Regels | Recent posts | onderwerp RSS | Zoeken | Registreren | Aanmelden

ontwerp cpu

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> ASIC Design Methodologies & Tools (Digital) -> ontwerp cpu
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servische versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Auteur Bericht
zhoury

Lid geworden: 25 april 2002

Post 05 juli 2002 10:49 ontwerp cpu

Nu heb ik een preject het ontwerp van een 64 bits cpu. Ik heb een vraag wie heeft ervaring met het doen that.pls pm me als je ervaring hebt met dat en blij om anderen te helpen.
Terug naar boven
View user's profile
mededeelzaam

Lid geworden: 18 maart 2002

Post 05 juli 2002 11:05

Hoi

hebt u wat informatie van VHDL cpu kern op:

www.opencores.org

Ook kunt u daar.

Met vriendelijke groet.
Terug naar boven
View user's profile
zhoury

Post 05 juli 2002 14:48

Ten eerste bedankt voor mededeelzaam.
Nu ben ik betrekken bij het ontwerpen van een echt meer cpu dan complexe embedded cpu. Deze is ontworpen voor compatibele Intel IA64.So Nu wil ik vrienden maken met degenen die werk hebben gemaakt voor Intel of ibm.I moeten weten hoe zij een dergelijk ontwerp cpu.
Terug naar boven
View user's profile
Ace-X

Lid geworden: 25 januari 2002
Geholpen: 26

Post 05 juli 2002 15:53

IA-64? Very Happy

Geen kans! Waarschijnlijk is het de meest ingewikkelde processor op de markt. Het ondersteunt dynamische code vertaling uit x86-code (CISC-architectuur) tot interne VLIW vertegenwoordiging. Ik vertel je meer: de belangrijkste reden waarom er geen commercieel beschikbaar VLIW processoren is dat dit soort processor moet zeer ingewikkeld compiler, dat in staat zal zijn om te kijken door middel van verschillende afdelingen in je algoritme en zal vertalen naar de lange-woord commando. Deze jongens (van Intel en HP) heeft nog meer gekke ding - ze voeren deze compiler in hardware! Ze zijn ontworpen voor meerdere jaren.
En nu, hoe denk je, wanneer je zult eindigen dit model? Ik verwacht dat het zal worden in 20 jaar, als je geluk!?

Met vriendelijke groet,

Ace-X.
Terug naar boven
View user's profile
zhoury

Post 05 juli 2002 16:25 Ik ben geen grappenmaker.

Ik ben serieus. Als iemand geïnteresseerd is in het helpen me pls pm me. Nu hebben we de ervaring voor het ontwikkelen van chinset ongeveer 4 miljoen poorten en meer willen doen. Nu ben ik voor het nieuwe ontwerp cpu en willen weten het verschil tussen de chipset en cpu. Ik wil weten wat de basisgegevens voor ontwerp dergelijke cpu Vooral hoe het ontwerpen van de lage macro dergelijke alu.We zijn ontwerp met behulp van synopsys dc en designware. Maar ik denk dat het niet de juiste methode voor de cpu omdat cpu heeft veel meer poorten dan chipset en heeft meer precies tijd beperkingen. Als iemand een dergelijke ervaring pls pm me.
Terug naar boven
View user's profile
ASIC

Lid geworden: 18 mei 2001

Post 05 juli 2002 17:23

Ace-X, gewoon omdat je niet kunt doen, betekent niet dat yechen niet. [Sorry Ace-X, ik neem weer een aantal van mijn woorden, het was niet de bedoeling in een slechte manier]

Ook de meeste DSPS, zoals de TI-6000 serie zijn WLIW, en TI C compilers daadwerkelijk beschikbaar zijn en werken vandaag. Tot slot, als de chip is IA64 compatibel, Borland of M $ zou doen de compiler. Yechen zou niet te storen Wink

yechen, De verilog code voor de Sun UltraSparc IIe CPU is beschikbaar voor gratis download bij Sun's website. Ook kunt u kijken naar de Leon CPU. Het HDL-source is ook gratis beschikbaar. Beide processoren zijn gedaan met behulp van HDL en beide komen met $ $ ys ynop DC scripts. Nr. DW al Lachten

Wat CPU architectuur, ik ben niet bekend met de IA64, maar was niet het Intel's idee om zich te ontdoen van de x86-code vertaling helemaal? Zonder deze roestbak, de CPU zou slechts de helft van de omvang, gebruik misschien 20% van de stappen in de pijplijn en consumeren 1 / 4 van de macht? Van wat ik zie, een WLIW processor zal veel eenvoudiger te bouwen dan de x86.

Misschien kan je me in de richting van enkele IA64 datasheets?

Ten slotte zou niet Intel aanklagen je kont af, als je een kloon IA64?

ASIC

Laatst gewijzigd door ASIC op 07 juli 2002 16:05; bewerkt 1 keer in totaal
Terug naar boven
View user's profile
zhoury

Post 06 juli 2002 2:56

Dankzij ASIC. Ik zal blij zijn om te denken door middel van zon cpu.
BTW kan iedereen punt sommige beste instrument te ontwerpen cpu? Als ik kopen zal ik delen met iedereen hier.
Terug naar boven
View user's profile
ntxp

Lid geworden: 29 mei 2002

Post 06 juli 2002 4:01

Zoals Sparc CPU geleverd met Verilog RTL, ik dacht dat deze CPU kunnen worden ontworpen met behulp van DC, echter, wanneer je moet het ontwerp iets meer dicht en verpakt als een kloon van IA64, enkele macro's kan nodig zijn op maat ontworpen, en de middelen die zij terug zullen komen schematische en primitieve layout editor, dus als ik nodig heb om te beginnen met het project, zou ik gebruik maken van de traditionele instrumenten zoals DC, Cadence en Avant (oh.. Het is nu SNPs).

Een ander goed voorbeeld van de commerciële VLIW is Trimedia, Philips heeft de compiler gebouwd en ik weet dat ten minste een Trimedia kloon die is ontworpen door een bedrijf Pakistan (niet-raket technologie), alleen maakt de kloon en de gebruiker moet het gebruik van de Trimedia's samenstellen hulpmiddelen , dus ook niemand zorgen te maken over de software, tenzij u wilt uitrollen uw gloednieuwe VLIW.

BTW, vindt u de volgende boeken interessant zijn bij het ontwerpen van de architectuur van uw kloon:
Computer Architectuur - een kwantitatieve benadering (3rd Edition)
Het Ontwerp van Complexe Embedded Systems

Cool project!

ntxp.
Terug naar boven
View user's profile
zhoury

Post 06 juli 2002 14:27

Nu ben ik me af voor het ontwerpen van macro. Is er een commercieel instrument voor het ontwerp.
BTW we niet kloon IA64.
Terug naar boven
View user's profile
Ace-X

Lid geworden: 25 januari 2002
Geholpen: 26

Post 06 juli 2002 14:29

Gewoon duidelijke situatie:
-------------------------
Ik zei niet over de problemen met compilers voor IA64 - een compiler voor x86 werkt OK, maar over de interne structuur - het deel van IA64 werkt als een compiler, die vertalen x86-commando's aan interne VLIW (EPIC) vertegenwoordiging! Dat een deel is het meest ingewikkelde deel van IA64-processor!

