Regels | Recente berichten | onderwerp RSS | Zoeken | Registreer | Inloggen

universele afstandsbediening rf

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Microwave, Antennes en optica -> RF universele afstandsbediening
Auteur Bericht
hunter86

Geworden: 16 september 2008

Post 16 september 2008 9:26

beste ontwerp universele afstandsbediening rf

hi iedereen .................

i need informatie over universele RF-afstandsbediening ...
Ik wil ontwerpen RF universele afstandsbediening waarmee controle van tv, radio en andere apparaten.
iemand, kan u me helpen ................
Terug naar boven
biff44

Lid geworden: 24 december 2004
Geholpen: 243

Post 16 september 2008 11:47

Re: universele afstandsbediening rf

De meeste elektronica apparaten worden gecontroleerd door IR. Dus je moet het ontwerpen van een ontvanger naar de RF-energie omzetten in licht pulsen dat het apparaat kan begrijpen.

Aan de gebruiker kant, moet je krijgen van iemand IC chip die de bibliotheek van het apparaat commando geprogrammeerd heeft. De chips output is een voltage pulse ontworpen om licht een IR-LED. In plaats van het verzenden van die impuls om een LED, stuurt u het naar een RF oscillator. De RF oscillator gaat aan / uit op dezelfde wijze als de oorspronkelijke LED doet. Misschien wil je gebruik maken van een kristal of zagen oscillator circuit, voor requentie stabiliteit.
Terug naar boven
hunter86

Post 16 september 2008 16:24

thanks biff4 ....

als ik de IR-ontvanger gebruikt, moet de ontvanger lijn van het zicht op de toestellen .. moet ik ir ontvanger ontwerp voor elke apparaten die ik wil controleren? of slechts een IR-ontvanger voor alle toestellen te controleren.? Hoe de methode om de controle veel apparaten met dezelfde frequentie, die is UHF .. kan u mij uitleggen?
Terug naar boven
lladnar23

Lid geworden: 20 maart 2006
Geholpen: 32

Post 19 september 2008 18:37

Afhankelijk van wanneer al je toestellen in een kamer. Je moet zoveel ontvangers als nodig is om een line-of-sight pad te krijgen op al uw apparaten. Het idee is eenvoudig uit te zenden van de gewone lR gegevens via een RF-link ...
Terug naar boven
Google
AdSense
Google Adsense

Post 19 september 2008 18:37

Advertenties

Terug naar boven
winderig

Lid geworden: 19 juli 2002
Geholpen: 324

Post 19 september 2008 19:59

Uw volgende probleem is te weten de datastroom die wordt gebruikt voor elke eenheid. Deze zijn verschillend in bitsnelheid en bits.
Terug naar boven
hunter86

Post 23 september 2008 7:07

mij got probleem om deze universele afstandsbediening rf ontwerp omdat ik weet niet de juiste circuit en componenten die kunnen gebruiken in dit project ...
Ik had een onderzoek gedaan, maar niet kreeg dat circuit ....
kan iemand mij helpen om een website of iets anders dat mij kan helpen bij dit probleem .................

Toegevoegd na 33 minuten:

winderig wrote:
Uw volgende probleem is te weten de datastroom die wordt gebruikt voor elke eenheid. Deze zijn verschillend in bitsnelheid en bits.

hoe kan ik onderscheid tussen dit percentage en bits interface die aan de knop in afgelegen?
Terug naar boven
Northland

Geworden: 10 oktober 2007

Post 25 oktober 2008 1:22

hi iedereen, im ook doen hetzelfde project inzake de universele afstandsbediening rf maar hebben sommige probelms in de codering van de PIC16F84 om een 40 kHz output te produceren. kan iemand me helpen met de codering van dit project
Terug naar boven
IAND

Lid geworden: 19 januari 2006

Post 26 oktober 2008 9:59

Hoi,

www.rf4ce.org

Je zou geïnteresseerd zijn in de RF4CE. Het is een consortium opgericht in JUNE'08 bestaande uit een aantal leiders in de media, die het samenstellen van een specificatie voor een RF-afstandsbediening. De website zegt dat de spec zou klaar zijn eind van het jaar.

(Interessant dat Philips zijn in deze - zoals het was Philips de eerste die gemaakt Infared, IR5, type specificaties. Ook zijn in deze Sony en Sony vrijgegeven een RF-afstandsbediening voor ze Bravia medio vorig jaar).

Good luck, Ian
Terug naar boven
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servisch versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Microwave, Antennes en optica -> RF universele afstandsbediening
Pagina 1 van 1

subj

text

Alle tijden zijn GMT 1 uur
Vergelijkbare onderwerpen:
universele afstandsbediening (3)
Universele afstandsbediening code (3)
Universele afstandsbediening URC-3020 (1)
Computer gestuurde Universal Remote Control (2)
C-code programmeerbare universele afstandsbediening (1)
Universele infrarood afstandsbediening ontvanger met 89c2051 (12)
Universele IR-afstandsbediening IC (6)
Universele afstandsbediening Menu SHARP 25K-S100 (1)
Hoe controle meubilair met behulp van TV afstandsbediening (6)
Control PC via Afstandsbediening (2)

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS