| Auteur | Bericht |
|---|
ze_dib
Lid geworden: 06 januari 2003 Posts: 82 Locatie: Frankrijk
| 18 feb 2003 14:33 Digitale oscilloscoop Project | | | tags: PC oscilloscoop boord project oscilloscoop project FPGA oscilloscoop oscilloscoop FPGA pct oscilloscoop project usb oscilloscoop project digitale oscilloscoop project |
|
| Hoi
Ik ben het bestuderen van mogelijkheden om een digitale oscilloscoop voor PC, met aan boord RAM te onthouden monsters.
Ik heb een aantal vragen: => Welke bus is het makkelijker te gebruiken (hard en driver voor Linux en Windows): PCI, USB of IEEE1394 => Ik al over het gebruik van veel lage snelheid ADC (cheapier) te bereiken samplingfrequentie Ik zou willen gebruiken, is het een goede manier om dit te doen.
Welke FPGA zou het meest geschikt is voor dat project SpartanII, of APEX20k
TOTO2001 |
|
| Terug naar boven | |
 |
ee_freak
Lid geworden: 28 mei 2001 Posts: 28 Locatie: ergens in de tijd
| 18 feb 2003 15:48 | | |
|
| | Probeer www.bitscope.com. Zij maken gebruik van PIC met CPLD. |
|
| Terug naar boven | |
 |
MADURAN
Lid geworden: 01 januari 1970 Posts: 65 Geholpen: 2 Locatie: Roemenië
| 18 feb 2003 15:56 | | | tags: http://www.chocbar.demon.co.uk/ |
|
| | http://www.chocbar.demon.co.uk/ |
|
| Terug naar boven | |
 |
ze_dib
| 18 feb 2003 16:08 | | |
|
| Dank veel voor deze nuttige links
Ik denk dat de tweede is de buurt van wat ik zou willen ontwerpen.
Ik gebruik liever PC SDRAM geheugen om de opslag van monsters, goedkope oplossing met een FPGA.
Toto2001 |
|
| Terug naar boven | |
 |
dsp_
Lid geworden: 02 maart 2002 Posts: 66 Geholpen: 3 Locatie: hier ... nu ...
| 18 feb 2003 16:38 | | | tags: "tijd interleaved bemonstering" tp: / / www.google.com/ |
|
| hi toto zoeken naar "tijd interleaved bemonstering" of "interleaved bemonstering ADC" op google
theres een app nota over dit onderwerp op de stelregel homepage http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/384
maar misschien is dit niet de beste aanpak voor hobby doeleinden | Maxim schreef: | | Helaas, deze benadering is complex en leidt tot extra kosten, een lange kalibratie, en wiskundige analyse. |
HTH dsp_ |
|
| Terug naar boven | |
 |
ze_dib
| 18 feb 2003 18:25 | | |
|
| Dank voor de toepassing notitie.
Het is bijna wat ik dacht over.
Kan een FPGA nemen de klok voor ADC bemonstering, bedoel ik denk je dat de jitter op Klok signaal aanvaardbaar zou zijn voor zo'n ding
Dank voor de anwers |
|
| Terug naar boven | |
 |
hugo
Lid geworden: 01 januari 1970 Posts: 270 Geholpen: 25
| 19 feb 2003 3:36 | | | tags: McCord plus fyp lage kosten oscilloscoop McCord plus fyp lage kosten oscilloscoop McCord final_report PC oscilloscoop lage kosten |
|
| Deze koppeling kan nuttig zijn:
http://www.mccord.plus.com/FYP/final_report.htm
(Uitvoering van een low-cost PC gebaseerde quad kanaal real-time / opslag oscilloscoop). |
|
| Terug naar boven | |
 |
ze_dib
| 19 feb 2003 15:38 | | | tags: firewire oscilloscoop FPGA oscilloscoop FPGA gebaseerde oscilloscoop oscilloscoop FPGA pct oscilloscoop FPGA gebaseerde digitale oscilloscoop oscilloscoop met FPGA |
|
| In feite I'not echt op zoek naar een lage kostprijs oscilloscoop,
Het veeleer een hoge snelheid oscilloscoop tegen lagere kosten, gebaseerd op FPGA om kunt configureerbare bemonstering en filtering frequentie, configureerbare monster breedte en het aantal monsters. Ik ben vooral intresse in de mogelijkheid om hardware digitale verwerking vóór opslag.
