10.8MHz SAW Plaats Verlies?

C

cybq

Guest
Een advies hoe om te testen de insert verlies van een 10.8MHz SAW (330ohm in / output impedantie) met 50ohm signaal generator en spectrum-analyser?

Ik proef een Murata's 10.8MHz SAW, met 270ohm serise weerstanden in input / output te realiseren over 330ohm impedantie (270 50).Maar het resultaat is 16 dB, ver van de notitie spec., Die 6dB Max.Waarom?

Ik heb geprobeerd om te begrijpen de reden.Ik bereken de in / uitgang weerstand attentuation effect 8dB, zal dit leiden tot zeer goed 16dB invoegen verlies.Maar dan, wanneer de SAW attentuation?Is het niet 0 dB?Nr. onmogelijk?Omdat we weten dat het algemeen SAW heeft een relatief meer verlies dan anderen.

Maar later vond ik de cuure op gegevensblad lijkt 0dB invoegen verlies.Ik weet niet welke klopt, dat is juist.

De bijlage is de notitie van SAW.

Pls help me?Thks vooraf.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Als je gewoon toevoegen van een 270 Ohm serie weerstand op het filter input en de output, het filter ziet een match (270 50 = 330 Ohm).Maar de 50 ohm signaal generator niet.Het zal een belasting van 270 330 = 600 Ohm.Dan kun je geen gebruik van het vermogen schaal van het signaal generator omdat het gekalibreerd in 50 ohm belasting.Gebruik van het spectrum analyzer voor de kalibratie van het signaal generator helpt niet.

De beste manier om te testen uw filter is het bouwen van een bijpassende transformator wond op een geschikte toroide ferriet kern.Een 1:6 impedantie zal doen voor de ingang en een 6:1 bij de uitgang.Of om actief impedantie transformatoren met behulp van bijvoorbeeld 2N2222A transistoren.In dit laatste geval kunt u terecht met filter krijgen in plaats van het filter verlies hetgeen wenselijk kan zijn in uw aanvraag.

De 0 dB invoegen verlies in de data sheet is alleen fictieve.De verwijzing is gewoon aangepast met een bedrag dat gelijk is aan de invoegpositie verlies.Dit is heel gebruikelijk in gegevens filteren vellen.

Een truc voor het meten van de filter met deze set extra weerstanden is het aansluiten van de weerstanden samen met het filter.Bewaar de sporen.Dan loopt hij weer met het filter
inch Subtract de twee sporen.

Een meer geavanceerde methode is het gebruik van minimaal verlies Pats 50 tot 300 Ohm aan elk uiteinde.Trek de PAD verliezen.

http://unitmath.com/um/p/Examples/PulsedPower/Attenuators/Attenuators.html # MinimumLoss% 20Pad

is een link naar de berekeningen voor het pad weerstand waarden en de attenuatie.

Hieronder is een programma voor de berekeningen.U hoeft in te voeren M in het programma voor een bijpassende pad.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back