| Auteur | Bericht |
|---|
hot_chmock
Lid geworden: 22 juni 2001 Posts: 171 Locatie: Waar is het leuk
| 15 maart 2003 22:49 Elektronische Stroomvoor belasting | | |
|
| Hoi,
Ik nodig om een elektronische voeding last om te testen. Alle informatie, link of schema is welkom.
Bedankt,
hc
|
|
| Terug naar boven | |
 |
winderig
Lid geworden: 19 juli 2002 Berichten: 4978 Geholpen: 304 Locatie: Midden-Aarde
| 15 maart 2003 23:02 hoog vermogen huidige wastafel | | |
|
| De gebruikelijke methode is om een hoog vermogen huidige zinken. Begin met een vermogen transistor met haar zender of de bron is aangesloten op een kleine weerstand die is aangesloten op de grond.
hebben op een versterker-ingang aangesloten op de weerstand en de uitgang is aangesloten op de basis-of de gate. Aanbrengen van een spanning op de andere op amp input zal de huidige getrokken.
Dit andere spanning kan komen van een handleiding variabele weerstand voltag tussenstijl of een DAC gerund door een computer als u dynamische measruements. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Jayson
Lid geworden: 08 oktober 2001 Posts: 460 Geholpen: 17
| 16 maart 2003 0:58 | | |
|
| Ik vraag me af doen deze dure elektronische lasten (ProDigit, Kikusui) ook gebruik maken van de methode beschreven winderig? Ik heb vaak afgevraagd waarom ze zo duur.
Hoe dan ook, deze route ideeën echt bruikbaar zijn. Weet iemand van een online schematische respositories die dit soort schakelingen en uitleg over hoe ze werken? Alle boeken die er omgaan met opamps en transistoren, maar in aparte hoofdstukken, nooit hoe ze te combineren.
Een ander interessant circuit is de MOSFET schakelen met behulp van twee MOSFETs, wederom geen boeken die ik heb gezien zijn deze kant en klare recepten. Een online collectie zou een heel mooi ding om te hebben verwezen naar.
- Jayson |
|
| Terug naar boven | |
 |
winderig
Lid geworden: 19 juli 2002 Berichten: 4978 Geholpen: 304 Locatie: Midden-Aarde
| 16 maart 2003 3:53 eenvoudige hobby-circuit | | |
|
| Wat ik uiteengezet is eenvoudig genoeg voor een hobby te worden gebruikt. De commerciële toestellen hebben veel meer prestaties en meer dan gewone hobby behoeften.
Bijvoorbeeld, ze kunnen trekken met de huidige 0V of zo over hen. Zij kunnen meten van de output impedantie van het aanbod op verschillende frequenties. |
|
| Terug naar boven | |
 |
billano786
Lid geworden: 26 april 2001 Posts: 422
| 16 maart 2003 18:17 | | |
|
| Hier is iets nuttigs.
|
|
| Terug naar boven | |
 |
SAR
Lid geworden: 25 Sep 2002 Posts: 152 Geholpen: 4
| 16 maart 2003 20:34 Load | | |
|
| Probeer hier: http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/dc-load.htm |
|
| Terug naar boven | |
 |
Eternauta
Lid geworden: 09 oktober 2003 Posts: 24 Geholpen: 1
| 13 maart 2004 10:46 Re: Elektronische Stroomvoor belasting | | |
|
| In het bijgevoegde bestand het schema van een elektronische belasting voor PSU testen. Het is interessant de mogelijkheid om te schakelen tussen vaste ampere verbruik en vaste Ohm belasting. Het is van een kit die een hobby magazine verkopen in Italië: "Nuova Elettronica".
|
|
| Terug naar boven | |
 |
aslm
Lid geworden: 03 mei 2002 Posts: 125 Geholpen: 5
| 15 maart 2004 21:18 Re: Elektronische Stroomvoor belasting | | |
|
| Hoi, nodig iets simular een paar maand geleden en bouwde een belasting met opamps en macht MOSFETs simular aan de hiervoor beschreven in de link twee posten up. Werkt prima, een beetje wankel, maar met extra som filtering is te grote hulp voor mijn aanmerkelijke project.
opnieuw Me |
|
| Terug naar boven | |
 |
AL0117
Lid geworden: 25 juli 2003 Posts: 235 Geholpen: 8 Locatie: dracu-la-nd
| 16 maart 2004 9:51 Re: Elektronische Stroomvoor belasting | | |
|
| Hoi,
Check out de TI (voorheen Unitrode) ontwerp nota "Verstelbare Elektronische Load voor laagspanningsrichtlijn DC Applications".
hxxp: / / www-s.ti.com/sc/psheets/slua045/slua045.pdf
Rgds, Al |
|
| Terug naar boven | |
 |