Ik ben ook van plan gebruik te maken van pc-geheugen te lager de kosten van de opslag van gegevens.
Ik ben het niet die hoge snelheid pct bus (PCI, USB en FireWire) is de easist uit te voeren (met een chip of FPGA) en de cheapier.
Hier is het
Toto2001 |
|
| Terug naar boven | |
 |
Gunship
Lid geworden: 31 december 2001 Posts: 52 Geholpen: 3
| 21 feb 2003 19:57 | | | tags: firewire oscilloscoop FPGA oscilloscoop FPGA gebaseerde oscilloscoop oscilloscoop FPGA pct oscilloscoop FPGA gebaseerde digitale oscilloscoop oscilloscoop met FPGA |
|
| | toto2001 schreef: | In feite I'not echt op zoek naar een lage kostprijs oscilloscoop,
Het veeleer een hoge snelheid oscilloscoop tegen lagere kosten, gebaseerd op FPGA om kunt configureerbare bemonstering en filtering frequentie, configureerbare monster breedte en het aantal monsters. Ik ben vooral intresse in de mogelijkheid om hardware digitale verwerking vóór opslag.
Ik ben ook van plan gebruik te maken van pc-geheugen te lager de kosten van de opslag van gegevens.
Ik ben het niet die hoge snelheid pct bus (PCI, USB en FireWire) is de easist uit te voeren (met een chip of FPGA) en de cheapier.
Hier is het
Toto2001 |
Voor PCI, je meestal de aankoop van een chip voor de interface of een kern en in de FPGA. Het zal u waarschijnlijk de snelste overdracht van gegevens tussen de werkingssfeer gedeelte van de FPGA en de pc. Maar doet een goede hoge-snelheid PCI kan moeilijk zijn. Ook het design is niet draagbaar. (Je moet om de hele PC rond.)
USB is vooral goed met USB 2.0. Het is van zeer goede snelheid. U kunt een USB-chip die kunnen worden geleverd met alle driver development tool die u nodig heeft. Het ontwerp is ook draagbaar. Als u nodig hebt om de ruimte rond naar een ander laboratorium, is dit een betere keuze.
Ik weet het niet te veel over Firewire behalve gebruikt op een enkele gelegenheid. Voornamelijk voor Digital Video stuff. Ik zal niet aanbevolen deze interface voor het toepassingsgebied. Ik denk niet dat het ooit gebruikt voor instrumentatiecamera doel.
Hoe dan ook, gewoon mijn 2 cent. Hoop dat het helpt.
Gunship |
|
| Terug naar boven | |
 |
DrShoe
Lid geworden: 16 april 2001 Posts: 35 Locatie: Nederland
| 24 feb 2003 23:36 | | |
|
| De AD9283BRS-100 is een AD-converter in de range $ 6, gratis monsters.
8-bits, 50 MSPS/80 MSPS/100 MSPS ADC |
|
| Terug naar boven | |
 |
ze_dib
| 25 feb 2003 13:51 | | |
|
| Dank voor al die nuttige adviezen.
Ik had nu een beter beeld van wat zal het project.
In mijn gedachten flirt, ik was op zoek naar een PCI, maar de mobiliteit is een argument heb ik niet denken.
De USB 2/1.1 lijkt een beter keuze in de zin dat zij kunnen worden stekker op een PC, een Mac ... Het zal alleen iets langer duren om de filters parameter en een back-up van alle gegevens op de computer, maar het kan makkelijker te doen ook!
