Regels | Recent posts | onderwerp RSS | Zoeken | Registreren | Aanmelden

Digitale oscilloscoop Project

Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 Volgende
Ga naar pagina:

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Hobby circuits en Kleine Projecten Problemen -> Digitale oscilloscoop Project
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servische versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Auteur Bericht
Gonzakpo

Lid geworden: 28 augustus 2006

Post 30 augustus 2006 20:55 Re: Digitale oscilloscoop Project

Hallo

Does anybody know een Operacional staat hogere spanningen op de input dan het vermogen suply's?

Mijn idee is het volgende: Ik wil aan de ontwikkeling van een eficient bescherming voor mijn ADC. Het idee is om het operationele vermogen tussen de ADC conversie grenzen dus als een hogere spanning input wordt ontvangen, deze spanning wordt afgesneden tussen de suply grenzen in de output van de Operacional bescherming van de ADC.
En ook is het een handig idee, want ik kan visualiseren direct uit de oscilloscoop scherm dat er iets mis is met het ingangssignaal (het is uitgesneden).

Als iemand weet dat een soortgelijke manier voor de bescherming van de ADC please tell me !....
(Ik wil enige bescherming die niet stoppen met de oscilloscoop werking)

Bedankt!
Terug naar boven
View user's profile
Nimer

Lid geworden: 26 april 2005
Geholpen: 25

Post 30 augustus 2006 23:05 Re: Digitale oscilloscoop Project

hoi

didnt understandyour idee goed uitwerken ... meer

groeten
Terug naar boven
View user's profile
Gonzakpo

Post 30 augustus 2006 23:51 Re: Digitale oscilloscoop Project

Het is eenvoudig,

Het idee is om suply een operationele versterker (OP) tussen de ADC-ingang maximum spanningsbereiken ....
Bijvoorbeeld tussen 0.5 V en-0.5V .... (maximum ingangsspanning bereik van mijn ADC is 1Vpp)
Ook het configureren van de winst van het OP op 1. (A = R2/21)

En tenslotte (en dit is de functie die ik zoek ).... Deze OP moet hogere spanningen (in de input) dan de suply onces (-0.5V / 0.5 V ).....
Bijvoorbeeld 30V!

Het doel van dit idee is om "cut" het deel van het signaal dat uitgaat boven het maximum input spanningsbereiken.
Ik zal uploaden aa voorbeeld tekening voor je. Het probleem is dat ik niet weet hoe dit proces heet in het Engels.

Vergeet niet dat de OP Ik ben op zoek naar moet kunnen hogere spanningen (in de input) dan de suply onces!.

Bedankt!.

Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Terug naar boven
View user's profile
Ave_Rapina

Lid geworden: 07 januari 2004
Geholpen: 13

Post 30 augustus 2006 23:59 Re: Digitale oscilloscoop Project

Hallo
Waarom niet gebruik maken van een eenvoudige Zenner met de tensio u wilt beschermen
voor Exemplo maximum is 5V kunt u een 5.5v Zener met een lagere weerstand tegen een beperking van de inbreng spanning
als yo noodzaak van en - spanning gewoon gebruik 2 in seriële in omgekeerde van een van de andere.
Deze stijging een beetje de limiet spanning, maar als u een 5V Zener de limiet tensio is 5V 0.7 V van de andere Zenner

Het omgekeerde is gelijk

Groeten
Terug naar boven
View user's profile
Gonzakpo

Post 31 augustus 2006 4:15 Re: Digitale oscilloscoop Project

Ja, het is een POSIBLE oplossing, maar ik weet niet waarom ik geen vertrouwen in zeners

Het is een zeer dure ontwerp te vertrouwen op een eenvoudige Zener,

Anyway, ik houd deze oplossing in gedachten. Waarschijnlijk zal ik eindigen doen dat.

Bedankt.

Nog meer ideeën?

EDIT: Ik heb net iets uitzoeken. Mijn ADC limieten zijn 0.5 V-0.5V dus een Zener of een diode zijn niet bruikbaar in dit geval omdat de ADC maxima lager zijn dan enige Zener of diode "triger spanning" ... : S
Terug naar boven
View user's profile
jackson1985

Lid geworden: 09 Sep 2006
Krabbels: 1

Post 09 Sep 2006 13:26 Re: Digitale oscilloscoop Project

hi guys ny1 kan me helpen in leidende me een goed project (laatste jaar) in verband met mijn onderwerp namelijk elektronica n instrumentatie ...
Terug naar boven
View user's profile
melc

Lid geworden: 08 april 2005
Geholpen: 45

Post 12 Sep 2006 19:41 Re: Digitale oscilloscoop Project

CMOS schreef:
Gonzakpo schreef:
Waarom iedereen gebruik FPGA??

