Regels | Recent posts | onderwerp RSS | Zoeken | Registreren | Aanmelden

REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Ga naar pagina 1, 2 Volgende
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Microgolfoven, antennes en Optics -> REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servische versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraļense versie Vietnamese versie Chinese versie
Auteur Bericht
zorro

Lid geworden: 06 Sep 2001
Geholpen: 39

Post 15 juni 2004 22:53 REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hoi vrienden,

enkele dagen geleden heb ik een verzoek geplaatst in de EDA-E-Book, artikelen & Specification Verzoeken forum en er was helemaal geen antwoord. Nu denk ik dat dit forum is een betere plek voor mijn verzoek.

Ik ben op zoek naar informatie over de boomgaard techniek voor patroon antenne synthese. De methode werd in deze paper vorm Proceedings van het IEE (niet IEEE):

HJ Boomgaard, RS Elliott, en GJ Stern, Optimalisering van de synthese van vormige beam antenne patronen, Proc. Inst. Elec. Eng., Vol. 132, deel H, pp. 63-68, februari 1985.

Alle informatie is welkom (documenten die een beschrijving van de methode, informatie over programma's die de uitvoering ervan, enz.).

Bedankt

Z
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Lid geworden: 05 juli 2004
Geholpen: 11

Post 05 juli 2004 23:34 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hey Zorro,

sommige oren geleden heb ik envolved in Orcherd-Elliott-Stern array synthese optimalisatie Lachten . Ik vond dat zeer krachtige techniek om de volgende redenen:

- Snel
- Goede patroon vorm van prognose en controle

met de volgende nadelen

- Het is een "vorm synthese" (geen directiviteitsfunctie specificatie zijn toegestaan)
- Alleen equispaced array (en in wezen alleen linea array)
- Geen onderdeel balk (dit veronderstelt rondstralend radiator, maar kan gemakkelijk worden uitgevoerd een versie met een gemeenschappelijke radiator vorm)
- Vaste ribbeling in de vorm van regio en kwab niveau, je hebt geen controle in overgang zone.

essentually dit soort synthese is van de theorie van de "digitale filter Design" Veld (zie "Digital Signal Processing" - "Oppenheim-Shafer" pagina's met betrekking tot Parken en McClellan).

Aarzel niet om meer vragen over.

Dag!
Terug naar boven
View user's profile
satelliet

Lid geworden: 29 maart 2004
Geholpen: 7

Post 06 juli 2004 11:52 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Kunt u uploadt de referentie-papier of een illustratief materiaal?
Terug naar boven
View user's profile
mamali

Lid geworden: 29 april 2004
Geholpen: 1

Post 08 juli 2004 1:40 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

satelliet schreef:
Kunt u uploadt de referentie-papier of een illustratief materiaal?

enkele interessante papers, vertel me if you cant vinden:

1 Nieuw oppervlak voor snelle expansie PO synthese van vormige reflector antennes
Pinsard, B.; Renaud, D.; Diez, H.;
Antennes en Voortplanting, Tiende Internationale Conferentie over (Conf. Publ. Nr. 436), volume: 1, 14-17 april 1997
Pagina's: 25 tot 29 Vol.1

-------------------------------------------------- ------------------------------
2 Gevormd reflectoren voor meerdere Beam Applications
Philippou, GY; Adatia, N.;
Meerdere Beam Antennes en Beamformers, IEE colloquium op 21 november 1989
Pagina's: 1 3 - 3 / 3

-------------------------------------------------- ------------------------------
3 Sidelobe onderdrukking in de vorm van reflectoren voor contour balken
Ramanujam, P.; Tun, SM; Adatia, NA;
Antennes en Voortplanting, 1989. ICAP 89., Sixth International Conference on (Conf. Publ. No.301), 4-7 april 1989
Pagina's: 117 - 121 Vol.1

4 Geoptimaliseerde synthese van vormige lijn-bron antenne balken
Ares, F.; Elliott, RS; Moreno, E.;
Electronics Letters, Volume: 29, Issue: 12, 10 juni 1993
Pagina's: 1136 - 1137

5 Een nieuwe fase alleen-methode voor vormige balk synthese en adaptieve ING
Gatti, RV; Marcaccioli, L.; SORRENTINO, R.;
Magnetron conferentie, 2003. 33e Europees, Deel: 2, 7-9 okt 2003
Pagina's: 739 tot 742 Vol.2

6 Smooth diafragma distributie synthese voor vormige beam reflector antennes
Westcott, BS; Zaporozhets, AA; Searle, AD;
Electronics Letters, Volume: 29, Issue: 14, 8 juli 1993
Pagina's: 1275 - 1276

7 Power synthese van vormige beam antenne patronen
Mangenot, C.; Judasz, T.; Combes, PF;
Antennes en Propagation Society International Symposium, 1989. AP-S. Digest, 26-30 juni 1989
Pagina's: 420 - 423 Vol.1

8 Beam vormgeven van technieken gebaseerd op analytische gradiėnt stopcriterium procedures
Westcott, BS; Zaporozhets, AA;
Novel Techniques for Antenne Beam Control, IEE Colloquium over, 16 januari 1995
Pagina's: 1 / 1 - 1 / 6

9 Optimalisering patroon synthese met behulp van de klassieke methode variational
Zhang, X.-z.;
Antennes en Propagation Society International Symposium, 1993. AP-S. Digest, 28 juni-2 juli 1993
Pagina's: 1582 - 1585 vol.3

10 Fase alleen-vormige balk synthese via de techniek van benaderd bundel Daarnaast
Kautz, GM;
Antennes en Voortplanting, IEEE Transactions op, Volume: 47, Issue: 5, mei 1999
Pagina's: 887 - 894

11 A-methode voor de optimale synthese patroon van lineaire arrays met voorgeschreven Null
Shpak, DJ;
Antennes en Voortplanting, IEEE Transactions op, Volume: 44, Issue: 3, maart 1996
Pagina's: 286 - 294

12 Optimalisering van gesynthetiseerde array excitaties met behulp van array polynome complexe root swapping en genetische algoritmen
Markus, K.; Vaskelainen, L.;
Microgolven, antennes en Voortplanting, IEE Proceedings -, volume: 145, Issue: 6, dec 1998
Pagina's: 460 - 464

13 Vergelijking tussen de werkelijke en macht optimalisering van methoden voor de synthese van arrays antennes
Eclercy, D.; Rammal, M.; Reineix, A.; Jecko, B.;
Electronics Letters, Volume: 32, Issue: 2, 18 jan 1996
Pagina's: 84 - 85

14 modellen van Chebyshev-type complexe FIR filters en digitale beamformers met lineaire fase kenmerken
Zhang, X.; Dai, S.;
Vision, Image and Signal Processing, IEE Proceedings-, volume: 141, Issue: 1, februari 1994
Pagina's: 2 - 8

15 Array synthese met excitatie beperkingen
Franceschetti, G.; Mazzarella, G.; Panariello, G.;
Microgolven, antennes en Voortplanting [zie ook IEE Proceedings-Microgolven, antennes en Vermeerderen], IEE Proceedings H, Volume: L35, Issue: 6, dec 1988
Pagina's: 400 - 407

16 Synthese van vormige-beam reflector antenne patronen
Bergmann, J.; Brown, RC; Clarricoats, PJB; Zhou, H.;
Microgolven, antennes en Voortplanting [zie ook IEE Proceedings-Microgolven, antennes en Vermeerderen], IEE Proceedings H, volume: 135, Issue: 1, februari 1988
Pagina's: 48 - 53

17 phased array gevormd multi-beam optimalisatie voor LEO-satelliet communicatie met behulp van een genetisch algoritme
Sherman, KN;
Phased array Systems and Technology, 2000. Procedure. 2000 IEEE International Conference on, 21-25 mei 2000
Pagina's: 501 - 504

18 Gebruik van gemodificeerde Gaussische bundels te optimaliseren vormige reflectoren
Schott, P.; Pascal, O.; Lemaitre, F.;
Antennas and Wireless Propagation Letters, Volume 2, Issue: 1, 2003
Pagina's: 14 - 17

19 stralingsdiagram synthese voor arrays van conforme antennes gemonteerd op willekeurig gevormde driedimensionale platformen met behulp van genetische algoritmen
Allard, RJ; Werner, DH; Werner, PL;
Antennes en Voortplanting, IEEE Transactions op, Volume: 51, Issue: 5, mei 2003
Pagina's: 1054 - 1062

20 Lineaire programma synthese voor rechtstreekse satellietuitzendingen gefaseerde arrays
Richie, JE; Kritikos, HN;
Antennes en Voortplanting, IEEE Transactions op, Volume: 36, Issue: 3, maart 1988
Pagina's: 345 - 348

21 Synthese van vormige lijn-bron antenne balken met behulp van zuivere reėle distributies
Ares, F.; Elliott, RS; Moreno, E.;
Electronics Letters, Volume: 30, Issue: 4, 17 feb 1994
Pagina's: 280 - 281

22 Synthese en analyse van de lange afstand radar toezendende antenne voederen netwerk
Kreczkowski, A.; Rutkowski, T.;
Microgolven, radar en draadloze communicatie. 2000. MIKON-2000. 13e Internationale Conferentie over, Volume: 2, 22-24 mei 2000
Pagina's: 592 - 596 Vol.2

23 Een elliptisch diafragma dubbele vormige reflector antenne voor SNG-toepassingen
Skyttemyr, SA;
Antennes en Propagation Society International Symposium, 2000. IEEE, Volume: 2, 16-21 juli 2000
Pagina's: 558 - 561 Vol.2

24-versnelling op de synthese van vormige reflector antennes voor voorgevormde Beam Applications via Gaussian beam aanpak
HSI-Tseng Chou; Theunissen, W.; Pathak, PH;
Antennes en Propagation Society, 1999. IEEE International Symposium 1999, Volume: 4, 11-16 juli 1999
Pagina's: 2336 - 2339 Vol.4

25 Toepassing van de fractionele Fourier-transformatie bij de synthese van lage sidelobe potlood vormige balken voor nonseparable vlakke arrays
Buckley, MJ; Nelson, WS;
Antennes en Propagation Society International Symposium, 1998. IEEE, Volume: 2, 21-26 juni 1998
Pagina's: 744 - 747 Vol.2

26 Een verbeterde methode voor het ontwerpen van lineaire arrays met voorgeschreven Null
Shpak, DJ;
OCEANEN'95. MTS / IEEE. "Uitdagingen van Onze Changing Global Environment '. Conference Proceedings. , Volume: 2, 9-12 oktober 1995
Pagina's: 1303 - 1310 Vol.2

27 Synthese van de SAR-straling patronen waarin onderlinge koppeling met behulp van genetische methoden
James, P.;
Antennes en Voortplanting, 1995. ICAP'95. Negende internationale conferentie over (Conf. Publ. Nr. 407), 4-7 april 1995
Pagina's: 383 - 386 Vol.1

28 Snelle synthese van vormige reflector antennes voor voorgevormde balken
Stirland, SJ;
Antennes en Voortplanting, 1993., Achtste Internationale Conferentie over, 1993
Pagina's: 18 - 21 Vol.1

marti
Terug naar boven
View user's profile
zorro

Post 09 juli 2004 19:19 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hi juppydu,

Dank u voor uw antwoord.
Ik gebruikte de Parken-McClellan methode voor de synthese van digitale filters. Ik dacht dat deze methode kan geschikt zijn voor de synthese van vormige antenne patronen; in het geval van de complexe patronen nonsymmetrical versie moet worden gebruikt. Maar ik tegenkwam diffuculties enige dat ik zal proberen om bloot.

Het Parken-McClellan methode neemt een specificatie van de gewenste transfer functie (zowel amplitude en fase) in een of meer banden. In het geval van de antenne array synthese, het gewenste patroon is meestal slechts in de amplitude. Kan je een willekeurige fase eigenschap (bijvoorbeeld lineaire fase), maar deze beperking sterk vermindert de mate van vrijheid voor de optimalisatie van de amplitude vorm.

Ik gepland synthetize | H (z) | ^ 2 in plaats van de gewenste amplitude | H (z) | omdat | H (z) | ^ 2 is lineair-fase en om deze reden de nullen zijn symmetrisch geplaatst met betrekking tot de eenheid cirkel (of de Shelkunoff cirkel, met de antenne-jargon). Dit betekent dat als Z0 is een nul, 1/Z0 * is een nul als goed. Zodra | H (z) | ^ 2 is synthetized de nullen kan worden opgesplitst tussen H (z) en H * (z). Dit kan worden gedaan met de vrijheid om te kiezen voor de meer handige nul (binnen of buiten de eenheid cirkel) van elk paar Aan het H (z). Maar de nullen dat liggen de eenheid cirkel (ze worden geproduceerd in de lage-sidelobe regio's) kunnen niet worden gesplitst omdat ze eenvoudig (geen dubbele).

Dus ik heb een aantal vragen:

Is de boomgaard-Elliot-Stern procedure in verband met dat ik hierboven beschreven?
Is de boomgaard-Elliot-Stern procedure gebaseerd op de uitwisseling Remez algoritme (zoals Parken-McClellan methode)?
Hoe passen de Parken-McClellan procedure voor de bundel synthese waarbij alleen amplitude specificatie?

Met vriendelijke groet

Z
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 10 juli 2004 15:28 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

zeer goede lijst van documenten, mamali.

toch Zorro is waarschijnlijk op zoek naar documenten over Orchard-Elliott-Stern, kan ik wijzen op het volgende:

"Array Antenne Synthese", IEEE Antennas en Propagation Society Nieuwsbrief, oktober 1985 (deel I)

"Array Antenne Synthese", IEEE Antennas en Propagation Society Nieuwsbrief, april 1986 (deel II)

"Op Optimalisering van de synhtesis van vormige Beam Antenne Patronen", Advanced Antenna Technology, Edt. Peter Clarricoats

"Verlenging van de Boomgaard-Elliott Synthese Methode naar Pure-Real Nonsymmetrical Patronen, JARodriguez, E. Botha, F. Ares, IEEE Trans., Vol. 45, nr. 8, augustus 1997.

"Een opmerking over de beperkingen van Orcherd's Methode", F.Ares-Pena, IEEE Antenne's en Propagation Magazine, Vol. 44, nr. 1, februari 2002.

ook in
"pahsed array" antenne handboek, RJMailloux, Artech House kunt u vinden op pagina 152 de synthese van Orc. et al.

Als Zorro ik probeer te doen sommige antwoorden (Ik ga naar het strand! Later hoop ik te antwoorden op de andere Zorro-onderwerpen)

Zorro:
"In het geval van de antenne array synthese, het gewenste patroon is meestal slechts in amplitude".
- Dit is niet altijd waar ik net envolved antenne design met fase patroon beperkingen.

Zorro:
"Je kunt een willekeurige fase karakteristiek ..".
- Uiteraard als u wilt optimaliseren een modulus de extra fase constrint is een complicatie.

Zorro:
"Ik heb plannen om synthetize | H (z) | ^ 2 ..".
- Het is ok ook de Orc. Synthese regardin | F | ^ 2 is apower synthese.

Zorro:
"Dit betekent dat als Z0 is een nul, 1/Z0 *.."
- Ik heb te controleren, maar in Orch. we hebben: als Z0 = A x exp (fi) is een wortel in de vorm van regio dan ook Z1 = (1 / A) x exp (FI), dat is niet hetzelfde. Maar peraphs in parken-McClellan zij hebben differnt zin (!?).

Voor de andere vraag die ik hoop te beantwoorden later! Anyway thake een kijkje op de twee volgende:

TWParks en JHMcClellan, "Chebysche aanpassing voor Nonrecursive digitale filters met Lineaire fase", IEEE Trans. Circuit Theory, Vol. CT-19, maart 1972, pp 189-194

TWParks en JHMcClellan, "Een programma voor het ontwerpen van Lineaire Fase Finite Impulse Response Filters", IEEE Trans. Audio Electroacoust. , Vol. AU-20, nr. 3, aug. 1972, pp 195-199.

Dag!
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 10 juli 2004 15:53 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Sorry voor mijn vergissing Zorro uw zin:
"Dit betekent dat als Z0 is een nul, 1/Z0 *.." juist is. (* = Een complexe coniugated!)
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 12 juli 2004 23:33 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hey Zorro.

Ik probeer om u zo veel mogelijk te helpen met betrekking tot uw twijfels over Boomgaard-Elliot-Stern.

"Is de boomgaard-Elliot-Stern procedure in verband met dat ik hierboven beschreven?".
Ik denk dat ja. De Boomgaard-Elliot Stern-procedure is gebaseerd op de "equiripple aanpassing" en ik zie in de Oppheneim-Shafer dat Parken-McClellan werkte aan dit soort van filter voor aanpassing.

"Is de boomgaard-Elliot-Stern procedure gebaseerd op de uitwisseling Remez algoritme (zoals Parken-McClellan methode)?"
Echt ik weet niet de Remez algoritme, maar in de boomgaard papier "Optiomising .." is duidelijk zei: ".. door middel van een variant van Remez algoritme."

"Hoe passen de Parken-McClellan procedure voor de bundel synthese waarbij alleen amplitude specificatie?"
Ik weet niet Parken-McClellan algoritme, maar in "Oppheniem-Shafer" het algoritme is toegepast om FIR filters met een null fase. De synthese wordt beschreven en er geen fase specificatie wordt weergegeven!

Als u wilt dat ik kan u enkele geoptimaliseerd array antenne coėfficiėnten door Orch-Ell-St procedure voor sommige vormige balk zoals flat-top balk en u kunt controleren of u de resultaten verkregen met Parken-McClellan procedure.

PS: heb je de boomgaard-Elliott-Stern papier? alle synthese procedure details zijn beschreven in dit document.

Dag.
Terug naar boven
View user's profile
zorro

Post 13 juli 2004 18:23 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hi mamali,

mamali schreef:

enkele interessante papers, vertel me if you cant vinden:
................

dank u voor uw suggestie en uw aanbod. Alsjeblieft, kan u de kranten 4, 13, 15 en 21 van uw lijst?

Bedankt

Hi juppydu,

dank u nogmaals. Ik hoop dat u heeft genoten van het strand.
Nu werk ik met de Mailloux boek.

juppydu schreef:

Als u wilt dat ik kan u enkele geoptimaliseerd array antenne coėfficiėnten door Orch-Ell-St procedure voor sommige vormige balk zoals flat-top balk en u kunt controleren of u de resultaten verkregen met Parken-McClellan procedure.

Dank u juppydu, ik zal rekening houden met uw aanbod.

juppydu schreef:

PS: heb je de boomgaard-Elliott-Stern papier? alle synthese procedure details zijn beschreven in dit document.

Ik hoef niet eens de boomgaard-Elliott-Stern papier. Als u deze in de elektronische versie en kon je zo vriendelijk stuurt me het bestand, het Wold zeer nuttig.

juppydu schreef:

"Hoe passen de Parken-McClellan procedure voor de bundel synthese waarbij alleen amplitude specificatie?"
Ik weet niet Parken-McClellan algoritme, maar in "Oppheniem-Shafer" het algoritme is toegepast om FIR filters met een null fase. De synthese wordt beschreven en er geen fase specificatie wordt weergegeven!

NB de standaard Parken-McClellan methode heeft een fase-specificatie. In het geval van lowpass, hipass, multiband, enz. deze specificatie is de lineaire fase (of null fase tov het centrum van de tijd respons). In het geval van Hilbert filters is / - pi / 2, enzovoort.

By the way, was er een interessante discussie in de antennes en Propagation Society Newsletter (jun 1988 blz. 43, oktober 1988 blz. 48, dec 1988 p.28-29, feb 1989 blz. 35, 36, apr 1989 blz. 55 -56 jun 1989 p.49-50) tussen Elliot en Steyskal betreffende Woodward-Lawson vs Orchard-Elliott-Stern synthese methoden.

Met vriendelijke groet

Z
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 13 juli 2004 22:36 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hey Zorro,

Wat ik denk is dat een fase-nul-filter is niets anders (antenne termen) een lineaire array met de fase-centrum in het midden van de arrray dat, indien de fase centrum bevindt zich op een rand van de array u een lineaire fase, is het alleen een verandering (tijd traslation van het monster in het filteren van taal) van het referentiepunt. (een lineaire array is een "ruimtelijke filter").

Over de Parken-McClellan procedure Ik heb goed nieuws. Ik heb alleen maar kijken naar mijn bibliotheek en ik vond dit:

het boek is: "Optimale Array Processing", deel IV, HL Van Bomen, Wiley-interscience.
Aan hoofdstuk 3.6 "Minimax Design" de Parken-McClellean Works worden herinnerd, met name in 3.6.1 de "Alternation stelling" de minimax criteria beschreven (het lijkt erg graag Orch-Ell-St) en paragraaf 3.6.2 is "Parken-McClellan-Rabiner Algorithm" (BINGO!) in deze paragraaf stap voor stap de synthese wordt beschreven!
Het is beschreven als op Oppenheim-Shafer, toch in dit boek is esplicitilly beschreven in trems van Antenne Synthese.

Uw vraag over het verband tussen Parken-McClellan is nog niet definitief opgelost, maar voor de possibiliy gebruik te maken van de Parken-McClellan procedure voor array synthese is het antwoord JA.

Laat het me weten elke vooruitgang in uw onderzoek over de synthese procedure u ontwikkelen!
Terug naar boven
View user's profile
zorro

Post 16 juli 2004 22:21 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hi juppydu,

juppydu schreef:
Wat ik denk is dat een fase-nul-filter is niets anders (antenne termen) een lineaire array met de fase-centrum in het midden van de arrray dat, indien de fase centrum bevindt zich op een rand van de array u een lineaire fase, is het alleen een verandering (tijd traslation van het monster in het filteren van taal) van het referentiepunt. (een lineaire array is een "ruimtelijke filter").

Ik ben het ermee eens. Bovendien, ik denk dat niet-lineaire relatie tussen fase en frequentie (in termen filter) betekent dat de fase midden van de antenne (antenne termen) verandert met de hoek.

juppydu schreef:
... het boek is: "Optimale Array Processing", deel IV, HL Van Bomen, Wiley-interscience.

Helaas heb ik niet deel 4 van Van Bomen 'werk. I'm trying to get it.

Ik ben bezig met een implementatie van Orch-Ell-St procedure. Ik hoop dat het zal werken.

Groeten

Z
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 16 juli 2004 22:48 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hey Zorro,

helaas deze week-end zal ik op het werk Huilen of zeer triest (Wij zijn op de fabricage fase van een array entenna! Razz ) En ik kan niet in staat om u het artikel van Orch. (Ik heb alleen het papier en ik heb voor het scannen van het in elektronische vorm, bovendien Ik ben nieuw in de "site" dus ik moet kijken als ik kan en hoe een bestand te uploaden!). Ik zal proberen in het begin van volgende week!

Voor de fase centrum, ben ik het eens, een fase centrum moet worden gedefinieerd "op een bepaald dekkingsgebied" (dwz binnen een specifiek anglular sector) het veranderen van de ruimte dezelfde getrippel kunnen een verschillende fase centrum! Op andere woorden een antenne kunt meerdere fase centrum!
Terug naar boven
View user's profile
zorro

Post 20 juli 2004 1:11 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hi juppydu

Ik hoop dat dit werkt weekend was succesvol voor u (heb de afgelopen week-end aan het strand compenseren deze?)
Dank u voor uw voorstel van de papieren scannen en verzenden. Het is zeer gewaardeerd.

Analyse van beide methoden, ik merkte een van de belangrijkste verschil tussen Parken-McClellan (P-MC) en boomgaard-Elliott-Stern (OES) procedures, in aanvulling op het verschil dat P-MC is een functie synthese en OES is een macht synthese methode. Dit verschil heeft te maken met de manier waarop de specificaties worden gesteld en hoe ze worden behandeld door de methode.

In de P-MC, zijn er bepaalde bands en overgang bands. Het doel is te komen tot de beste equirriple aanpassing aan het gewenste antwoord op de opgegeven bands, in de minimax zin.
De specificaties zijn:
- Om van het filter (totaal aantal nullen)
- Randen tussen bepaalde bands en overgang bands
- Gewenste antwoord op de opgegeven bands
- Relatieve gewichten in de gespecificeerde frequentiebanden
De resulterende ripples worden zo laag mogelijk in de aangegeven bands.

In het OES, er zijn alleen bepaalde gebieden, die worden gevormd regio's en de lage sidelobe regio's. Merk op dat er geen specificatie voor de overgang regio's. De doelstelling is dat de maxima en minima in de vorm van regio's tot een bepaald niveau, alsmede de maxima in het sidelobe gebieden.
De specificaties zijn:
- Randen tussen de regio's
- Het aantal nullen in elke regio
- Gewenste rimpelspanning (in de vorm van regio's) en sidelobe niveau (in sidelobe regio's)
De resulterende beamwidths afhankelijk van de opgegeven ripples (zie blz. 157 en fig.. 3.14 van Mailloux boek.)

In OES, moet je kiezen hoeveel nullen moeten worden geplaatst in elke regio.
P-MC beheert de nullen automatisch.

In P-MC, voor een bepaalde volgorde, je hebt garantie van constante rimpel in de gespecificeerde regio's, maar je weet niet bij voorbaat hun exacte waarde.
In OES, voor een bepaalde bestelling, u hebt de garantie van de waarde van de rimpel, maar je weet niet a priori de beamwidth waar de resulterende functie blijft binnen de gewenste ribbeling band. En je niet weet dat de overgangen bands, ze te definiėren als de bands waar de resulterende functie uitgangen de ribbeling bands.

(Natuurlijk, het bovenstaande is het geval als het algoritme convergeert ....)

Groeten

Z
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 24 juli 2004 17:01 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hey Zorro,

De afgelopen week-end ik hard gewerkt, maar de eerste resultaten van proeven met de array zijn vrij goed Very Happy !

Wat betreft uw laatste bericht, ik het met u eens.

In mijn bericht van 10 juli heb ik gezegd dat Orh-El-St is een synthese van macht en in de post van 5-jul. dat de overgang zone kan niet worden opgegeven. Rimpel en transitie zone zijn niet onafhankelijk!

Anyway Orh-El-St realted is, in mijn gedachten, naar de stelling van "Alterantion theorema" als Parken-McCl, zowel nemen om te weten het aantal min e max in vorm en nietig regio. Ik heb om te studeren in het diepe Parken-MCL beter in het bewijs de gemeenschappelijke aspecten (hoop ik volgende week).

Voor wat betreft het "geen controle" over de overgang zone, ik denk dat Orch-Ell-St-procedure geeft het "beste" overgang zone (dwz het minimum) voor de vaste rimpel in beide gevormd en kwabben regio. Ik denk ook aan klassieke "Chebyschev synthese" waar "de beste" directiviteitsfunctie (dwz smalle breedte) wordt verkregen voor de vaste niveau van zijlobben.
Ik kan u een voorbeeld van Orch-Ell-St, en u, door uw code kunt proberen om een "Filter" met minder overgang zone dan die verkregen door mij.
Terug naar boven
View user's profile
zorro

Post 02 augustus 2004 18:34 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hi juppydu

Gebruik van de OES procedure, ik probeerde te reproduceren de resultaten getoond in Fig. 3.14 van Mailloux boek en in Fig. 5 van de Elliot s artikel [ "Array Antenne Synthese", IEEE Antennas en Propagation Society Nieuwsbrief, oktober 1985 (deel I)]. Ik ging ervan uit dat het element spatiėring is 0,5 wavelenghts.
Ik heb de resultaten die lijken te zijn OK maar ze zijn niet hetzelfde als in de cijfers. Misschien kan ik me niet met behulp van de juiste specificaties (ze zijn niet duidelijk vermeld in de referenties die ik heb), of ik een aantal fouten in de uitvoering van de methode. Kunnen jullie mij de specificaties van de OES-papier of een voorbeeld met de specificaties?
Bedankt

Z
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 03 augustus 2004 19:39 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hallo Zorro,

Ik denk dat de vorm is de volgende:

(COSEC (TH-Pi / 2)) ^ 2 * cos (TH-Pi / 2) met

pi = "P-Grieks"
Th = elevatiehoek, variėrend van 100 ° tot 140 ° (100 * de Peek, bij 140 ° het einde van vormige regio).

Wees ervan bewust dat, zoals u al zei, je hebt geen controle over de overgang zone, betekent dit dat voor de vaste zijlobbenniveau, moet u proberen hoeveel nullen zijn in de vorm regio (te weinig nullen in de vorm regio betekent "verlaagd" gevormde regio en te veel nullen betekent "uitgebreide" vormige regio. Dit is het grootste nadeel van dit soort synthese!

Laat me weten wat uw resultaten!
Terug naar boven
View user's profile
zorro

Post 05 augustus 2004 0:26 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hi juppydu,

Ik een fout gecorrigeerd en nu heb ik goede resultaten, maar:
- Ik doe niet mee convergentie in bepaalde gevallen (die lijken te beschikken over een oplossing na de referenties die ik heb)
- Probleem met de extra constante C2: Ik heb om af te stemmen een constant bij de hand met het oog op de aanpassing van de sidelobes op het gewenste niveau met betrekking tot de piek.

Het patroon met COSEC () ^ 2 * cos () vorm (fig. 5.ac in Elliot s papier en tek. 3,14 in Mailloux) gaat 90 tot 140 graden, en de platte bovenkant bundel (fig. 5.d in Elliot s papier) 55 tot 125 graden. In feite, als ik me niet verward, is de procedure plaatsen de vaste nul op het opgegeven gebonden vorm van de regio.
Ik heb de convergentie voor de platte bovenkant bundel met 0,5 dB rimpelspanning en voor de COSEC () ^ 2 * cos () vormige bundel met 1,5 dB en 1dB ripples. Maar mijn procedure hoeft niet convergeren voor het laatste met een rimpel van 0,7 dB of minder.

Toch zou het erg leuk om de OES papier.

Bedankt. Groeten

Z
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 05 augustus 2004 22:14 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hey Zorro,

Zorro:
.. In feite, als ik me niet verward, is de procedure plaatsen de vaste nul op het opgegeven gebonden vorm van de regio.

U bent verkeerd in het patroon specificatie, niet vergeten dat de vormige zone is "niet" de zone tussen Null als je dat! in figuur 5 van u zien dat de vormige zone (dat een aantal keer niet is bereikt zoals verwacht als gevolg van het ontbreken van zeggenschap in de vorm van regio overgang), op andere woorden, met weinig fout, zie op de zone tussen de twee "peeks" aan de rand van de vorm regio! De gevormde regio wordt bepaald door de andere parameters "rimpel", "lobben niveau", "nullen in de vorm van regio". U kunt denken als volgt: synthetise een vlakke bovenkant bundel (zaak I) met slechts een nul (andere parameter als u wilt) dan synthetise dezelfde array met 2 nullen in vormige regio (zaak II). Goed! Bereken de gevormde regio beamwidth (de zone waar de costant referentiewaarde wordt verkregen met de gevraagde ribbeling), nu de vraag: Probeer synthetise een vlakke bovenkant bundel met dezelfde eisen beamwidth maar dat is minder dan het geval II, maar meer dan ik, bent u in staat om dat te doen? Laat het me weten!

Zorro:
platte bovenkant bundel (fig. 5.d in Elliot s papier) 55 tot 125 graden

Voor de flat-balk boven de elevatiehoek is gaande binnen 65 ° tot 115 °, en zoals gewoonlijk de "echte" vormige regio kan worden niet als een opgehaald!

Zorro:
.. probleem met de extra constante C2: Ik heb om af te stemmen een constant bij de hand met het oog op de aanpassing van de sidelobes op het gewenste niveau met betrekking tot de piek ..

OK, dit was een truble voor mij ook. Aan de Universiteit keer dat ik dit punt onopgeloste links (bij de hand als u), maar nu is het tijd voor een oplossing voor dit punt (zo spoedig mogelijk).

Zorro:
.. Ik doe niet mee convergentie in bepaalde gevallen (die lijken te beschikken over een oplossing na de referenties die ik heb) ..

Wat bedoel je met "na"?

.. Ik heb de convergentie voor de platte bovenkant bundel met 0,5 dB rimpelspanning en voor de COSEC () ^ 2 * cos () vormige bundel met 1,5 dB en 1dB ripples. Maar mijn procedure hoeft niet convergeren voor het laatste met een rimpel van 0,7 dB of minder ..

U hebt de code af te stemmen, aangezien de procedure is convergerende altijd (een deel van numerieke fouten wanneer u ook strenge beperkingen). Vergeet niet om meer nullen in de vorm regio wanneer u vragen naar de code meer ernstige ribbeling eisen (hieronder 0.2dB).

Zorro:
Toch zou het erg leuk om de OES papier.

Ja, ik ga heel hard werken deze dagen geen holydays dit jaar Huilen of zeer triest Vanaf 8u00 tot 10.00pm of meer elke dag. Bovendien mijn "oude" papier is in zeer slechte omstandigheden, laat me zien hoe de omrekening van het papier in --- elektronisch formaat.

tot straks!
Terug naar boven
View user's profile
zorro

Post 12 augustus 2004 15:44 Re: REQ: antennepatroon synthese: Orchard methode

Hallo juppydu,

Sorry voor de vertraging in de beantwoording.

juppydu schreef:
Zorro:
In feite, als ik me niet verward, is de procedure plaatsen de vaste nul op het opgegeven gebonden vorm van de regio.

U bent verkeerd in het patroon specificatie, niet vergeten dat de vormige zone is "niet" de zone tussen Null als je dat! in figuur 5 van u zien dat de vormige zone (dat een aantal keer niet is bereikt zoals verwacht als gevolg van het ontbreken van zeggenschap in de vorm van regio overgang), op andere woorden, met weinig fout, zie op de zone tussen de twee "peeks" aan de rand van de vorm regio! De gevormde regio wordt bepaald door de andere parameters "rimpel", "lobben niveau", "nullen in de vorm van regio".

Ik ben het eens met u wat is het nuttig of juist gevormd regio. Maar wat heet vormige regio en de zogenaamde gecontroleerde sidelobes regio door Orchard? Ik volgde wat Mailloux staten in blz. 155:
Voor de toepassing van het bestellen van het patroon nullen, en zonder verlies van algemeenheid, de gevormde bundel rand (regio I) is ingericht om te eindigen op psi = pi (zoals in de figuur).
En de vaste nul (Nth root) is op w =- 1 j * 0 = exp (0 j * pi).
Maar de genoemde cijfer is Fig. 3.13, waarin de regio gemarkeerd als ik Gewest doet t einde op pi (!). [En er zijn een aantal typfouten].

Mijn uitvoering plaatsen de vaste nul op een bepaalde hoek, dat is de theta omschreven als de gebonden tussen de twee regio's. De andere nullen zijn geplaatst op een zodanige wijze dat het opgegeven aantal ribbels worden verkregen. Bijvoorbeeld, voor de flat boven bundel Fig. 5d (Elliot en papier), ik plaatste de vaste nul voor een null op 55 °. Het algoritme voert zes nullen (het vereiste N1)-eenheid buiten de cirkel in de plaatsen die nodig zijn voor het feit dat de pieken en dalen op / -0,5 dB; vier nullen worden gelegd op de eenheid cirkel voor de vier sidelobes bij -30 dB, en vier meer nullen voor de sidelobes bij -20 dB.
Echt, ik hoef niet gebruiken en de andere naar de vorm van de regio! Zoals u zei, De gevormde regio wordt bepaald door de andere parameters "rimpel", "lobben niveau", "nullen in de vorm van regio".

juppydu schreef:
U kunt denken als volgt: synthetise een vlakke bovenkant bundel (zaak I) met slechts een nul (andere parameter als u wilt) dan synthetise dezelfde array met 2 nullen in vormige regio (zaak II). Goed! Bereken de gevormde regio beamwidth (de zone waar de costant referentiewaarde wordt verkregen met de gevraagde ribbeling), nu de vraag: Probeer synthetise een vlakke bovenkant bundel met dezelfde eisen beamwidth maar dat is minder dan het geval II, maar meer dan ik, bent u in staat om dat te doen? Laat het me weten!

Ik ga niet kunnen vanwege de bovengenoemde redenen. De breedte van de gevormde regio resultaten als gevolg van de keuze van de andere parametes. Hetzelfde gebeurt met de gecontroleerde sidelobe regio. Opnieuw kunnen we zeggen dat er geen controle over de overgang regio's.

juppydu schreef:
Zorro:
platte bovenkant bundel (fig. 5.d in Elliot s papier) 55 tot 125 graden

Voor de flat-balk boven de elevatiehoek is gaande binnen 65 ° tot 115 °, en zoals gewoonlijk de "echte" vormige regio kan worden niet als een opgehaald!

Dwingen de vaste nul voor een null bij 55 °, ik een beamwidth (tussen de punten van -0,5 dB), variėrend tussen 63,7 en 118,5 dB. Met het oog op het centrum, ik heb om de vaste nul op -53,81 graden; de lichtbundel op -0,5 dB resultaten op (90 / -27.39) graden.

juppydu schreef:
Zorro:
.. Ik doe niet mee convergentie in bepaalde gevallen (die lijken te beschikken over een oplossing na de referenties die ik heb) ..

Wat bedoel je met "na"?

Sorry voor mijn slechte Engels. Ik bedoel dat de bibliografie ik had beschikbaar toon oplossingen voor die gevallen.

juppydu schreef:
Ik heb de convergentie voor de platte bovenkant bundel met 0,5 dB rimpelspanning en voor de COSEC () ^ 2 * cos () vormige bundel met 1,5 dB en 1dB ripples. Maar mijn procedure hoeft niet convergeren voor het laatste met een rimpel van 0,7 dB of minder ..

U hebt de code af te stemmen, aangezien de procedure is convergerende altijd (een deel van numerieke fouten wanneer u ook strenge beperkingen). Vergeet niet om meer nullen in de vorm regio wanneer u vragen naar de code meer ernstige ribbeling eisen (hieronder 0.2dB).

OK. I think I have some issue with the convergence of Newton method with the cosec^2()*cos() beam.

juppydu wrote:
Zorro:
Still, it would be very nice to get the OES paper.

Yes, I working very hard these days, no holydays this year , starting from 8.00am to 10.00pm or more every day. Moreover my "old" paper is in very bad conditions, let me see how convert the paper in --- electronic format.

see you later!

Bedankt!

Z
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 14 Sep 2004 22:38 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Hi Zorro, no news ?

I have finally finished my code for OES synthesis Lachten , all works fine now.

My results are better then the result of OES, I thnik because in the 1985 the code of OES was less precise than that of acutal PC!

before the end of this week I upload the executable code for your fun and I will wait your comments.
Stay tuned !
Terug naar boven
View user's profile
mamali

Post 15 Sep 2004 11:09 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

zorro wrote:
Hi mamali,

mamali wrote:

some interesting papers, tell me if you cant find it:
................

thank you for your suggestion and your offer. Please, could you share the papers 4, 13, 15 and 21 of your list?

Bedankt

Z

hi friends,
sorry if i am late, i was a little bussy with my thesis. well, here's what you wanted; by the way, i should consider the discussions, it seems interesting Wink
.

marti

Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Terug naar boven
View user's profile
mamali

Post 15 Sep 2004 12:08 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

these i found also practical:

-1 F. Ares-Pena, "A Note on the Limitations of Orchard's Method," IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 44, No. 1, February 2002, p.109.

0 JA Rodriguez, E. Botha, and F. Ares, "Extension of the Orchard-Elliott Synthesis Method to Pure-Real Nonsymmetrical-Shaped Patterns," IEEE TRANSACTIONS ON ANTENNAS AND PROPAGATION, VOL. 45, NO. 8, AUGUST 1997, pp. 1317-1318.

1 MJ Buckley, "Synthesis of shaped beam antenna patterns using implicitly constrained current elements," IEEE Trans. Antennas Propagat.,
vol. 44, pp. 192-197, Feb. 1996.