Als mensen geïnteresseerd zijn in deelname aan haar, ze zijn welkom
TOTO2001 |
|
| Terug naar boven | |
 |
mbyka
Lid geworden: 12 mei 2002 Posts: 509 Geholpen: 1
| 01 maart 2003 16:28 | | |
|
| http://alternatezone.com/electronics/dsoamk3.htm
ISSUE 97 Augustus 1998 Thema: DEBUGGING TECHNIEKEN
Taakbeheer Bijna Made 100, Ken Davidson, 2. Reader I / O, 6. New Product News, 8. Bitscope Een mixed-signal Capture Engine, door Norman Jackson, 12. http://www.circuitcellar.com/library/toc.asp |
|
| Terug naar boven | |
 |
mbyka
Lid geworden: 12 mei 2002 Posts: 509 Geholpen: 1
| 01 maart 2003 23:43 | | | tags: circuit_cellar http://www.vitrum.cz/snail/bitscope.htm circuit kelder 1992 issue_25 |
|
| http://www.vitrum.cz/snail/bitscope.htm http://www.vitrum.cz/snail/products.htm # BITSCOPE
of ftp.circuitcellar.com 21 Anonyymoue \ ftp.circuitcellar.com \ Circuit_Cellar \ 1988 \ Issue_5 ftp.circuitcellar.com \ Circuit_Cellar \ 1992 \ Issue_25 ftp.circuitcellar.com \ Circuit_Cellar \ 1998 \ Issue_97 |
|
| Terug naar boven | |
 |
Goliath
Lid geworden: 26 maart 2002 Posts: 23 Geholpen: 1
| 23 maart 2003 17:46 | | | tags: p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ Johann Glaser Johan Glaser DSO DSO Glaser johann Glaser DSO http://www.johann-glaser.at |
|
| Je kan ook kijken op de volgende link
http://www.johann-glaser.at/projects/DSO/
Goliath |
|
| Terug naar boven | |
 |
RF_Router
Lid geworden: 01 februari 2002 Posts: 47
| 23 maart 2003 19:16 | | |
|
| Ik denk dat de bus van uw gekozen moet worden voornamelijk bepaald door de sampling rate. Wat is de maximale snelheid die je zou willen monster? En u kunt vanaf daar? Net bar in het achterhoofd dat je bemonsteringsfrequentie moet minstens 2,5 maal meer en ook moet je ervoor zorgen dat uw bemonstering niet variëren. Je zou niet willen betrokken zijn bij een variërende bemonsteringssysteem oorzaak is het te ingewikkeld om zo vaak als je wilt er zeker van dat, dan je zou willen hebben een soort van een buffer-mechanisme tussen uw pc en uw bord.
Genieten, RF_Router |
|
| Terug naar boven | |
 |
Sobakava
Lid geworden: 27 maart 2002 Posts: 366
| 27 maart 2003 9:02 | | |
|
| Als u niet nodig heeft diepe geheugen, net genereren twee video rammen voor het opslaan van PAL of NTSC beeld en vul dit geheugen met de grafische dat u wilt weergeven. (toepassingsgebied grafiek) en genereren standart video-signaal met deze gegevens. Het is handig als u niet wilt gebruiken een computer met uw oscilloscoop .... |
|
| Terug naar boven | |
 |
qinqiuer
Lid geworden: 27 maart 2003 Posten: 3
| 31 maart 2003 17:05 | | | tags: usb DSO Glaser p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ johann Glaser johann Glaser analoge Johan Glaser DSO johann Glaser DSO http://www.johann-glaser.at |
|
| | Goliath schreef: | Je kan ook kijken op de volgende link
Goliath |
dit plan is het best een!
omdat het een goede oplossing in analoge front-end!
en ik denk dat de usb is een goede keuze, maar is complex |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
Lid geworden: 14 maart 2002 Berichten: 1776 Geholpen: 11
| 31 maart 2003 21:38 | | | tags: DSO schematische p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ johann Glaser Johan Glaser DSO DSO Glaser johann Glaser DSO http://www.johann-glaser.at |
|
| Er is een fout in dit schema: http://www.johann-glaser.at/projects/DSO/schematic/MainSchematic.png
IIC pull-up weerstanden op SDA en SCL moet worden aangesloten op 3,3 V en 5V niet zoals in de linker benedenhoek van het schema. Beide AN2131 en EEPROM is 3.3V typen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Make_Pic
Lid geworden: 13 april 2002 Posts: 79 Geholpen: 1
| 13 juni 2003 21:25 2: Goliath Deze koppeling is niet de bron van FPGA | | | tags: DSO FPGA FPGA DSO FPGA project DSO DSO DSO FPGA FPGA project p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ johann Glaser |
|
| | Citaat: | Je kan ook kijken op de volgende link
Goliath | Deze koppeling is niet de bron van FPGA!? |
|
| Terug naar boven | |
 |
joilen
Lid geworden: 08 juni 2003 Posten: 6
| 15 juni 2003 15:14 | | | tags: DSO FPGA FPGA FPGA DSO DSO DSO DSO verilog met FPGA |
|
| Also check out www.fpga4fun.com, deze man heeft een DSO met een FPGA, hij is momenteel bezig met een tutorial over hoe hij het gedaan heeft, samen met alle verilog code ...
Een |
|
| Terug naar boven | |
 |
Make_Pic
| 15 juni 2003 16:02 stroboscopische methode van de meting voor DSO | | |
|
| joilen: Het is een goede informatie voor me, maar Ik moet alle informatie over een stroboscopische methode van de meting voor DSO!
Laatst gewijzigd door Make_Pic op 15 juni 2003 17:54; bewerkt 1 keer in totaal |
|
| Terug naar boven | |
 |
Make_Pic
| 15 juni 2003 16:06 Re: stroboscopische methode van de meting voor DSO | | |
|
| Ik moet alle informatie over een stroboscopische methode van de meting voor DSO! De stroboscopische methode maakt het mogelijk voor het meten van frequenties tot ongeveer 3 GHz.
Laatst gewijzigd door Make_Pic op 15 juni 2003 17:52; bewerkt 1 keer in totaal |
|
| Terug naar boven | |
 |
xgnetto
Lid geworden: 01 januari 1970 Posts: 13
| |
| Terug naar boven | |
 |
Sobakava
Lid geworden: 27 maart 2002 Posts: 366
| 13 oktober 2003 12:29 | | | tags: cy7c68013 circuit scenix |
|
| "Ik heb ideeën over 'triggering'"
Mijn ontwerp zal worden gebaseerd op een eenvoudige FPGA / CPLD of een snelle Scenix SX FIFOs.
Als ik niet nodig voor de uitvoering van "pre-triggering" Ik veronderstel dat ik niet over het opslaan van de monsters de hele tijd. Slechts een trigger-signaal van analoog kanaal of externe trigger-kanaal is vereist om te beginnen met de verwerving van "n" monsters met een bemonsteringsfrequentie van "m" MPSP.
Na het vullen FIFO, ik begin USB2.0 overdracht met CY7C68013 (Cypress EZ-USB2 8051 IC)
Ik wil weten over inschakeling circuit. Hoe kan ik dat doen in het analoge manier?
Ik moet voor het genereren van een impuls uit bepaald niveau en gespecificeerd rand (hi-to-lo of lo-to-hi) van het analoge signaal en dan zal ik een flip-flop, en zet dit flip flop na FIFO gevuld, dus ik wont krijgen herhaaldelijk pulsen voor elke geëvenaard niveau rand tijdens de bemonstering.
Voor het instellen van reactieprijs niveau, denk ik over het gebruik van een DAC / digitale potentiometer. Of als ik dit na ADC, ik kan gebruiken 8 bit magnitude comparatoren ...
Mag ik in de verkeerde manier. Wat denk je / aanbevelen? |
|
| Terug naar boven | |
 |
Aoxomox
Lid geworden: 18 juli 2001 Posts: 90
| 15 oktober 2003 22:51 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Als u niet wilt reactieprijs vooraf door de opslag van monsters in een circulaire buffer, waarom heb je niet uitvoeren van een digitale vergelijken voor de bemonsterde AD waarde. Als u wilt detecteren bijvoorbeeld laag naar hoog overgang u eerst af te wachten dat de AD-waarde kleiner is dan de trigger-niveau. Vervolgens kunt u de trigger-puls. De volgende keer dat de advertentie waarde gelijk aan of hoger dan dit niveau kunt u de trigger-puls.
Het voordeel van deze manier kunt u de uitvoering van een interventiedrempel eenheid zonder extra analoge hardware die kunnen drijven door temperatuur ans enzovoort. Een ander voordeel is dat je kan uitvoeren Schmitt triggering gedrag bij twee onafhankelijke niveaus voor de bovenste en onderste AD waarde. Voor de uitvoering van dit met analoge zaken die u zal moeten opbouwen van twee DAC's of anders.
Hoop dat het helpt, aOxOmOx |
|
| Terug naar boven | |
 |
phongwiroon
Lid geworden: 08 december 2003 Posts: 32
| 08 december 2003 7:37 | | | tags: kleine oscilloscoop |
|
| | probeert te gebruiken gameboy voor kleine oscilloscoop |
|
| Terug naar boven | |
 |
Aoxomox
Lid geworden: 18 juli 2001 Posts: 90
| 25 dec 2003 22:21 Re: Digitale oscilloscoop Project | | | tags: oscilloscoop input schematische oscilloscop input schematische oscilloscoop input verzwakkingsfunctie schematische input verzwakkingsfunctie oscilloscoop |
|
| Heeft iemand schema of een beginsel van een oscilloscoop input rubriek?
voornamelijk met de volgende requeirements:
- Hoge BW - Hoge impedantie - Lage vervorming - Lage ruis / hoge gevoeligheid
Eventuele suggesties voor een goede HF input verzwakkingsfunctie circuit?
Iedere hulp is welkom. |
|
| Terug naar boven | |
 |
martingn
Lid geworden: 31 maart 2004 Posts: 40
| 13 april 2004 15:11 Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Hallo mensen,
Kan iemand gaan en bouwen iets? Elke interessant om te delen?
Groeten,
Martin |
|
| Terug naar boven | |
 |
Cluricaun
Lid geworden: 28 Sep 2001 Posts: 904 Geholpen: 13
| 08 mei 2004 18:50 Re: Digitale oscilloscoop Project | | | tags: project usb toepassingsgebied usb reikwijdte project toepassingsgebied pct project project usb toepassingsgebied op PC project pct toepassingsgebied pct reikwijdte project toepassingsgebied usb-project |
|
| Hoi
Ik heb een bitscope sinds een paar jaar, en nu wil ik graag een update van de communicatie tussen pc en bitscope. Zij (Bitscope) verkoop van een ethernet-RS232 en een snelle USB-RS232-adapter. Ik denk dat ze een beetje te expencive te bestellen, moet een toegevoegde aangepaste belasting en BTW. Dus ik vraag me af of er projecten die ik kan gebruiken om een USB-of Ethernet-adapter, PIC-code of sch.
Meer info hier:
www.bitscope.net/store/?p=view&i=item 0 www.bitscope.net/store/?p=view&i=item 1
Thanks in advance for any help Cl |
|
| Terug naar boven | |
 |
joc_06
Lid geworden: 28 november 2003 Posts: 51 Geholpen: 2
| 25 mei 2004 13:56 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| | martingn schreef: | Hallo mensen,
Kan iemand gaan en bouwen iets? Elke interessant om te delen?
Groeten,
Martin |
Ik ben beginnen bouwen aan een project vergelijkbaar met de ldso volgende week. Gewoon wachten op de onderdelen op het moment, ik zal u hier bijgewerkt |
|
| Terug naar boven | |
 |