100V 2200uF cap fataal?

D

david90

Guest
Is een volledig opgeladen 100V 2200uF cap fataal bij aangeraakt?

Tuurlijk, alleen het berekenen van de huidige dircharge om je lichaam in 1 seconde.Het kan genoeg doden als je zwak.

wat is de vergelijking?

100v/1MIL OHM (lichaam weerstand) = .0001 of ,1 mA MAX.

100V / (resitance van uw lichaam) = Huidige

Stroom in milliampheres kunt al je vermoorden als door uw lichaam.Instanties weerstand in megaohms of meer (correct me als ik mij vergis), dus het zal een grote hoeveelheid spanning om de genoemde hoeveelheid stroom die door het lichaam.

De hoeveelheid tijd die het duurt om volledig kwijting genoemde 100V van condensator 0V is T = RC, maar natuurlijk misschien onder spanning 50V niet kunnen zinken stroom door het lichaam meer ...Corrigeer als ik mij vergis.

zeggen ur lichaam weerstand 1M ohm.

100v/1M is 0,0001 AMP.dat
is niet genoeg is het?Plus is het niet altijd op 0,0001 AMP cuz zij zal exponentieel

5ma - 9ma kan leiden tot ventriculaire fibrilation of hart aanvallen in een volwassen man bij aflevering in de hartspier.

Het menselijk lichaam is gevuld met geleidende vloeistof - zoutoplossing als onderdeel van het bloed.De weerstand meet je uit vinger tip-to-vinger tip zal variëren afhankelijk van de conditie van de huid.De enige isolator u is de laag van dode huidcellen van de opperhuid.Als de huid nat is, de weerstand kan heel laag.Typisch, de weerstand van de ene kant naar de andere kan worden tussen 1Mohm en 1500ohm als "droog".Als de huid nat is, de weerstand kan zo laag 100-500 Ohm.

Nu voor het leuke gedeelte - aangezien de enige isolator u hebt is de buitenste laag van dode huidcellen, moet u overwegen de verdeling spanning van uw isolator in de vraag die werd gevraagd.Wanneer de epidermis wordt blootgesteld aan een potentieel verschil van tien volt DC (10VDC) of meer, de cellulaire structuur begint te breken en de huid weerstand begint te dalen.De verdeling is als een huid verbranden op de punten van contact met de spanning van de bron.

Voor de vraag hier, de 100vdc lading op de condensator is meer dan voldoende voor het uitsplitsen van de huid en laat de huidige tot 100vdc/500ohms = 200mA piek pols.Als de stroom wordt in de gehele borst, hart beslag is mogelijk.Wat is meer waarschijnlijk gebeuren is inkrimping van de arm en lichaam spieren waardoor je eikel weg van de condensator - maar ik zou niet willen wedden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back