elektronica forum

Regels | Recente berichten | onderwerp RSS | Zoeken | Registreer | Inloggen

Help betreffende een AT89C2051

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Microcontrollers -> Help betreffende een AT89C2051
Auteur Bericht
rikonor

Geworden: 19 februari 2008

Post 20 februari 2008 15:41

Help betreffende een AT89C2051

Hoi

Ik probeer een circuit te bouwen met een Atmel AT28C2051,
Het is verondersteld seriële gegevens op de seriële poort te ontvangen (RxD - pin 2 [port 3.0]).
Echter, ongeacht wat code die ik schrijf en branden op het,
Het toont "1" op alle poort pinnen (met uitzondering van de haven 1,0% 1.1, welke externe weerstanden nodig, en aangezien ik geen gebruik van die pennen heb ik geen gebruik van deze weerstanden).

Ik probeerde het schrijven van veel verschillende programma's (in de C51, en natuurlijk ook 'reg51.h') die worden verondersteld om de output niveaus veranderen in "0",
maar het heeft niet gewerkt.

De microcontroller heeft een externe klok (12MHz kristal en 2 22pF capcitors),
en een automatische reset (bestaande uit een 100kOhm weerstand en een condensator 1LF).

Ik lees op het gegevensblad dat na bedrijf RST voor 2 machine cycli de microcontroller gereset en alle poort pinnen zijn ingesteld op 'hoog'.

Is er iets mis is met het circuit of misschien de rom niet krijgen op alle geflitst?
(Ik gebruikte LEAPER-48 USB Universal schrijver met de IC Writer programma).

Hulp zeer gewaardeerd,
bedankt,
Of
Terug naar boven
nandhu015

Lid geworden: 11 februari 2006
Geholpen: 46

Post 20 februari 2008 17:21

Re: Help met betrekking tot een AT89C2051

Bij de haven zet u alle pinnen van 2051 zal worden 1.

Je hebt te veranderen aan het opstarten (als je wilt)

Nandhu
Terug naar boven
Google
AdSense
Google Adsense

Post 20 februari 2008 17:21

Advertenties

Terug naar boven
laktronics

Lid geworden: 06 januari 2007
Geholpen: 156

Post 20 februari 2008 18:21

Re: Help met betrekking tot een AT89C2051

Hoi,
Bedoelt u dat in uw software die u probeert te pinnen poort ingesteld op nul, maar het is geen plaats?
Als dat het geval is, controleer of uw reset pin lage spanning na inschakeling shows, ik meen het laag moet zijn na de eerste reset puls. Zo niet laag, juist de fout, meestal in de bedrading. Ik zou je aanraden om een 10uF condensator gebruiken met een 15K pull-down op reset pen, ook al je waarden kunnen ook OK zijn. Het idee bij het verminderen van de weerstand is om de invloed van de interne weerstand te verminderen en ervoor te zorgen dat de meter minder weerstand zal belangrijk zijn, terwijl de controle op de reset-pin spanning.
Een andere oorzaak voor alle poort pinnen wordt hoog kan te wijten zijn aan het falen van de oscillator, open / korte broek in de aansluitingen van het kristal, een slechte kristallen enz. Check osc.pin2 met een omvang en zien of kleine amplitude van de oscillaties bestaat. Met een digitale multimeter moet deze pin laten zien 2.5V, Alhoewel het misschien niet de werking van de oscillator te bevestigen.
Controleer de continuïteit van de grond pin op de controller door het meten van Vcc tussen pin 10 en 20 op de chip zelf.
Als je programmeur correct heeft vastgesteld na het programmeren, geen zorgen te maken over valse programmeren, maar als er een fout in uw code, kan het weer niet duidelijk poort pinnen.
Groeten,
Laktronics
Terug naar boven
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servisch versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Microcontrollers -> Help betreffende een AT89C2051
Pagina 1 van 1

subj

text

Alle tijden zijn GMT 1 uur
Vergelijkbare onderwerpen:
NEED HELP ON AT89C2051 (4)
TAFE programmeur een AT89C2051-HELP! (3)
hulplijn volgeling mobot atmel AT89C2051 (4)
hulp bij een auto-batterijlader! (4)
Hulp nodig met betrekking tot JDM programmer. (7)
Hulp nodig! interfacing AT89C2051 & PCF8591 bij de weergave van (1)
kan iemand mij helpen? ... betreffende FSK (1)
hulp bij een auto audio-cd-radio-ontvanger (2)
I need ur help over een IR-interface voor mobiele telefoons (5)
Hulp nodig met betrekking tot de studie van een FHSS systeem (4)

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS