| Auteur | Bericht |
|---|
Skov
Lid geworden: 15 maart 2003 Posten: 7
| 03 juni 2004 18:20 Re: Digitale oscilloscoop Project | | | tags: oscilloscoop uc |
|
| >> Dat is niet waar, normaliter de ingang impedantie van oscilloscopen is 1 MΩ | | ~ 10-100 pF.
Ik geloof niet begrijpen wat je over praat. De vraag is waarom de oscilloscoop heeft beperking -5V voor ingangsspanning. Bedoelt u dat u weet dat de oscilloscoop met deze beperking en input impedantie> 1K? Er bestaan veel soorten van de oscilloscoop in de wereld. Ik weet oscilloscopen met 100K, 1M. Mijn eigen oscilloscoop heeft 50 Ohm ingang impedantie. Zijn bandbreedte 500MHz. De lage impedantie-ingang maakt het mogelijk om de verstoring van het signaal in de communicatie-kabel. Meestal de breedband oscilloscopen hebben lage input impedantie. Zie bijvoorbeeld http://www.tek.com/site/ps/0, ,55-13766-SPECS_EN, 00.html In de regel, sommige sondes worden toegevoegd aan dergelijke oscilloscopen voor onderzoek van hoge spanning signalen. Ik denk dat alle DSO zijn laag impedanse oscilloscopen in beginsel omdat de beperking van de input spanning van ADC is vrij laag. Een sonde is gewoon opgenomen in de regeling van de hoge input impedantie DSO. |
|
| Terug naar boven | |
 |
martingn
Lid geworden: 31 maart 2004 Posts: 40
| 03 juni 2004 23:14 Digitale oscilloscoop Project | | | tags: hoog vermogen leidde monnoliv monnoliv DSO |
|
| Hi all,
Niet de input impedantie van de mogelijkheden die rechtstreeks verband houden met de toepassing? Ik bedoel, als je niet wilt laden het circuit, moet je het gebruik van "high Z. Als u in een afgedekte lijn (zoals comms apparatuur) dient u gebruik maken van een vastgesteld Z (net als 50 Ohm).
Ik denk dat 1K RAM zijn genoeg voor een "huis bouwen" toepassingsgebied, rekening houdend met alle voordelen ... minder componenten, de prijs, PCB complexiteit, snelheid. Er zijn grotere FPGA met meer RAM-capaciteit.
Monnoliv, Het is waar, je moet bij het programmeren van de FPGA elke keer is het vermogen tot (tenminste dit model). Anyway een DSO moeten worden uitgevoerd met een uC (communicatie, I / O-selectie, LED's, enz..) U kunt gebruik dat uC te programmeren de FPGA elke keer. Ik heb geen schema, maar ik bijna zeker dat FPGA gegevensblad moeten uitleggen enige manier om dat te doen.
Er is nog een tip intresting dat is het toevoegen van een trage maar precieze DAC in de input voor het corrigeren van vertekening drift en ondersteuning auto kalibratie ...
Als u van plan bent te gebruiken Eagle zacht voor PCB kan worden kunnen we een aantal werkzaamheden.
Met vriendelijke groet, |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
Lid geworden: 14 maart 2002 Berichten: 1783 Geholpen: 13
| 03 juni 2004 23:24 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| | martingn schreef: | | ... een DSO moeten worden uitgevoerd met een uC (communicatie, I / O-selectie, LED's, enz..) U kunt gebruik dat uC te programmeren de FPGA elke keer. ... | Waarom niet verwerken communicatie, I / O-selectie, LED's, etc. van de FPGA in plaats van het toevoegen van een LC? Het moet mogelijk zijn om programma al deze functies in een FPGA. Als u wilt, kunt u zelfs een complete LC IP-kernactiviteiten uit te voeren in een deel van de FPGA en vervolgens het programma als een normale LC. |
|
| Terug naar boven | |
 |
martingn
| 03 juni 2004 23:43 Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| ME,
U bent absolutelly rechts. I dont hebben veel ervaring, nul metterdaad, FPGA programmeren, maar het ziet er eenvoudigste te implementeren in een uC. Mag Im verkeerd.
Met vriendelijke groet, Martin |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 04 juni 2004 0:20 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| | monnoliv schreef: | | martingn, betreffende de ACEX 1K EP1KX0, als ik heb veel begrip voor de structuur van dit apparaat, het moet worden geconfigureerd op elke macht op. Hoe dit te doen met ingebouwde processor, EEPROM? Heb je een schema? | Lees deze link over FPGA configuratie: http://www.fpga4fun.com/configuration.html
| Citaat: | FPGA configuratie Een FPGA kan worden in 2 bepaalt: "configuratie-modus" of "user mode". Wanneer de FPGA wakker na power-up, het is in de configuratie mode, zetelend idle met alle uitgangen inactief. U moet configureren.
Het instellen van een FPGA verstaan het downloaden van een stroom van 0 en 1, die in het door een aantal speciale pinnen. Zodra de FPGA is geconfigureerd, gaat het in 'user-mode "en wordt actief, uitvoering daarvan op uw geprogrammeerde" logische functie ".
Er zijn 3 klassieke manieren om uw FPGA: U gebruikt een kabel vanaf uw pc naar de FPGA en uitvoeren van een software op uw pc. U gebruikt een microcontroller op je bord, met een adequate firmware. U gebruikt een speciale PROM op uw bord, aangesloten op de FPGA, configureert dat deze automatisch op power-up (FPGA-leveranciers hebben dergelijke bijzondere PROMs in hun catalogi) ... |
@ ltera Configuratie Apparaten http://www. @ ltera.com / products / apparaten / config / cfg-index.html |
|
| Terug naar boven | |
 |
divan
Lid geworden: 01 maart 2002 Posts: 91 Geholpen: 2
| 04 juni 2004 2:09 Digitale oscilloscoop Project | | | tags: 320x240 LCD reikwijdte project 320x240 LCD PIC-project |
|
| In het geval u gebruik PC als toepassingsgebied elkaar is dit niet zo belangrijk als ons dit een voor FPGA laden (zelfs elke keer op wakker). Anoter geval als u wilt dat een stand-alone apparaat, maar in dit geval nodig om na te denken over extra module voor de eerste LCD-scherm en ongeveer FPGA loader als bijgerecht. Anycase, ik wil graag fpga4fun project, laten we doen het als zelfstandige, bijvoorbeeld met 240x160 of 320x240 LCD pic of avr gebaseerd. Mb AVR is iets beter, want hebben een C-compiler, IDE en LCD-drivers voor gratis (en ik al heb |
|
| Terug naar boven | |
 |
eltonjohn
Lid geworden: 22 februari 2002 Berichten: 1678 Geholpen: 26
| 04 juni 2004 2:36 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Hi Guys .. stand alone .. Hein! Nou de Game Boy heeft een 240x160 ,32 k kleuren display. erg goedkoop is ongeveer $ 90 gloednieuwe .. kan worden gevonden voor $ 25 gebruikt .. grafische modi gebruikt DMA .. en kan erg snel .. op de top is heel eenvoudig,, zeer eenvoudig aan te passen een interface .. is gewoon een kwestie van kaart naar het geheugen espace ruimte beschikbaar voor de ROM cartridge .. en er zijn leuke tools om snel een mooie grafische interface .. zie .. VISUELE HAM .. (! Gratis)! |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 04 juni 2004 2:46 Re: Digitale oscilloscoop Project | | | tags: oscillo gameboy oscilloscoop gameboy gbdso digitale bemonstering oscilloscoop gameboy oscilloscoop gameboy digitale bemonstering oscilloscoop Game Boy oscilloscoop gameboy DSO patroon |
|
| | eltonjohn schreef: | Hi Guys .. stand alone .. Hein! Nou de Game Boy heeft een 240x160 ,32 k kleuren display. erg goedkoop is ongeveer $ 90 gloednieuwe .. kan worden gevonden voor $ 25 gebruikt .. grafische modi gebruikt DMA .. en kan erg snel .. op de top is heel eenvoudig,, zeer eenvoudig aan te passen een interface .. is gewoon een kwestie van kaart naar het geheugen espace ruimte beschikbaar voor de ROM cartridge .. en er zijn leuke tools om snel een mooie grafische interface .. zie .. VISUELE HAM .. (! Gratis)! | Ik heb al geüpload een artikel uit Elektor met een Game Boy gebaseerd DSO: GBDSO - Game Boy Digitale Sampling Oscilloscoop Converteer een Nintendo games console in een draagbare oscilloscoop http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=292566 # 292566 |
|
| Terug naar boven | |
 |
monnoliv
Lid geworden: 09 maart 2004 Posts: 100 Geholpen: 3 Locatie: België
| 04 juni 2004 21:12 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Dank u voor uw opmerkingen,
ME Dank voor de link. martingn in feite gebruik ik P * otel DXP Educationnal licentie, dan zal het moeilijk zijn voor de uitwisseling van schema's. Maar toch bedankt voor je tip, ik denk aan dit soort van oplossing:
- Ingangen stadium en ADC ongewijzigd. - Analoge interventiedrempel geschrapt - ACEX1K10 of 30 voor de logica, FIFO en triggering ( boot hebben om te zien) - Een (goedkope) LC - USB-controler levering isolatie ongewijzigd.
Ik denk dat deze oplossing is de goedkoopste (met dezelfde prestatie). Ik ben niet op zoek naar de beste schema's, alleen de goedkopere, dan toegankelijk voor een veel hobbyist. Als iemand een goedkoper idee?
Groeten, |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 04 juni 2004 21:39 Re: Digitale oscilloscoop Project | | | tags: igorplug usb firmware avr boord igorplug usb ADC |
|
| | monnoliv schreef: | Dank u voor uw opmerkingen,
ME Dank voor de link. martingn in feite gebruik ik P * otel DXP Educationnal licentie, dan zal het moeilijk zijn voor de uitwisseling van schema's. Maar toch bedankt voor je tip, ik denk aan dit soort van oplossing:
- Ingangen stadium en ADC ongewijzigd. - Analoge interventiedrempel geschrapt - ACEX1K10 of 30 voor de logica, FIFO en triggering ( boot hebben om te zien) - Een (goedkope) LC - USB-controler levering isolatie ongewijzigd.
Ik denk dat deze oplossing is de goedkoopste (met dezelfde prestatie). Ik ben niet op zoek naar de beste schema's, alleen de goedkopere, dan toegankelijk voor een veel hobbyist. Als iemand een goedkoper idee?
Groeten, |
Ik adviseer u beginnen met het vertalen van uw website naar Engels, op deze manier kunnen we alle understnad en onze bijdragen en opmerkingen aan je project.
Ik heb ook P * otel DXP.
Ik raad je aan om een Atmel AVR LC voor de controle. Dit is een zeer snelle flash gebaseerde 8-bit MCU, zeer eenvoudig te gebruiken. Ik heb C compiler en development kit voor de LC. Het lid 'divan' ook voorgesteld het gebruik van deze LC in een eerder bericht en ik kan aanbevelen, het is heel goedkoop ook. En er is een zeer mooie AVR boord zoals deze: www.avrfreaks.com De AVR is zo snel dat er een firmware 1.5 Mbps USB-interface voor het: http://www.cesko.host.sk/IgorPlugUSB/IgorPlug-USB% 20 (AVR) _eng.htm Maar 1,5 Mbps is waarschijnlijk te langzaam, dus moet je een hardware-USB, FireWire en / of LAN-interface met de pc.
U moet ook het gebruik van een FPGA voor het beheersen en USB-interface in plaats van via een LC. Een FPGA kan draaien veel sneller dan een traditionele LC. En je kunt in uw eigen aangepaste digitale peripheals in een FPGA. |
|
| Terug naar boven | |
 |
martingn
| 04 juni 2004 22:15 Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Hallo goede mensen,
Tot slot lijkt het alsof we in de manier om eens in een definitieve project onderdeel selectie. Goed!
Eagle is gratis. Anyways I'll download P * otel DXP als er iemand gaat gebruiken. (trouwens, P * otel altijd biedt @ ltium om te downloaden. waar kan worden DXP Educ. beschikbaar?) Mag DAC te kalibreren ingang is te veel, maar op zijn minst moet je een pot! Nogmaals, ik geen expert, maar is dit weinig FPGA (EP1K10) genoeg te doen allemaal? USB, IO Control, RAM ...
Met vriendelijke groet,
Martin |
|
| Terug naar boven | |
 |
divan
Lid geworden: 01 maart 2002 Posts: 91 Geholpen: 2
| 05 juni 2004 9:14 Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Ik ben bereid om PCB trace routing als iemand kan schematisch in elk formaat (scaned ontwerp schets aanvaardbaar is en als een goede resolutie). Ik kan gebruik Eagle-lite (80x100 mm, PCB's, 2 lagen) en PCAD (volledig). P * otel is mogelijk, maar niet zo comfortabel voor mij. Eagle PCB's zal worden adelaar eeuwig, ik weet niet elke tool voor migratie. Aanbiedingen tot PM., Plz |
|
| Terug naar boven | |
 |
simce
Lid geworden: 09 januari 2004 Posts: 195
| 05 juni 2004 12:21 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| | Een soort vertaling uit Frankrijk en Italiaans naar Engels kan worden gedaan met behulp van altavista de vertaler. Gebruik vertaling link op www.altavista.com. |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 05 juni 2004 12:37 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| | simce schreef: | | Een soort vertaling uit Frankrijk en Italiaans naar Engels kan worden gedaan met behulp van altavista de vertaler. Gebruik vertaling link op www.altavista.com. | Bedankt, ik weet over Bablefish, maar de vertaling is niet altijd accuraat en sommige woorden verkeerd vertaald, andere woorden zijn niet vertaald zijn. Het is vaak genoeg om de grote pcture, maar vertaling door degene die schreef het zou veel beter en nauwkeuriger. Ik zou hij willen dat de Franse versie hij kon om de website in twee talen en een beetje Engels en een Frans / Belgische vlag te raken om de taal te wijzigen. Iemand hier kunnen waarschijnlijk helpen met de vertaling als neeeded.
Ik weet dat ik vaak de neiging weg te blijven van de projecten en de website geschreven in een taal die ik niet begrijp en het vinden van een soortgelijk project in een taal die ik begrijp. Alleen als ik iets niet kan vinden op alle over het onderwerp in het Engels ben ik gedwongen om gebruik Bablefish, Poltran enz. maar het is nooit hetzelfde. Ik hou niet voor hergebruik broncode met opmerkingen kan ik niet begrijpen zijn. Vaak u gebruik als lange tijd het vertalen van de opmerkingen en achterhalen wat de code doet wat je zou hebben gebruikt voor het maken van de code zelf.
Als ik een project moeten publiceren op een website zou ik liever in het Engels in plaats van mijn eigen taal, want bijna iedereen op het internet begrijpt Engels, maar niet zoveel undersatnds mijn eigen taal. Ik zou veel meer feedback als de site en het project werd gemaakt in het Engels.
Ik denk niet dat veel van de lezers hier begrijpen Frans, maar ik weet zeker dat iedereen hier begrijpt Engels. Meest pepole surfen op het internet kan begrijpen op zijn minst enige Engels. Engels is de universele taal van het internet (en de echte wereld). Ik ken meer mensen piek ofwel Chineese of Spaans als hun belangrijkste taal dan bijvoorbeeld het Engels. Maar veel van die surfen op het internet ook begrijpt Engels. |
|
| Terug naar boven | |
 |
simce
| 05 juni 2004 12:59 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| ME .. Ja je hebt gelijk over de kwaliteit van de vertaling. En zoals je zei dat deze geautomatiseerde vertalers kan u helpen om een idee wat tekst over gaat, maar soms is dit voldoende. Hoe dan ook het beste is als de texst is geschreven in het Engels door de auteur of vertaald door menselijke en geen machine.
Ik vind dat erg handig ding om te doen is om LCD-display (met MCU die interface met DSO) als optie. Op deze manier zal het niet nodig de weergave-eenheid (PC of zo). Er kan zelfs worden op batterijen en met de hand gehouden. Ik denk dat de resolutie van ongeveer 240x120 pixels is voldoende. Er zijn veel grafische displays. Ik vond een interessant, vervaardigd door Ampire (http://www.ampire.com.tw/AmpireCatalogue/P033-AG240128A.pdf). |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 05 juni 2004 13:22 Digitale oscilloscoop Project | | | tags: tiepie firewire DSO uc digitale oscilloscoop FireWire 400 op oscilloscoop firewire oscilloscoop laptop oscilloscoop DSO oscilloscoop broncode |
|
| Aangezien ik een laptop heb ik niet echt behoefte aan een LCD-display. Ik zou het leuk vinden om een FireWire interface wilgeteen, PC Card, LAN of USB. Mijn USB is slechts 12 Mbps, geen USB2.0, dus nu zou ik liever een FireWire interface (400 Mbps) of misschien LAN. Ik weet niet of het zou beter / makkelijker te interface naar PC Card? Mijn volgende laptop zal hebben USB2.0 (480 Mbps) ook, dus ik kan deze interface te kopen, wanneer ik mijn volgende laptop, waarschijnlijk in een jaar of zo. Anders kan ik alleen maar koop een USB2.0 inteface voor mijn PC Card-sleuf. Zo is het makkelijker te gebruiken dan FireWire USB2.0 dan is dit meer intelligente interface moet worden beschouwd, maar ik heb de indruk dat de meer eenvoudige en niet zo intelligente USB2.0 is gemakkelijker te gebruiken dan FireWire. FireWire kunt de benodigde bandbreedte voor een apparaat als een DSO of digitale videocamera. USB kan niet reserve bandbreedte voor een apparaat, dus als u meer apparaten die zijn aangesloten op USB op hetzelfde moment kunt u in de problemen. Dit is de belangrijkste reden waarom alle digitale Videocamera's (die een veel bandwidht in real-time overdrachten) maakt gebruik van FireWire.
Hier is een vrij nieuwe commerciële oscillospoe introduceerde vorig jaar, die gebruik maakt van USB2.0 voor bemonsteringsfrequentie tot 100 MHz op beide kanalen: http://www.tiepie.nl/pages/uk/hscope3.html Dus ik denk USB2.0 is goed genoeg voor het doel en USB2.0 is standaard op alle nieuwe computers.
Misschien zou het mogelijk zijn voor hergebruik of op zijn minst krijgen inspiratie van sommige van de Software en DLL's voor deze oscilloscoop: http://www.tiepie.nl/pages/uk/softdown_hs3.html Software en programmeur van de handleiding zijn ook beschikbaar
Gratis broncode zijn aviable van sommige van de oudere modellen: http://www.tiepie.nl/pages/uk/softdownsrc.html |
|
| Terug naar boven | |
 |
monnoliv
| 05 juni 2004 14:21 Re: Digitale oscilloscoop Project | | | tags: igorplug usb firmware ep1k10 schematische tiepie DSO avr goedkope tiepie toepassingsgebied avr avr DSO DSO |
|
| | Citaat: | | De AVR is zo snel dat er een firmware 1.5 Mbps USB-interface voor het: http://www.cesko.host.sk/IgorPlugUSB/IgorPlug-USB% 20 (AVR) _eng.htm | Great site!
| Citaat: | Hier is een vrij nieuwe commerciële oscillospoe introduceerde vorig jaar, die gebruik maakt van USB2.0 voor bemonsteringsfrequentie tot 100 MHz op beide kanalen: http://www.tiepie.nl/pages/uk/hscope3.html Dus ik denk USB2.0 is goed genoeg voor het doel en USB2.0 is standaard op alle nieuwe computers | Ik ben niet zeker tiepie maakt gebruik van High-Speed want het is geschreven "USB 2.0 en USB 1.1" in de specs. Iedereen heeft de prijs van de 100MHz/8bits versie?
Hoe dan ook, volledige snelheid is goed genoeg als je 1Kbyte/channel om transfer
| Citaat: | | Mag DAC te kalibreren ingang is te veel, maar op zijn minst moet je een pot! | Waar in de schema's die ik heb om de pot? Kunt u een klein schema?
| Citaat: | | Nogmaals, ik geen expert, maar is dit weinig FPGA (EP1K10) genoeg te doen allemaal? USB, IO Control, RAM ... | Ik ben het eens met je, ik ben geen deskundige FPGA ook maar al in een EP1K30 (te houden DSO goedkope) is optimistisch voor mij. En dan, hoe zit het met de nodige isolatie tussen de pc en DSO?
Hoe dan ook om het ontwerp, wat is uw opignion over de CYPRESS USB-8051 type processor (EZ-USB, 6.9)? Goedkoop, maar de opto-isolatie moet worden gedaan na het apparaat ...
Wat betreft de vertaling, oke ik zal het doen in twee langages voor de komende herziening van de DSO.
Natuurlijk, ik dank u allen van u voor discussies en adviezen.
Groeten, |
|
| Terug naar boven | |
 |
abs
Lid geworden: 29 mei 2004 Posten: 9
| 05 juni 2004 14:25 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Waarom geen gebruik van LabVIEW voor software development.I kunt zien de meeste van onze oscillospoe gebruik spicial software, die niet konden worden Update gemakkelijk. |
|
| Terug naar boven | |
 |
simce
| 05 juni 2004 14:38 Re: Digitale oscilloscoop Project | | | tags: laptop oscilloscoop usb oscilloscoop oscilloscoop laptop oscilloscoop usb |
|
| I have laptop too with 100MHz LAN and USB 2.0. ME .. Ik heb de laptop ook met 100MHz LAN en USB 2.0. Maar. Heel vaak ben ik het niet nodig laptop, en draagbare oscilloscoop is dat ik nodig heb (vooral als ik moet werken op kantoor op het veld). Ik denk dat de meeste leden het lezen van dit onderwerp zijn eens met mij.
Zoals ik al zei DSO kan hebben pc communicatie-poort en interface met LCD of MCU dat maakt de communicatie tussen DSO en LCD display. Op deze manier hoef je geen een interface die ervoor zorgt dat galvanische isolatie tussen uw pc en DSO. Ik denk dat geïsoleerd is van essentieel belang als u van plan bent te gebruiken DSO op gebied waar de hoge spanningen aanwezig zijn. Groeten, Simce |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 05 juni 2004 14:54 Re: Digitale oscilloscoop Project | | | tags: tiepie USB2.0 hoge snelheid microcontroller igorplug usb firmware avr gebaseerd monnoliv DSO DSO DSO at89c5131 avr |
|
| | monnoliv schreef: | | ME schreef: | Hier is een vrij nieuwe commerciële oscillospoe introduceerde vorig jaar, die gebruik maakt van USB2.0 voor bemonsteringsfrequentie tot 100 MHz op beide kanalen: http://www.tiepie.nl/pages/uk/hscope3.html Dus ik denk USB2.0 is goed genoeg voor het doel en USB2.0 is standaard op alle nieuwe computers. | Ik ben niet zeker tiepie maakt gebruik van High-Speed want het is geschreven "USB 2.0 en USB 1.1" in de specs. Iedereen heeft de prijs van de 100MHz/8bits versie?
Hoe dan ook, volledige snelheid is goed genoeg als je 1Kbyte/channel tot overdracht | Als 1kByte/channel volstaat de 'IgorPlug "AVR firmware moeten snel genoeg met 1,5 Mbps.
Prijs voor Hanyscope uit België (uw coutry) dealer: http://www.rato.be/nl/pdf/tiepie_prijslijst_10-06-2003.pdf
Lijst van alle dealers kunnen hier worden gevonden: http://www.tiepie.nl/pages/uk/dealers.html
| monnoliv schreef: | | Citaat: | | Nogmaals, ik geen expert, maar is dit weinig FPGA (EP1K10) genoeg te doen allemaal? USB, IO Control, RAM ... | Ik ben het eens met je, ik ben geen deskundige FPGA ook maar al in een EP1K30 (te houden DSO goedkope) is optimistisch voor mij. En dan, hoe zit het met de nodige isolatie tussen de pc en DSO? | Weet u zeker dat isolatie is noodzakelijk? | Citaat: | | Aangesloten op de snelle USB 2.0, de Handyscope-HS3 vereist geen externe voeding, daarvoor de Handyscope gemakkelijk 2 voldoet aan "Plug-in en de maatregel". | De Hanyscope 3 wordt gevoed door de USB-poort, die aangeeft is het niet galvanische isolatie, tenzij ze gebruik maken van een transformator geïsoleerd switched mode power supply bijvoorbeeld met een flyback transformator. Maar misschien is dat wat zij doen. Galvanische isolatie zou mooi zijn als het werken met hoge spanning. Misschien is het mogelijk om te zoeken naar een galvanische isolatie IC voor USB?
| monnoliv schreef: | | Hoe dan ook om het ontwerp, wat is uw opignion over de CYPRESS USB-8051 type processor (EZ-USB, 6.9)? Goedkoop, maar de opto-isolatie moet worden gedaan na het apparaat ... | Cypress looks ok, maar als 1,5 Mbps USB is genoeg, waarom niet gebruiken AVR, je kunt het ook goedkoper? Misschien is de AVR zou te traag als het om een heleboel andere taken naast USB, ik ben niet zeker. Atmel ook twee 8051 gebaseerd Flash MCU's: AT89C5131/5132. www.atmel.com/dyn/products/devices.asp?family_id=655 # 1399 Silicon Laboratories (voorheen Cygnal) ook twee 8051 gebaseerd Flash MCU's: C8051F320/321 www.silabs.com / products / microcontroller / usb.asp Cypress heeft het laagste bedrag van de Flash van de drie leveranciers.
De prijzen voor Atmel's, Cypress' en Silicon Laboratories' 8051 op basis van USB Flash MCU's zijn ongeveer hetzelfde op digikey: Cypress EZ-USB: www.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Criteria?Ref=267862&Site=US&Cat=31589495 Atmel AT89C5131: www.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Criteria?Ref=267841&Site=US&Cat=33424497 Silicon Laboratories C8051F320: www.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Criteria?Ref=268316&Site=US&Cat=31589495
Hier is een lijst van bijna alle USB-chip leveranciers: www.lvr.com / usbchips.htm
Maar waarom niet de uitvoering van de USB-interface in FPGA? En waarom wilt u gebruik maken van een MCU op alle? Waarom niet de uitvoering van dit alles in een FPGA als je gaat gebruiken een FPGA eigenlijk? Alles wat u kunt doen met een MCU kunt u ook doen met een FPGA en op veel hogere snelheden. |
|
| Terug naar boven | |
 |
martingn
| 05 juni 2004 16:22 Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Hallo mensen,
Dit zijn enkele van mijn thoughs:
- Ik ben het eens over de voordelen van een handheld DSO. Ik zou liever zien dat soort maar in een tweede fase. - I dont denk dat galvanische isolatie is een must. - Elke methode imlemented te koppelen DSO met PC is altijd langzamer dan omrekeningskoers ja, kunt houd het simpel. - Als we op zoek naar een goedkoop project, ik denk dat we een kans om de FPGA te doen het allemaal. Dat zal een mooie chanlenge voor ons! - Waarom we dont spleet het hele project, zodat we kunnen gaan bouwen en de verschillende onderdelen. Dit is mijn voorstel: Bestuur 1: inbreng versterker ADC Board 2: FPGA IO User Interface Bestuur 3: Levering
ME, EP1K10 is de enige FPGA beschikbaar in de lokale markt hier. Denkt u dat het zou kunnen passen?
