12 watt SMPS met uc3845 & MJE13007

J

jagspaul

Guest
Ik heb een 12V, 1 amp SMPS gebruiken uc3845 en MJE13007 (NPN Transistor).voor belasting 100 mA de SMPS is stabiel maar whe belasting stroom is 500 mA de transistor steeds schade (Base verzamelaar knooppunt kortsluiting).please help.

groeten
Jagadish

wat voor soort buffer heeft u gebruikt?wat is de leakeage van de primaire wikkeling van de Transfomer?heb je meten met de oscilloscoop de maximale amplitude van de pulsen?
een ander ding, heb je gebufferde de poort (basis in ons geval) drive circuit?de bipoalar transistors wellicht groter dan de basis stromingen MOS gate stroom.Ook is een goede ideea als je kan bieden negatieve impuls voor de uitschakeling.Sluit de basis van de transistor om de negatieve pin van een elektrolytisch pet en de positieve pin aan de basis bestuurder.parallel met de dop moet een 22-47R weerstand.de dop moet 10-47uF worden bij min 25V.
voor deze stroom verbruikt meer eenvoudig zal zijn om speciale SMPS IC die de controle en insluiten schakelaar te gebruiken.powerint (TOP, tny, LinkSw) ST (Viper) Fairchild (FAN) zijn slechts enkele opties.ze hebben uitgebreide literatuur en ontwerp voorbeelden en is zeer makkelijk te gebruiken.

Dank u voor uw antwoord.
Eigenlijk heb ik niet oscilloscoop.Tenslotte heb ik vervangen door de BJT met Mosfet 2SK727 en het vaststellen van het probleem.Ik denk Vceo van MJE13007 is niet voldoende voor deze toepassing.Nu is het probleem in verband met de stabiliteit van het systeem.De o / p spanning van de SMPS is zeer instabiel.
Ik ben nieuw in SMPS systeem.Ik heb alleen theoretisch idee (geen praktische).Ik heb dezelfde rating SMPS met ST Viper22 PWM-controller en vond uitstekend resultaat.Maar ik wil gebouwd SMPS alleen met discrete huidige mode PWM-controller (UC3844/45) en vermogen MOSFET, die gemakkelijk beschikbaar is in onze markt.Dus ik verzoek u om mij circuit schema met alle details van de transformator (kern, draait, wire size etc) en het ontwerp vergelijking van een praktisch gebouwd en getest SMPS, zodat ik kan het volledig bewijs systeem gebouwd gemakkelijk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back