10 * 1 * 2 mm3 2.4ISM antenne: is het mogelijk?

J

Jerzyg

Guest
Hi Everyone,

Ik probeer wat literatuur bladeren om erachter te komen is het mogelijk om een gedrukte antenne van de afmetingen 10 × 1 × 2 [mm3 maken], die in ISM2.4GHz band.Het kan in monopole / IFA-configuratie, kunnen eveneens worden gedrukt boven de grond bevinden.

Denkt u dat het mogelijk is om het element zo veel miniaturiseren, en nog genoeg impedantie bandbreedte?Stel dat stralingsdiagram is niet belangrijk nu.

Ik zou dankbaar zijn voor een discussie!

Groeten,
Jerzyg

ja het mogelijk kijken

http://www.globalsources.com/gsol/I/USB-Bluetooth/p/2000000003844/3000000149681/sm/1000460939.htm

kopen en te openen

pl

Thanks Plasma!

Ja, die jongens maken meander-type gedrukte antennes, waarschijnlijk zonder grondvlak onder radiator, dus soort monopool-achtige antennes.Maar ik vraag me af wat voor soort ingangsimpedantie doen ze krijgen.Ik ben ook geïnteresseerd over de kwaliteit factor.Kent u papieren over dit soort oplossingen?

Groeten,
Jerzyg

Ik weet het niet, maar ik denk dat je kunt kopen is een kopie aan simulatie-tool en proberen het te analyseren
pl

Thanks again!Ja, dat is een idee.Maar in de commerciële oplossingen de antenne ontwerp (hopelijk) omvat effecten van de integratie, behuizing enz.
Momenteel ben ik een aantal simulaties uitgevoerd met verschillende meander gedrukte lijnen, maar binnen dit volume kan ik niet lager gaan dan 4GHz.Het lijkt erop dat de koppeling tussen antenne armen beperkt de mogelijkheid tot verdere verlaging van de resonantiefrequentie.

Groeten,
Jerzyg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back