2 D. Eclercy, M. Rammal, A. Reinex, and B. Jecko, "Comparison between real and power optimization methods for arrays synthesis antennas," Electron. Lett., vol. 32, no. 2, pp. 84-85, Jan. 1996.

3 Ares, F.; Rengarajan, SR; Moreno, E., "Remarks on comparison between real and power optimisation methods for arrays synthesis of antennas," Electron. Lett., vol. 32, no. 15, Page(s): 1338-1339

sorry for wiered numbering!, wish be helpfull,

marti

Terug naar boven
View user's profile
zorro

Post 30 Sep 2004 21:05 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Hoi vrienden,

unfortunately I had other engagements in the last times, but I m here again. Lachten

Juppydu, many thanks for your offer; it is welcome!
Do you get better results than OES? In which sense?

Marti, thank you for the papers. It sa very good and helpful collection!

By the way, I will pose a question.
It is clear the reason for csc^2(theta) pattern (to obtain a constant height radar coverage). But patterns with shape csc^2(theta)*cos(theta) or even csc^2(theta)*sqrt(cos(theta)) are presented in the papers. Which are their applications? Is it related with the dependence of radar cross section of planes with elevation angle, as seen from the radar?

See you.
Met vriendelijke groet

Z
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 06 Oct 2004 0:04 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Hello Zorro.

I mean that my soution is little more accurate than the solution of Orchard (as reported in the article). Anyway more probably some differnce are due only to a different level of precision imposed during
the synthesis Loop (so the solution are both quite good).

the test case is
(16 elements, 0.5 spacing, Cosec2*Cos (between 100° and 140°), ripple -3dB, lobe -20dB, four lobe -30dB)
ORCHARD Juppydu
Amp Ph Amp Ph
0.77 177.1 0.77 177.5
0.50 -89.2 0.49 -88.6
0.38 -76.0 0.38 -76.1
0.56 -88.3 0.56 -88.1
0.76 -38.1 0.75 -37.9
0.63 7.7 0.62 7.9
0.56 -5.0 0.56 -4.8
0.99 19.0 0.98 19.1
1.04 66.8 1.04 67.0
0.81 94.1 0.81 94.3
1.03 96.9 1.02 97.0
1.47 132.2 1.46 132.3
1.66 -176.8 1.65 -176.6
1.64 -126.1 1.63 -126.0
1.17 -76.4 1.16 -76.4
1.00 0.0 1.00 0.0

Anyway the discussion in this forum was the cause to finish my Orchard synthesis program developed by me at the university time.
I have uploaded an Executable file for You ! it is very simple to use. It is a Windows GUI application
completely written by me !

For the very first use follow my istruction

1- Run the program (double click on the exe file)
2- Click "OK" button confirming the default synthesis settings.
3- in the new page that you see click "Run" button, You see the synthesis in action !!
4- then go to the 3 edit box at the bottom right and typing
1 in initial box, 4 in end box and -30 in new value box
finally Click on "Set New SPec" button, and then click on "Run" button !!
you see the synthesis as in the reference of Orchard !
5- To be sure that all works as Orchard said, click on "Load Reference" button, you see the Pattern computed by the Orchard coefficients (as in the previous table). Uncheck the CheckBox to hide the marker to better compare the two patterns.

Try all the other pattern type and/or synthesis parameter, the program is able to prevent wrong inputs in many cases (probably except pathological ones !).

You can use the program as you like ! also the other people in Elektroda can do that,
I will wait for any suggestions from you and the others !

good Luck.

PS: I still working very hard and this program has been built during the nights (close to midnight),
so some error in coding are possible ! Sorry for that !
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 06 Oct 2004 0:14 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Probably in the last message I wasn't able to upload the file .
Now I try again !

Terug naar boven
View user's profile
zorro

Post 06 Oct 2004 20:40 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

juppydu wrote:
Hello Zorro.
I will wait for any suggestions from you and the others !

Bedankt!
I ran your program. It seems to work nice. I will try to give you some suggestions.
First of all, Can the coefficients (element excitations) be recovered from the program?
Groeten

Z
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 02 Nov 2004 23:41 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Sure ! it can

anyway I have discovered a little bug and I have just corrected it !

Now that I am in deep into Orchard Synthesis I can say that a problem with the code implementation, as suggested by Orchard, is the follow:

The actual desogn fixes the position of the Main Peak at one extrema of the shaped region. This causes two drawbacks:

1. part of the shaped region was not covered as desidered (or not as desidered in real world application)

2. only coverage area with the maximum at the edge of the shaped region can be synthetised

I am actually working on to remove theis limitation

see you the next time !
Terug naar boven
View user's profile
juppydu

Post 19 Feb 2006 22:11 Re: REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

Hallo,

I have just uploaded a new release of my code !

I would like to known your comments !

PS: there is a "first" help file included, it must be in the same folder of main program. Follow the "eample 1" in the help file before start to use the program, anyway for any questions feel free to contact me (see also my web site)

NB: this program vrsion is limited to beam like "CosecCos" as in the Orchard paper, but is not limite in number of radiating elemets and the optimised excitations are available.

Terug naar boven
View user's profile
jyfx

Post 27 Feb 2006 10:09 REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

goed
Terug naar boven
View user's profile
akedar

Lid geworden: 27 juli 2004
Geholpen: 15

Post 28 Feb 2006 20:08 REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method

your programme is really good but how to calculate amplitude and phases of elements from your program

reply urgently

Added after 35 seconds:

your programme is really good but how to calculate amplitude and phases of elements from your program

reply urgently on this mail id

ashutosh.kedar(at)gmail.com
Terug naar boven
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Microwave, Antennas and Optics -> REQ: Antenna pattern synthesis: Orchard method
Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT 2 Hours
Ga naar pagina 1, 2 Volgende

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS