| Auteur | Bericht |
|---|
technorachit
Geworden: 03 september 2009 Posts: 13 Locatie: India
| 05 oktober 2009 16:09 Need Help! 6V Battery Charger Probleem .... | | |
|
| Hi ... ik ben Rachit .... Ik heb een 6V/4.5 Ah batterij en ik wil laden .. Ik heb het doorzoeken van het netto sinds vele maanden maar ik heb helemaal geen onfeilbaar circuit die ik kan gebruiken .. Kan iemand me raden een lader circuit?
in afwachting van uw antwoorden .. Thanks in advance
Rachit [/ b] |
|
| Terug naar boven | |
 |
pranam77
Geworden: 22 april 2008 Posts: 1071 Geholpen: 93 Locatie: Mangalore (India)
| 05 oktober 2009 16:14 Re: Need Help! 6V Battery Charger Probleem .... | | |
|
| | technorachit wrote: | Hi ... ik ben Rachit .... Ik heb een 6V/4.5 Ah batterij en ik wil hem op te laden .. Ik heb het doorzoeken van het netto sinds vele maanden maar ik heb helemaal geen onfeilbaar circuit die ik kan gebruiken. . suggereren Kan iemand mij een lader circuit? in afwachting van uw antwoorden .. Thanks in advance .. Rachit [/ b] | Gebruik een 10 volt transformor, corrigeren, filteren en vervolgens een LM317 TO220 pakket te gebruiken met koellichaam, zet het uit te maken aan 7,5 tot 8volts. Dit zal je constante spanning accu lader voor 6 volt 4.5AH accu. Sante. |
|
| Terug naar boven | |
 |
technorachit
| 05 oktober 2009 16:17 Re: Need Help! 6V Battery Charger Probleem .... | | |
|
| | Bedankt voor uw antwoord, maar ik wil een circuit met een bescherming tegen overlading |
|
| Terug naar boven | |
 |
dick_freebird
Geworden: 04 maart 2008 Posts: 307 Geholpen: 45 Locatie: USA
| 05 oktober 2009 19:42 Need Help! 6V Battery Charger Probleem .... | | |
|
| Als u wilt bescherming tegen overlading en hebben veel tijd om te laden, zou je gewoon ontwerp voor iets als C/10 een percentage (450mA) en dat is uw supply hoofdruimte over een dikke weerstand (zoals een 9V-muur wrat en misschien een 10ohm weerstand voor 300mA-ish).
U wilt een snel opladen dat rolt een straaltje, dan moeten worden slimmer. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Audioguru
Geworden: 19 januari 2008 Posts: 1144 Geholpen: 93 Locatie: Toronto in Canada
| 05 oktober 2009 21:35 Need Help! 6V Battery Charger Probleem .... | | |
|
| Dit is een internationaal forum. Er zijn veel verschillende chemische industrieën gebruikt worden in herlaadbare batterijen over de hele wereld. Misschien in uw land slechts een lood-zuur-type wordt gebruikt. Lood-zuur, Ni-Cad, Ni-MH en Lithium.
U moet ons vertellen welk type batterij u gebruikt, zodat we niet hoeven te raden. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Google AdSense

| 05 oktober 2009 21:35 Advertenties | | |
|
|
|
|
| Terug naar boven | |
 |
flashtech
Geworden: 04 oktober 2009 Berichten: 3 Locatie: Indonesië
| 06 oktober 2009 3:40 Need Help! 6V Battery Charger Probleem .... | | |
|
| | Wat voor soort batterij als het een onderhoudsvrije accu? |
|
| Terug naar boven | |
 |
Audioguru
Geworden: 19 januari 2008 Posts: 1144 Geholpen: 93 Locatie: Toronto in Canada
| 06 oktober 2009 3:52 Re: Need Help! 6V Battery Charger Probleem .... | | |
|
| | flashtech wrote: | | Wat voor soort batterij als het een onderhoudsvrije accu? | Een Ni-Cad, Ni-MH en Lithium batterij zijn allemaal "onderhoudsvrij". Ook is een lood-zuur batterijen.
Ik denk dat uw batterij is een lood-zuur-een. |
|
| Terug naar boven | |
 |
technorachit
| 06 Oct 2009 8:33 Re: Need Help! 6V Battery Charger Probleem .... | | |
|
| Ik heb een 6V/4.5 Ah SMF loodaccu ... De schakeling die ik heb geupload is te downloaden van http://www.electronicsforu.com/ Dit is een circuit is van een laag vermogen Emergency Light. De LED's parallel gloed met de hulp van de loodzuur batterij ... Dit circuit heeft een bescherming tegen overlading. Maar geen indiaction na het opladen voltooid is ... Kan u mij vertellen mensen de veranderingen worden gedaan om een visueel indicataion krijgen ... Thanks and Regards.
Rachit ..
|
|
| Terug naar boven | |
 |