| Auteur | Bericht |
|---|
kyndal
Lid geworden: 16 februari 2003 Posts: 61
| 27 april 2003 13:53 Harddisk (ATA) naar Ethernet converter / emulator | | |
|
| Hoi allemaal ..
Ik had dit gek idee! Ik heb dit m3po mp3 speler .. en ik zou reallt willen laten spelen mp3's van mijn server, in plaats van de interne harde schijf .. ja, hoe over het maken van een IDE-emulator die stekkers in, in plaats og de harde schijf, deze emulator dan emuleert harddisk voor de m3po. en haalt de data van het netwerk ..
is dit op alle POSIBLE .. is het gedaan? Any ideas!
/ Rune Kyndal |
|
| Terug naar boven | |
 |
Dainis
Lid geworden: 15 mei 2001 Berichten: 1451 Geholpen: 56
| 27 april 2003 14:28 Re: Harddisk (ATA) naar Ethernet converter / emulator | | |
|
| Meer eenvoudige en real boekt nieuw netwerk (Ethernet en TCP / IP) BaseT MP3-speler .... |
|
| Terug naar boven | |
 |
kyndal
| 27 april 2003 18:23 | | |
|
| Ja ofcource .. Maar het is niet alleen dat .. het hele idee, og emulatie een harde schijf via het netwerk, kan worden gebruikt in veel gevallen!
hij kan zelfs een CF-kaart! Dan kan ik foto's nemen met mijn digicam, direct naar mijn server! ..
maar de netwerken van de "oude" ide gebaseerd eenheden, zou verry slim.
er zijn veel projecten met betrekking tot bijvoorbeeld een pic16f877 waar de harde schijven en cdroms zijn aangesloten. en ook netwerkkaarten .. zodat de kennis probally out there!
/ Kyndal |
|
| Terug naar boven | |
 |
Dainis
| 27 april 2003 19:52 | | |
|
| | Aansluiten van een IDE-apparaat op de CPU is eenvoudig, maar het maken van IDE apparaat emulatie met netwerk protocol stack en netwerk gegevens maping naar IDE sectoren, niet gemakkelijk ... |
|
| Terug naar boven | |
 |
silvio
Lid geworden: 31 december 2001 Posts: 800 Geholpen: 90
| 27 april 2003 21:29 | | | tags: ata ethernet |
|
| Hi kyndal,
Als u de berichten geschreven door Dainis totale dit forum vindt u de meest relevante adviezen betreffende netwerk. Het huidige idee is het geen uitzondering op de regel hierboven.
Als u echter graag genoeg zijn en bereid om wat tijd op onderwerp (bedoel ik meer dan een gek idee) die u kunt kopen een kant en klare PCB's zoals je kan zien op bijgevoegde foto. Het is waar dat de raad van bestuur is ontwikkeld met een ander doel in het achterhoofd, maar je kunt de omgekeerde richting op ATA conector en voeg er uw kabel van mp3-speler, gebruik dan 64K X 16 voor buffering van gegevens die afkomstig zijn uit via RTL8019 controler en maak de mp3-speler denkt dat het een harde schijf hechten. De hand liggend, moet u alle herschrijven van de code voor Atmega 128 micro. U vindt hier meer over: http://www.edtp.com/ata.htm Het is een grote chalenge. Ik niet zeggen dat je zal slagen 100% als gevolg van de bus lattency en cache-efficiëntie. Misschien moet u overschakelen naar 100M ethernet chip. Ik weet het niet, want ik had niet berecht. Maar het is beter dan niets.
|
|
| Terug naar boven | |
 |
Dainis
| 27 april 2003 22:48 | | |
|
| [quote = "Silvio"] Het is waar dat de raad van bestuur is ontwikkeld met een ander doel in het achterhoofd, maar je kunt de omgekeerde richting op ATA conector en voeg er uw kabel van mp3-speler
[quote]
Hoi Silvio,
Ik schreef dat aansluit IDE schijf naar de CPU en het netwerk geen probleem, en indien kan gevonden worden vele ontwerpen op internet, maar "omgekeerde richting ATA conector" niet gemakkelijk, je moet gebruiken speciale controller IC van de vaste schijf of PFGA voor ATA hoge snelheid emulatie .... |
|
| Terug naar boven | |
 |
silvio
| 28 april 2003 2:13 | | | tags: ata ethernet |
|
| Hi Dainis,
U bent recht voor hoge snelheid emulatie. Ik heb een beetje gezocht en gevonden dat de meeste mp3-speler uitgerust met een harde schijf als opslagmedium, niet ten volle gebruik van de IDE en ATA functies. , you can still do "reverse direction of ATA conector" in one word, emulation. Vandaar dat ik nog steeds van mening dat voor dit soort van toepassing en alleen voor dit, je kunt nog altijd "omgekeerde richting ATA conector" in een woord, emulatie. Maar, zoals je hierboven vermeld, echte hoge snelheid emulatie is het niet mogelijk zonder gebruik te maken van speciale controller IC van de vaste schijf of FPGA. Zo heeft de kyndal het vermoeden dat de emulatie van een harde schijf via het netwerk, kan worden gebruikt in veel gevallen is het niet volledig ondersteund door de emulatie Ik heb het vooral als het nog steeds mogelijk. Hij moet nog steeds de circuits die door u en een andere benadering.
Ik ben het eens met u dat er meer eenvoudige en real maakt nieuwe netwerk (Ethernet en TCP / IP) gebaseerde MP3-speler, dan maping IO sectoren via netwerk. Echt waanzin. Minder hoofdpijn als de volledige dossiers worden gebracht in de lokale cache en gevoed naar mp3 kern. De enige kwestie is de toegang tot het netwerk en als de privileges worden toegekend, om de gewenste mp3-bestand. Ja, deze benadering is veel meer levensvatbaar zijn.
silvio |
|
| Terug naar boven | |
 |
silvio
| 28 april 2003 10:50 | | | tags: ata ethernet TerraTec mp3o |
|
| Hi kyndal,
Weet je hoe de vaste schijf wordt aangedreven mp3po in je mp3-speler? Hieruit volgt een FAT 16 of 32 bestandssystemen? Dat betekent dat het kan worden getrokken uit de doos, geladen in de PC en vervolgens fited opnieuw. Of HDD opslag van gegevens is het niets anders dan een continue stroom van bytes verspreid over sectoren en toegankelijk in proprietary formaat binnen uw mp3o mp3 speler? Op deze manier heeft u niet amovible opslagapparaat die kunnen worden geladen vanaf een pc alleen via gewone externe bus: USB, Ethernet, parallel, serieel .... zoals bepaald door de fabrikant. Ik vertel u deze dingen omdat ik geen enkele TerraTec mp3po mp3-speler werkt met een vaste schijf. Alleen CD-Rom apparaat. En je praat over HDD emulatie niet specifiek ATA Atapi.
Silvio |
|
| Terug naar boven | |
 |
Dainis
| 28 april 2003 11:00 | | |
|
| Ik vond dit: http://www.m3po.net/_eng/index_eng.html http://www.m3po.net/_eng/details.html
Maar er is meer: in aanvulling op de cd-rom-station al geïnstalleerd, een klassieke IDE harde schijf kan eenvoudig achteraf! * U kunt meer dan gecomprimeerde audiobestanden en hun afspeellijsten naar de harde schijf. Gezien het feit dat een 30 GB HDD bevat meer dan 546 uur (of 3 weken!) Van muziek, TerraTec s m3po zou kunnen betekenen het plotselinge einde te maken aan de noodzaak van ruimte in uw cd-rek! |
|
| Terug naar boven | |
 |
silvio
| 28 april 2003 11:38 | | |
|
| Yep,
Zoals verwacht te horen, wordt het bestand formaat is compatibel met ISO9660/Joliet en Fat 16/32 bestandssystemen. Ik geef op emulatie omdat ik niet kan concurreren met Hitachi SH703x; 32Bit RISC-motor. Het is een sterk paard en ik ben klein ezeltje rijden door een vet jockey (Ik noem dit de vaste schijf)
Silvio |
|
| Terug naar boven | |
 |
kyndal
| 28 april 2003 13:10 | | |
|
| Ja. zoals gezegd, ik heb al uitgerust een harddisk in mijn m3po .. Ik heb zelfs uitgerust met een verwisselbare harde schijf "rack" dus het duurt maar een paar minuten om een ommekeer refil van de schijf ...
maar ik zou liever mijn 120GB harde schijf in de server zodat de bestanden zijn beschikbaar in heel!
en ja het station is geformatteerd met FAT ..
de m3po boord hebben ook een boordcomputer serialport connector, voor fabrieksvaartuigen debuggen .. maby kon ik het herschrijven van de code te hebben een streaming van serialport mogelijkheid een of andere manier ....
en volgens realtime emulatie en de ATA .. Nou snelheid is niet echt zo belangrijk. als we alleen moeten spelen mp3's (voor deze mp3-project in ieder geval).
en de laatste! voor dit project is het principe alleen nessesary te emuleren .. zeggen 10 MB harde schijf .. de m3po kunnen spelen playlistes zo goed .. zodat het emuleren microprocessor alleen zorgt voor het kopiëren van de bestanden een voor een, volgens de playliste andere manier? dit ofcource maakt het dificoult te veranderen song realtime .. maar dan een 16MB CF-kaart kan worden gebruikt als "buffer" og som RAM?
/ Rune Kyndal |
|
| Terug naar boven | |
 |