10M PC naar microcontroller bekabelde verbinding

X

x3.exe

Guest
Beste allemaal,

Weet iemand hoe je uC interface naar pc dan 10m afstand, met datasnelheden tot 1Mbitps?

kijk uit naar uw antwoorden.

Misschien een beetje overkill, maar LVDS zou werken.

Zie dit voor snelheid vs afstand: http://pdfserv.maxim-ic.com/en/an/AN1856.pdf - youd kijken naar ergens tussen de 500-600Mbps.

Je kan heel eenvoudig driver / ontvanger chips die goed zouden zijn voor seriële verbindingen.

Vergat te vermelden dat de gegevens via de uitgang aan de UC UART.Voor zover ik weet, voor RS232 kabels met een lengte van de kabel moet zeer kort zijn om te kunnen werken op 1Mbps.Voor USB, maximale kabellengte is 5 meter.Ik heb echter gelezen dat er een aantal actieve USB-verlengkabel, die hebben een ingebouwde repeaters of zoiets.Ik ben echter niet zeker of het zal microcontroller een betrouwbare verbinding tussen computer en.Heeft iemand enige ervaring in het gebruik van USB-verlengkabels met microcontrollers?

Hi x3.exe,

Sorry dat ik kan u niet zeggen veel over USB-repeaters, maar toen ik acctually genoemde LVDS Ik zat te denken van een seriële verbinding zoals u noemde.

Nu heb ik nog nooit gedaan maar ik ben er vrij zeker van * * je kan deze gebruiken een paar van op 'springen' de 10m afstand tussen uw pc en uw uC: http://www.national.com/mpf/DS/DS90LV019. html

Ik zou denken dat het zou aansluiten van een simpele kwestie van hen macht is dan alleen de dienstige Tx / Rx van uw seriële poorten aan de ingangen / uitgangen en draaien van een goedkope twisted pair tussendoor.

Die chips zijn ongeveer 2 pond per stuk, dus het kan een eerlijk stuk goedkoper dan het gebruik van USB.

Veel succes met wat je eigenlijk gaan met!

Hoe zit het met RS485?U kunt RS232 naar RS485 converters die deze zal behandelen 1Mbit/sec (bijv. amplicon 485HF9), die rechtstreeks aansluiten op een bestaande seriële poort, of u kunt de kale RS485-zendontvangers (bijv. Maxim MAX3080 familie) voor de integratie van op uw eigen PCB.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back