| Auteur | Bericht |
|---|
gggould
Lid geworden: 10 april 2004 Posts: 26
| 10 april 2004 5:43 tuning breed scala VCO probleem | | |
|
| Hi all,
Ik ben het ontwerpen van een VCO met varactor en schakelelementen cap tot 800MHz breed. Maar ik vind dat de VCO krijgen en amplitude variaties zijn grote problemen. Beide Kvco en output amplitude toenemen met de frequentie ...
Eventuele tips of adviezen?
Dank u wel ... |
|
| Terug naar boven | |
 |
winderig
Lid geworden: 19 juli 2002 Berichten: 4984 Geholpen: 306 Locatie: Midden-Aarde
| 10 april 2004 6:26 Re: tuning breed scala VCO probleem | | |
|
| | Uw beste weddenschap zou het toevoegen van een AGC lus. Meet de uitgangsspanning na een buffer versterker en gebruik deze om de vooroordelen over de oscillator transistor. Een ander ding is om de controle zou een verzwakker. |
|
| Terug naar boven | |
 |
IICCEE
Lid geworden: 24 december 2001 Posts: 233 Geholpen: 2
| 10 april 2004 6:36 tuning breed scala VCO probleem | | |
|
| kunt u gebruik maken van verscheidene ** ** de varactor, een plaats in de buurt van de BJT-E, wat de buurt BJT-B; en je moet zorgvuldig ontwerp van de buffer in de werkgroep band, ook een AGC lus. |
|
| Terug naar boven | |
 |
gggould
| 11 april 2004 6:10 Re: tuning breed scala VCO probleem | | |
|
| Bedankt voor al uw feedback ...
Maar ik ben nog steeds niet weet hoe je een meer constante Kvco. Nu de Kvco bij hoge band (~ 4GHz) is bijna 1,7 keer de Kvco tegen lage band (~ 3Ghz).
Hi IICCEE, dat doe ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt. Kunt u uitleggen van het concept een beetje meer zijn? Op dit moment ben ik er een paar van back-to-back varactor tussen cross gekoppeld BJT-C voor de fijnafstelling.
Trouwens, is er iets dat ik zou kijken terwijl deigning die buffer (emitter volger)? Ik weet dat ik heb om te controleren parasitaire caps.
Nogmaals bedankt! |
|
| Terug naar boven | |
 |
IICCEE
Lid geworden: 24 december 2001 Posts: 233 Geholpen: 2
| 11 april 2004 9:24 tuning breed scala VCO probleem | | |
|
| Ik bedoel niet alleen laten varactor tussen cross gekoppeld BJT-C voor de fijnafstelling, maar ook copuled van BJT-E.and met meer dan twee varactor. (zoals mini-circuits product)
en ook kunt u met behulp van ADS ontwerper handleiding om dit te doen, en een aantal passen voor je applicatie. |
|
| Terug naar boven | |
 |
VSWR
Lid geworden: 07 februari 2002 Berichten: 734 Geholpen: 67
| 11 april 2004 22:20 Re: tuning breed scala VCO probleem | | | tags: VCO kvco assortiment |
|
| Uw VCO is afgestemd op ongeveer 23% frequentiebereik (800 MHz/3.5 GHz). Een verandering van VCO gevoeligheid Kvco van 1,7 is niet ongewoon in een dergelijk grote frequentie tuning range. En verandering van de output power, als oscillator Q veranderingen tijdens afstemmen. Welke varacor diode gebruikt u? Hoe groot verandering van tuning spanning nodig is voor 800 MHz afstemmen? Wat is de verandering in het vermogen? |
|
| Terug naar boven | |
 |
gggould
| 11 april 2004 23:57 Re: tuning breed scala VCO probleem | | |
|
| Dank u, IICCEE. Nu ik heb het.
Ik gebruik NMOs in N_well varactor met 0.3 ~ 2.5V Vtune. "VCO" (niet-buffer) uitgang verandert van ,4 Vpp tot ,7 Vpp.
Gee, de Kvco verandering is echt een grote hoofdpijn naar me. Hoe kan ik het ontwerp voor de lus filter ter compensatie van de Kvco variatie. Trouwens, de - 20% varactor proces variatie (die zal leiden tot ongeveer 300MHz shift) ook pissen me af ... |
|
| Terug naar boven | |
 |
winderig
Lid geworden: 19 juli 2002 Berichten: 4984 Geholpen: 306 Locatie: Midden-Aarde
| 12 april 2004 0:37 Re: tuning breed scala VCO probleem | | |
|
| | Wat de afstemming gevoeligheid gaat heb je twee keuzes. Een daarvan is om de lus parameters breed genoeg om stabiel met alle waarden. De andere is een compensatie die circuit verlaagt of verhoogt de lus winst aan de lage of hoge einde. Dit kan gedaan worden met een spanning divider met serie diodes en weerstanden in de shunt pad. Het kan ook worden gedaan met de weerstand diode-netwerken in de feedback van op een versterker. |
|
| Terug naar boven | |
 |
lijulia
Lid geworden: 05 januari 2003 Posts: 78
| 13 mei 2004 8:20 tuning breed scala VCO probleem | | |
|
| | hoe zit het gebruik van grof tuning ter compensatie van het proces Temp variatie? |
|
| Terug naar boven | |
 |