oppervlakte van de lus.

Zero spoorwegovergang detectie is niet nodig voor relais-uitgangen worden als gevolg van onbetrouwbare kennis van de feitelijke contact schakeltijd met betrekking tot de tijd die je zet de relais spoel op.Kan echter een buffer op de contact helpen.

Beste manier om te verdedigen tegen dergelijke problemen is te voorkomen dat het relais te schakelen van het maken van slechte transients.

In case it did, be sure that your circuit is not affected by it. Ajay

trying to correct it with snubbers, decoupling capacitors and pcb lay-outs.

Waarom omgaan met de "efects"
proberen te corrigeren met snubbers, ontkoppeling condensatoren en PCB lay-outs.

Om dit soort problemen moet je uitsluiten of het "oorzaak minimaliseren".humber555

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back