Omdat ze de snelste beschikbare apparaten in de markt vandaag.

Behalve misschien de GHz DSPS ... die niet zo betaalbaar, maar op de markt beschikbaar:
[url] http://media.freescale.com/phoenix.zhtml?c=196520&p=irol-newsArticle&ID=898580&highlight =
of:
http://focus.ti.com/lit/ml/sprt415/sprt415.pdf

of als je veel beter moeten worden in de top van de hoge snelheid DSPS:

http://www.sandbridgetech.com/sb_3000.htm
[/ url]

Laatst gewijzigd door melc op 27 april 2007 18:29; bewerkt 4 keer in totaal
Terug naar boven
View user's profile
Giuss

Lid geworden: 16 oktober 2006

Post 16 oktober 2006 22:20 Re: Digitale oscilloscoop Project
tags: DSO tlc5540 eigengemaakte DSO xc9572 project DSO cpld Xilinx cy7c199 project tlc5540 cpld xc9572 tlc5540

Ik ben bezig met een zelfgemaakte DSO ook en mijn prototipe werkt maar moet improvents
Dit is een korte samenvatting van mijn project:

ADC TLC5540
CPLD Xilinx XC9572
RAM Cypress CY7C199
CPU PIC16F877
30 MHz klok

Nu ik werk te verbeteren:

Going to 40 MHz klok

Voeg een digitale reactieprijs

Voeg een USB-aansluiting

More to come ...
Terug naar boven
View user's profile
funghome

Lid geworden: 15 oktober 2006
Posten: 7

Post 22 oktober 2006 11:21 Digitale oscilloscoop Project
tags: piccode.zip

Ik ben interessant aan dit project.
http://www.cmccord.co.uk/FYP/index.htm
maar terwijl bestand is definitief hex-bestand in
http://www.cmccord.co.uk/FYP/DownLoad/PicCode.zip
Terug naar boven
View user's profile
CMOS

Lid geworden: 06 januari 2004
Geholpen: 34

Post 22 oktober 2006 11:38 Re: Digitale oscilloscoop Project
tags: piccode.zip

funghome schreef:
Ik ben interessant aan dit project.
h ** p: / / www.cmccord.co.uk / FYP / index.htm
maar terwijl bestand is definitief hex-bestand in
h ** p: / / www.cmccord.co.uk / FYP / download / PicCode.zip

Het is een zeer lage frequentie bereik (5KHz) en vrijwel geen nut!
Terug naar boven
View user's profile
nsakan

Lid geworden: 16 augustus 2006
Geholpen: 1

Post 23 oktober 2006 18:17 Re: Digitale oscilloscoop Project - betreffende hogere spanning
tags: Nenad sakan

Gonzakpo een vraag gesteld over het hebben van hogere spanningen dan de maximale ADC input

> Het idee is om suply een operationele versterker (OP) tussen de ADC-ingang maximum
> Spanningsbereiken ....
> Bijvoorbeeld tussen 0.5 V en-0.5V .... (maximum ingangsspanning bereik van mijn ADC is> 1Vpp)
> Ook het configureren van de winst van het OP op 1. (A = R2/21)

Kijk op de atached png afbeelding gebied A abd B tussen 2 en 3

U coud zie een eenvoudige oplossing voor uw probleem, wordt gebruik gemaakt van twee sluiteenheid dioden, moeten zij worden atached pinnen op de levering van de apparaten die je moet beschermen. Ook kan het raadzaam om enige weerstand beween X1-1 en dioden, jut in het geval dat ne overspanning is niet spike maar constante signaal, zoals in uw geval .. Veel van de moderne opamps hebben bescherming dioden binnenkant van hen, gelieve Reas de datasheet van beide opamp die je zou willen gebruiken en AD-converter carefuly. Ook wees niet te vertragen, de AD convereter ingangssignaal met de trage opama. Als U op zoek bent naar de opama kenmerken, de nota van de grootste frequentie waarmee uw opamp is in staat om delivet 1Vpp swing (voor exmple de lrgest frequentie THT U coud cheeve met OP07 is iets tussen 60kHz - 80kHz, pag. 7 van OP07C Analoge evices gegevensblad Fig. TPC17). Het is zeer waarschijnlijk thay Uw ADC hebben de bescherming dioden binnenkant van, en de eenvoudigste oplossing is alleen toe te voegen sommige resistentie voor. Met een dergelijke meho U Cou HVE hogere spanningen dan opamap / - voedingsspanning toegepast, worden de hogere spanningen zouden cutt-off. Probeer te doen wat auxulary aanbod met mooi capaciteit, niet alleen groot, maar met een lage ESR en combinatie og verschillende typen condensatoren voor Uw cllamp dioden die zou houden ze op 0.5 V en-0.5V, maar eerst carefly riet ADC gegevensblad en vinden toepassing notities voor.

