Regels | Recent posts | onderwerp RSS | Zoeken | Registreren | Aanmelden

Thermokoppel Kabel Lengte

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Industrial, Robotica en Automatisch Forum -> Thermokoppel Kabel Lengte
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servische versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Auteur Bericht
Sobakava

Lid geworden: 27 maart 2002

Post 26 juli 2004 12:47 Thermokoppel Kabel Lengte
tags: ad595 / 4 thermokoppel versterker boord verlengen van thermokoppel kabels

Ik ben niet bekend met thermokoppels veel. Ik moet voor het meten van de temperatuur in een ruimte in verschillende punten. Ik maakte een thermokoppel versterker met behulp AD595 / 4. Ik hoef niet zo veel precisie meting. ( / - 2C graad in 20 .. 60 serie is genoeg denk ik)

Ik moet weten hoeveel kan ik de kabels van thermokoppels? (J of K-type) Omdat ik veronderstel dat ik niet kan de versterker aan boord in de kamer vanwege de temperatuur (> 80C graden) en hoge vochtigheid.

Ik heb gezien dat een dergelijk systeem en zij gebruikten regelmatig kabels langer dan 10meter.I weet niet hoe goed is het ...

Wat denk je?

Laatst gewijzigd door Sobakava op 13 augustus 2004 9:24; bewerkt 1 keer in totaal
Terug naar boven
FANT

Lid geworden: 27 februari 2002
Geholpen: 11

Post 26 juli 2004 12:53 Re: Thermokoppel Kabel Lengte

Ik heb gebruikt kabels tot 50 meter.
Neem een UF veel zorg over de gradiënt tussen de twee kabels!

Mandi
Terug naar boven
river78

Lid geworden: 07 juli 2004

Post 03 augustus 2004 8:58 Re: Thermokoppel Kabel Lengte

Wat is het afhankelijk van uw soort Thermokoppel? Huidige of potentieel. Als deze soort is 4-20 mA u kunt gebruiken lange kabel.
Terug naar boven
rauol

Lid geworden: 02 oktober 2002
Geholpen: 11

Post 03 augustus 2004 12:41 Re: Thermokoppel Kabel Lengte

Koel Wees over afscherming. Probeer het gebruik van een dubbel afgeschermde kabel.
als je de temperatuur lager is dan 100 Deg. C. U kunt de versterker dicht bij de bron, die een beperking van het lawaai problemen.
Terug naar boven
Sobakava

Post 13 augustus 2004 9:24 Thermokoppel Kabel Lengte

heb ik een verbinding schild van thermocoupe-kabel aan op mijn bord de GND?
Terug naar boven
goshka

Lid geworden: 26 juli 2003
Geholpen: 3

Post 13 augustus 2004 10:29 Thermokoppel Kabel Lengte

Waarom U down't gebruik van digitale ds1820 sensor?
300 * ds1820 sensor op IEEE1394 kabel 300 meter lengs met actieve pull-up - werkt ok.
Terug naar boven
goshka

Lid geworden: 26 juli 2003
Geholpen: 3

Post 13 augustus 2004 14:39 Thermokoppel Kabel Lengte

Zie ook AD693 - Loop-Powered 4 20 mA Sensor Transmitter
Terug naar boven
Sobakava

Post 13 augustus 2004 19:00 Thermokoppel Kabel Lengte

goshka, zijn u zeker IEEE1394-kabel? is het niet voor video?
Terug naar boven
Ale

Lid geworden: 16 Sep 2004
Posten: 4

Post 07 oktober 2004 22:48 Re: Thermokoppel Kabel Lengte

Tot verlenging van de thermokoppel kabel, moet u gebruik maken van een Weasthone brug, het verwijderen van de kabel selft weerstand.

cooming binnenkort post ik het diagram.

Sorry, ik ben niet goed met het Engels.

Wat de beste
Terug naar boven
golfbumb

Lid geworden: 29 Sep 2004
Geholpen: 5

Post 08 oktober 2004 1:21 Re: Thermokoppel Kabel Lengte

Eigenlijk moet je niet hebben problemen met het meten van waar dan ook in een "ruimte" is vanaf de buitenkant van die kamer als u een AD594 die voldoende hoge impedantie te ontkennen IR verliezen in vrij lange draad zelf.

De beste setup zou gebruik hebben een TC-kabel met een lang genoeg haarvlecht aan uw 594 rechtstreeks. U neemt vervolgens de variabele van in-between-verbindingen.

use the same kind of wire for each of the wires to be extended and use thermocouple connectors classified for the type of thermocouple you are trying to extend. Maar als je de noodzaak tot uitbreiding van een bestaande thermokoppel, moet u gebruik maken van dezelfde soort draad voor elk van de draden te worden uitgebreid en het gebruik thermokoppel connectoren ingedeeld voor het type thermokoppel die u probeert uit te breiden. Ongelijksoortige materialen in enig verband, anders dan het kruispunt zelf, zal ongewenste juction spanningen en grote meetfouten. Fabrikanten ook uitbreiding draad die mate vergelijkbaar met de TC draad, voegt kleine hoeveelheden fout (plus of min een graad of zo), maar is goedkoper dan de TC draad als kosten zijn een probleem.

But if you are powering with an isolated supply, there will be no place for the noise to go (eg stray RF) but back into the power supply. Met betrekking tot uw tweede post, want je hebt een schild, verbinding te maken met de raad de grond alleen als uw boord van grond wordt verwezen naar de aarde grond. Maar als je het voeden met een geïsoleerde leveren, zal er geen plaats voor het geluid te gaan ( bijvoorbeeld stray RF), maar terug in de voeding. Anders sluit u de afscherming direct op aarde bekend terrein. Ook tenzij u twisted TC draad en uitbreiding draad voorzichtig zijn weg te blijven van elektromagnetische interferentie bronnen (motoren, andere elektronica, fluorescerende lampen, enz.).
Terug naar boven
Mr.Cool

Lid geworden: 20 juni 2001
Geholpen: 24

Post 08 oktober 2004 4:51 Re: Thermokoppel Kabel Lengte

je kan genieten van het lezen:

PRAKTISCHE ontwerptechnieken
Voor sensor signaal conditionering

gepubliceerd door Analog Devices

er wordt gesproken over compensatie voor de lange draadlengte en offset fouten enz.

Mr.Cool
Terug naar boven
sztibi82

Lid geworden: 31 augustus 2004
Geholpen: 5

Post 08 oktober 2004 6:00 Re: Thermokoppel Kabel Lengte

Moet u gebruik maken van hetzelfde type kabel voor beide terminals, en dus kunt u de termocouple met 10m. Zoals ik weet is het beter gebruik te maken van Cu-kabel.

Alleen als u gebruik 2 soorten kabel de lengte moet worden mittle.
Terug naar boven
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Industrial, Robotica en Automatisch Forum -> Thermokoppel Kabel Lengte
Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT 2 Hours

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS