Regels | Recent posts | onderwerp RSS | Zoeken | Registreren | Aanmelden

GPS Receiver: problemen

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Microgolfoven, antennes en Optics -> GPS Receiver: problemen
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servische versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Auteur Bericht
swagata

Lid geworden: 04 juli 2007
Geholpen: 4

Post 01 oktober 2008 21:01 GPS Receiver: problemen

GP2015 is een drievoudige omschakeling RF-ontvanger. Het maakt gebruik van PLL voor VCO als lokale oscillator.
PLL is een digitale schakeling. Dus als VCO uitgang wordt gemengd met analoge RF-signaal, wat voor soort signaal hebben we. De mixer is een modulator? Wat is de ultieme IF frequentie signaal dat we krijgen?
Is VCO uitgang digitaal of analoog?
Is de ontvanger een digitale of analoge of gemengd?

Kunt u mij wat papers / nota toelichten blok verstandig werking van GPS-ontvanger?

Thanx op voorhand
swagata
Terug naar boven
View user's profile
jecyhale

Lid geworden: 19 februari 2008
Geholpen: 47

Post 02 oktober 2008 8:28 Re: GPS-ontvanger: problemen

swagata schreef:
GP2015 is een drievoudige omschakeling RF-ontvanger. Het maakt gebruik van PLL voor VCO als lokale oscillator.
PLL is een digitale schakeling. Dus als VCO uitgang wordt gemengd met analoge RF-signaal, wat voor soort signaal hebben we. De mixer is een modulator? Wat is de ultieme IF frequentie signaal dat we krijgen?
Is VCO uitgang digitaal of analoog?
Is de ontvanger een digitale of analoge of gemengd?

Kunt u mij wat papers / nota toelichten blok verstandig werking van GPS-ontvanger?

Thanx op voorhand
swagata

VCO-uitgang is een lage schommel sine signaal, en het is gemengd met RF signaal na LNA, dan genereert de IF over 1M ~ 4M Hz, dan is dit signaal zullen vloeien en vanuit band-pass filter en AGC en ADC,

Dus je kan alleen maar het digitale signaal na ADC.
De ontvangst is een RF-signaal en meng circuit.
Terug naar boven
View user's profile
swagata

Post 02 oktober 2008 21:28 Re: GPS-ontvanger: problemen

Ik ben met een 1.5GHz signaal met 1,023 Mbps BPSK modulatie zoals RF-input en LO op 1,4 gz. Is de χ blok een mixer of modulator? Ik heb gehoord dat bij 2 analoge signalen gemengd zijn een mixer en wanneer 1 analoge en digitale signaal signaal wordt gemengd haar regelventiel.

Als een PLL is vergrendeld op 1.4GHz, doues dat betekent dat haar ingangssignaal 1.4GHz?

Plz zenden relevante toelichtingen indien mogelijk.
Thanx op voorhand
swagata
Terug naar boven
View user's profile
jecyhale

Post 03 oktober 2008 4:52 Re: GPS-ontvanger: problemen

swagata schreef:
Ik ben met een 1.5GHz signaal met 1,023 Mbps BPSK modulatie zoals RF-input en LO op 1,4 gz. Is de χ blok een mixer of modulator? Ik heb gehoord dat bij 2 analoge signalen gemengd zijn een mixer en wanneer 1 analoge en digitale signaal signaal wordt gemengd haar regelventiel.

Als een PLL is vergrendeld op 1.4GHz, doues dat betekent dat haar ingangssignaal 1.4GHz?

Plz zenden relevante toelichtingen indien mogelijk.
Thanx op voorhand
swagata

Ja, je hebt gelijk. Maar ik denk dat de X-blok is een systeem.

Mixer is een onderdeel van.

RF-signaal wordt 1575.42MHz, zodat de PLL is vergrendeld op (1575.42MHz-1.023MHz).

Deze twee signalen zijn van de inbreng van Menger, dus de output is 1.023MHz.

Maar er zijn BPF, VGA en ADC dit te verwerken 1.023MHz analoge signaal, dan is de output een digitaal signaal.
Terug naar boven
View user's profile
Abhishekabs

Lid geworden: 12 januari 2007
Geholpen: 76

Post 03 oktober 2008 7:21 GPS Receiver: problemen

Wanneer u zeg dat het een ontvanger, dan ben je aan het doen zijn conversie en het is een mixer niet regelventiel.
Modulatie gebeurt terwijl toezendende signaal.
Zelfs als je mix twee analoge signaal kan worden modulator wanneer Up conversie proces is er.
Dus mixer is modulator tijdens upconversion.

Laatst gewijzigd door Abhishekabs op 03 oktober 2008 7:22; bewerkt 1 keer in totaal
Terug naar boven
View user's profile
swagata

Post 03 oktober 2008 7:22 Re: GPS-ontvanger: problemen

Ik denk dat ik coundn't uitleggen van de problemen.

1. De PLL wordt gebruikt in GPS ontvanger niet als Frequentie demodulator maar te genereren LO frequentie 1.4GHz.The verwarring is "PLL vergrendeld op 1.4Ghz" betekent refrence input voor PLL is 1.4GHz? (Triple conversie met behulp van vaste LO frequentie architectuur)

2.I hebben gelezen "PLL wordt gebruikt als LO & Klok generator in digitale systeem". Voor de 1e fase mixer hebben we RF-ingang (1.5GHz) en LO (1.4Ghz). De dubbele evenwichtige open collector mixer.Now is het een mixer of modulator?

3. Daar hebben we een VCO, heeft hij ervoor zorgt dat het analoge PLL? Hoe zit het met de Fase Dector dan? Is het een multiplicatoreffect?
Terug naar boven
View user's profile
Abhishekabs

Lid geworden: 12 januari 2007
Geholpen: 76

Post 03 oktober 2008 7:26 GPS Receiver: problemen

Dus je bedoelt te zeggen is
U gebruikt PLL als VCO bron en andere apparaat voor frequentie vermenigvuldiging (fase detector). ben ik juist?
Terug naar boven
View user's profile
swagata

Post 03 oktober 2008 7:37 Re: GPS-ontvanger: problemen

Waarom 1.4Ghz LO frequentie is gekozen in deze vaste LO frequentie architectuur?

Toegevoegd na 8 minuten:

Fase-detector is een onderdeel van, en niet PLL modulator.
Terug naar boven
View user's profile
jecyhale

Post 03 oktober 2008 8:50 Re: GPS-ontvanger: problemen

swagata schreef:
Ik denk dat ik coundn't uitleggen van de problemen.

1. De PLL wordt gebruikt in GPS ontvanger niet als Frequentie demodulator maar te genereren LO frequentie 1.4GHz.The verwarring is "PLL vergrendeld op 1.4Ghz" betekent refrence input voor PLL is 1.4GHz? (Triple conversie met behulp van vaste LO frequentie architectuur)

2.I hebben gelezen "PLL wordt gebruikt als LO & Klok generator in digitale systeem". Voor de 1e fase mixer hebben we RF-ingang (1.5GHz) en LO (1.4Ghz). De dubbele evenwichtige open collector mixer.Now is het een mixer of modulator?

3. Daar hebben we een VCO, heeft hij ervoor zorgt dat het analoge PLL? Hoe zit het met de Fase Dector dan? Is het een multiplicatoreffect?

1, de referentie-frequentie naar PLL is tientallen MHz. en de VCO frequentie moet worden gedeeld door 192 bijvoorbeeld, dan vergelijken met de referentie-frequentie door PFD.

2, Het is een mixer

3, Alle digitale PLL dCO is ontworpen door Ti.
Terug naar boven
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Microgolfoven, antennes en Optics -> GPS Receiver: problemen
Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT 2 Hours

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS