| Auteur | Bericht |
|---|
praveen_palaparthi
Lid geworden: 15 februari 2008 Posts: 89 Geholpen: 1
| 13 november 2008 11:16 me helpen hoe u recht cyclus | | |
|
| | hallo vrienden im doing push-pull-omvormer met behulp PIC 16F72 ik heb gedaan is in een open lus control.i wilt bedienen uitgangsspanning tot 230 volt door feedback.My probleem is hoe te controleren uitgangsspanning met behulp pic-controller. |
|
| Terug naar boven | |
 |
darla1
Lid geworden: 21 mei 2008 Posts: 149 Geholpen: 11 Locatie: India
| 13 november 2008 13:08 Re: help me hoe te controleren activiteitscyclus | | |
|
| meten van de spanning erop gezet als feedback ... gebaseerd op de feedback moeten veranderen de plicht cyclus ...
Darla |
|
| Terug naar boven | |
 |
praveen_palaparthi
| 14 november 2008 6:36 Re: help me hoe te controleren activiteitscyclus | | |
|
| | kunt u mij uitleggen in detail heb ik feedback van de uitgangsspanning en nu hoe u het recht cyclus als uitgangsspanning wordt verhoogd of verlaagd. als uitgangsspanning wordt verhoogd Ik heb om de duty cycle en vice versa, maar ik weet hoe het te doen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
AR15
Lid geworden: 29 maart 2007 Posten: 9
| 14 november 2008 15:54 Re: help me hoe te controleren activiteitscyclus | | |
|
| U moet waarschijnlijk alleen gebruik van de PIC om een referentie-signaal voor een analoge PWM-controller. De PIC is te langzaam om de feedback, tenzij de belasting zullen constant blijven. Een analoge PWM controller meestal bestaat uit een op amp circuit dat wordt gevoed referentie spanning (van PIC) op de pins, en de output feedback spanning (door middel van een feedback circuit - voltage divider, op versterker, enz.) op de - pens ( negatieve feedback). De op amp dan doet wat het kan om het verschil (fout) naar nul. De op amp output wordt vervolgens ingebracht in een vergelijkingslocatie wanneer het wordt vergeleken met een oscillerende golf (ususally een driehoek / zaagtand) waarvan de frequentie bepaalt de schakelfrequentie (meestal> 20 kHz). De output van de comparator is PWM.
U kunt de code te schrijven voor het genereren van een verwijzing PWM-signaal (een digitale representatie van een sinusgolf) op een PIC I / O-pin. Gebruik dan een low pass filter te verwijderen van de schakelfrequentie. Dit moet je een schone sinusgolf te voeden in de op amp (fout amp).
Gebruik een andere feedback circuit om de uitgangsspanning tot een niveau dat verenigbaar is met de PIC. Een piekdetector route kan worden gebruikt voor de productie van een DC vertegenwoordiging van de maximale amplitude van de sinusgolf, dan lezen met de PIC's A / D. Als de amplitude is uitgeschakeld aanpassen van de referentie. Relatief gezien, de aanpassing van de verwijzing niet hoeft te worden gedaan vaak. Output verordening moet worden gedaan door de analoge PWM-controller.
Dit is slechts een idee, ik ben er zeker van dat er nog vele andere manieren om het te doen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
praveen_palaparthi
| 15 november 2008 8:52 Re: help me hoe te controleren activiteitscyclus | | |
|
| dank u dat u mij goed idee, maar i dont gebruik wilt maken van alle andere circuits zoals op versterker. In mijn hardware eenvoudig feedback circuit aanwezig is. Wat im doing is im intensivering van de uitgangsspanning en rectificatie van het gebruik van de volledige brug gelijkrichter en zenar diode al die circuits zijn er om zorg niet meer dan 5 V als input voor de microcontroller ADC channel.Now na het nemen van de ADC-count me vertellen wat nu moet ik doen om controle of stablize de uitgangsspanning bij 230 volt irrecptive van belasting varations ....
Help me jongens vecht voor laatste 1 week tot slove dit zonder gebruik te maken van eventuele andere extra leidingen .......... |
|
| Terug naar boven | |
 |