Regels | Recent posts | onderwerp RSS | Zoeken | Registreren | Aanmelden

Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Wiskunde en Natuurkunde -> Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servische versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Auteur Bericht
Ahmed Osama

Lid geworden: 18 juli 2004
Geholpen: 1

Post 21 juli 2004 19:48 Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!

Ik zal tot u hoe deze vraag komen naar mijn mening, nu we weten allemaal dat het plein recht van het licht

A2 r2 ^ 2
------ =------------
A1 r1 ^ 2

A1: gebied van de uitstralende oppervlak
A2: oppervlakte van verlichte oppervlak
r: afstand van de oorsprong

Uit het bovenstaande EQU. het onmogelijk is dat de oorsprong van het licht op nul! Dus het moet een bepaalde ruimte!
Terug naar boven
View user's profile
winderig

Lid geworden: 19 juli 2002
Geholpen: 311

Post 21 juli 2004 21:01 Re: Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!

Deze vergelijkingen zijn voor een wiskundig model dat kan een punt bron. Veel in de natuurkunde een geïdealiseerd model wordt gebruikt op de echte wereld situaties, omdat de resultaten zijn dicht genoeg bij gemeten zijn voor de beoogde situatie.
Terug naar boven
View user's profile
bibo1978

Lid geworden: 01 mei 2004
Geholpen: 6

Post 25 juli 2004 22:52 Re: Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!

Elektromagnetische Wave is een vrij gecompliceerd model voor de golf vergelijking van de fotonen beste beschreven door de Maxwell vergelijkingen, dus het kan zijn dwarsdoorsnede gebied, maar het foton zelf niet over een cross-sectionele gebied of zo denk ik.
Terug naar boven
View user's profile
sifeddin

Lid geworden: 28 Sep 2003
Geholpen: 2

Post 24 augustus 2004 18:33 Re: Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!

Lieve Ahmed
nu uw vraag lijkt zinloos, omdat het is gebaseerd op de zeer oude geometrische optica die is achterhaald door de elektromagnetische theorie. Maar het bevat ook zo diep betekenissen als u vragen over de oorsprong van de EM-golf-en vanwaar het eminates. Aangezien tot nu toe, zelfs naar mijn nieuwste kennis, niemand echt zei dat als het elektron of de zogenaamde Photon of de fictous vele andere deeltjes hebben de VOLUME van zo en zo. En in Amr M. Selim 's Eenheid Theorie, zoals ik weet dat het voor het moment het elektron is gemodelleerd als een deeltje dat kan interageren met de EM-straling in de regio eromheen. Maar uit mijn eigen oogpunt kan blijken dat het elektron kan een volume hebben van haar eigen om de energiedichtheid singulariteit op haar positie in de ruimte.
Terug naar boven
View user's profile
djalli

Lid geworden: 10 november 2001
Geholpen: 15

Post 29 augustus 2004 6:53 Re: Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!

Hij vraagt een geldige vraag.

In een draad (laten we zeggen ronde draad alleen voor Eenvoudigheidshalve) een signaal reist op 1GHz (nog bijvoorbeeld!), Naar gelang van de huid effect formule EM golf reist naar sommige 2mm laten zeggen diepte van het oppervlak naar binnen centrum van dirigent.

Laten we zeggen toename van frequentie naar 9GHz. Wat zal er gebeuren? De huid grondig zal worden minder. Dus de doorsnede van EM golf in dirigent draad minder.

Ik heb foto's. Wees niet boos op mij. Ik ben geen kunstenaar, maar hopelijk moeten duidelijk wat wordt bedoeld met de huid effect.

Alles is een draad. Zwart is het gebied waar EM golf is niet reist daar. Blauw is het gebied (cross-sectie) EM golf reist en als de frequentie toeneemt dit gebied afneemt.

djalli

Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Terug naar boven
View user's profile
sifeddin

Post 03 Sep 2004 22:06 Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!

Beste djalli
U lijkt te zijn afgedreven erg veel weg van "de geldige vraag ahmed Osama vraagt" de vraag gaat niet over de diepte van penegtration in een metalen of haar "niet-artistieke beelden in een" eindige doorsnede draad "maar als er een atomaire niveau straling dwarsdoorsnede van de emissie.
In feite is er een hoeveelheid die is gebruikt bij de analyse van de vele soorten lasers heeft die naam, maar het betekent niet dat de straling heeft een doorsnede gebied (of elk gebied van zijn eigen op alle esp. Wanneer de emissies)
Niet boos op me, maar ik denk dat als je niet de essentie van de vraag of je bedriegt die zij op verzoek van
Terug naar boven
View user's profile
Google
AdSense

Post 03 Sep 2004 22:06 advertenties

Terug naar boven
wlcsp

Lid geworden: 16 augustus 2004
Geholpen: 14

Post 04 sep 2004 0:00 Re: Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!

