| Auteur | Bericht |
|---|
Hamidzia
Lid geworden: 17 mei 2004 Berichten: 48 Geholpen: 2
| 25 juli 2004 9:52 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Assalam O Alekum!
Leg de term "3 dB bandbreedte".
Thankx |
|
| Terug naar boven | |
 |
gam
Lid geworden: 25 maart 2004 Posts: 117 Geholpen: 4
| 25 juli 2004 10:44 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Wij aleikom elsalam WRAWB,
Elke versterker heeft een bepaalde frequentie respons. Dat is de winst heeft een zekere variatie met de frequentie van het signaal.
3dB: het signaal is op de helft van haar vermogen
3dB bandbreedte is het bereik van de frequentie nuttig geacht waar het signaal hoger is dan de helft van zijn maximale vermogen.
zie de bijgevoegde frequentie / stroom grafiek.
Met vriendelijke groet
gam
|
|
| Terug naar boven | |
 |
Kevin Weddle
Lid geworden: 10 juli 2004 Posts: 101 Locatie: San Antonio, TX
| 25 juli 2004 20:26 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| | Ik vind de grafiek. Het antwoord op de vraag mooi. De-3db is inherent aan de vergelijking db = 20log Vout / Vin. Waarom 70% of de sin45? Dit beschrijft de eenheid cirkel die een straal gelijk aan een. De aangrenzende gelijk is aan een, is het tegenovergestelde gelijk is aan een, de schuine zijde gelijk is sqrt2. De sin45 is dan 1/sqrt2 die gelijk is aan 70,7% van de straal eenheid cirkel. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Hamidzia
Lid geworden: 17 mei 2004 Berichten: 48 Geholpen: 2
| 28 juli 2004 10:51 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Assalam O Alekum!
Hartelijk dank aan alle Speciaal voor gam voor een zeer uitgebreide detail en grafiek.
Nu heb ik een goed idee van het woord.
Vertel me dat kunnen we 3dB bandbreedte als half vermogen bandbreedte?
Is 3dB Bandbreedte is niets te maken met de numerieke waarde '3 dB '?
Is de numerieke waarde alleen gebruikt voor geen enkele reden?
Thanks again |
|
| Terug naar boven | |
 |
Kevin Weddle
| 28 juli 2004 16:50 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| | De halve kracht komt van het feit dat sin45 keer V hoeveelheid kwadraat is gelijk aan ,5 macht terwijl V kwadraat over R is gelijk aan macht. Dus ja dit is de helft van de macht, maar wat goed is 1 / 2 in plaats van 1 / 3. Ik denk dat het magische getal heeft betrekking op het feit dat op 45 graden, de straal en de heighth gelijk aan een, die dimensie van de eenheid cirkel. Dus je zou kunnen zeggen dat 70,7% is gewoon een nummer. |
|
| Terug naar boven | |
 |
maxwellequ
Lid geworden: 27 juni 2001 Posts: 185 Geholpen: 11
| 28 juli 2004 21:01 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| De verhouding van de bevoegdheden (P1 en P2), uitgedrukt in dbs wordt gedefinieerd als:
(P1/P2) dB = 10 log10 (P1/P2)
Als P1 = Pmax / 2 en P2 = Pmax krijgt u:
((Pmax / 2) / Pmax) dB = 10 log10 ((Pmax / 2) / Pmax) = 10 log10 (0,5) = -3,01 dB
Daarom is een relatie van de bevoegdheden van 0,5 correspondeert, in log domein, tot -3 dB.
Merk op dat dit een verhouding van twee dingen met dezelfde eenheid (watt). Een verhouding als deze niet over een eenheid (het is dimensieloze). De "eenheid" dB wordt alleen gebruikt om te benadrukken het feit dat u geven de verhouding van de bevoegdheden in log domein en niet in 'lineaire' domein.
Soms is een verhouding van spanningen wordt ook gegeven in log domein (bijvoorbeeld te verwijzen naar de winst van een spanning versterker: A = Vo / Vi). Erop wijzend dat het vermogen evenredig is met het kwadraat van de spanning die je krijgt:
(V1/V2) dB = 10 log10 (V1 ^ 2/V2 ^ 2) = 10 log10 ((V1/V2) ^ 2) = = 20 log10 ((V1/V2))
Hope this helps |
|
| Terug naar boven | |
 |
Kevin Weddle
| 29 juli 2004 16:30 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| ((Pmax / 2) / Pmax) dB = 10 log10 ((Pmax / 2) / Pmax) = 10 log10 (0,5) = -3,01 dB
Deze vergelijking is volkomen juist, maar het niet voldoen aan een belangrijk punt. Je zou een beter gevoel als je de vergelijking gebruikt
Kwadraat V / R = macht. Dan gebruik je omdat je ,707 vermindering van de spanning wordt het (.707) hoeveelheid kwadraat V / R = macht. Dit wordt .5 V kwadraat / R = ,5 macht. |
|
| Terug naar boven | |
 |
maxwellequ
| 29 juli 2004 20:29 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Kevin
Als u mijn bericht aandachtig te lezen heb je ook daar de verklaring voor de verhouding van de spanning (Power evenredig met V ^ 2 ...). Principe:
(V1/V2) dB = 20 log10 ((V1/V2)) Hebben (V1/V2) dB =- 3dB je moet hebben (V1/V2) = 0,707. FYI, dat waren de 0.707 lijkt ....
Nu, het lezen weer uw vorige post (degene die heeft "sin45 keer V"), heb ik nog steeds niet kan begrijpen. Kunt u uitleggen voor ons? |
|
| Terug naar boven | |
 |
Kevin Weddle
| 29 juli 2004 21:05 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| | De sin45V zegt dat je discreet voltage niveau is ,707 de oorspronkelijke spanning. In een filter, zegt u dat de-3db vindt plaats op het punt waarop de spanning wordt verminderd met 70,7%. Uw vergelijking zegt net dat Pout / Pin = .5 waardoor-3db. Ik vermindering van de spanning en de set die gelijk is aan ,5 P in de vergelijking sin45V hoeveelheid kwadraat / R = ,5 macht. De sin45 kwadraat is gelijk aan .5. |
|
| Terug naar boven | |
 |
schaakmat
Lid geworden: 26 februari 2004 Posts: 489 Geholpen: 35 Locatie: Toilet Seat
| 29 juli 2004 21:31 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| | Kevin Weddle wrote: | | De sin45V zegt dat je discreet voltage niveau is ,707 de oorspronkelijke spanning. In een filter, zegt u dat de-3db vindt plaats op het punt waarop de spanning wordt verminderd met 70,7%. Uw vergelijking zegt net dat Pout / Pin = .5 waardoor-3db. Ik vermindering van de spanning en de set die gelijk is aan ,5 P in de vergelijking sin45V hoeveelheid kwadraat / R = ,5 macht. De sin45 kwadraat is gelijk aan .5. | De fout in uw analyse is dat je vast overdracht van het circuit functie met die van een ohmse een, terwijl maxwellequ heeft gelet op de algemene bewijs met betrekking tot de overdracht van alle functies. Aangezien filters zijn 99% niet-ohmse, is uw afleiding juist, maar nogal zinloos. Geen overtreding hier. |
|
| Terug naar boven | |
 |
maxwellequ
| 30 juli 2004 0:32 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Kevin
Please neem niet wat ik ga zeggen (of schrijven) persoonlijk, maar je uitleg is gewoon helemaal verkeerd. Het probleem is niet de enige dit bericht, ik heb andere berichten van jou gezien dat gewoon niet maken geen zin.
Zoals ik schreef voor de verhouding van de bevoegdheden / spanningen / stromen worden soms gegeven in log domein. De dB is een (soort van) eenheid die wordt gebruikt om het feit dat de verhouding wordt beschouwd stress is gegeven in log domein - zoals u weet deze ratio's niet echt een eenheid.
De juiste definities zijn degenen die ik heb voor gepresenteerd. Het feit dat sin (45 º) = 0,707 houdt geen verband heeft met het feit dat 20 * log10 (0.707) =- 3 dB. Dan kunt u gebruiken termen als "discrete spanning niveau" die gewoon zijn hier niet van toepassing ... Weet je wel waar je het over?
Het probleem is dat er beginners met behulp van dit forum, mensen die echt een inspanning leveren om een beetje meer over de elektronica te leren. Als iedereen begint te praten over wat ze niet weten, zullen die jongens krijgen meer en meer in de war. Om me dat je kunt schrijven wat je wilt, dat ik zeker niet lijden ...
En ja, als je wilt weten ik alleen maar schrijven over wat ik weet.
Groeten |
|
| Terug naar boven | |
 |
Kevin Weddle
| 30 juli 2004 3:38 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Ik ben er zeker van wat ik heb berekend. Ik blijf bij mijn verklaringen. Er is niets mis met uw bewering dat de 10Log.5 = 20log.707. Dit is inderdaad half vermogen en het is gelijk aan-3db. Ik zou hardpressed te verklaren de gelijkenis tussen de -6 dB per octaaf en de-20dB per decennium. Kunt u dit uitleggen aan mij?
Laatst gewijzigd door Kevin Weddle op 16 augustus 2004 17:45; bewerkten in totaal 1 keer |
|
| Terug naar boven | |
 |
schaakmat
Lid geworden: 26 februari 2004 Posts: 489 Geholpen: 35 Locatie: Toilet Seat
| 30 juli 2004 7:01 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Ik heb de situatie heroverwogen en ik realiseerde een nodig om mijn perceptie dat uw afleiding juist is herzien. De 3dB bandbreedte wordt gebruikt om een effectieve frequentie bereik te definiëren voor een systeem gedefinieerd door een overschrijving functie, waarbij een inbreng wordt verwerkt door het systeem te vormen van een geldig uitgang.
Uw afleiding is grotendeels gebaseerd op P = sq (V) / R. Een punt Ik haat over vergelijkingen is dat ze vaak onvoldoende detail. We kunnen niet alleen gebruik geen vergelijking die eenheid consequent en nemen zij heeft om te werken. Je hebt inzicht krijgen in de gevolgen achter hen. Daarom fysische wetten meestal uitgedrukt in woorden, en vereenvoudigd, in vergelijkingen. P hier verwijst naar het vermogen verbruikt door een ohmse component. V verwijst hier naar de spanning over die ohmse component. R verwijst naar de ohmse weerstand van dat onderdeel. Dus er is geen ingang of uitgang in dit geval, dus geen systeem. Wat is de R u hebt gedefinieerd in dit geval? Als u het speciale geval van een zuiver resistieve systeem, een ideale weerstand nemen is niet hoort te veranderen uitgang voor een identiek ingang terwijl frequentie is gevarieerd, dus er is niet zoiets als een -3 dB bandbreedte at all! Het woord "bandbreedte" geeft aan dat het in verband met de frequentie en verstoring met frequentie is het laatste wat ik zou associëren met een weerstand.
Hoe dan ook, dit zijn slechts mijn standpunten. U kunt uw eigen inzichten over dit onderwerp, kunt u delen. Ik zou ook graag willen weten of mijn elektrische basics te zijn gebrekkig.
Sante! |
|
| Terug naar boven | |
 |
maxwellequ
| 30 juli 2004 12:01 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Kevin
In welke uw vragen over de relatie tussen de -20dB/dec en -6 dB / oct betreft, hier gaat:
Hiermee stel je een eerste order low pass filter, die een paal op de frequentie fp heeft. Voor f <fp de winst van de filter is aprox constant en voor F> fp het begint die met een snelheid van 20 dB / dec (het daalt 20 dB voor elke toename van 10 keer in frequentie) of equivalent een tarief van 6dB/octave (de winst daalt 6 dB voor elke toename van 2 keer in frequentie). Uw vraag is de rechtvaardiging voor dit feit.
De winst van een low pass filter wordt gegeven door A (f) = A0 / (1 jf / fp) Waar A0 is de lage frequentie te krijgen, f is de frequentie, fp is de pool frequentie van het filter en j de imaginaire eenheid (j = sqrt (-1)).
Uit de vergelijking hierboven kunt u een relatie tussen de omvang en de fase van de input en output sinewaves. Antwoord op uw vraag, wij zijn geïnteresseerd in de omvang reactie; de omvang kan worden geschreven is (herinner je calculus klassen?):
| A (f) | = A0/sqrt (1 (f / fp) ^ 2)
Voor f <<fp | A (f) | kan worden benaderd door A0, dat is waarom dit heet de "lage frequentie krijgen. Voor f>> fp | A (f) | kan worden benaderd
| A (f) | = aprox = A0 / (f / fp)
Nu kunt u deze vergelijking eenvoudiger om te zien wat er gebeurt met de omvang antwoord, wanneer f> fp. Als je het vergelijkt de omvang van spanning krijgen van het filter voor f1 en f2 = 10 f1, hebt u:
(| A (f2) | / | A (F1) |) dB = 20 log10 [(A0 / (f2/fp)) / (A0 / (f1/fp))] = = 20 log10 [(A0 / (10f1/fp)) / (A0 / (f1/fp))] = = 20 log10 [1 / 10] = -20 dB
Dus, als de frequentie stijgt 10 keer de winst van een eerste-orde laagdoorlaatfilter daalt 20 dB.
Als je dezelfde berekeningen voor de F1 en F2 = 2 f1 (f2 is een octaaf hoger f1):
(| A (f2) | / | A (F1) |) dB = 20 log10 [(A0 / (f2/fp)) / (A0 / (f1/fp))] = = 20 log10 [(A0 / (2f1/fp)) / (A0 / (f1/fp))] = = 20 log10 [1 / 2] =- 6 dB
Daarom, als de frequentie stijgt 2 keer (een octaaf), de winst van het filter vermindert 6 dB.
Slot, Kevin, ik zeg u nogmaals, sin45 heeft niets te maken met dbs ... |
|
| Terug naar boven | |
 |
Google AdSense

| 30 juli 2004 12:01 Advertenties | | |
|
|
|
|
| Terug naar boven | |
 |
Kevin Weddle
| 02 augustus 2004 20:38 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Ik denk dat wat je hebt gedaan is nam de-3db en vermenigvuldigd met 2. In filters, bent u niet geacht voltage te gebruiken in plaats van de macht. Hoewel uw uitleg overtreft mijn vermogen om te begrijpen. Ik had het idee om de -20dB per decennium en een of andere manier komen op de-6dB per octaaf door het gebruik van gelijkheden. Maar het werkt niet op die manier. Ik denk dat de beste manier om uit te leggen is om de formule Xc = 1/2piFC te gebruiken en om de filters waarden stekker in deze vergelijking. Ik denk dat F vermenigvuldigd met een factor 2 of 10 heeft iets te mee. |
|
| Terug naar boven | |
 |
maxwellequ
| 04 augustus 2004 15:33 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Kevin
De uitleg die ik je gaf wordt onderwezen in een cursus elektrotechniek. Je vroeg hoe een relatie tussen de 20dB/dec en 6 dB / octaaf, en dat is wat ik aan u uitgelegd.
Het is ongelooflijk hoe je erkennen dat de "uitleg overtreft mijn vermogen om te begrijpen" en dan blijkt dat wat ik schreef is fout omdat het niet mogelijk is om de -20dB/dec en de betrekking dB / oct "door het gebruik van gelijkheden" - "het werkt niet op die manier zeg je. Als u niet begrijpt, maar mensen vragen om beter uit te leggen ... Niet alleen beginnen te zeggen dat ze verkeerd zijn, vooral wanneer u niet over de kennis.
Grow up, studie een beetje meer en stoppen met te zeggen / schrijven domme dingen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
boot_strap
Lid geworden: 02 december 2003 Berichten: 20 Geholpen: 2
| 16 augustus 2004 13:33 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| zijn het de frequncy die uw hoogste frequncy antwoord (A), bereikt A / (2 ^ 0,5) ..! |
|
| Terug naar boven | |
 |
yeechyan
Lid geworden: 14 juni 2004 Posts: 111 Geholpen: 1
| 17 augustus 2004 2:38 3 dB Bandbreedte | | |
|
| | Kevin, waarom doe je benadrukt zeggen de waarde van sin45? Is er een relatie tussen 45 graden en de output versus ingangsspanning in dit geval? |
|
| Terug naar boven | |
 |
Kevin Weddle
| 17 augustus 2004 4:57 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| De relatie is ofwel half vermogen als je van het geluid van die of de spanning vergelijking 10log Vout / vin waar Vout / vin is gelijk aan de sin45. Beide gelijk-3db. Ik vind het geluid van sin45 in tegenstelling tot half vermogen, omdat het laat zien dat u een andere wiskundige optie gebruikt die bepaalt dat het tegenovergestelde en naast zijn gelijk aan 1, die zijn de afmetingen van de unit cirkel. Het is een feit heb je een hoek van 45 graden wanneer de afmetingen zijn 1 bij 1 volgens driehoek theorie. De sin45 is dan het tegenovergestelde over de schuine zijde die ,707 dat is een nummer vertegenwoordigd door de sinus van 45 graden en het is een punt op de eenheidscirkel.
In totaal heeft u een reëel getal dat de gelijke zijden van een driehoek vormt en het is een punt op de sinus en het is een punt op de eenheidscirkel. Deze drie dingen combineren om het aantal relevante maken. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Borber
Geworden: de 01 januari 1970 Posts: 1553 Geholpen: 117 Locatie: Slovenië
| 17 augustus 2004 19:12 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| De eerste vraag die hier moet worden beantwoord is wat bandbreedte? Voor een communicatie-of data-signaal, een maat voor de hoeveelheid pectrum ruimte het signaal in beslag neemt. Meestal wordt het gezien als het verschil tussen de frequenties waarop het signaal amplitude is nominaal 3 dB omlaag betrekking tot de amplitude in het midden frequentie. Deze frequenties vertegenwoordigen de half-power punten van de amplitude-versus-frequentie functie 2. Ook wel noodzakelijke bandbreedte. Het minimumbedrag van het spectrum ruimte gewoonlijk nodig is voor effectieve transmissie en ontvangst van een communicatie-of data-signaal. Dus bandbreedte meestal wordt bepaald door de-3dB punten in overdrachtsfunctie wat is algemeen geaccepteerd. U kan gebruikmaken van andere punten zoals-6dB maar je moet vermelden. |
|
| Terug naar boven | |
 |
ColdCold
Geworden: 10 september 2004 Berichten: 2
| 10 september 2004 6:37 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| maxwellequ en Kevin, het ding is dat je allebei meestal gelijk! Je bent gewoon die verschillende talen spreken. maxwellequ lijkt vast te houden aan de continue analoge terminologie, terwijl Kevin, lijkt mij, vermengt de analoge theorie met digitale terminologie vaak gebruikt in de discrete, digitale wereld, dat is het gebruik van discrete goniometrische calculus en de eenheid cirkel (uiteindelijk de z-domein). Sommige mensen zijn meer comfortabel verblijf in het continue, analoge wereld en beschrijven van de exact dezelfde verschijnselen met sinusoiden en continue goniometrische calculus. Maar het doet er niet toe. Ik heb al deze spullen zowel met papier en potlood en met MATLAB en de antwoorden gedaan zijn altijd hetzelfde - maar niet alleen dat ... ze vertalen in duidelijke, meetbare resultaten u kunt zien in het lab. verklaring maxwellequ dat "sin45 heeft niets te maken met dbs" is onjuist. De frequentie response kan altijd exact beschreven met nullen en polen op en binnen de eenheid cirkel in de z-domein. Kevin is enigszins correct in zijn argumenten, zij het niet erg duidelijk in zijn uitleg, terwijl de verklaringen maxwellequ's meer gedetailleerd, maar volledig correct. En in reactie op de mat van minachting voor vergelijkingen (detail ontbreekt ??!)... "We kunnen niet alleen kunt elke vergelijking die eenheid is consistent en nemen zij heeft om te werken" - WRONG! Dat is het hele punt! We kunnen aannemen hun juistheid, altijd. De vergelijkingen NOOIT liggen en de meeste van de beweringen van Kevin's, zoals het instellen van R = 1 op zowel input en output, zijn volledig geldig. Dat is het mooie van wiskunde: je kunt een aantal dingen in te stellen aan de bekende waarden en bereken exacte REPONSES voor de onbekenden. De Math (correct gedaan) is nooit verkeerd, mijn vriend. Verleend in de echte wereld zijn er meestal verschillende andere factoren die we wel of niet hebben meegenomen in onze oorspronkelijke vergelijkingen, maar als je weet wat ze zijn en / of als je kunt meten, dan kunnen zij ook worden uitgedrukt in uw vergelijkingen indien gewenst. Het hangt alleen op het niveau van nauwkeurigheid u wenst te verkrijgen met uw wiskundige modellen.
Nu, als voor de gelijkwaardigheid van 6dB/octave en 20dB/decade in de stop-band (rollen) ... goed, we zijn in het frequentie-domein voor Bode plots, dus als "cf" is uw huidige frequentie,
grootte op (zie * 2) in dB = 20 * log (zie * 2) dB
20 * log (zie * 2) = 6,02059991 waar de 2 staat voor het octaaf 20 * log (CF * 10) = 20,00000000 waar de 10 staat voor het decennium
en ook ...
20 * log (CF * 0,5) = -6,02059991 waar de 0,5 staat voor het octaaf 20 * log (CF * 0,1) = -20,00000000 waar de 0,1 vertegenwoordigt het decennium
heeft dat zinvol? |
|
| Terug naar boven | |
 |
ColdCold
Geworden: 10 september 2004 Berichten: 2
| 10 september 2004 8:10 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Sorry, heb ik niet laten zien gelijkwaardigheid, heb ik?
octaaf = * 2 decennium = * 10 het verschil is een factor 5
20 * log (5) = 13,9794001
20 * log (2) 20 * log (5) = 20 * log (10) = 20,00000000
doet dat 'bewijzen' van de lijn heeft dezelfde helling of iets ?????
I dunno. mijn wiskunde is te roestig ... |
|
| Terug naar boven | |
 |
maxwellequ
| 10 september 2004 16:35 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| ColdCold,
Mijn punt is dat dingen worden uitgedrukt in dB, want het is handig, in sommige gevallen tot verhoudingen van hetzelfde in de log domein te berekenen. Dit is zeer goed gedefinieerd, zoals ik staat, eerder, door (P1/P2) dB = 10 log10 (P1/P2). Het heeft niets te maken met goniometrische betrekkingen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Kevin Weddle
| 13 september 2004 20:45 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| | Wat ik verwees naar het belang van de-3db die ,707 spanning. De ,707 op zich heeft beperkt imporatance. De zijden van een driehoek op het toestel zijn ,707 cirkel met de schuine zijde gelijk is aan 1. De gelijke zijden is wat de hoek van 45 graden belangrijk. De improtance van gelijke zijden is dat het toont gelijk maginitude. De sinus is niet de eenheid cirkel door de manier, maar de aandelen van de omtrek en de straal op 90 graden. En ze delen een gemeenschappelijk punt van ,707 op 45 graden. Ik denk dat de gelijke maginitude deel is het enige punt van belang als er geen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Borber
| 14 september 2004 7:04 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Kevin U moet presumming filter van de eerste orde (RC, RL, enz.). Ik denk dat alleen in dit geval de hoek is 45 graden. Bij overdracht van taken van hogere orde kan de hoek veel anders. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Kevin Weddle
| 14 september 2004 19:02 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| | Ik kan je niet vertellen hoe te relateren dit alles. Sommige mensen voelen zich comfortabel op halve kracht. Als er gewoon een manier om deze theorieën combineren om relevantie te brengen aan de ,707. Misschien is de gelijke grootte is niet het belangrijkste aspect. Misschien is het feit dat de ,707 is de waarde die halverwege tussen 0 en 90 graden komt. Ook als u zult zich herinneren dat de RMS waarde is ,707 Vp. De sinus-functie is vierkant, geïntegreerd, en vervolgens de wortel wordt genomen. De functie die is geïntegreerd gebruik maakt van een goniometrische identiteit. Met deze identiteit verwijdert u de VP en de 1 / 2. Dan kunt integreren. Na de integratie u links met 0. Dan is alles wat je nog hebt is de VP en de 1 / 2. En natuurlijk de vierkantswortel van de 1 / 2 is ,707. Dus het is gebaseerd op de goniometrische identiteit. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Borber
| 14 september 2004 19:37 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| Ik denk niet dat-3dB heeft niets te maken met formele logica. Op het eerste functies om overdracht van de fase marge hoek frequentie is 45 graden. De hoek (stok) frequentie gebeurt te zijn op-3dB de absolute waarde van respons. We zeggen dat-3dB punt op de frequentie schaal bandbreedte is van een dergelijke overdracht functie. |
|
| Terug naar boven | |
 |
maharshi_qis
Lid geworden: 14 februari 2007 Posts: 247 Geholpen: 6
| 10 maart 2007 7:55 Re: 3 dB Bandbreedte | | |
|
| | 3 dB bw is de frequentie waarmee winst zal dalen 3db fro haar max waarde .. |
|
| Terug naar boven | |
 |