elektronica forum

Regels | Recente berichten | onderwerp RSS | Zoeken | Registreer | Inloggen

Heel simpel, maar vreemd batterijlader. Hulp nodig.

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> Heel simpel, maar vreemd batterijlader. Hulp nodig.
Auteur Bericht
Michael Craft

Geworden: 13 januari 2008

Post 27 juni 2008 1:22

Hier is een schematisch aan een oude batterij lader:

Very simple but odd battery charger. Need assistance.
http://a575.ac-images.myspacecdn.com/images01/100/l_09969b14997fab47f301b5effb9280ae.jpg

De oplader is ontworpen voor het opladen van een bank van grote, lood-zuur batterijen. De batterijen zijn parallel en hebben een float spanning van ongeveer 36 V.

Ik begrijp het doel van T2, L2, D1 en D2 - het is een eenvoudige full-wave gelijkrichter. Maar wat is het doel van T1, C1, en L1? Waarom doen ze dat? Any ideas? Vraag [/ img]
Terug naar boven
Google
AdSense
Google Adsense

Post 27 juni 2008 1:22

Advertenties

Terug naar boven
TekUT

Lid geworden: 17 juni 2008
Geholpen: 23

Post 27 juni 2008 13:06

Re: Erg simpel, maar vreemd batterijlader. Hulp nodig.

Interessante circuit, kan de input netwerk werd gebruikt voor het filteren van de huidige pols, als een soort van passieve power factor corrector?

Sante
Powermos
Terug naar boven
davidgrm

Lid geworden: 08 april 2006
Geholpen: 21

Post 27 juni 2008 14:38

Re: Erg simpel, maar vreemd batterijlader. Hulp nodig.

Ik gebruikte om te werken op de computer van printers jaar geleden en ze hadden een soortgelijke regeling. Ik kreeg te horen dat het was om zich te ontdoen van lichtnet storing. De transformator is ontworpen dat de primaire kern over zou worden verzadigd. Dit veroorzaakte de toppen van de sinus worden afgehakt. Op een oscilloscoop de uitgang zag er bijna als een blokgolf. De transformator had de platen aan elkaar gelast op de hoeken om ze te stoppen met het maken van een geluid. Een gemeenschappelijk probleem was de condensator over de liquidatie pakte en u zou krijgen vreemd uitgangsspanningen en zeer weinig stroom.
Terug naar boven
FVM

Geworden: 22 januari 2008
Geholpen: 766
Ligplaats: Bochum, Duitsland

Post 27 juni 2008 15:25

Ik denk, kan het een soort van magnetische huidige constanter.
Terug naar boven
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servisch versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> Heel simpel, maar vreemd batterijlader. Hulp nodig.
Pagina 1 van 1

subj

text

Alle tijden zijn GMT 1 uur
Vergelijkbare onderwerpen:
Ik heb een eenvoudige li-ion batterij lader (3.6 en 7.2 v) (3)
U2270 Het is heel simpel, maar wat is er mis? (1)
Need batterij lader - 3 AAA NiMH batterij (22)
Lookinf voor een zeer eenvoudige tool om een zeer eenvoudige app .. (7)
hulp nodig op batterij oplader (3)
Need acculader referenties. (3)
DS1820 Temp Sensor geven oneven maar coherant waarden (5)
Need boot acculader schema (3)
Noodzaak van een NiMH-batterij oplader CKT (4)
Is batterij oplader nodig DC-DC converter? (4)

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS