Regels | Recent posts | onderwerp RSS | Zoeken | Registreren | Aanmelden

Schematisch diagram van L293DNE H-brug controlerende DC motor

Post new topicReply to topic EDAboard.com Forum Index -> Hobby circuits en Kleine Projecten Problemen -> schematisch diagram van L293DNE H-brug controlerende DC motor
Arabische versieBulgaarse versieCatalaanse versieTsjechische versieDeense versieDuitse versieGriekse versieEngels versieSpaanse versieFinse versieFranse versieHindi versieKroatische versieIndonesische versieItaliaanse versieHebreeuwse versieJapanse versieKoreaanse versieLitouwse versieLetse versieNederlandse versieNoorse versiePoolse versiePortugese versieRoemeense versieRussische versieSlowaakse versieSloveense versieServische versieZweedse versieTagalog versieOekraïense versieVietnamese versieChinese versie
Auteur Bericht
sumei

Lid geworden: 09 oktober 2004
Posten: 7

Post 09 oktober 2004 8:12 schematisch diagram van L293DNE H-brug controlerende DC motor
tags: schematische tekening van een H-brug l293dne motor hoe sluit de l293dne l293dne motor control h brug in matlab l293dne schematische matlab h-brug

Ik doe mijn thesis over omgekeerde slinger. Ik ben geconfronteerd probleem van het ontwerpen van een schema voor een H-brug [L293DNE] ter bestrijding van mijn DC motor.
Mijn omgekeerde slinger is aangesloten op DSP TMS320C6711, en vervolgens van DSP te Matlab. Mijn grootste probleem is dat ik niet weet hoe mijn H-brug & optische as encoder [aangesloten op mijn slinger] aan DSP. Heeft u toevallig nog ideeën voor het oplossen van mijn problemen?
Please reply me terug als u de oplossingen ... Thank you very much !!!!! Lachten [/ i]
Terug naar boven
onemilimeter

Lid geworden: 23 Sep 2004
Geholpen: 2

Post 09 oktober 2004 14:07 schematisch diagram van L293DNE H-brug controlerende DC motor
tags: PCB lay-out van tms320c6711 dc motor h-brug aan boord dc dc schematische motor h circuit motor optocoupler schematische macht h brug PCB lay-out het aansluiten van DC motor

De schema's zijn in de notitie http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/l293.pdf

Ik gebruikte TMS320LF2407 EVM voorheen. Net als TMS320LF280 serie, die veel krachtiger is dan 2407, is geoptimaliseerd voor motion control. Mijn collega gebruikt TMS320C6711, maar hij gebruikte het voor de signaalverwerking. Als 2407 is geoptimaliseerd voor Motion Control, het heeft veel ingebouwde functies voor motor control, bijvoorbeeld veel PWM kanalen, on-chip positie-encoder interface, deadband generator, enz. Maar, als ik me niet vergis, in termen van computationele macht, TM320C6000 serie is veel hoger dan TMS320C2000 serie.

Het is vrij eenvoudig om de H-brug (afgebeeld in figuur niet echt een H-brug). Zoals blijkt uit de route, kunt u (pin 1A en 2A) de motor in twee richtingen. Ik ben het ook gebruikt L293 voordat voor lijn volgende project, dat werd gecontroleerd door 8051 ucontroller. Echter, aan het begin, we zijn niet succesvol omdat onze auto altijd stopgezet 'halverwege'. Na het oplossen van problemen hebben we vastgesteld dat het circuit was erg lawaaierig als motor werd gebruikt (met name accelaration). Dus hebben we toegevoegd optocoupler aan geïsoleerde het terrein van de digitale schakeling uit de grond van de motor driver circuit, en daarna is heel aardig. Het hangt af van uw motorvermogen en uw PCB lay-out techniek. Als de motor vermogen is laag en PCB lay-out is goed, dan hoeft u waarschijnlijk niet nodig te hebben optocoupler. Ten aanzien van de encoder-circuit, ik denk dat TMS320C6000 reeks geen onboard encoder interface. U kunt verbinding maken met een capture-I / O (niet zeker 6000 serie hebt of niet). Zo nee, dan heb je te houden stembureaus algemene I / O. Sinds 6000 serie is zo krachtig, dat zou geen probleem moeten zijn voor de bediening van een DC motor.

Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Terug naar boven
sumei

Post 09 oktober 2004 17:38 Matlab & TMS320C6711 problemen ...
tags: schematische tekening van een H-brug hoe sluit de l293dne h brug in matlab l293dne helpen l293dne schematische matlab h-brug h brug matlab

Triest
Mijn project is het omgekeerde slinger. Deze wagen met de slinger op de top van deze is aangesloten DSP TMS320C6711 vervolgens Matlab.
Ik openen zowel CCS en Matlab op hetzelfde moment. Echter, wanneer ik mijn draait CCS, het is een succes; wanneer ik typ ccsdsp * * op de Command-venster op Matlab, het zegt dat het niet kan detecteren de DSP boord en hij zegt dat ik niet mijn bord. Waarom is dat zo??
Een ander probleem is dat het zijn twee I / O-80 pinnen op TMS320C6711, maar hoe kan ik sluit ze aan mijn L293DNE H-brug en de optische as encoder? Hoe zou het schema ziet er als het aansluiten van zowel de componenten voor de mijn DSP I / O pinnen?
Please help me ..... Triest
Thank you very much !!!!!!!!!!!
Terug naar boven
nicleo

Lid geworden: 06 Sep 2004
Geholpen: 60

Post 10 oktober 2004 2:37 Matlab & TMS320C6711 problemen ...

Ik denk dat u gebruikt soort TMS320C6711 DSK of EVM. Kunt u pls ons de ventor van uw ontwerp-kit of evaluatie kit? Omdat we weten niet de details van de twee 80-pins connectors. Ook pls staat de versie van uw CCS en ook de Matlab.
Terug naar boven
sumei

Post 10 oktober 2004 16:45 Matlab 6 & TMS320C6711 DSK

De Matlab Ik gebruikte Matlab 6; De DSP is TMS320C6711 DSK, van CCS versie 1.23.
Kunt u mij helpen bij het oplossen van het probleem dat ik had in mijn 2e bericht, de datasheet is te vinden in:
h ** p: / / www.kanecomputing.co.uk/pdfs/spru197d.pdf

Volgende keer niet vragen verspreid over heel de raad van bestuur, houden ze in dezelfde post als ze verbonden zijn.
Ik gefuseerde onderwerpen in een post, de volgende keer krijg je een waarschuwing.
Cluricaun

Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Terug naar boven
kesavay

Lid geworden: 02 februari 2007
Krabbels: 1

Post 02 feb 2007 15:17 Re: schematisch diagram van L293DNE H-brug controlerende DC mot

hi elk lichaam
Ik gebruik TMS320C6711 Voor het beheersen omgekeerde slinger. Ik wil weten hoe kan ik de PWM (Control signalen) uitgangen van de DSK. gelieve te helpen in deze zaak.
Ik zal u zeer dankbaar.
kesava
calvin.vaus (at) gmail.com
Terug naar boven
Post new topicReply to topic EDAboard.com Forum Index -> Hobby circuits en Kleine Projecten Problemen -> schematisch diagram van L293DNE H-brug controlerende DC motor
Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT 2 Hours

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS