| Auteur | Bericht |
|---|
mbyka
Lid geworden: 12 mei 2002 Posts: 509 Geholpen: 1
| 27 april 2004 23:53 dat is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: beste soldering station beste soldeer station beste solderen stations antex soldeer station soldeer station beste van de beste soldeer stations soldeer station beste |
|
| Hi all Welke is de beste solderen & desoldering ijzer stations systemen
Antex www.antex.co.uk JBC www.jbctools.com ERSA http://www.ersa.de/en/index.html en Weller www.cooperhandtools.com / merken / Weller / index.cfm
Ik wil kopen antex producten |
|
| Terug naar boven | |
 |
winderig
Lid geworden: 19 juli 2002 Posts: 4975 Geholpen: 303 Locatie: Midden-Aarde
| 28 april 2004 0:54 Re: wat is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| | Metcal was de koploper voor vele jaren. Vanwege dit zijn er veel oudere modellen gebruikt worden voor de lage prijzen op de veiling websites. |
|
| Terug naar boven | |
 |
gorkin
Lid geworden: 27 februari 2002 Posts: 660 Geholpen: 11
| 28 april 2004 1:02 Re: wat is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| | Ik gebruik Weller soldeer station voor vele jaren zonder enig probleem ... het is een goed hulpmiddel! |
|
| Terug naar boven | |
 |
Beepster
Lid geworden: 21 juli 2001 Posts: 143 Geholpen: 5
| 30 april 2004 16:52 dat is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: soldapullt |
|
| Voor hand werkt niets beter is dan een Super Soldapullt. Het is een veer aangedreven stofzuiger hand tool anout 12.20 $ US Keep it clean & lubed |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
Lid geworden: 14 maart 2002 Berichten: 1776 Geholpen: 11
| 30 april 2004 19:00 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: beste soldering station beste soldeer station beste solderen stations hoe om te kiezen voor de beste soldeer station antex soldeer station ERSA soldeer stations op e bay uk best goedkoop soldering station |
|
| | mbyka schreef: | Hi all Welke is de beste solderen & desoldering ijzer stations systemen
Antex www.antex.co.uk JBC www.jbctools.com ERSA www.ersa.com en Weller www.cooperhandtools.com / merken / Weller / index.cfm
Ik wil kopen antex producten | Ik zou zeggen dat geen van de bovenstaande is de beste. Ik denk Metcal is het beste dat je kunt krijgen. Ik heb veel experince met Weller en Metcal en ik moet zeggen dat Metcal is veel beter dan Weller. Zodra we alleen gebruikt Weller in de service-afdeling van een groot bedrijf waar ik werkte vroeger voor, maar dan hebben we geprobeerd een Mectal MX-500TS Soldeermateriaal / SMT Rework System met Talon handstuk en nu hebben we vervangen alle Weller stations vervangen alle Weller stations met Metcal MX-500. Een van de beste ding over Metcal is, dat is zo makkelijk om de tip, hoef je niet te Schroef alles. Een ander kenmerk is dat greart warm is bijna dezelfde seconde als u hem aanzet, is er ook geen probleem als u voor het verwarmen van een zeer grote soldeer gewricht. Maar het ding dat ik net als de meeste over Metcal is dat u het als een potlood. Ik was vroeger Weller, dus was het een beetje vreemd in het begin, maar wanneer u voor het eerst wennen, het is veel beter dan de traditionele soldeerlegeringen greep met een lange soldertip. Niets vergeleken met Metcal in mijn opinie. Ons bedrijf hebt een hoop tijd en $ $ op bronken PCB's remblokjes na de verplaatsing van Weller naar Metcal. We vervangen veel PLLC SMD pakketten in aftersales en serviceing en het aantal gebroken PCB kussentjes daalde na changin te Metcal, zodat de prijs differerence tussen Weller en Metcal niet echt zaak op de lange termijn. Link: http://www.metcal.com
Maar Metcal is ook heel duur in vergelijking met Weller of op leat het gebruikt te worden als ik daar werkte, weet ik niet de prijzen nu.
Er is ook een ander interessant bedrijf nog niet vermeld: PACE http://www.paceusa.com/_ShowSystems.asp?ProductSetID=1 Ik heb niet geprobeerd PACE persoonlijk (alleen gekeken naar het), maar een andere persoon uit mijn voormalige bedrijf probeerde het en hij de voorkeur Metcal, ik heb niet iemand ontmoet die niet dacht Metcal was de beste. Het lijkt erop dat PACE hebben copided veel van de Metcal ideeën op het tempo HW 100 en HW 200 HeatWise soldeer stations.
Ik hou niet van Antex op alle, ik mijn mening is het alleen goed zijn voor hobby gebruik en niet voor gecompliceerde SMD solderen. Het enige voordeel: het is goedkoop. Ik denk Antex is het ergste van degene vermeld.
In mijn opinin Weller is ook een goede soldeer ijzer, maar het lijkt alsof beide PACE, JBC en ERSA zijn verbeterd de laatste jaren. Antex is nog steeds de arme oude "hobby" design.
Als u wilt dat het beste gaan voor Metcal, als u wan't een goedkoper alternatief moet je kijken naar alternatieven uit Weller, PACE, JBC en ERSA. Het zou best totry de verschillende merk voordat u kiest. Als u in een groot bedrijf, de distributeurs zullen komen en aantonen dat ze gratis. Anders gaan elektronica beurs om te proberen hen of proberen ze op met uw lokale leverancier als je kan.
Ik heb alleen een heleboel experince met Metcal, Weller een Antex. Hier is mijn experinces met de drie merken:
Weller: In mijn experince de Weller soldertips zijn zeer goed, duurzaam en eerlijk geprijsd. U kunt kopen 3rd party soldertips voor Weller, die zijn veel goedkoper dan het origineel zijn, maar dat zij niet het laatst zo lang als de oorspronkelijke Weller tips. In mijn oude onderneming we gebruik gemaakt van de 3rd party tips en was tevreden met hen en Wij redden wat $ $ tegelijk. Weller is een gerespecteerd merk en waarschijnlijk de meest verkochte kwaliteit soldeer ijzer in de wereld (het is tenminste in mijn deel van de wereld).
Metcal: Metcal soldeer tips zijn erg duur maar ze nl in alle soorten en maten en het is erg snel te veranderen van het ene uiteinde naar het andere en het nieuwe een verhit in een mum van tijd. De warmte-energie is zeer goed geregeld en er is veel meer warmte kracht reserves voor grote gezamenlijke soldeer dan de andere merken vanwege de speciale verwarming technologie. Sommige Metcal soldertips kan niet na een tijdje, maar we hebben allemaal het gebrek soldertips vervangen gratis indien zij is niet omdat de normale slijtage. Automatische time-out verhoogt tip patroon leven. De MX-500P stroomvoorziening zintuigen of de tip patroon is gebruikt tijdens de laatste 30 minuten en automatisch uit het maximaliseren van de levensduur van uw tip patronen.
Antex: Ik denk dat de soldertips van slechte kwaliteit zijn en dat zij niet lang, het ontwerp is erg onhandig. Ik zou alleen gebruik Antex voor eenvoudige soldeer en desolder banen. Als een professionele monteur zou het nooit gebruiken Antex.
Thuis heb ik een normale 50W 24V Weller soldeer-ijzer en is zeer tevreden over. Ik vind het de beste in die prijsklasse. Hoewel ik zou graag een eigen Metcal soldeer / desolder station thuis als ik kon veroorloven. Ik ben overweegt te kopen een gebruikte Metcal, maar Metcal is niet zo bekend in Europa als in de VS, dus misschien heb ik het kopen op eBay uit Verenigde Staten, maar ik zou de voorkeur geven aan het kopen van mijn eigen land als ik het kan vinden .
Laatst gewijzigd door ME op 30 april 2004 20:22; bewerkt 1 keer in totaal |
|
| Terug naar boven | |
 |
winderig
| 30 april 2004 19:54 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: metcal octrooi |
|
| | Wat maakt Metcal zo goed is hun speciale tips die handhaven temperatuur binnen 1 C tijdens het solderen. Zij inductief warmte de tip en het topje is gemaakt van een speciale metaallegering die veranderingen zijn mu met de temperatuur. Hoewel het octrooi is verstreken, geen enkel ander bedrijf in staat is geweest om de legering. |
|
| Terug naar boven | |
 |
davorin
Lid geworden: 07 juni 2003 Posts: 1491 Geholpen: 8
| 30 april 2004 21:03 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: metcal hobbyist |
|
| Net keek op de SP200 uit Metcal ...
ongeveer 450 euro van distributeur ... exclusief eventuele solderen tip ... dus definitief niet voor hobbyisten (o;
Maar onthoudt geprobeerd een vele jaren geleden ... echt leightweight en awesome heatup tijd ... hbut terug dan hebben we alleen gebruikt Bigg-pads through-hole componenten .. zo Weller was just fine (o;
Afvragen waarom tenminste een standaard fooi is niet inbegrepen ... |
|
| Terug naar boven | |
 |
winderig
| 30 april 2004 22:06 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| | De reden een standaard fooi is niet inbegrepen, is dat ze tientallen tips en ze allemaal te verkopen, zodat het zou een verspilling van geld voor de klanten moeten betalen voor een tip ze nooit gebruiken. |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 30 april 2004 22:21 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: 5 na din aansluiting soldeerbout antex soldeer station Weller schematische metcal ps 800 een goede din 5 soldeerbout stekker schematisch is JBC solderen instrumenten beter metcal schematische |
|
| | davorin schreef: | Net keek op de SP200 uit Metcal ...
ongeveer 450 euro van distributeur ... exclusief eventuele solderen tip ... dus definitief niet voor hobbyisten (o;
Maar onthoudt geprobeerd een vele jaren geleden ... echt leightweight en awesome heatup tijd ... hbut terug dan hebben we alleen gebruikt Bigg-pads through-hole componenten .. zo Weller was just fine (o;
Afvragen waarom tenminste een standaard fooi is niet inbegrepen ... | Ik zag de nieuwe Metcal PS-800 voor 259 op Europees distibutor, lijkt het er op dat een betere deal voor hobbyisten. Zij ook gebruik maken van een nieuwe tip, ontwerpen voor PS-800, dat maakt de tips goedkoper. | Citaat: | Minimale kosten van eigendom
De PS-800 Soldeermateriaal Systeem telt vervangbare kachel tips in plaats van patronen, het maken van kosten van eigendom zeer concurrerend. De unieke twee-delige ontwerp scheidt de kachel spoel van de tip. De lange levensduur kachel spoel blijft in de greep, terwijl vervangbare tips zijn gemakkelijk verwijderd en vervangen. Belangrijker nog, de kosten van de verwarming tips is vergelijkbaar met die van conventionele tips. | Als 259 is nog steeds te veel Ik zou aanraden Weller. Het is goedkoper en nog steeds van goede kwaliteit. Geen afval geld op Antex Hoewel dit goedkoper is dan Weller. Nadat we dichter bij JBC en ERSA Ik zou niet kiezen voor een van hen beide. Ik rember met behulp van een JBC onlangs bij mijn vrienden huis en het was van slechte kwaliteit.
Dat laat slechts drie keuzes links: Metcal PACE Weller
Metcal is duur en het lijkt Weller maakt betere soldeer strijkijzers dan PACE in de goedkope prijsklasse, maar als je wilt uitgeven een beetje meer, sommige van de duurdere modellen PACE is ook een alternatief.
Voor hobby elektronica Ik zou aanraden Weller WTCPT / WTCPTD aan de onderzijde van deze pagina: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL003&att1=Soldering% 20Stations & att2 = Industriële% 20Soldering% 20Stations Dit is de goedkoopste Industriële Weller soldeer station met een gecontroleerde temperatuur door de tip van de selectie. Een ferrormagnetic temperatuur sensor in het topje controles de tip temperatuur - geen controles nodig zijn. Tips verkrijgbaar in 3 standaard temperatuurbereiken: 600 ° F 700 ° F en 800 ° F (316 ° C, 371 ° C en 427 ° C). Als je het zelfs goedkoper je moet kopen TC201T vervanging Soldeermateriaal Potlood voor WTCPT Soldering Station zonder solderen station en dan koop je een aparte 1.75A (min.) 24V transformator en zet hem in een behuizing met een zekering. Dit is veel goedkoper dan het kopen van de oorspronkelijke Weller soldeer station / transformator. Veel bedrijven kiezen om dit te doen en dat is wat ik heb gedaan thuis ook. Dan krijg je een zeer goedkope kwaliteit soldeer station. Als je wilt hebben een soldeer station met handmatig gecontroleerde temperatuur
TC201T vervanging Soldeermateriaal Potlood voor WTCPT Soldering Station: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL012&att1=Soldering% 20Stations & att2 = vervanging% 20Soldering% 20Pencils PH1201ESD IJzeren Stand: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL011&att1=Accessories&att2=Stands PT-serie tips: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL007&att1=Tips% 20and% 20Nozzles & att2 = PT% 20Series Weller Soldering Elektronische en Desoldering Tools Catalouge: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Literature&filename=550147.pdf
Ik zou nooit kopen voor een van de Consumer Weller Soldering Stations maar liever vasthouden aan de TC201T Industriële vervanging Soldeermateriaal Potlood en koop een standaard 24V 2A tranformer, en een behuizing met een zekering en een 3 of 5 polige DIN-aansluiting aan de soldeer ijzer stekker . De Consumer Soldeermateriaal bereik is een slechte kwaliteit vergeleken met TC201T, maar TC201T is nog steeds goedkoop genoeg voor hobbyisten. Hier is de originele Weller schematische, zoals u kunt zien is het eenvoudig om uw eigen transformator en de bouw van het circuit. Het schema is afkomstig uit dit pdf: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Parts_Lists&filename=WTCPT_OI_PL.pdf
|
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 01 mei 2004 1:44 wat de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| Er is ook een bedrijf genaamd Edsyn dat soldeer en desolder systemen: http://www.edsyn.com |
|
| Terug naar boven | |
 |
BigBoss
Lid geworden: 17 november 2001 Posts: 993 Geholpen: 55
| 01 mei 2004 3:03 Re: wat is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: Weller WSL www.cooperhandtools.com |
|
| Weller is de beste ...
Ik gebruik Weller sinds 1983 en er is niets gebeurd ...
Onlangs heb ik gebruik dit een en ik sterk aanbevelen ..
http://www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Hi_Res_Images&filename=WSL_300.jpg |
|
| Terug naar boven | |
 |
TheDane
Lid geworden: 30 januari 2002 Posts: 20
| 10 mei 2004 15:58 dat is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| Ik ben onlangs overgestapt naar Metcal, en ik ga niet terug naar Weller.
Weller is ok voor kleinere projecten met voornamelijk loodhoudende componenten. Als u te maken met een veel <small> SMD zul je moeten werken een beetje moeilijker met Weller dan met Metcal. |
|
| Terug naar boven | |
 |
toonafishy
Lid geworden: 18 juni 2002 Posts: 444 Geholpen: 23
| 10 mei 2004 18:03 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| | Voor hand solderen zijn moeilijk te verslaan de Metcal maar $ $ $. Voor solderen grote BGAs, zou ik willen voorstellen de Sniper. |
|
| Terug naar boven | |
 |
mbyka
Lid geworden: 12 mei 2002 Posts: 509 Geholpen: 1
| 10 mei 2004 23:14 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| ok bedankt alle
Maar ik wil kopen antex.How is dit?
www.antex.co.uk
of
|
|
| Terug naar boven | |
 |
borisov57
Lid geworden: 11 mei 2001 Posts: 43 Geholpen: 2
| 11 mei 2004 10:01 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| | Nooit geen geld uitgeven op Weller desoldering, en zo krijg je hem gratis, gooi het weg. U bespaart uzelf veel tijd en zenuwen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
davorin
Lid geworden: 07 juni 2003 Posts: 1491 Geholpen: 8
| 15 juni 2004 0:56 Re: wat is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: metcal solderen station |
|
| Net vandaag gehoord dat zij ten minste tot eind augustus om het nieuwe PS800 soldering station uit Metcal hier in mijn land ...* aaarrrgghhh
Lijkt Metcal is 2000 eenheden achter in productie ..
Weet iemand een onderneming die ze op voorraad? |
|
| Terug naar boven | |
 |
SEBI
Lid geworden: 02 januari 2002 Posts: 63 Locatie: Hongarije
| 15 juni 2004 9:05 Re: wat is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| | Ik ben het ermee eens, borisov57. Het vacuüm-pomp kan alleen koeling het topje, maar niet genoeg vacuüm |
|
| Terug naar boven | |
 |
betanorm
Lid geworden: 13 augustus 2001 Posts: 44
| 15 juni 2004 11:32 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: hobby soldering station goedkope soldering station |
|
| Een suggestie voor een hobby gebruiker:
Als u niet over genoeg middelen om een goede soldering station, heb ik een advies dat werkte jaren zonder enig probleem.
Ik heb een 1N4148 diode op het puntje van een goedkope netstroom soldeersel, en verbonden aan een vergelijkingslocatie circuit met een relais aan de soldeer. De diode is in een silicium-kabel die is bestand tegen hitte en verpakt aroun aan de tip. Er moet een histeresis in de vergelijkingslocatie circuit ...
betanorm |
|
| Terug naar boven | |
 |
vertraging
Lid geworden: 11 juni 2004 Posts: 219 Geholpen: 3 Locatie: Van Allen Belt
| 29 juli 2004 20:33 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| imho Hakko 92X serie. Goot Ook heeft een aantal goede.
vertraging (vertraagd door technologie) |
|
| Terug naar boven | |
 |
rauol
Lid geworden: 02 oktober 2002 Posts: 364 Geholpen: 11
| 30 juli 2004 19:25 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: antex soldeer station antex soldering station |
|
| Ik had twee Antex solderen stations met schuifdeuren Potentiometer voor temperatuur controle (10 jaar terug) en ze werkten goed voor ongeveer 5 tot 6 jaar. Maar tip veranderende was moeilijk, het was een slip op soort arrangemet met een clip. |
|
| Terug naar boven | |
 |
TekNoir
Lid geworden: 05 maart 2005 Posten: 4 Geholpen: 1
| 28 april 2005 15:41 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: solderen gereedschap staat van 800 Weller WSL www.cooperhandtools.com soldeer station merken solderen merken goedkope soldeer stations soldeer station lagere prijs |
|
| Ik begon te leren over elektronica vorig jaar en op het moment kocht ik mezelf een zeer goedkope soldeerbout te beginnen met. (Als ik zeg "goedkope" Ik bedoel dat ik gaf de klerk tien dollar bill en ontvangen terug in ruil voor het object.) Ik zou willen upgraden, bij voorkeur op een volledige station, maar ik ben met een klein beetje Moeilijkheidsgraad met reclame termen.
Wat verwart mij is het verband tussen de temperatuur en de geadverteerde wattage.
Van mijn begrip, het duurt een tip temperatuur van ergens rond 361F (183C) tot smelten 63/37 soldeer efficiënt. Echter, een groot aantal solderen strijkijzers en solderen stations, maar ook, alleen reclame voor een wattage rating, sommige geven beide, en sommige alleen hun temperatuur. Ik weet niet precies hoe bepaalde vermogen vertaalt zich direct in temperatuur rating.
Ik realiseer me dat elektriciteit zich door de verwarmings-element en de weerstand veroorzaakt warmte en dat het vermogen gedissipeerd kan worden gemeten in Watt. Ben ik ontbrekende aantal eenvoudige verbinding? Ik zou denken dat de twee waren vreemd, een soort als de marketing-schema van lighbulbs in watt die niets te maken hebben met hun lichtopbrengst (in lumen). Kon worden aangenomen, natuurlijk, dat hogere vermogen produceert meer warmte (of licht), maar dit is gewoon niet altijd waar. Thermische eigenschappen van de stoffen die betrokken zijn, elementaire bouw, alsmede andere factoren moeten worden dacht zo goed.
Even terzijde, ik heb gemerkt solderen stations geadverteerd met tip temperaturen instelbaar tussen 350F en 800F, maar hun geadverteerde wattage werden volledig verschillende (42W voor een in vergelijking met de 80W voor de andere). Er is mij verteld (en lees in een aantal plaatsen online) dat vijfëntwintig-vijfendertig watt was goed genoeg voor elektronica werk. Toch kan ik niet begrijpen "goed genoeg." Betekent dit dat ik niet iets meer dan vijfendertig Watt uit vrees voor verpest onderdelen (die ik, nogmaals, zou de neiging om te geloven heeft meer te maken met de temperatuur dan de werkelijke vermogen) of dat er iets met een lager wattage gewoon niet heet genoeg? (Ik moet constateren dat ik zag wat 15W solderen strijkijzers met tip temperaturen van 600F.)
Het enige verband dat ik kan enigszins kenmerk van onderzoek is bij de overdracht van warmte in de gezamenlijke zelf. Hogere wattages zou overdracht dezelfde hoeveelheid warmte sneller dan een lager wattage zou voor dezelfde temperatuur. Ik zou denken dat dit zou bijdragen tot een betere en snellere solderen, zolang je niet te dagdromen op het exacte moment dat u besloten tot een gezamenlijke soldeer. Dit is een andere reden dat ik de vraag 25W tot 35W "-regel." Moet niet iedere solderen gereedschap staat het leveren van een passend bedrag van het 360F tip temperatuur worden "goed genoeg?"
Ter afsluiting van de twee stations solderen dat ik overweegt te kopen (de Hakko FP-102 en de CooperTools / Weller WSL, beide vergelijkbaar geprijsd op 200 $ USD en wat ik heb de begroting te besteden aan een nieuwe soldering station) zijn beide ruim boven de 35W aanbevolen voor elektronica werk. Ik probeerde om een duidelijker beeld van wat ik zou moeten kijken bij de aankoop van mijn solderen metgezel voor de komende aantal jaren.
Sorry voor de lange post en dank u allen van tevoren ...
I had inadvertently copied the melting point for lead alone. Edit: Ik had per ongeluk gekopieerd het smeltpunt van lood alleen. Ik heb nu gecorrigeerd mijn gegevens correct zijn "ideale" elektronica soldeer het smeltpunt. |
|
| Terug naar boven | |
 |
hugo
Lid geworden: 01 januari 1970 Posts: 270 Geholpen: 25
| 31 januari 2006 3:21 Re: wat is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: 5 na din aansluiting soldeerbout antex soldeer station Weller schematische metcal ps 800 een goede din 5 soldeerbout stekker schematisch is JBC solderen instrumenten beter metcal schematische |
|
| | ME schreef: | | davorin schreef: | Net keek op de SP200 uit Metcal ...
Afvragen waarom tenminste een standaard fooi is niet inbegrepen ... | Ik zag de nieuwe Metcal PS-800 voor 259 op Europees distibutor, lijkt het er op dat een betere deal voor hobbyisten. Zij ook gebruik maken van een nieuwe tip, ontwerpen voor PS-800, dat maakt de tips goedkoper. | Citaat: | Minimale kosten van eigendom
De PS-800 Soldeermateriaal Systeem telt vervangbare kachel tips in plaats van patronen, het maken van kosten van eigendom zeer concurrerend. De unieke twee-delige ontwerp scheidt de kachel spoel van de tip. De lange levensduur kachel spoel blijft in de greep, terwijl vervangbare tips zijn gemakkelijk verwijderd en vervangen. Belangrijker nog, de kosten van de verwarming tips is vergelijkbaar met die van conventionele tips. | Als 259 is nog steeds te veel Ik zou aanraden Weller. Het is goedkoper en nog steeds van goede kwaliteit. Geen afval geld op Antex Hoewel dit goedkoper is dan Weller. Nadat we dichter bij JBC en ERSA Ik zou niet kiezen voor een van hen beide. Ik rember met behulp van een JBC onlangs bij mijn vrienden huis en het was van slechte kwaliteit.
Dat laat slechts drie keuzes links: Metcal PACE Weller
Metcal is duur en het lijkt Weller maakt betere soldeer strijkijzers dan PACE in de goedkope prijsklasse, maar als je wilt uitgeven een beetje meer, sommige van de duurdere modellen PACE is ook een alternatief.
Voor hobby elektronica Ik zou aanraden Weller WTCPT / WTCPTD aan de onderzijde van deze pagina: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL003&att1=Soldering% 20Stations & att2 = Industriële% 20Soldering% 20Stations Dit is de goedkoopste Industriële Weller soldeer station met een gecontroleerde temperatuur door de tip van de selectie. Een ferrormagnetic temperatuur sensor in het topje controles de tip temperatuur - geen controles nodig zijn. Tips verkrijgbaar in 3 standaard temperatuurbereiken: 600 ° F 700 ° F en 800 ° F (316 ° C, 371 ° C en 427 ° C). Als je het zelfs goedkoper je moet kopen TC201T vervanging Soldeermateriaal Potlood voor WTCPT Soldering Station zonder solderen station en dan koop je een aparte 1.75A (min.) 24V transformator en zet hem in een behuizing met een zekering. Dit is veel goedkoper dan het kopen van de oorspronkelijke Weller soldeer station / transformator. Veel bedrijven kiezen om dit te doen en dat is wat ik heb gedaan thuis ook. Dan krijg je een zeer goedkope kwaliteit soldeer station. Als je wilt hebben een soldeer station met handmatig gecontroleerde temperatuur
TC201T vervanging Soldeermateriaal Potlood voor WTCPT Soldering Station: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL012&att1=Soldering% 20Stations & att2 = vervanging% 20Soldering% 20Pencils PH1201ESD IJzeren Stand: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL011&att1=Accessories&att2=Stands PT-serie tips: www.cooperhandtools.com/brands/weller/index.cfm?model_list=1&att_id=WEL007&att1=Tips% 20and% 20Nozzles & att2 = PT% 20Series Weller Soldering Elektronische en Desoldering Tools Catalouge: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Literature&filename=550147.pdf
Ik zou nooit kopen voor een van de Consumer Weller Soldering Stations maar liever vasthouden aan de TC201T Industriële vervanging Soldeermateriaal Potlood en koop een standaard 24V 2A tranformer, en een behuizing met een zekering en een 3 of 5 polige DIN-aansluiting aan de soldeer ijzer stekker . De Consumer Soldeermateriaal bereik is een slechte kwaliteit vergeleken met TC201T, maar TC201T is nog steeds goedkoop genoeg voor hobbyisten. Hier is de originele Weller schematische, zoals u kunt zien is het eenvoudig om uw eigen transformator en de bouw van het circuit. Het schema is afkomstig uit dit pdf: www.cooperhandtools.com/brands/cf_files/act_download.cfm?type=Parts_Lists&filename=WTCPT_OI_PL.pdf |
Is het mogelijk om aply uw idee naar een (MX) Metcal Soldering Station? Ik denk te kopen een MX-RM3E vervanging Rework handstuk met snoer (~ 100 $) en een tip (~ 40 $)! Zijn hun tips werken @ 24V ook? Een advies?
Bedankt |
|
| Terug naar boven | |
 |
vdaniel
Lid geworden: 08 oktober 2004 Posts: 216 Geholpen: 9
| 10 feb 2006 14:02 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| | Zeer goede en relatief goedkope hete lucht instrument Hot-Jet S uit www.leister.com |
|
| Terug naar boven | |
 |
zolam
Lid geworden: 03 oktober 2005 Posts: 102 Geholpen: 9
| 10 feb 2006 14:35 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| ongetwijfeld WELLER in ons laboratorium hebben we een 120 en probeerden we gedurende 20 jaar verschillende bedrijven, waaronder Japan en de VS zijn |
|
| Terug naar boven | |
 |
vdaniel
Lid geworden: 08 oktober 2004 Posts: 216 Geholpen: 9
| 10 feb 2006 16:00 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | |
|
| | Gelieve vergelijken Leister en Weller prijzen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
george.leman
Lid geworden: 20 februari 2007 Krabbels: 1 Locatie: België
| 20 feb 2007 21:16 Re: welke is de beste solderen & desoldering stations? | | | tags: metcal Weller forum |
|
| Ik ben echt verbaasd over het feit dat in dit forum niemand ooit heeft gesproken over de Brand of equipment manufactured by Bokar International X-KAR Brand van apparatuur vervaardigd door Bokar Internationale waarvan ik denk echt efficiënt en nauwkeurig.
for my company and my Ik had gebruikt verschillende Rework Systemen voor mijn bedrijf en mijn since 8 years and they can tell werknemers hebben gebruikt Bokar eenheden sinds 8 jaar en zij kunnen vertellen u, zij hadden in de loop der jaren slechts een paar kleine opmerkingen over deze instrumenten, die werden meestal snel gewijzigd door de fabrikant.
www.bokar.com of commerciële website in de VS www.bomir.com
Ik wil u om te vergelijken en te vertellen me wat X-KAR-producten zijn niet voorzien in , Pace or Weller and Metcal that everybody is talking about? vergelijking met zijn concurrenten, zoals Hakko, Pace of Weller en Metcal dat iedereen het over heeft?
Moeten we wat meer systemen en uw ervaringen kunnen ons helpen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
harrybeafull
Lid geworden: 27 maart 2009 Posts: 17
| |
| Terug naar boven | |
 |