Zorg voor Trimedia, MediaEngine, TI en anderen - al deze processoren zijn DSP, of, te meer dicht bij ons onderwerp - zij zijn SIMD (Single Instruction Multiple Data) - dat is de natuurlijke manier om de winst van VLIW architectuur zonder over ingewikkeld compiler. Maar ik vertelde over compilers voor algemene doeleinden VLIW processoren! Nogmaals, weet je waarom er geen zuivere VLIW algemene doeleinden processoren (behalve Multiflow -, maar dit bedrijf verdwenen uit de markt)? Anyway, ik bedoelde dit voorbeeld met compiler net uit te leggen hoe ingewikkeld is de aard van IA64. Geef eens een kijkje op deze URL om het: http://developer.intel.com/design/itanium/idfisa/index.htm

Dus, mijn advies is om te beginnen niet met IA64, maar met een andere architectuur. with processor design). IA64 is de slechtste keuze voor nieuwelingen in processor ontwerpen (voor zover ik besefte, dat is de eerste ervaring van yechen met processor design).

is right - you'd better start with this nice book from David Patterson and John Hennessy: En ntxp is goed - je kunt beter beginnen met dit mooie boek van David Patterson en John Hennessy:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1558605967/qid=1025958103/sr=8-1/ref=sr_8_1/104-0586871-8110369
Zij geven u een aantal ideeën over de details van de moderne architectuur op.

Met vriendelijke groet,

Ace-X.
Terug naar boven
View user's profile
Google
AdSense

Post 06 juli 2002 14:29 advertenties

Terug naar boven
Dainis

Lid geworden: 15 mei 2001
Geholpen: 56

Post 06 juli 2002 18:59

Look:
h ** p: / / w * wf-cpu.org /
h ** p: / / w * w.fpgacpu.org / links.html
Terug naar boven
View user's profile
ntxp

Post 08 juli 2002 4:55

Dank Ace-X voor het goede aanwijzingen.

Ik dacht yechen gaat om een andere Transmeta en het zou gaaf zijn om zo'n droom.

Kom terug naar de werkelijkheid, ik ben het eens dat IA64 of zelfs ISA compatibel te maken (zelfs niet te zwijgen van de prestaties compatibiliteit) is een stukje van de grote baan. Als yechen is echt geïnteresseerd in het doen van dit project, ik denk dat je moet verzamelen van een groep mensen om dat te doen als de f-cpu, anders Ace-X projectie van 20 jaar op deze taak is te optimistisch.

Grote droom toch

ntxp
Terug naar boven
View user's profile
zhoury

Post 08 juli 2002 15:25

Dankzij boven iedereen.
Ja we hebben veel mensen doen dit project.And ik kosteneenheden EDA voor dit project. Dus ik ben zeer geïnteresseerd in deze ASIC design flow. Zeg ik ben niet echt bezorgd over de IA64 architectuur complexity.We hebben grote man voor dit ontwerp. De compiler is ook. Nu ik vraag me af wat er speciaal voor ontwerp en design cpu normale digitale circuit.I betekent ontwerpen en EDA-tools.
We zijn geen klonen IA64. Wij willen alleen het ontwerpen van een IA64 compatibal cpu.Performance misschien niet overeen up.It 's startup.For ons compatibal is veel belangrijker.
Terug naar boven
View user's profile
farmerwang

Geholpen: 1

Post 25 juli 2002 6:02

Ik denk dat u moet werken voor een academische orgnization. Voor een onderneming die willen verdienen wat geld uit het product niet kiezen voor een dergelijk project. CPU-ontwerp is zeer complex, veel dan je kunt bedenken, u herkent dit als uw project voorschotten. Ik ben agress met ACE-x voor een aantal punten. Ik had envovled in een CPU project voor 3 jaar, het is een volledig compatibele embbed MIPS CPU, het heeft ons 2 jaar voordat we kunnen opstarten WinCE GUI op onze FPGA prototype. 3 re-spins plaatsvinden voordat de kern wordt stabiel. Het knelpunt zal de controle, geen ontwerp (indien u niet streven naar een hoge klokfrequentie). Ik denk dat geen enkel bedrijf kan het zich veroorloven een dergelijk project zonder een regering achtergrond.
Terug naar boven
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> ASIC Design Methodologies & Tools (Digital) -> ontwerp cpu
Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT 2 Hours

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS