A
aot
Guest
Ik heb een kleine, goedkope (gekocht van ebay) 2.4GHz video zender die ik gebruik met een kleine CCTV-camera te zenden terug beelden van een quadrocopter. De receptie is niet fantastisch, alleen kost ongeveer 5 pond dus het is niet een groot probleem, maar voordat ik het koop iets anders kan ik net zo goed zien wat er gedaan kan worden. De antenne is gebruikt is een kort monopool draadje plakken uit de printplaat. Kan dit worden vervangen, bijvoorbeeld sluit een aantal coax om het te hebben en een SMA-connector aan het uiteinde voor het aansluiten van de standaard 2,4 GHz antenne's, of is het waarschijnlijk een aantal matching netwerk / andere dingen om af te stemmen / elektrisch de antenne te verlengen zo de output is niet 50ohms? Alle onderdelen zijn zo klein, het is moeilijk te zeggen! Ik dacht dat het waarschijnlijk gaat niet mogelijk zijn, maar kwam ik dit: draadloze UART seriële data module XBee vorm Arduino | eBay Groot-Brittannië [/url] Ja, het is op een lagere frequentie (868MHz), maar zeker het principe is hetzelfde? U zult merken in het beeld dat ofwel een kleine antenne is aangesloten, of een SMA-aansluiting, en vermoedelijk het is gemakkelijk uitwisselbaar. Bedankt, Aaron Als ik erover nadenk wifi-antenne's lijken allemaal te gebruiken