| Auteur | Bericht |
|---|
Michael Craft
Geworden: 13 januari 2008 Berichten: 2
| 27 juni 2008 1:22 Heel simpel, maar vreemd batterijlader. Hulp nodig. | | |
|
| Hier is een schematisch aan een oude batterij lader:
 http://a575.ac-images.myspacecdn.com/images01/100/l_09969b14997fab47f301b5effb9280ae.jpg
De oplader is ontworpen voor het opladen van een bank van grote, lood-zuur batterijen. De batterijen zijn parallel en hebben een float spanning van ongeveer 36 V.
Ik begrijp het doel van T2, L2, D1 en D2 - het is een eenvoudige full-wave gelijkrichter. Maar wat is het doel van T1, C1, en L1? Waarom doen ze dat? Any ideas? [/ img] |
|
| Terug naar boven | |
 |
Google AdSense

| 27 juni 2008 1:22 Advertenties | | |
|
|
|
|
| Terug naar boven | |
 |
TekUT
Lid geworden: 17 juni 2008 Posts: 413 Geholpen: 23
| 27 juni 2008 13:06 Re: Erg simpel, maar vreemd batterijlader. Hulp nodig. | | |
|
| Interessante circuit, kan de input netwerk werd gebruikt voor het filteren van de huidige pols, als een soort van passieve power factor corrector?
Sante Powermos |
|
| Terug naar boven | |
 |
davidgrm
Lid geworden: 08 april 2006 Posts: 232 Geholpen: 21
| 27 juni 2008 14:38 Re: Erg simpel, maar vreemd batterijlader. Hulp nodig. | | |
|
| | Ik gebruikte om te werken op de computer van printers jaar geleden en ze hadden een soortgelijke regeling. Ik kreeg te horen dat het was om zich te ontdoen van lichtnet storing. De transformator is ontworpen dat de primaire kern over zou worden verzadigd. Dit veroorzaakte de toppen van de sinus worden afgehakt. Op een oscilloscoop de uitgang zag er bijna als een blokgolf. De transformator had de platen aan elkaar gelast op de hoeken om ze te stoppen met het maken van een geluid. Een gemeenschappelijk probleem was de condensator over de liquidatie pakte en u zou krijgen vreemd uitgangsspanningen en zeer weinig stroom. |
|
| Terug naar boven | |
 |
FVM
Geworden: 22 januari 2008 Posts: 5154 Geholpen: 766 Ligplaats: Bochum, Duitsland
| 27 juni 2008 15:25 Heel simpel, maar vreemd batterijlader. Hulp nodig. | | |
|
| | Ik denk, kan het een soort van magnetische huidige constanter. |
|
| Terug naar boven | |
 |