120 MHz-band pass filter design - help please

D

davicente

Guest
Ik ontwierp en gesimuleerde een 120 MHz (BW3db = 21 MHz) bandpass filter met ciolcraft en temex s-parameters bestanden, maar als ik de printplaat gemaakt, de reactie van het filter was heel anders dan degene die ik verkregen tijdens de simulatie met magnetron kantoor . Heb ik een slechte simulatie? Moet ik vertrouwen op de s-parametres van coilcraft en temex? Bij voorbaat dank. Arevalo

Op deze frequenties de extra capaciteit van PC pads en sporen en sporen inductie significant worden. Als dit niet op een printplaat zijn er nog soortgelijke parasieten. Probeer de simulatie met een schatting van deze parasitaire waarden of beter nog onder de printplaat lay-out in uw simulatie.

Davicente, Probeer op te nemen in de simulatie toleranties van de elementen. Uw filter is relatief smal en waarschijnlijk gevoelig voor toleranties. Ik weet niet hoe uw filters eruit ziet, maar in uw geval, is het beter om een ​​filter te gebruiken met resonatoren in plaats van de canonieke vorm een ​​- kun je zo'n fiter te ontwerpen met identieke spoelen. Neem een ​​kijkje op N / u / h / e / r / t / z website. Daar vindt u F_I_L_T_E_R Solution 9.0 demo, in staat om het ontwerpen van filters met identieke resonatoren. Best of luck, STO

Hallo STOYANOV Ik kan een item niet vinden in filter oplossingen voor een BPF te ontwerpen met identieke resonatoren. Hoe kan ik deze functie gebruiken? Met vriendelijke groet

Ik denk dat 120MHz filter is gemakkelijk te ontwerpen met LC componenten. voordat je ontwerpt, moet je die bepalen het type en de reeks van filter. bij de verwerking van debug, moet u elk blok stap te voltooien voor stap.

Ik wil het ontwerp van een bandpassfilter op een FR4 print 1,6 mm thickness.The ligt tussen 70 Hz en 30kHz.Cutoff frequentie op 200 Hz en 10 kHz. Pls raden me welke condensator wordt gebruikt als hieronder opgesomd: 1. 220nF 2. 100nF 3. 470uF

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back