| Auteur | Bericht |
|---|
McMurry
Lid geworden: 16 februari 2008 Posts: 75
| 03 juni 2008 12:15 Het gebruik van Visual Basic naar on / off the MCU GPIO | | |
|
| Ik ben momenteel met Visual Basic 6 en C-taal voor de microcontroller.
Ik wil een bepaalde GPIO pin op de microcontroller te schakelen na een bepaalde voorwaarde in Visual Basic is bereikt (of gemakkelijker te maken, na een klik op een knop in GUI)
Ik heb alleen weten te vinden hoe u de gegevens naar de computer via de seriële poort, maar falen in het vinden van een goed voorbeeld dat in staat zou stellen een signaal moet worden toegezonden aan de MCU via de RS232, zodat een van de GPIO pin zou worden ingeschakeld.
Is er een goede tutorial / website die u kunt aanbevelen?
Thanks in advance. |
|
| Terug naar boven | |
 |
mpardinho
Lid geworden: 07 augustus 2006 Posts: 10
| 11 juni 2008 21:06 Re: Het gebruik van Visual Basic naar on / off the MCU GPIO | | |
|
| Ik gebruik VB6, je nodig hebt, stuurt een of meer karakters te MCU (pic / atmel)? voorbeeld: Klik op Button1 sturen X klik Button2 sturen Y
wanneer heb je i postcode? |
|
| Terug naar boven | |
 |
pcup
Lid geworden: 26 december 2007 Posts: 91 Geholpen: 14 Locatie: India
| 12 juni 2008 1:31 Re: Het gebruik van Visual Basic naar on / off the MCU GPIO | | |
|
| Wanneer u gegevens weergegeven betekent dat u zich bewust zijn van controle en initialisatie van de controle ..
Dit is eenvoudig voorbeeld van het verzenden van gegevens naar MCU. vervolgens de gegevens zal verwerken dan er door uw C-code.
CommCTL.CommPort = 1 CommCTL.Settings = "2400, N, 8,1" CommCTL.PortOpen = True CommCTL.InputLen = 1
Private Sub ComdSend_Click ()
CommCTL.Output = Chr $ (IOText.Text)
Do While CommCTL.InBufferCount <1 Loop
CommCTL.PortOpen = False
End Sub |
|
| Terug naar boven | |
 |