| Auteur | Bericht |
|---|
deepak007
Lid geworden: 20 Sep 2007 Posts: 89
| 16 jan 2009 13:52 acculader helpen | | |
|
| hallo
kan iemand mij uitleggen dit circuit. hier 12V AC spanning wordt rechtstreeks besteed aan de transistor verzamelaar. kan een transistor werken op een AC levering? Please help.
|
|
| Terug naar boven | |
 |
VVV
Lid geworden: 26 november 2004 Berichten: 1584 Geholpen: 290
| 16 januari 2009 15:15 Re: acculader helpen | | |
|
| De SCR zal de gelijkrichter. De bovenste twee transistors eigenlijk powered bij DC door de accu zelf. Als de batterij spanning lager is dan de drempel die door de pot (het is geloosd), dan rechts bovenaan transistor zal worden uitgeschakeld. De linker transistor wordt dan op en kan op zijn beurt de SCR door de LED en diode. Dat kan echter alleen gebeuren wanneer de AC-ingang polariteit zodanig is dat de top is positief. Op dat punt de SCR branden en stroom wordt geleverd aan de batterij voor de ene helft van de AC-cyclus. Wanneer de polariteit keert de SCR uitgeschakeld. Het zal op de volgende AC cyclus.
Als de batterij stroom is te hoog, de spanning tussen de twee 1R8 weerstanden zal u de BC547 transistor en heffingen van de lagere 47uF dop. De transistor kan niet uitschakelen van de SCR, maar het zal voorkomen dat het bakken de volgende keer de AC heeft de juiste polariteit. De kap kan de transistor uit voor diverse AC cycli.
Wanneer de batterij is opgeladen tot de rechterbovenhoek transistor zal liggen op, houden de linkerbovenhoek transistor uitgeschakeld. Dat betekent dat de SCR niet langer kan brand en de batterij wordt niet meer belast. Maar als de spanning daalt, dan is de batterij cyclus begint opnieuw.
Niet dat daar de batterij bevoegdheden de top van het circuit, het zal niet werken met een volledig lege batterij. Dat is de reden waarom u de schakelaar die tijdelijk weer op de bovenste links transistor met behulp van de AC wanneer de polariteit is top positief.
Ik ben niet 100% zeker over de rol van de top 47uF pet, maar ik vermoed dat het is bedoeld om te voorkomen dat de rechter boven transistor gaat draaien wanneer de SCR branden, omdat de spanning toeneemt wanneer dat gebeurt. |
|
| Terug naar boven | |
 |
banjo
Lid geworden: 24 december 2005 Posts: 577 Geholpen: 108
| 16 jan 2009 15:21 acculader helpen | | | tags: scr lader |
|
| De truc voor het begrip van dit circuit is denk ik dat het werkt alleen als de batterij heeft een aantal resterende spanning links. Dan is de batterij levert een spanning aan de top BJT wegens partijdigheid doeleinden. De ontwerper heeft voordeel van het feit dat de batterijen zijn opslagapparaten en is het gebruik van de batterij voor waar we normaal een elektrolytische condensator.
Gebaseerd op de spanning van de batterij, de SCR geleiding hoek is gevarieerd bepaalt het bedrag van de per 1 / 2 cyclus is in de batterij. De ontwerper opgeslagen zowel het filter condensator uit een normale DC aanbod en de gelijkrichter.
Opmerking: wanneer ik een kind was, heb ik naast mijn opa's oplader voor in de auto-batterijen om te zien wat het circuit was. Ik was teleurgesteld te ontdekken bijna niets in het vak. Het was gewoon een transformator, een grote diode en een ampèremeter. Dat was het gehele circuit. De enige magie is in de bochten verhouding van de transformator. Het was getweakt zodat de piek AC uitgangsspanning van de secundaire was dicht bij de uiteindelijke spanning ze wilden op de batterij. |
|
| Terug naar boven | |
 |