Regels | Recent posts | onderwerp RSS | Zoeken | Registreren | Aanmelden

magnetron antenne meting

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Microgolfoven, antennes en Optics -> magnetron antenne meting
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servische versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Auteur Bericht
scoppulal

Lid geworden: 18 april 2004
Geholpen: 1

Post 16 mei 2004 12:05 magnetron antenne meting

Hi all,
kan iemand helpen op dit onderwerp?

Het punt is dat ik niet kan kopen, een vector netwerk analyzer of dat soort dingen.

Elk advies of commentaar wordt gewaardeerd.
groeten
Terug naar boven
View user's profile
eirp

Lid geworden: 11 december 2001
Geholpen: 9

Post 16 mei 2004 12:13 Re: magnetron antenne meting

scoppulal schreef:
Hi all,
kan iemand helpen op dit onderwerp?

Het punt is dat ik niet kan kopen, een vector netwerk analyzer of dat soort dingen.

Elk advies of commentaar wordt gewaardeerd.
groeten

Hoi!

Als u geïnteresseerd bent in reflectie coeficient --

U kunt scalaire meting bijvoorbeeld met 3dB hybride koppeling en magnetron detector.
Dit is erg eenvoudig, maar moet zeer nauwkeurig te bouwen. Er zal altijd een systematische fout.

Sante

eirp
Terug naar boven
View user's profile
plasma

Lid geworden: 20 december 2001
Geholpen: 38

Post 17 mei 2004 1:05 Re: magnetron antenne meting

Zoek op uw plaats fabriek die gebruik maken van het netwerk analyzer betalen
Voor het gebruik van het werk na het uur. Of ga naar de dichtstbijzijnde universiteit waarschijnlijk ze het hebben, en dan proberen helpen.

RGZ
Terug naar boven
View user's profile
chinaing

Lid geworden: 05 december 2003

Post 17 mei 2004 8:25 Re: magnetron antenne meting

Als u geen netwerk analyzer, je kan niet elke maatregel s ~ ~ ~
Terug naar boven
View user's profile
starchern

Lid geworden: 21 februari 2004
Geholpen: 2

Post 18 mei 2004 4:46 Re: magnetron antenne meting

antenne parameter (ex: gewin, patroon) kan meten zonder NA.

u kunt gebruiken SG (signaal generator) en Spectrum of Power meter

stralingsdiagram meting kunnen gemakkelijk

maar krijgen de meting moet een standaard gain antenne
Terug naar boven
View user's profile
Klug

Lid geworden: 04 juli 2002
Geholpen: 5

Post 18 mei 2004 10:47 Re: magnetron antenne meting

Hmm, heel interessant. Ik heb hetzelfde probleem te meten staalkabel op 2,4 GHz.

Wat is de bouw van dit "netwerk analyzer"?

Ik heb 26MHz-1GHz meten selectieve microvoltmeter (SMV8.5). Ik kan ontvangen van 2,4 GHz met behulp van 2,5 Ghz MMDS downconverter.

Dus, ik moet generator voor 2,4 GHz. Is er een constructie van noice generator voor die band? Of eenvoudige buurt stabiel generator?

Ook is er informatie over goede directe koppeling voor die frequentie die ik kan maken thuis voorwaarden?
Terug naar boven
View user's profile
goxy

Lid geworden: 25 juli 2002

Post 18 mei 2004 13:01 Re: magnetron antenne meting

@ scoppulal Wat bereik heb je nodig, ik weet eenvoudige NA constructie voor 100MHz-1.3GHZ

@ Klug
Voor SG proberen met MAX2750, MAX2751, MAX2752 VCO's op 2,4 GHz, de prijs is laag en zij gratis monsters.
Voor stroom detector gebruik van Maxim (MAX4000, MAX4001, MAX4002) of Analoog. Ook en diode detector kan worden gebruikt.

Coupler kunnen maken in eigen voorwaarden op FR4, simulatie is zeer eenvoudig in Genesys of MWO (gebruik lineaire, niet nodig EM simulator).
Terug naar boven
View user's profile
scoppulal

Lid geworden: 18 april 2004

Post 18 mei 2004 13:39 Re: magnetron antenne meting

de band van belang is de 2,4 GHz
voor zowel satelliet-toepassingen en draadloze LAN I'm putting up.

Maar ook de band GOXY hadden het over zou interessant kunnen zijn
aandeel knoledge met ons aub.

Ciao
Terug naar boven
View user's profile
Sergio Mariotti

Lid geworden: 22 december 2003
Geholpen: 41

Post 18 mei 2004 22:51 magnetron antenne meting

Bijna alle parameters omvang kunnen worden gemeten zonder VNA.
Ik ben het eens met de meeste voorgaande ideeën over SA. Een wattmeter moet worden gebruikt met aandacht, het risico is voor het ontvangen van ongewenste sterk signaal (TV, Telefoon, enz.)

Ik herinner me, ik heb een artikel gelezen over de measuremet van fase centrer zonder VNA. Als u geïnteresseerd bent I'll kijken.

een SA (niet per se sintetized) en een generator en zijn voldoende om de maatregel | co-patroon | | cross-patroon |. Dezelfde generator en SA, met een goede directionele koppeling kan meten van de reflectie coëfficiënt ook.

Een nauwkeurige meting is winnen peraphs de meest harde meting te doen, ook met een VNA. De meeste van de dure standaard antennes, niet in aanmerking voor de ohmse (dissipatieve) verlies.
genieten
Terug naar boven
View user's profile
goxy

Post 18 mei 2004 23:12 Re: magnetron antenne meting

Kijk op:

http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.htm
http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.pdf
http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.zip

Prescaler moeten worden vervangen met wat beter, bijvoorbeeld met Fujitsu MB506.

Voor 2.4GHz ik uitleggen in het bovenstaande bericht. Ik ben vergeten, en het apparaat als 2.4GHz 802.11b / g kaart kan worden signaal generator. Detector diode kan niet detecteren echte macht omdat gemoduleerd signaal. Deze detecteren waarde moeten worden omgezet in depentency van de modulatie in Matlab of een systeem simulator kan dit oplosser zoals Genesys, advertenties MWO .....

Voor satelliettoepassingen weer die u nodig signaal generator, VCO's zijn expencive zo verwijderen DRO (dilectric resonator oscillator) uit down-converter en het gebruik daarvan, diode detector voor signaal detector en 3dBcoupler (op sommige beter materiaal Rogers, Gil ...).
Terug naar boven
View user's profile
divan

Lid geworden: 01 maart 2002
Geholpen: 2

Post 19 mei 2004 4:58 Re: magnetron antenne meting

@ Klug
Voor SG proberen met MAX2750, MAX2751, MAX2752 VCO's
Voor stroom detector gebruik van Maxim
Coupler kunnen maken in eigen voorwaarden op FR4, simulatie is zeer eenvoudig in Genesys of MWO (gebruik lineaire, niet nodig EM simulator).
[/ quote]

Voor Antennewinst meashurement de macht van Maxim's VCO is niet genoeg, u moet gebruiken extra PA en macht te krijgen over 20 / 26dBm output.
En - zeer belangrijk - moet gebruiken Aan / Uit het intoetsen van TX, het doel van dit - u kunt vermijden gelijkstroom offset ten ontvanger kant versterker en het terugdringen van de fouten. dit mogelijk is door PA's voeding omschakelen, 1-10 kHz bijvoorbeeld.

Voor VSWR meting kunt u gebruik maken van een 50 ohm Microstrip lijn FR4, ongeveer de helft van de golven, ingevoegd btw antenne en TX nauw antenne en maatregel staande golf coëfficiënt door de eenvoudigste detector met kleine lus stijl sonde, wanneer dit een Microstrip langs de lijn . Ik denk dat voor je het Homebrew antenne wordt dit de snelste manier.
En vergeet niet over fadding en MultiPass voortplanting wanneer maken Antennewinst meting, Shure u geen echovrije kamer.

proberen!
Terug naar boven
View user's profile
Yakult

Lid geworden: 28 april 2004
Posten: 7

Post 19 mei 2004 7:28 Re: magnetron antenne meting

Je moet aansluiten van de antenne met Network Analyzer. De antenne moet leggen in een kamer om te voorkomen dat meetfout van reflectie.

Gesuggereerd wordt dat u de antenne met het apparaat (bijvoorbeeld een mobiele telefoon) om een meer nauwkeurige resultaten

Yakult
Terug naar boven
View user's profile
Google
AdSense

Post 19 mei 2004 7:28 Ads

Terug naar boven
goxy

Post 19 mei 2004 10:05 Re: magnetron antenne meting

EN / OF LNA gebruikt moeten worden Lachten

Op 8m afstand tussen Rx en TX antenne 3dB kabels verlies en 10dB antennes verwachte opbrengst macht is-47dBm.

Ik ben design koppeling met twee sondes lijn, als er iemand moet ik kan hier een bericht plaatsen.

divan, kunt u uitleggen Aan / Uit het intoetsen van TX techniek of na een aantal kranten.

BTW. Ik denk dat beter is om gebruik te maken bias PA schakelen vervolgens stroomvoorziening.
Terug naar boven
View user's profile
richard_pan

Lid geworden: 07 oktober 2004

Post 17 januari 2005 6:16 Re: magnetron antenne meting

wie kan me wat materiaal over antenne meting met VNA, ik wil zulke dingen, dankzij
Terug naar boven
View user's profile
Sergio Mariotti

Lid geworden: 22 december 2003
Geholpen: 41

Post 18 januari 2005 0:09 Re: magnetron antenne meting

richard_pan schreef:
wie kan me wat materiaal over antenne meting met VNA, ik wil zulke dingen, dankzij

Rohde & Shcwarz en Agilent produceren Vector instrumentaties maat voor het meten van antennes.
In de meeste gevallen, de vector meting oproep voor nabije veld meting en voor een post processing om TRANSFORME gegevens in het verre veld patroon.
Kijk voor dat instrumenten en je zult veel van de toepassing Notities.

Vector meting de mogelijkheid open te doen exoctic meting zoals holografische analyse van de antenne van de spiegels
Terug naar boven
View user's profile
iamchrisk

Lid geworden: 20 december 2004
Posten: 7

Post 18 jan 2005 17:02 magnetron antenne meting

straling patroon kan worden gemeten door gebruik te maken van signaal generator en spectrum.
maar als je wil voor het meten van de winst vervolgens NA zou de snelste en eenvoudigste manier om te gaan.
Terug naar boven
View user's profile
dowjones

Lid geworden: 21 november 2001
Geholpen: 5

Post 20 januari 2005 1:28 Re: magnetron antenne meting

basisprincipes van de antenne metingen van baan (positioner fabrikant)

Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Terug naar boven
View user's profile
lpgoal

Lid geworden: 27 december 2003

Post 20 januari 2005 2:40 magnetron antenne meting

If you would like to meet de VSWR dan denk ik dat NA nodig zou zijn.
Terug naar boven
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Microgolfoven, antennes en Optics -> magnetron antenne meting
Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT 2 Hours

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS