| Auteur | Bericht |
|---|
masterx81
Lid geworden: 05 april 2002 Posts: 26
| 24 juli 2004 9:08 duty cycle tot spanning | | |
|
| Hi to all ... Ik ben een beginner en ik heb een eenvoudige schakeling die een signaal van 150 Hz te zetten met variabele duty cycle (0 tot 100%) tot een constante spanning evenredig is met de duty cycle ... Ik heb tryed te vinden in internet, en ik denk dat ik een lc filter (ik ben niet zeker ...), maar ik niet zeggen hoe de berekening van de waarden van de componenten ...
Thanks to all! |
|
| Terug naar boven | |
 |
Hill
Lid geworden: 17 juni 2004 Posts: 285 Geholpen: 9
| 24 juli 2004 9:12 constante spanning duty cycle | | |
|
| | Gebruik een R en C-combinatie. R in seriële, C in parallel met uw belasting. Ik denk dat dit de eenvoudigste vorm. |
|
| Terug naar boven | |
 |
masterx81
| 24 juli 2004 9:18 converteren duty cycle tot spanning | | |
|
| | Hill schreef: | | Gebruik een R en C-combinatie. R in seriële, C in parallel met uw belasting. Ik denk dat dit de eenvoudigste vorm. |
ok ... mmm ... Hoe kan ik het berekenen van de exacte waarde van de weerstand en condensator? Na de rc Ik denk dat ik moet ook een transistor (omdat de lading niet de condensator ontladen voordat de tijd), toch? |
|
| Terug naar boven | |
 |
batdin
Lid geworden: 03 juni 2004 Posts: 181 Geholpen: 3 Locatie: Bulgarije
| 24 juli 2004 16:12 Re: Duty cycle tot spanning ... | | |
|
| Het hangt af van uw lading weerstand. Ook afhankelijk van de output rimpeling dan kan worden getolereerd. Wat is de signaal bron? Kan het genoeg stroom leveren aan het laden of moet vooraf worden versterkt? Geef enkele details. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Google AdSense

| 24 juli 2004 16:12 Advertenties | | |
|
|
|
|
| Terug naar boven | |
 |
Einstein
Lid geworden: 19 december 2003 Berichten: 1
| 24 juli 2004 17:09 Re: Duty cycle tot spanning ... | | |
|
| | Dit klinkt als een wat wordt gebruikt in een helikopter. Kunt u meer specifiek over de input golfvorm? Als je kijkt op het net voor "chopper circuit" je wat spullen te vinden! |
|
| Terug naar boven | |
 |
masterx81
| 24 juli 2004 17:22 Re: Duty cycle tot spanning ... | | |
|
| het ingangssignaal is een omgekeerde blokgolf (normale 12) met een variabele duty cycle. De output moet een variabele spanning (vorm 0-5, 0 wanneer de ingang is @ 12 -0% duty-) afhankelijk van de input recht ... Ik overweeg het gebruik van een operationele versterker ... |
|
| Terug naar boven | |
 |
dumbfrog
Geworden: 17 juli 2004 Posts: 191 Geholpen: 4
| 24 juli 2004 19:33 Re: Duty cycle tot spanning ... | | |
|
| | ja, gebruik een opamp integrator |
|
| Terug naar boven | |
 |
masterx81
| 24 juli 2004 20:02 Re: Duty cycle tot spanning ... | | |
|
| Another little qustion ... Sorry voor de banaliteit van de domand maar ... De opamp plaatst u een beetje spanning op de uitgang (ca 2.5V), hoe kan ik dit verwijderen??? Ik gebruik een tl074cn (quad opamp) met enkele levering ( 12)
Bedankt voor de hulp! |
|
| Terug naar boven | |
 |
eternal_nan
Geworden: 10 maart 2003 Posts: 158 Geholpen: 15 Locatie: eeuwigheid
| 24 juli 2004 20:51 Duty cycle tot spanning ... | | |
|
| | Ervan uitgaande dat je al een DC spanning beschikbaar om uw circuit de macht, wat je zoekt heet een DC-DC converter, komen ze in verschillende variëteiten: buck, boost, buck-boost, FLYBACK en andere topologieën die vooral afkomstig zijn uit bovenstaande 4. Er is veel info over deze circuits op het web, zoeken in google. |
|
| Terug naar boven | |
 |
mazelk
Lid geworden: 23 april 2004 Posts: 107 Geholpen: 2 Locatie: COLOMBIA
| 25 juli 2004 7:09 Re: Duty cycle tot spanning ... | | |
|
| Hi ...
Ervan uitgaande dat de amplitude van de input vierkante signaal is 12 V, kan je eerst een inversor. Als de output sholud worden 0 als ingangssignaal 12 V, 0% plicht, dit kan significates dat op dit moment, input signaal is 12 VDC. Deze verbetering kan DC signaal stijgt wanneer pulsbreedte toeneemt.
Daarna kunt u zet de input-omgekeerde-square signaal, in een driehoek signaal, toepassing, bijvoorbeeld een Miller integrator. Based in driehoek amplitude (die evenredig is met pulsbreedte), kunt u de DC-signaal met, bijvoorbeeld, eenvoudige diode-RC schematische; laag houden van de uitgang van de rimpel.
Gewoonlijk moet deze oplossing niet-lineair. |
|
| Terug naar boven | |
 |
masterx81
| 26 juli 2004 8:04 Re: Duty cycle tot spanning ... | | |
|
| Ok, ik heb alle informatie vinden, maar ... De opamp die ik heb, ook in de configuratie spanning volgeling, wanneer zijn op laag staat, ze zijn @ ca 2,5 volt (niet 0 ...). Ik gebruik het met Vcc-> 12v en-Vcc-> Ground ... Whot doe ik verkeerd??? Ik opamps ontworpen voor een voeding? Bedankt! |
|
| Terug naar boven | |
 |