1-wire galvanische isolatie

M

Metatronics

Guest
Op het moment dat ik probeer een galvanische geïsoleerde 1-wire systeem slaaf te maken, omdat ik problemen met aardlussen tussen 1-draads sensoren en de master-module hebben.
Heeft iemand een oplossing voor dit?
Google cant echt geef mij alle relevante informatie over galvanische isolatie van 1-wire slave systemen.Vergeet het moet asolated op slaaf niveau zodat i cant de 1-wire in split RXD en TXD op de meester.Ik denk dat het zou moeten werken met optocouplers, maar misschien is de ADUM serie van analoge is een oplossing.Eventuele ideeën of schema's?

greets P.

1wire optoisolation is niet eenvoudig.Overwegingen lus op 1 draads bus kan alleen worden gemaakt
als je niet zorgvuldig heeft gelezen wat 1wire bus betekent.

1 draads bus kan hebben 2wires (parasytic levering) of 3 draden (afzonderlijke voeding).
Beide bussen hebben een draad GROUND.Dus hoe kon je aardlussen?
Stel je een ster topolgy of een ring topologie.Gebruik voor de draad een CAT5 kabel en een twisted pair (signaal-GND) voor 2wire bus of twee getwiste paren (signaal-GND, VCC-GND) voor 3 draads bus.over een ideea 1w optoisolation:
http://www.freescale.com/files/microcontrollers/doc/app_note/AN2342.pdf?srch=1

De grond loops zijn tussen de sensoren die submurged in het water, de signalen van de ION selectieve sensoren zijn zeer zwak en makkelijk verstoord.Ik gebruik de DS2450 A / D converter en door het isoleren van de aplifiers en A / D conversie kan ik juist measuments.

C & D technologie maakt HB04 DC / DC-serie PSU's met een hoge isolatie.Je kon rijden aarde met de buffer die is gerelateerd aan uw input geïsoleerd 0V ook.Gebruik IL711-x of iets simillar te isoleren seriële signaal.Als je 1 draad als standaard, gebruik maken van kleine MCU of een hardware-oplossing voor inteface over isolatie IC.Voeg Ferrites op al uw kabels.Zorg ervoor dat u rijdt afscherming voor uw metingen om ingangen te beschermen tegen lekstromen.

hi Metatronics,
Look @ this site:
http://home.hetnet.nl/ ~ thomas_7/1Wire/1wire_isolating.html

met vriendelijke groet,
stroma

Metatronics wrote:

De grond loops zijn tussen de sensoren die submurged in het water, de signalen van de ION selectieve sensoren zijn zeer zwak en makkelijk verstoord.
Ik gebruik de DS2450 A / D converter en door het isoleren van de aplifiers en A / D conversie kan ik juist measuments.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back