120VDC tot 12VDC en 5DC

D

darla1

Guest
Beste allemaal

Kan iemand mij vertellen hoe stap omlaag 120VDC te 12DC en 5DC te leveren microcontroller MOSFET driver circuit.zonder gebruik te maken van alle omvormers.

Thanks in advance

Misschien een HV lineaire regelaar zoals dit zal helpen.Het hangt af van uw huidige verbruik.

Een typisch microcontroller driver circuit mag geen tekenen meer dan 20 mA.
Te laten vallen spanning uit 120Vdc tot 12V (or5V) mag u 4.7k (at) 4W weerstand en een 12V (of 4.7V) Zener diode.

Dank u, mijnheer de gril en Drwhof

mijn micro-en driver circuit neemt alomost 60ma van de huidige,bedankt

Ramesh
Laatst gewijzigd door darla1 op 30 maart 2009 13:25; bewerkt 1 keer in totaal

Maak een eenvoudige Zener diode spanning regulator Zener Diode Voltage Regulator Rekenmachine:
http://www.reuk.co.uk/Zener-Diode-Voltage-Regulator.htm

Rgds,
IanP
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

IanP schreef:

Maak een eenvoudige Zener diode spanning regulator Zener Diode Voltage Regulator Rekenmachine:

http://www.reuk.co.uk/Zener-Diode-Voltage-Regulator.htmRgds,

IanP

Deze methode is niet efficiënt, omdat de meeste van de kracht verloren gaat in de serie weerstand (P = R * I ˛) ..maar het
is simpel ..
Dus,
let op het vermogen van de weerstand ..

Aan de andere kant zijn er geschakelde voedingen die kan gemakkelijk 100Vdc/ac input en converteren naar 5Vdc/100-500mA, ze zijn van de grootte van een mach-box (niet veel groter dan een high-wattage weerstand) en ook zij zijn doeltreffend en don t genereren veel warmte ..
Misschien dat is de weg te gaan ..

Rgds,
IanP

IanP schreef:

Deze methode is niet efficiënt, omdat de meeste van de kracht verloren gaat in de serie weerstand (P = R * I ˛) ..
maar het is simpel ..

Dus, let op het vermogen van de weerstand ..Aan de andere kant zijn er geschakelde voedingen die kan gemakkelijk 100Vdc/ac input en converteren naar 5Vdc/100-500mA, ze zijn van de grootte van een mach-box (niet veel groter dan een high-wattage weerstand) en ook zij zijn doeltreffend en don t genereren veel warmte ..

Misschien dat is de weg te gaan ..Rgds,

IanP

Beste allemaal

kan iemand suggereren beter aanbod om mijn eis ..

Darla

Darla,

U kunt de plaats van de weerstand door een condensator met behulp van de formule:

Xc = 2 x PI x F x C

C = 1 / (2xPIxFxXc)

Hi all

plz vinden bijgevoegd document die ik gebruik voor de voeding design ... hier ben ik met behulp van tweede circuit dat is inclusief transistor en dioden ....

in th document ze krijgen Vaux 14V maar als ik het testen van deze Ik krijg alleen 2V.

Alle waarden zijn hetzelfde als in het schema .....

kan iemand helpen ...

Darla

Je kan een circuit als dit.Ik gesimuleerd met microcap.Niet getest.
Transistor Ik stel voor gebruik MPSA42.C1 moet 3uF 450v.In de simulatie is voor een belasting van 60mA.Input is 220v 50h.
R2 is alleen voor de simulatie.Niet gebruiken in de definitieve route!
D1 is een 13V Zenner diode

dank de heer penrico

dit is minder transformator voeding van hoofdbrandblusleidingen .....( i dont gebruik wilt maken van de circuits die wordt weergegeven door u)

let wel dat ik heb geregeld 120DC, ik nodig om deze stap tot 12V en 5VDC aan de macht up microcontroller driver circuit.Totaal vlottende reuired is 50mA maximum.

bedankt
Darla

Ik
ben niet zeker of het zou werken, maar waarom niet binden sommige weerstanden in serie en trek je de spanning van hen,
in de veronderstelling dat je niet nodig hebt veel stroom.

Als u geen gebruik wilt maken van een Buck of een discrete lineaire regelaar kun je gebruiken.

TL783C HV drie terminal regelgever.

http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/tl783.pdf

Dit zijn onder twee dollar.

Digikey heeft ze

http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name=296-20687-5-ND

Ik adviseer u een weerstand op de ingang van de toezichthouder te laat de spanning en de spreiding van de macht dissipation.You moeten verstrooien 5.4W kloof tussen het vermogen en de weerstanden aan Pack toezichthouder gebruik maken van een goede koeling van de regulator! !Dan gewoon gebruik maken van een 7805 uit de TL783 voor uw 5V.[edit] Sorry t_maggot geen mededeling u al voorgesteld de 783.

Hier krijg je een computer voeding!5 -5 12 -12
alles binnen handbereik

denken ...kunt u niet verminderen volt zonder opgenomen ze allemaal weg ..Er zijn een miljoen manieren om dit te doen, maar ze alle branden uit hetzelfde bedrag en zijn per definitie inefficiënt omdat je doel is het wegnemen ENERGIE.en alle eenvoudige manieren om energie is de warmte ..
OF
kunt u gebruik maken van een DC-DC converter ..transformator zal converteren naar i v
weet je ..Er zijn kleine .5 "x.5" dc-dc als volgt uit:
http://www.murata-ps.com/cgi-bin/cd4power.storefront/49fa41a70e99d5f6271d0c9f8942071a/Product/View/8904409

het kan alleen 70v, maar intensivering naar 70v en vervolgens met behulp van dit dubbele efficiëntie ..plus zou isoleren alles uit de powerside

Ik ben in dit hetzelfde schuitje, ik gebruikte een MOSFET ingeschakeld deels om aan de slag te 70v, en vervolgens een ander model DC-DC converter die volledig zwevende 15 V en-10V uitgangen ...sinds im besturen van een 600amp IGBT en moeten de negatieve spanning van het uitschakelen van de IGBT goed.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back