Ik zou kunnen hebben enige tijd op weekend, dus als je wil stuur mij meer informatie over het ADC en ik zal proberen te vertellen je wat meer.

Sincerely Yours,
Nenad Sakan

Terug naar boven
View user's profile
miki.krejci

Lid geworden: 20 november 2006
Krabbels: 1

Post 22 november 2006 10:53 Re: Digitale oscilloscoop Project

Hallo iedereen,
Ik wil gemaakt USB oscilloscoop met behulp FT2232C. Bemonsteringssnelheid over 1Mhz. Ik gebruik de 12-bit A / D converter. Heb je ergens gezien enkele regeling met ingang circuits? Ik weet niet hoe te bereik veranderd automatisch of hoe kan ik gamma met behulp van twee bits.
Bedankt voor het helpen!
Terug naar boven
View user's profile
alphi

Lid geworden: 23 december 2001

Post 25 november 2006 8:36 Hoe kan ik doen met een lage frequentie met TLC5540?
tags: DSO tlc5540 xc9572 tlc5540 tlc5540 DSO

Ik gebruik voor mijn huis TLC5540 DSO, maar TLC5540 'min sample rate is 5MHZ.So moet ik doen lage samplefrequentie (voorbeeld 100kHz), hoe kan ik hiermee doen.
mijn systerm: TLC5540 XC9572 MCU
Terug naar boven
View user's profile
Dainis

Lid geworden: 15 mei 2001
Geholpen: 56

Post 25 november 2006 10:39 Re: Hoe kan ik doen met een lage frequentie met TLC5540?
tags: xc9572 monsters DSO tlc5540 xc9572 tlc5540 tlc5540 DSO

alphi schreef:
Ik gebruik voor mijn huis TLC5540 DSO, maar TLC5540 'min sample rate is 5MHZ.So moet ik doen lage samplefrequentie (voorbeeld 100kHz), hoe kan ik hiermee doen.
mijn systerm: TLC5540 XC9572 MCU

Skip sommige monsters, bemonstering op 5MHz en elke 50 monster?
Of gebruik signaal middeling door software?
Terug naar boven
View user's profile
alphi

Lid geworden: 23 december 2001

Post 25 november 2006 15:35 Re: Digitale oscilloscoop Project
tags: tlc5540

als ik gebruik 5HMZ voor TLC5540 en maken gebruik van 50 monster voor een gegevens, dan kan ik 100kHz monster rate.but zullen geheugen deepth erg klein, als ik 128Kbyte SRAM, en ik kan alleen gebruik 128Kbyte/50.
Terug naar boven
View user's profile
computer_engineer

Lid geworden: 12 februari 2007
Posten: 3

Post 12 feb 2007 10:43 Digitale oscilloscoop Project

een kan me helpen plz? Ik wil weten of ubicom ip2022 accepteren sinesoidal signaal? Ik moet voor het meten van spanning en stroom signalen een berekening van de reële macht.

Toegevoegd na 5 minuten:

i need ur helpen snel plz. een kan me helpen. plz peply me snel. mijn project raquire meten van spanning en stroom van elk huis en berekent apower consumpsion. Ik moet weten doet de ubicom ip2022 ADC accepteren sinesoidal signaal. indien niet wat is de oplossing ???????????????? plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Terug naar boven
View user's profile
mayo123

Lid geworden: 22 Sep 2005

Post 12 april 2007 16:19 Re: Digitale oscilloscoop Project
tags: 164.15.88.56/site.php

monnoliv schreef:
Hallo iedereen,

Na meer dan een maand van de rest, hier is het 6e herziening van de DSO (registreren om de schema's):

[url] h ** p: / / 164.15.88.56/site.php [/ url]

Groeten,

Ik probeer een paar weken, maar de site in het naar beneden.

Heeft ieder een kopie van deze site?

Bedankt.
Terug naar boven
View user's profile
rashslash

Lid geworden: 23 november 2006

Post 27 april 2007 16:10 Re: Digitale oscilloscoop Project
tags: tlc549 seriële poort tlc549 parallelle poort parallelle poort tlc549

goed gebruik tlc549 seriële 8 bit ADC uit Texas Instruments en het gebruik van de parallelle poort
Terug naar boven
View user's profile
computer_engineer

Lid geworden: 12 februari 2007

Post 20 mei 2007 10:13 Digitale oscilloscoop Project

hi every one .... ineed ur helpen
Ik gebruik UBICOM ip2022 als weg eenheid en i heve voor de berekening van het werkelijke energieverbruik van een huis heb ik gebruik gemaakt van 2 kanalen van ubicom ADC en gevoed spanning op een kanaal en het huidige naar het andere kanaal .. i werkplaatsen van de spanning en het huidige niveau van arrefrence spanning becoz Ik weet niet of UBICOM's ADC accepteren negatieve spanning of niet en ik multiplyed elke spanning steekproef door de huidige steekproef over aperiod en vervolgens diveded de accumlation resultaat met de nee. monsters heb ik gebruikt acorrect methode plz help meeeeeeeeee
Terug naar boven
View user's profile
adidex

Lid geworden: 04 januari 2005

Post 30 mei 2007 22:26 Re: Digitale oscilloscoop Project
tags: eoscope

CMOS schreef:
nikifena schreef:

Weet je het zeker?

Citaat:
Het archief bevat de schema's, PCB's en de byte-bestanden die nodig zijn voor het programmeren van de microcontroller en de cpld: eoscope_1.2.zip

h ** p: / / www.mindbend.ro/eoscope/download/eoscope_1.2.zip

succes Lachten

Ja, ik ben er zeker van .... preety De bestanden worden in gecompileerde vorm. Geen broncode verstrekt.

Hallo,

We besloten tot openbaarmaking van de bronnen van het project in de tussentijd, dus nu enybody moeten kunnen wijzigingen aanbrengen in de code.

We hebben ook gepost enkele andere projecten op een nieuwe site, www.eosystems.ro, de oude webpagina (dat een op de mindbend.ro domein) is verouderd en zal binnenkort worden verwijderd. Ik hoop dat u vindt een aantal interessante projecten op de nieuwe site, helaas onze tijd is zeer beperkt, zodat de updates op de site zal niet erg snel, maar we hebben een aantal projecten wainting te worden gepubliceerd.

Dus .. genieten, en stuur ons een aantal foto's als je bouwen aantal van onze projecten, en misschien sturen wij de code ook in het geval je een aantal veranderingen, zodat we kunnen publiceren op de site (hmmm .. misschien een nieuwe LCD-interface is een goed idee, of een pc-verbinding Wink ).

Adrian & Daniel
Terug naar boven
View user's profile
CMOS

Lid geworden: 06 januari 2004
Geholpen: 34

Post 31 mei 2007 7:22 Re: Digitale oscilloscoop Project

adidex schreef:

Hallo,

We besloten tot openbaarmaking van de bronnen van het project in de tussentijd, dus nu enybody moeten kunnen wijzigingen aanbrengen in de code.

We hebben ook gepost enkele andere projecten op een nieuwe site, www.eosystems.ro, de oude webpagina (dat een op de mindbend.ro domein) is verouderd en zal binnenkort worden verwijderd. Ik hoop dat u vindt een aantal interessante projecten op de nieuwe site, helaas onze tijd is zeer beperkt, zodat de updates op de site zal niet erg snel, maar we hebben een aantal projecten wainting te worden gepubliceerd.

Dus .. genieten, en stuur ons een aantal foto's als je bouwen aantal van onze projecten, en misschien sturen wij de code ook in het geval je een aantal veranderingen, zodat we kunnen publiceren op de site (hmmm .. misschien een nieuwe LCD-interface is een goed idee, of een pc-verbinding Wink ).

Adrian & Daniel

Dat is geweldig nieuws. Bedankt! Very Happy
Terug naar boven
View user's profile
bamdad

Lid geworden: 14 november 2001
Geholpen: 5

Post 15 juni 2007 23:42 Re: Digitale oscilloscoop Project
tags: spanning bemonsteringsapparaat oscilloscoop

Dear All;
Is er iemand die weet hoe de uitvoering van een reconstructie-algoritme voor gelijkwaardige tijd bemonstering? Trouwens, alle input bescherming methoden zie ik rond, berust op twee dioden voor de levering van rails aan de bescherming van de bemonsterings-apparaat, dit heeft twee trekken rug, met hoge freqs de diode capaciteit zal beperken het signaal bandbreedte (speciaal bij de serie weerstand komt tussen de diodes en de monsternemer), en dit is geen lineair effect, aangezien de diode capaciteit varieert nogal veel met de omgekeerde bias spanning ... een ander punt, deze bescherming fase verandert de ingang impedantie van de monsternemer wanneer het knippen ... Weet iemand een betere bescherming voor een hoge snelheid oscilloscoop, zeggen iets over 100MHz?
Terug naar boven
View user's profile
pmhunt

Lid geworden: 26 januari 2006

Post 27 juni 2007 10:50 Re: Digitale oscilloscoop Project
tags: gbadso gameboy advance oscilloscoop Game Boy Advance oscilloscoop gameboy naar oscilloscoop gameboy oscilloscoop gameboy advance naar oscilloscoop

Citaat:
probeert te gebruiken gameboy voor kleine oscilloscoop

Ik ben momenteel aan de ontwikkeling van een schakeling die gebruik maakt van de Game Boy Advance te nemen monsters van maximaal 100Msps

met behulp van een fifo en CPLD

www.cardiagnostic.co.uk / gbadso.htm ArrowArrowArrow
Terug naar boven
View user's profile
Nick18

Lid geworden: 04 februari 2006
Posten: 6

Post 27 juni 2007 16:07 Re: Digitale oscilloscoop Project
tags: 164.15.88.56/site.php

mayo123 schreef:
monnoliv schreef:
Hallo iedereen,

Na meer dan een maand van de rest, hier is het 6e herziening van de DSO (registreren om de schema's):

[url] h ** p: / / 164.15.88.56/site.php [/ url]

Groeten,

Ik probeer een paar weken, maar de site in het naar beneden.

Heeft ieder een kopie van deze site?

Bedankt.

Ik ben gevraagd hetzelfde. Wat dacht je van dit project? Project obosolete?
Terug naar boven
View user's profile
Stofzuigers

Lid geworden: 26 juni 2007

Post 28 juni 2007 16:59 Re: Digitale oscilloscoop Project

Hallo lieve allemaal.
Ik ook mijn bereik. In mijn plannen te maken veelzijdig:
Allereerst in mijn plannen te maken programmeerbare verzwakker. Maar is blijkbaar te moeilijk ... Dus het zou prachtig gebruik gereed gemaakt. Of zijn er de leveranciers van FA op de markt?
Ten tweede: de bescherming van de overspanning.
Ten derde: om de RIS-modus. Met het Ik kan waarnemen periodieke signalen van een zeer hoge frequentie. Is het mogelijk realiseren in FPGA?
Many thanks!
Terug naar boven
View user's profile
miniK0bo

Lid geworden: 16 juli 2005

Post 11 november 2007 14:24 Re: Digitale oscilloscoop Project

hey iedereen,
Ik zat te denken over de bouw van een DSO. Ik kwam over dit onderwerp en bericht de overeenkomsten. Tot nu toe heb ik mijn model opgesplitst in twee delen. Digitale gedeelte met FPGA, SDRAM en USB2 interface. Analoge deel met 100MHz ADC en FIFO. Het digitale deel I afwerking gebouw (zie bijlagen). Ik moet nog beginnen met de analoge deel (/ me niet zo goed in analoge). Ik vroeg me af wat de status is van het ontwerp, heeft elke bouwen nog?

Terug naar boven
View user's profile
judasdsc

Lid geworden: 14 januari 2007
Posten: 7

Post 11 november 2007 15:24 Re: Digitale oscilloscoop Project

lijkt goed. Heb je website over dit project? Elke schems?
Terug naar boven
View user's profile
miniK0bo

Post 11 november 2007 20:46 Digitale oscilloscoop Project

sorry geen website, maar ik kon na de schematische een van deze dagen
Terug naar boven
View user's profile
picnoobie

Lid geworden: 19 november 2006
Geholpen: 6

Post 14 november 2007 19:14 Re: Digitale oscilloscoop Project

EDIT: hoe dom van mij, de link geplaatst ik was in de eerste pagina van deze draad, ik per ongeluk landde op deze draad tijdens mijn zoeken en niet te lezen in het begin. Mijn excuses.
Terug naar boven
View user's profile
miniK0bo

Post 22 november 2007 19:43 Re: Digitale oscilloscoop Project

zoals beloofd: de schema's
Tot dusver is er een fout in de schema's. de voorbehouden pin op de fx2 chip moet worden geaard!

Terug naar boven
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Hobby circuits en Kleine Projecten Problemen -> Digitale oscilloscoop Project
Pagina 14 van 16 Alle tijden zijn GMT 2 Hours
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 Volgende
Ga naar pagina:

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS