| Auteur | Bericht |
|---|
sec
Lid geworden: 08 augustus 2006 Berichten: 98 Locatie: Canada, QC
| 17 november 2006 15:54 amplitude comparator | | |
|
| Ik weet niet of de naam juist is maar hier is mijn waar ik haast. Ik heb 2 sinusvormig signaal, op de fisrt een (geel) het is mijn oscillator. zie TEK008 De seconde een is mijn antenne (blauw). Bij normaal is fonction het signaal gaat als de (TEK009) beeld wanneer somthing is approching de antenne het signaal te veranderen en appeir zoals de (TEK010) beeld. Ik wil de twee (amplitude) vergelijken van deze signaal
Last edited by sec op 17 november 2006 16:15; bewerkten in totaal 1 keer |
|
| Terug naar boven | |
 |
sec
| 17 november 2006 15:57 Re: amplitude comparator | | |
|
| misschien in de eerste plaats de blauwe demoduleren signaal. dus ik heb een duidelijk sinusodal signaal. Dit is het circuit. heeft iemand got link voor analoge divider?
|
|
| Terug naar boven | |
 |
ionp
Lid geworden: 26 mei 2006 Berichten: 39 Geholpen: 4 Locatie: USA
| 17 november 2006 23:10 Re: amplitude comparator | | |
|
| De blauwe golfvorm kijkt naar me als 60Hz pickup op de antenne toevoegt aan de oscillator signaal. U mag niet nodig de oscillator draait helemaal op te halen 60Hz als iemand komt dicht bij je antenne, omdat er sprake kan deze koppeling in te worden van huis bedrading. U kunt de antenne op een hoog impedantie voor 60Hz, band pass filter voor 60 Hz, en vervolgens diode te sporen tot een wisselende niveau te krijgen als iemand komt te sluiten. Vervolgens kan een standaard comparator of opamp schakelen wanneer een drempelwaarde wordt overschreden.
Is dit bedoeld als een volk detector? |
|
| Terug naar boven | |
 |
sec
| 18 november 2006 4:12 Re: amplitude comparator | | |
|
| ja het is een 60 freqency Hz, en ja, veronderstel dat het een "pedaal" en detecteren de nabijheid van een voet. Met een voet de actie van de uitgangsspanning moet veranderen!
Toegevoegd na 3 minuten:
het filter moet worden passief naar de antenne niet beïnvloeden of it doesnt kwestie? |
|
| Terug naar boven | |
 |
Google AdSense

| 18 november 2006 4:12 Advertenties | | |
|
|
|
|
| Terug naar boven | |
 |
ionp
| 18 november 2006 16:53 Re: amplitude comparator | | |
|
| Het maakt niet uit of het filter actief of passief. De 60Hz gekoppeld in uw antenne zal zeer zwak zijn, dus is het belangrijk dat je je verbinding hoog impedace, zodat het niet geladen beneden. Misschien een opamp buffer stadium van de antenne, en een 10 meg ohm weerstand te houden van de averave DC op de antenne in tha power supply opamp rails. Je kan waarschijnlijk krijgen om te werken zonder veel filteren, behalve om je uit oscillator signaal van de opamp.
Is de oscillator het uitvoeren van een ander doel, of misschien hoef je niet het nog langer? |
|
| Terug naar boven | |
 |
sec
| 19 november 2006 3:31 Re: amplitude comparator | | |
|
| nee, ik hoef niet de oscillator niet meer. maar het was een proximity detector die ik vind op het internet, en ik zie dat het niet is wat ik nodig had. hier een overzicht van mijn nieuwe circuit. welke wijziging moet ik doen, ik wil een beter krijgen? De output is ongeveer 2V pk-pk als het op is "hoogste punt". Ok ik heb van mijn toepassingsgebied een foto, hoop dat dit zal je helpen begrijpen tu mijn Probleme. Ik denk dat dDe transistor fungeren als een diode gelijkrichter, dit ertoe leiden dat de golfvorm van het 60Hz signaal.
|
|
| Terug naar boven | |
 |
sec
| 19 november 2006 3:57 Re: amplitude comparator | | |
|
| | oeps ik vergat te tonen u het signaal als er niets rond ... goed ik ben er zeker van dat je het kunt zien in je hoofd, het net rimpeling is, net als wanneer het signaal = 0v op mijn omvang vast te leggen. De rimpel is voornamelijk te maken door mijn omvang. Weet iemand over analoge klink, zou ik graag een de piek van de frequentie klink |
|
| Terug naar boven | |
 |
sec
| 19 november 2006 16:14 Re: amplitude comparator | | |
|
| Ik ben approching het einde van mijn project, hier wat nieuws. het signaal is duidelijker en meer lineair, alleen de pusle breedte veranderen .... en ik niet meer nodig een analoge klink, ik moet een converter van puls breedte aan spanning. Ik heb een idee of een link naar internet site.
|
|
| Terug naar boven | |
 |
ionp
| 19 november 2006 21:45 Re: amplitude comparator | | |
|
| Wat dacht je van een serie diode, gevolgd door een shunt RC? Deze piek detector zou moeten helpen glad uw output, en je kunt jongleren de R en C-waarden te halen op te houden naar uw wens. Misschien beginnen met een tijd constante van 1 / 10 seconde, met een 100K weerstand en een condensator 1uF. |
|
| Terug naar boven | |
 |
sec
| 19 november 2006 22:10 Re: amplitude comparator | | |
|
| | kunt u mij, zie ik niet wat je bedoelt? |
|
| Terug naar boven | |
 |
ionp
| 20 november 2006 2:14 Re: amplitude comparator | | |
|
| Iets als dit. De diode neemt uw pols trein in de puls-ingang aan de linkerkant, en verwijdert het wapperen van pulsen werpt een lange puls op de uitgang, aan de rechterkant. Wanneer de puls trein stopt, zal de productie dalen korte tijd later.
|
|
| Terug naar boven | |
 |
sec
| 06 februari 2007 2:53 Re: amplitude comparator | | |
|
| Voor degenen die interesse in de nabijheid detector hier een gloednieuwe versie. De antenne fungeren als een condensator, met verandering van de frequentie. De oudere versie was verzachten is de persoon in contact stond met een wegdek, this one! R en C kan veranderen!
|
|
| Terug naar boven | |
 |