Dankzij al uw uw interesse! Met vriendelijke groet,
Martin |
|
| Terug naar boven | |
 |
martingn
| 05 juni 2004 16:40 Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Cant vinden P * otel DXP voor download! Elke suggestie? groeten, Martin |
|
| Terug naar boven | |
 |
davorin
Lid geworden: 07 juni 2003 Posts: 1491 Geholpen: 8
| 05 juni 2004 16:43 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| U kunt naar:
www. @ ltium.com / P * otel / evaluatie / request.asp
en verzoeken om een evaluatie-cd ... |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 05 juni 2004 17:33 Re: Digitale oscilloscoop Project | | | tags: dxp2004servicepack1 |
|
| | martingn schreef: | Cant vinden P * otel DXP voor download! Elke suggestie? groeten, Martin | P * otel DXP zijn naam veranderde in P * otel 2004.
P * otel 2004 = P * otel DXP SP3 voor DXP een aantal andere functies.
SP1 voor P * otel 2004 kan hier worden gedownload: www. @ ltium.com/downloads/files/DXP2004ServicePack1.exe
Vervang '@' door 'a' |
|
| Terug naar boven | |
 |
monnoliv
| 05 juni 2004 17:44 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Hi all, Zeer interessante discussies. Laat me presenteert de possibles oplossingen die ik zie voor de DSO:
Oplossing 1: Hand gehouden DSO Voordelen: - Geen isolatie tussen een pc - Stand alone (groot) - Het downloaden van data naar een PC mogelijk met een seriële interface (USB, RS232) Nadelen: - LC nodig om een goede weergave gedrag - FPGA met een configuratie van het geheugen (geen download van een PC op elke macht op!), Ex EPC2 van @ ltera: - 25 - Beeldscherm (wat is de prijs?)
Oplossing 2: PC gebaseerd DSO 1 (geen uC) Voordelen: - Een "intelligente apparaat" FPGA - Kleinere PCB -> kleinere prijs Nadelen: - FPGA met een configuratie geheugen (aangezien er geen LC voor download conf) - Geen isolatie mogelijk (Ik heb nog nooit een USB isolement regeling, lage kosten) - Grotere FPGA, grotere prijs - PC nodig - Grote FPGA ontwikkeling
Oplossing 3: PC gebaseerd DSO 2 (met uC) Voordelen: - Alle apparaten kunnen worden geconfigureerd via de USB-poort - Isolatie mogelijk tussen een USB-apparaat en UC (of bij de uitgangen van LC als USB geïntegreerd in IT) - Kleinere FPGA Nadelen: - Meer componenten, PCB's groter - PC nodig - Prijs hoger dan Oplossing 2
Ok, laten we het vinden van een akkoord, alleen rekening houden met de beperkingen van elke oplossing. Als u andere configuraties possibles, schrijf ze hier te bespreken.
Persoonlijk heb ik liever de eerste,
groeten, |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 05 juni 2004 17:47 Re: Digitale oscilloscoop Project | | | tags: vhd FPGA DSO DSO DSO DSO vhd VHDL VHDL |
|
| | martingn schreef: | ME, EP1K10 is de enige FPGA beschikbaar in de lokale markt hier. Denkt u dat het zou kunnen passen? |
Sorry ik ben niet alleen een zeer ervaren met FPGA's en VHDL, dus ik kan niet zeggen of EP1K10 is groot genoeg voor een DSO. Misschien een aantal van de meer ervaren gebruikers FPGA kan een qulified inschatting van de snelheid en de grootte behoeften. Ik niemand antwoorden in dit onderwerp, kunt u proberen om de vraag te stellen in de FPGA forum, waar alle deskundigen zijn.
