| Auteur | Bericht |
|---|
Sobakava
Lid geworden: 27 maart 2002 Posts: 366
| 26 juli 2004 12:47 Thermokoppel Kabel Lengte | | | tags: ad595 / 4 thermokoppel versterker boord verlengen van thermokoppel kabels |
|
| Ik ben niet bekend met thermokoppels veel. Ik moet voor het meten van de temperatuur in een ruimte in verschillende punten. Ik maakte een thermokoppel versterker met behulp AD595 / 4. Ik hoef niet zo veel precisie meting. ( / - 2C graad in 20 .. 60 serie is genoeg denk ik)
Ik moet weten hoeveel kan ik de kabels van thermokoppels? (J of K-type) Omdat ik veronderstel dat ik niet kan de versterker aan boord in de kamer vanwege de temperatuur (> 80C graden) en hoge vochtigheid.
Ik heb gezien dat een dergelijk systeem en zij gebruikten regelmatig kabels langer dan 10meter.I weet niet hoe goed is het ...
Wat denk je?
Laatst gewijzigd door Sobakava op 13 augustus 2004 9:24; bewerkt 1 keer in totaal |
|
| Terug naar boven | |
 |
FANT
Lid geworden: 27 februari 2002 Posts: 358 Geholpen: 11
| 26 juli 2004 12:53 Re: Thermokoppel Kabel Lengte | | |
|
| Ik heb gebruikt kabels tot 50 meter. Neem een UF veel zorg over de gradiënt tussen de twee kabels!
Mandi |
|
| Terug naar boven | |
 |
river78
Lid geworden: 07 juli 2004 Posts: 33
| 03 augustus 2004 8:58 Re: Thermokoppel Kabel Lengte | | |
|
| | Wat is het afhankelijk van uw soort Thermokoppel? Huidige of potentieel. Als deze soort is 4-20 mA u kunt gebruiken lange kabel. |
|
| Terug naar boven | |
 |
rauol
Lid geworden: 02 oktober 2002 Posts: 364 Geholpen: 11
| 03 augustus 2004 12:41 Re: Thermokoppel Kabel Lengte | | |
|
| Wees over afscherming. Probeer het gebruik van een dubbel afgeschermde kabel. als je de temperatuur lager is dan 100 Deg. C. U kunt de versterker dicht bij de bron, die een beperking van het lawaai problemen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Sobakava
| 13 augustus 2004 9:24 Thermokoppel Kabel Lengte | | |
|
| | heb ik een verbinding schild van thermocoupe-kabel aan op mijn bord de GND? |
|
| Terug naar boven | |
 |
goshka
Lid geworden: 26 juli 2003 Posts: 101 Geholpen: 3 Locatie: Tver, Rusland
| 13 augustus 2004 10:29 Thermokoppel Kabel Lengte | | |
|
| Waarom U down't gebruik van digitale ds1820 sensor? 300 * ds1820 sensor op IEEE1394 kabel 300 meter lengs met actieve pull-up - werkt ok. |
|
| Terug naar boven | |
 |
goshka
Lid geworden: 26 juli 2003 Posts: 101 Geholpen: 3 Locatie: Tver, Rusland
| 13 augustus 2004 14:39 Thermokoppel Kabel Lengte | | |
|
| | Zie ook AD693 - Loop-Powered 4 20 mA Sensor Transmitter |
|
| Terug naar boven | |
 |
Sobakava
| 13 augustus 2004 19:00 Thermokoppel Kabel Lengte | | |
|
| | goshka, zijn u zeker IEEE1394-kabel? is het niet voor video? |
|
| Terug naar boven | |
 |
Ale
Lid geworden: 16 Sep 2004 Posten: 4
| 07 oktober 2004 22:48 Re: Thermokoppel Kabel Lengte | | |
|
| Tot verlenging van de thermokoppel kabel, moet u gebruik maken van een Weasthone brug, het verwijderen van de kabel selft weerstand.
cooming binnenkort post ik het diagram.
Sorry, ik ben niet goed met het Engels.
Wat de beste |
|
| Terug naar boven | |
 |
golfbumb
Lid geworden: 29 Sep 2004 Posts: 40 Geholpen: 5 Locatie: Californië
| 08 oktober 2004 1:21 Re: Thermokoppel Kabel Lengte | | |
|
| Eigenlijk moet je niet hebben problemen met het meten van waar dan ook in een "ruimte" is vanaf de buitenkant van die kamer als u een AD594 die voldoende hoge impedantie te ontkennen IR verliezen in vrij lange draad zelf.
De beste setup zou gebruik hebben een TC-kabel met een lang genoeg haarvlecht aan uw 594 rechtstreeks. U neemt vervolgens de variabele van in-between-verbindingen.
use the same kind of wire for each of the wires to be extended and use thermocouple connectors classified for the type of thermocouple you are trying to extend. Maar als je de noodzaak tot uitbreiding van een bestaande thermokoppel, moet u gebruik maken van dezelfde soort draad voor elk van de draden te worden uitgebreid en het gebruik thermokoppel connectoren ingedeeld voor het type thermokoppel die u probeert uit te breiden. Ongelijksoortige materialen in enig verband, anders dan het kruispunt zelf, zal ongewenste juction spanningen en grote meetfouten. Fabrikanten ook uitbreiding draad die mate vergelijkbaar met de TC draad, voegt kleine hoeveelheden fout (plus of min een graad of zo), maar is goedkoper dan de TC draad als kosten zijn een probleem.
But if you are powering with an isolated supply, there will be no place for the noise to go (eg stray RF) but back into the power supply. Met betrekking tot uw tweede post, want je hebt een schild, verbinding te maken met de raad de grond alleen als uw boord van grond wordt verwezen naar de aarde grond. Maar als je het voeden met een geïsoleerde leveren, zal er geen plaats voor het geluid te gaan ( bijvoorbeeld stray RF), maar terug in de voeding. Anders sluit u de afscherming direct op aarde bekend terrein. Ook tenzij u twisted TC draad en uitbreiding draad voorzichtig zijn weg te blijven van elektromagnetische interferentie bronnen (motoren, andere elektronica, fluorescerende lampen, enz.). |
|
| Terug naar boven | |
 |
Mr.Cool
Lid geworden: 20 juni 2001 Posts: 596 Geholpen: 24
| 08 oktober 2004 4:51 Re: Thermokoppel Kabel Lengte | | |
|
| je kan genieten van het lezen:
PRAKTISCHE ontwerptechnieken Voor sensor signaal conditionering
gepubliceerd door Analog Devices
er wordt gesproken over compensatie voor de lange draadlengte en offset fouten enz.
Mr.Cool |
|
| Terug naar boven | |
 |
sztibi82
Lid geworden: 31 augustus 2004 Posts: 251 Geholpen: 5
| 08 oktober 2004 6:00 Re: Thermokoppel Kabel Lengte | | |
|
| Moet u gebruik maken van hetzelfde type kabel voor beide terminals, en dus kunt u de termocouple met 10m. Zoals ik weet is het beter gebruik te maken van Cu-kabel.
Alleen als u gebruik 2 soorten kabel de lengte moet worden mittle. |
|
| Terug naar boven | |
 |