[100 poits] Help mij met dit "Z" propagatie in n

K

kel8157

Guest
Hallo, allemaal ik ben met behulp van een testbank en VHDL controller, die een Verilog model (niet-wijzigbare) instantitates. Er is een INOUT poort. Mijn doel is om de "Z", "1" of "0" verschijnt op het signaal rom_model.hvlt, zonder aanpassing van de rom_model.v. Maar in NCSIM 08.20-S008, kon ik alleen maar zien "U" op de golfvorm in de testbank, die niet een std_logic waarde .. En rom_model.hvlt verschijnt onbekend. Bijgevoegd is de codes en run_sim.csh moet draaien de compilatie en simulatie. Mogelijk moet u de cds.lib te passen aan IEEE libs te nemen. Dank u bij voorbaat. :?: (Ter informatie, in ModelSim het is okie) [size = 6] [color = red] 100 punten toegekend voor de oplossing! [/color] [/size] [size = 6] [color = red] De rom_model.v mag niet worden gewijzigd omdat het van de klant. [/Color] [/size]: D

Hoi kel8157, de Cadence tools zijn erg streng. Omdat uw verilog model niet ingesteld hvlt op 'Z', het kan alles. Als u uw route in staat stellen signalen via de hiërarchie en gebruik dit als een mogelijk omgekeerd om uw aanzet in je tb, betekent dit dat u hvlt (de "out"-deel van uw INOUT) naar 'Z' voor hvlt_en = '1 'je garantie, dat er slechts een signaal dat tristate signaal schijven (naar mijn mening elke INOUT is een tristate signaal, omdat meer dan een bron kan rijden deze lijn zo. om te voorkomen dat korte broek, is slechts een bron toegestaan ​​om actief te zijn en de andere bronnen moeten worden Z). Als de hvlt wordt nooit gedreven door de rom, moet u hvlt naar een ingang. :) Ik kan je andere voorbeelden die aantonen, dat ModelSim soms onjuist. ;) Dus ik zou geen beroep doen op deze simulatie zo veel;). Omdat de broncode altijd meer zegt, hecht ik de gewijzigde code en een golfvorm. Hoop dat je helpt een beetje. ;) Wat betreft

sorry ik ben vergeten te vermelden dat in mijn geval de hvlt signaal niet is 'Z' (zoals te zien is in de golf). Dit komt omdat ik te lui om een ​​seconde enable-signaal te gebruiken. :). Als je echt wilt een 'Z' te zien moet je een extra en-signaal te gebruiken voor de rom hvlt en niet het omgekeerde tb-hvlt_en;), wat weer

Bedankt voor de moeite. En je 100 punten .. Er is echter beperkingen ik ben vergeten te vermelden, wordt de rom_model niet worden gewijzigd, want het is gegeven door de opdrachtgever. Terugkeer naar de klant weerspiegelt slecht op ons. : Oops: ik kan bedenken nc_mirror nc_force etc, maar deze laatste werkt alleen op statische signaal. Zijn er hacks die werkt in de VHDL-bestanden of scripts?

hiii, bedankt voor de punten: DI denk dat we aan twee dingen te onderscheiden: 1e we proberen om de simulatie te repareren. 2e proberen we na te denken over de praktische uitvoering en de gevolgen ervan. Ik heb moet toegeven, ik ben een vriend van het laatste punt:). Ik zal proberen duidelijk te maken wat ik bedoel. Ik denk dat je cliënt heeft deze ROM macro. Omdat hij niet wil geef je te veel details over, hij gaf je net een eenvoudig model. Dus ik weet niet, wat is de taak van het signaal hvlt. Misschien ken je, misschien ook niet. Maar indien die haven echt een INOUT poort, zal het nodig hebben (in de praktijk hardware) een bestuurder van de output en een tweede pad om te luisteren naar de bus rijden. Ik heb hierbij een schets waarop deze. Als u nog niet een mogelijk signaal, zal de ROM-station altijd de bus en u zult niet ziet een Z in de praktijk en in de simulatie. Dit kan mogelijk zijn, als de buffers zijn juiste afmetingen. In dat geval is dit iets als een bus-keeper. Maar dit is moeilijk om rekening te houden in eenvoudige digitale stroom. Dus gaan uit van een mogelijk signaal. ;) Misschien is dit vrijgavesignaal is verborgen in de onderdelen die u verwijderd in de ter beschikking gestelde voorbeeld. Als er geen mogelijk te maken, misschien zal het signaal niet echt een INOUT. Ik denk dat de verduidelijking van de taak van hvlt moet de volgende stap. Ik zal waarderen, als je kan mij verdere informatie, zodat we deze interessante discussie voort te zetten. wat betreft

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back