Het wordt vastgesteld op het radarbeeld dwarsdoorsnede
Terug naar boven
View user's profile
djalli

Lid geworden: 10 november 2001
Geholpen: 15

Post 04 sep 2004 6:45 Re: Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!

Beste sifeddin

". Ahmed Osama gevraagd citeren "elektromagnetische golf is een vrij gecompliceerd model voor de golf vergelijking van de fotonen beste beschreven door de Maxwell vergelijkingen, dus het kan zijn dwarsdoorsnede gebied".

for example a simple TEM wave (lets not complicate with light for now) does for sure have a cross-section area. EM golf in begeleide medium voor bijvoorbeeld een eenvoudige TEM golf (laten we niet compliceren met licht voor nu) is zeker een dwarsdoorsnede gebied. Foto's zijn geldig voor deze materie.

Ik ben oprecht verontschuldigen begon ik te lezen draad uit de bovenstaande vraag terwijl de vraag is voor iets anders.

Ik hoop dat ik dit verduidelijken. Kom op sifeddin waarom zou ik boos. Mijn foto's zijn goed. Maak maar een grapje.

Ahmed Osama schreef:
Ik zal tot u hoe deze vraag komen naar mijn mening, nu we weten allemaal dat het plein recht van het licht

A2 r2 ^ 2
------ =------------
A1 r1 ^ 2

A1: gebied van de uitstralende oppervlak
A2: oppervlakte van verlichte oppervlak
r: afstand van de oorsprong

Uit het bovenstaande EQU. het onmogelijk is dat de oorsprong van het licht op nul! Dus het moet een bepaalde ruimte!

Square wetgeving is iets meer naar behoren ray-optica gebied plaats op wat echt het licht moeten worden onderzocht. Waarom zou ik dat zeggen?

Geen kwestie van wat intensiteit, polarisatie, etc denk aan de bron een antenne Uitgestraald EM golf die zou zijn de lichtgolven in ons geval.

Wat ray-optica domein onder-schat, is het feit oorsprong van het licht stralingsbron. Is het Monopole, dipool, hoorn, een flat patch antenne, spiraalantennes bron van straling? Patroon van straling is "een partij" voor al deze verschillende bronnen.

actually study of antennas start with radiating intefinitisimal point-sources of having cross-section area zero and these are valid. U citeren: "Het is onmogelijk dat de oorsprong van het licht te worden nul" echt studie van antennes beginnen met uitstralende intefinitisimal punt-bronnen van dwarsdoorsnede gebied nul en deze geldig zijn.

Ahmed Osama Ik hoop dat een verduidelijking van iets. Anderen hebben zeer waardevolle informatie.
Terug naar boven
View user's profile
sifeddin

Post 07 Sep 2004 20:13 Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!

Ok Een laatste keer:
Zoals ik het zie EM golf beschikt niet over een dwarsdoorsnede van zijn eigen.
Ahmed Osama gevraagd (in een twisted manier) als geometrische (ray) optica handel kan de bron van EM-golf
de oplossing voor dit is absoluut GEEN!

bibo1978 daadwerkelijk gemengd de EM Theorie met de Photon beeld en ik denk dat links de vraag unanswerd
Dus djalli en wlcsp gedachte van de optische straling die ahmed Osama gevraagd over, omdat alleen EM golf-en voortgezet naar de gootsteen en de bron

maar ik sluit dit praten van mijn kant met dat:
Ray Optics: Licht is stralen en roggen zijn slechts lijnen met nul dwarsdoorsnede
EM Theorie: Licht is golf-en golf wordt verspreid in de ruimte (dwz oneindig dwarsdoorsnede)
Quantum Theorie: Licht is fotonen en fotonen zijn quasi-deeltjes met een nul restmass en geen gezicht geen volume net een amout van (lokaal) energie interactie met materie te geven (of nemen) meer intensiteit om de interactie golf die gaat over voortplanten in de ruimte
Dat is alles falks
Ik ben weg hier
Terug naar boven
View user's profile
bibo1978

Lid geworden: 01 mei 2004
Geholpen: 6

Post 17 Sep 2004 23:32 Re: Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!

sifeddin, sorry had ik niet duidelijk geweest in mijn beschrijving Ik bedoel dat Maxwell de vergelijking is een realisatie van de Quantum ronde van het foton, die niet actaully wat licht is en volgens de quantumtheorie de EM golf "die de zaak ronde van het foton "kan worden gerealiseerd als een golf pakket" als we overwegen meerdere fotonen samen thats waarom in feite het licht reist met verschillende snelheid tijdens een reis in verschillende permeabiliteit ruimten ". Echter, een foton kan niet beschikken over een cross-sectionele gebied, omdat het niet kan beschikken over een golf pakket gewoon. hoop dat dit duidelijk was.

thats all folks
Terug naar boven
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Wiskunde en Natuurkunde -> Is de elektromagnetische golf hebben dwarsdoorsnede gebied!
Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT 2 Hours

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS