Regels | Recente berichten | onderwerp RSS | Zoeken | Registreer | Inloggen

Need boot acculader schematische

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Professionele Hardware en Elektronica Ontwerp -> Need boot acculader schematische
Auteur Bericht
PTC

Lid geworden: 23 juli 2002

Post 11 augustus 2002 23:08

12v lader schematische

Zoals gezegd in het onderwerp, zou ik zeer erkentelijk zijn voor iedereen die me kon geven of mij wijzen op een schema voor een lader voor 12V 35 Ah batterij boot. De bron is de 10PK buitenboordmotor dat geeft ~ 9 - ~ 17 V wisselstroom, variërend van de kracht toegepast.

Thanks very much!
Terug naar boven
Google
AdSense
Google Adsense

Post 11 augustus 2002 23:08

Advertenties

Terug naar boven
Shanren

Geworden: 12 oktober 2001

Post 12 augustus 2002 3:54

eenvoudige 12v Flyback sepic zuur batterij lader

hi, wat je moet doen is:
1: in de eerste plaats, wijzigt u de AC naar DC, kunt u gebruik maken van een volledige brug reguulator, krijgen een 11V-22V DC spanning rond;
2: als je de knuppel lading in 11V, moet u naar een 13.5V spanning (ik denk dat je meestal vleermuis is een lood-zuur). Kun je de spanning krijgen door: een sepic converter, OT een flyback of een voren converter.maybe de huidige is een beetje groot, dus een forward converter is een goede keuze;
3: u kunt de bouw van een huidige limiet vooruit omzetter met een vermogen van 13.5-13.8V in rekening te brengen u bat;
4: als dit een beetje diffcult voor u, kunt u een Stepdown converter gebruiken om een lader 13.5V te krijgen, maar alleen kunt gebruik maken van boven ongeveer 14-15v, zo ja, kunt u een bezoek http://www.linear.com
voor sommige info
de meest eenvoudige manier is gewoon een LM317 met een huidige limiet van ongeveer 1.5a, maar het is slecht rendement.
hoop dat dit kan u helpen.
Terug naar boven
PTC

Post 12 augustus 2002 7:13

lm317t lader schematische

Shanren, dank u zeer voor je antwoord. Maar ik ben niet "thuis" met elektronica zodat ik mijn eigen schema's geloven maken is uit den boze. Ik weet hoe het samenstellen van een bestaand circuit, maar het maken van mijn eigen zou te veel voor mij (zoals ik al zei, ik weet niet veel over elektronica).
Dus, zou ik zeer waarderen schema.
Bedankt!
Terug naar boven
meax98

Lid geworden: 25 november 2001

Post 12 augustus 2002 22:48

batt chrger met PTC als curent limiter

Zoek iets nuttigs:
a)
Deze high-performance lader kosten snel lood-zuur batterijen en schakelt bij volledige lading. In eerste instantie is de laadstroom gehouden op 2 A, maar als accuspanning, stroom afneemt. Wanneer het huidige daalt tot 150 mA, de lader schakelt automatisch naar een lagere float spanning te houden van overladen. Wanneer u de volledige lading hit, transistor Ql lichten de LED om aan te geven die status.

b)
Pas door het instellen van de 500 ohm weerstand hij is aangesloten op een volledig opgeladen batterij.

c)
Een LM317HV regelaar wordt gebruikt als een huidige beperkte lader. Als stroom door R4 hoger is dan 0,6, Ql is partijdig op, die de ADJ terminal van de LM317 HV trekt aan de grond en vermindert de accu-laadstroom. Deze is voor 6V, maar u kunt weerstanden aanpassen voor 12V.
Terug naar boven
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servisch versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Professionele Hardware en Elektronica Ontwerp -> Need boot acculader schematische
Pagina 1 van 1

subj

text

Alle tijden zijn GMT 1 uur
Vergelijkbare onderwerpen:
Need batterij lader - 3 AAA NiMH batterij (22)
Need acculader referenties. (3)
hulp nodig op batterij oplader (3)
Noodzaak van een NiMH-batterij oplader CKT (4)
NiMH-batterij lader - noodzaak enige uitleg (5)
Noodzaak schema's voor acculader circuit (4)
Need Help! 6V Battery Charger Probleem .... (7)
Ik heb een eenvoudige li-ion batterij lader (3.6 en 7.2 v) (3)
Ik heb hulp nodig bij het ontwerpen van een batterij oplader (SMPS) (5)
Heel simpel, maar vreemd batterijlader. Hulp nodig. (3)

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS