Regels | Recent posts | onderwerp RSS | Zoeken | Registreren | Aanmelden

Klok en gegevensherstel voor seriële Link

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analoog IC Design & Lay-out -> Klok en gegevensherstel voor seriële Link
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servische versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Auteur Bericht
AdvaRes

Lid geworden: 14 februari 2008
Geholpen: 42

Post 23 april 2008 16:27 Klok en gegevensherstel voor seriële Link

Hallo leden,

Al weten we dat CDR is mendatory voor de ontvangst Serial Data. In het begin van een data transfer van de tranceiver en de ontvanger zijn niet gesynchroniseerd. Ik nodig om te begrijpen hoe de ontvanger kan ontvangen juist de eerste bits.

Please help.
Terug naar boven
View user's profile
Zeinovich314

Lid geworden: 23 april 2008
Krabbels: 1
Geholpen: 1

Post 23 april 2008 16:38 Re: Klok en gegevensherstel voor seriële Link

in de meeste digitale communicatie technieken, is er een aantal bits verzonden op eerste "genaamd preambule" die wordt gebruikt voor het synchroniseren van beide Toezend. en ontvangen.
deze preambule bits altijd 0101010101,,,, en veranderen in grootte, afhankelijk van het type technologie.
voorbeeld: Ethernet-stations te synchroniseren met het signaal van de frequentie; dit gebeurt door middel van 64 preambule bits.

Token-Ring-stations zijn altijd synchroon te ontvangen frames want er is altijd een signaal door de ring (stationair symbolen); zij alleen een 8-bits starten scheidingstekens om je klaar voor de ontvangst van het frame.
jouwe, ZicoŠ
Terug naar boven
View user's profile
safwatonline

Lid geworden: 19 november 2005
Geholpen: 172

Post 23 april 2008 16:40 Klok en gegevensherstel voor seriële Link

ten eerste de Rx werkt op een PLL te vergrendelen de frequentie dan gebruikt de ontvangen gegevens om de juiste fase en kleine frequentie fouten
Terug naar boven
View user's profile
Google
AdSense

Post 23 april 2008 16:40 advertenties

Terug naar boven
AdvaRes

Lid geworden: 14 februari 2008
Geholpen: 42

Post 23 april 2008 17:37 Re: Klok en gegevensherstel voor seriële Link

Dankzij mijn vrienden voor uw vragen antwoorden.

Ten aanzien van de considerans Ik heb gehoord dat techniek wordt gebruikt voor draadloze interconnectie. Dus het wordt ook gebruikt in seriële link. Dat is prima.

Maar zover ik weet, worden de gegevens seriële pakket door pakket (Gelieve correcy me als ik mis) en een keer de ruimte er bestaat tussen deze twee seriële gegevens.

Mijn vraag is, wanneer we van plan te sturen N pakketten, een preambule wordt gebruikt voor elk pakket (vanwege de tijd de ruimte) of slechts een preambule wordt gebruikt voor alle pakketten (Is de synchronisatie gehandhaafd in het tweede geval?).

Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Terug naar boven
View user's profile
FVM

Lid geworden: 22 januari 2008
Geholpen: 669

Post 23 april 2008 18:49 Re: Klok en gegevensherstel voor seriële Link

Dit lijkt meer op asynchrone transmissie. Ik hoeft niet alles maar een beetje beginnen, indien de bitsnelheid is exact bekend. Synchrone transmissie meestal stuurt een stationair frame dat is identiek aan sync frame, e. met HDLC. Als u het ontwerpen van een transmissie-protocol dat is niet compatibel met elk protocol, kunt u doen wat u wilt.
Terug naar boven
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analoog IC Design & Lay-out -> Klok en gegevensherstel voor seriële Link
Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT 2 Hours

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS