1-bit DAC in sigma-delta DAC

Y

Yun Lin

Guest
Ik vraag me af waarom 1bit DAC moeten worden ontworpen door schakelaar condensator circuit.
Als ik het ontwerp door alleen omvormer. Wat is het probleem.De omvormer is eenvoudig.
Thanks in advance!

Een eenvoudige omvormer kan een goede keuze voor de 1-bit DAC, gevolgd door continue tijd filter.De mogelijke problemen van deze DAC zijn: 1) klok jitter en 2) opkomst en ondergang tijd mismatch van de 1-bit DAC (inverter).

gigle wrote:

Een eenvoudige omvormer kan een goede keuze voor de 1-bit DAC, gevolgd door continue tijd filter.
De mogelijke problemen van deze DAC zijn: 1) klok jitter en 2) opkomst en ondergang tijd mismatch van de 1-bit DAC (inverter).

Ja, je hebt gelijk.

Maar zolang de BW van de OTA is groot genoeg is, een SC-filter is minder gevoelig voor jitter klok dan een CT-filter.De eis van een hoge BW OTA is het nadeel van de SC filter.

Bedankt

hey guys off van jr vraag, ik moet ontwerpen 8 bit A / D converter in CMOS, want dat moet ik 1 bit D / A. Ontwerpgeef me wat richtsnoer voor mijn werk te beginnen ..

voor a / d elementaire blokken zijn integrator, comparator en d / a.annuleerteken u verlenen mij wat links of richtsnoer die zich bezighoudt met voornamelijk op ontwerp ik weet oorzaak achter deze theorie.

thakx is yr antwoord gewaardeerd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back