Laatst gewijzigd door ME op 05 juni 2004 18:10; bewerkt 1 keer in totaal |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 05 juni 2004 18:04 Re: Digitale oscilloscoop Project | | | tags: firewire DSO waarom zijn epc2 zo duur vhd FPGA monnoliv DSO DSO DSO DSO vhd VHDL usb geïsoleerd project |
|
| | monnoliv schreef: | Oplossing 1: Hand gehouden DSO Voordelen: - Geen isolatie tussen een pc - Stand alone (groot) - Het downloaden van data naar een PC mogelijk met een seriële interface (USB, RS232) Nadelen: - LC nodig om een goede weergave gedrag , ex EPC2 from @ltera: - 25 - FPGA met een configuratie van het geheugen (geen download van een PC op elke macht op!), Ex EPC2 van @ ltera: - 25 - Beeldscherm (wat is de prijs?) |
Waarom heb je nodig voor een LC dispaly goed gedrag? U kunt dit doen met een FPGA.
Waarom niet downloaden van de configuratie van het geheugen van de PC via RS232, USB of parallelle poort naar JTAG-interface op elk DSO macht over?
CPLD's behoeft niet te worden geconfigureerd op elke macht up, CPLD's zijn te traag of te klein voor dit project of waarom is het nodig om een FPGA? Zijn CPLD's met externe FIFO duurder dan een FPGA met interne en externe configuratie RAM geheugen?
| monnoliv schreef: | Oplossing 2: PC gebaseerd DSO 1 (geen uC) Voordelen: - Een "intelligente apparaat" FPGA - Kleinere PCB -> kleinere prijs Nadelen: - FPGA met een configuratie geheugen (aangezien er geen LC voor download conf) - Geen isolatie mogelijk (Ik heb nog nooit een USB isolement regeling, lage kosten) - Grotere FPGA, grotere prijs - PC nodig - Grote FPGA ontwikkeling | Als u bang bent voor enorme FPGA ontwikkeling kun je gewoon een kant-en-klare LC IP-kern in een deel van de FPGA. Het IP-core zou kunnen worden gebaseerd op 8051 of een ander coomon architectuur. Dan kun je programma van de IP-centrale deel van de FPGA in C os assemblage als een normale LC.
U kunt een heleboel gratis LC IP-kernen voor zowel Verilog en VHDL te implemetn in een FPGA of CPLD hier: http://www.opencores.org/browse.cgi/by_category
U kunt ook gratis IP-kernen voor FireWire, USB, Ethernet, grafisch LCD-interfaces enz. op Opencores. |
|
| Terug naar boven | |
 |
ME
| 05 juni 2004 19:12 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| | monnoliv schreef: | | - FPGA met een configuratie van het geheugen (geen download van een PC op elke macht op!), Ex EPC2 van @ ltera: - 25 | U kunt 'drop-in replacement' configuratie herinneringen van andere leveranciers. Atmel AT17LV002A bijvoorbeeld is een 'drop-in replacement' voor @ ltera EPC2: http://www.atmel.com/dyn/products/product_card.asp?part_id=2530 Deze of andere compatibele configuratie herinneringen wellicht goedkoper zijn dan de 'originele' van @ ltera.
Prijzen op www.EBV.com @ ltera EPC2LC20 kosten 24,96 (Minimum Pack Hoeveelheid: 49) Atmel AT17LV002A kosten 10,15 (Minimum Pack Hoeveelheid: 50)
Dit is een enorme besparing alleen door vervanging van een IC met een pin-compatibele IC van een andere leverancier.
Laatst gewijzigd door ME op 05 juni 2004 19:35; bewerkt 2 keer in totaal |
|
| Terug naar boven | |
 |
davorin
Lid geworden: 07 juni 2003 Posts: 1491 Geholpen: 8
| 05 juni 2004 19:24 Re: Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Nou ... het ontwerpen nu een DSO / Analyzer zo goed ... maar host is een oude Applce Mac SE/30...so Ik heb al vermogen / display en interfaces naar buiten ... en zelfs een "LeCroy" gevoel (o:
Voor de kern van DSO / analyzer ik gekozen @ ltera Cyclone-apparaten en het gebruik ingebouwd in het RAM-geheugen voor de opslag van monsters en de ADC ...
En confiuration herinneringen voor hen zijn vrij goedkoop ... 2 - 3 US $ voor een EPCS1 .. en je krijgt zelfs monsters voor hen ook Cyclone FPGA's zelf (o; |
|
| Terug naar boven | |
 |
martingn
| 07 juni 2004 20:00 Digitale oscilloscoop Project | | |
|
| Hi all,
Davorin heb je al een project ontwikkeld met Cyclone?
Groeten, Martin |
|
| Terug naar boven | |
 |