| Auteur | Bericht |
|---|
szlovak
Lid geworden: 25 januari 2005 Posts: 22
| 06 juli 2006 1:51 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | |
|
| | veelweter schreef: | szlovak
Als je leest draad en begrepen, weet je dat ICD2 monitoren doelgroep Vdd en wijzigt LH volgens de PIC geselecteerd, dit is transparant voor de gebruiker.
Echter, je hebt me een idee! - Dank je.
|
Ik begrijp heel draad. 5V op MCLR zal pootvis deze chip en Mplab geen woord gerept over het |
|
| Terug naar boven | |
 |
be_jouster
Lid geworden: 27 juni 2006 Posts: 19 Geholpen: 1
| 06 juli 2006 3:21 ICD2 USB kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s? | | |
|
| Misschien kunnen we de cheat Mplab door hele ICD met 3.3V en het wijzigen van een beetje weerstand waarde (spanning divider) voor de spanning van het toezicht, zodat de Mplab zal de ICD nog werken op 5V. Ik denk dat ik moet proberen.
Groeten. |
|
| Terug naar boven | |
 |
veelweter
Lid geworden: 02 mei 2006 Posts: 234 Geholpen: 21 Locatie: Engeland
| 06 juli 2006 11:41 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3.3V icd2 3v ICD 2 3.3V icd2 3,3 volt VDD 3.3V icd2 icd2 3.3V 5V icd2 3.3V doelgroep |
|
| | be_jouster schreef: | Misschien kunnen we de cheat Mplab door hele ICD met 3.3V en het wijzigen van een beetje weerstand waarde (spanning divider) voor de spanning van het toezicht, zodat de Mplab zal de ICD nog werken op 5V. Ik denk dat ik moet proberen.
Groeten. |
be_jouster
thread and come up with your OWN and ORIGINAL suggestions. LEES draad en kom met je eigen en originele suggesties.
Ik heb net gezegd dat dit slechts 2 posts terug !!!!!! Als je de thread gelezen had zou je weten dat MPLAB-ICD2Original combinatie doet lopen de uitgangen op Target-Vdd en geschikt voor het geselecteerde apparaat.
Veelweter |
|
| Terug naar boven | |
 |
veelweter
| 06 juli 2006 22:20 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3v icd2 buffer icd2 con buffer icd2 kloon 3v icd2 doelgroep VDD VPP 3v 3v icd2 kloon icd2 3v3 pic |
|
| svlovak
U natuurlijk niet begrijpen - als u heb je niet de vraag. Ik zal proberen nog een keer uit te leggen - ik zal het zeer eenvoudig voor u!
Ten eerste verwijzen naar ICD2-Original niet een van deze arme mindere modellen - ze zijn NIET Clones - Clones zijn identiek aan het origineel in alle aspecten van de functie en de prestaties.
Vdd gericht wordt gecontroleerd door RA4 - dit kan alleen 5v0 aan de doelgroep - Dit is nooit ingeschakeld voor 3v3 hulpmiddelen - moet u het juiste apparaat en schakel de "Power doelwit van ICD2" checkbox in MPLAB voor spanningen andere dan 5v0. 3v3 apparaten voor de 'checkbox' niet beschikbaar is en Target Vpp is ingesteld op 3v3 - TRY IT!
zoals eerder in draad | Citaat: | Mijn onderzoek toont aan: ICD2 communiceert naar PIC24 en andere apparaten op 3v3. Target Power moet worden vanuit een externe voorziening voor 3v3 apparaten. De ICD2 kan alleen 5V. (mijn Advanced Transdata PIC-ICD heeft variabele Vdd) Verwijder het vinkje bij "Power doelwit van ICD2" checkbox in MPLAB. Sluit Debug Vdd pin aan Target V leveren. ICD2 zal gevoel Doelsector V (RA0). ICD2 zal schaal PGC en PGD aan de sensormeting Doelsector V niveau (Target V <buffers> GND).
|
Waarom zou MPLAB zeggen? Deze functie is uit de handen van een idioot gebruiker. ] THEY deserve to fry - not the chip! Als de IDIOT gebruiker kiest de verkeerde apparaat en negeert de waarschuwing MPLAB [ICDWarn0020] Ze verdienen aan bak - niet de chip!
Wat begrijp je niet?
Best regards ... Veelweter |
|
| Terug naar boven | |
 |
szlovak
| 07 juli 2006 17:26 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3.3V icd2 3v schema icd2 ICD 2 3.3V icd2 oorspronkelijke schema ICD kloon 3.3V pic VDD 3.3V icd2 |
|
| Geen van de dingen die je uitlegt in jong laatste bericht noodzakelijk waren, sorry. 
Dus Vpp wordt niet genoemd in pdf. En staat hoog voor MCLR is 3.3 en 5V voor de programmering. EOT
Kijkend in het schema van de originele ICD2, en dit laat zeggen "kloon" (http://www.edaboard.com/download.php?id=88929), een verlaging van de PCB's en een draad zal het probleem oplossen. Ik kan niet testen. RC1 controles in geval van pic24 3.3V, RC2 draait op 5V voor de programmering modus. Dus afsnijden het pad naar uitstoter van T2, de aansluiting met Vdd in ICSP kunnen werken.
Staten voor MCLR pin in oorspronkelijke ICD2 zijn:
houden in resetten: = H RC1, RC2 = L ICSP Vdd op MCLR: L = RC1, RC2 = H 5V op MCLR: = H RC1, RC2 = H
Laatst gewijzigd door szlovak op 08 juli 2006 16:38; bewerkt 1 keer in totaal |
|
| Terug naar boven | |
 |
potyo
Lid geworden: 16 april 2006 Posts: 181 Geholpen: 10 Locatie: Ada, Vajdaság
| 07 juli 2006 17:57 ICD2 USB kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s? | | |
|
| szlovak, zijn deze verbindingen zijn al eerder gezegd hier: http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=644867 # 644867
En de logica van de signalen voor de productie van bepaalde niveaus: houden in resetten: RC0 = H, H = RC1, RC2 = L ICSP Vdd op MCLR: RC0 = H, L = RC1, RC2 = H Vpp op MCLR: RC0 = L, H = RC1, RC2 = H MCLR in HiZ: RC0 = H, H = RC1, RC2 = H |
|
| Terug naar boven | |
 |
stuart83
Lid geworden: 18 juli 2006 Krabbels: 1
| 19 juli 2006 22:49 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: max3378 max3378 schemawijzigingen programmering 3.3V pic schema warp13 mclr pic 3,3 programmering pic16f met 3.3V doelgroep VDD max3378 5V tot 13V |
|
| Hi guys, Ik kwam over een soortgelijk probleem een tijdje terug op een uni-project. Ik was met een programmeur en WARP13 nodig om programma een PIC op 3.3V dus ik Knocked Up een adapter boord te plaatsen tussen de programmeur en het beoogde systeem. Ik gebruikte een MAX3378, dat is eigenlijk een tri-statable bi-directioneel niveau vertaler. U feed twee Voedingsspanningen houden en deze vertaald bi-gerichte tussen de twee. Ik heb er een schakelaar om te kiezen tussen 13V (uit de WARP13) en de doelstelling Vdd te gaan op de MCLR pin van de doelgroep PIC. Deze schakelaar kan waarschijnlijk vrij gemakkelijk worden uitgevoerd elektronisch. De warp13 alleen de meegeleverde 13V Vpp tijdens het programmeren, en verwijderd wanneer u klaar bent (of stel deze in op 5V - Ik kan me niet herinneren nu - ik zal controleren als ik vind de programmeur), zodat deze spanning werd gebruikt om de MAX3378 uit tri-state tijdens programmeren - Dit betekende toen programmering werd voltooid, wordt de beoogde systeem kan draaien gelukkig zonder het loskoppelen van de programmeur. U kunt waarschijnlijk nog steeds de MAX3378 als een gratis monster van Maxim. Opmerking - Ik heb dit werk leuk voor een paar PIC16F en kleine 18F-chips, maar om wat voor reden zou het niet goed werken voor een PIC18F8720 (80 pin TQFP jobbie) - Ik heb nooit echt gevonden waarom?!? Hoe dan ook - Heres de schematische - weet niet of het zal helpen of inspireren eventuele verbeteringen - Ik hoop het! [/ img]
Toegevoegd na 7 minuten:
Oeps - niet hechten de schematische Hopelijk werkt dit keer!
|
|
| Terug naar boven | |
 |
Alan69
Lid geworden: 01 april 2005 Posts: 79 Geholpen: 4
| 20 juli 2006 0:29 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | |
|
| | Gobol schreef: | LVC kan worden gebruikt voor het converteren 5V niveaus 3.3V, (maar hoe om te gaan met gegevens transmittion richting ...) misschien met behulp van eenvoudige 3.3V zeners en transistoren zou het lukken ... ?
|
Gebruik gewoon een spanning divider, met slechts een paar I / O, het is makkelijk.
5V I / O ---- 330 -- -- 3.3V i / o | 660 | GND
LOL natuurlijk geen leidende spaties dat messed up. De lagere weerstand wordt aangesloten op de .
Uit 5V de scheidingslijn 3.3 geeft de andere kant. In op de 5V ingang ziet 3.3V nog steeds een hoog, de 3.3V Ouput alleen is de extra 660 weerstand aan de grond. Gebruik 2 330 Ohm voor de 660 ..
Mogelijk moet het dubbele of drievoudige van deze waarden, enz. voor lagere powered I / O-pinnen ..
Dat is allemaal de 5V naar 3.3V interfacing meeste dingen echt nodig hebben. Na een paar pinnen hoewel de IC's nog zinvol .. |
|
| Terug naar boven | |
 |
szlovak
| 21 juli 2006 7:19 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | |
|
| [quote = "Alan69"] | Gobol schreef: |
5V I / O ---- 330 -- -- 3.3V i / o | 660 | GND
LOL natuurlijk geen leidende spaties dat messed up. De lagere weerstand wordt aangesloten op de .
Uit 5V de scheidingslijn 3.3 geeft de andere kant. In op de 5V ingang ziet 3.3V nog steeds een hoog, de 3.3V Ouput alleen is de extra 660 weerstand aan de grond. Gebruik 2 330 Ohm voor de 660 ..
Mogelijk moet het dubbele of drievoudige van deze waarden, enz. voor lagere powered I / O-pinnen ..
Dat is allemaal de 5V naar 3.3V interfacing meeste dingen echt nodig hebben. Na een paar pinnen hoewel de IC's nog zinvol .. |
het is niet zo gemakkelijk. PORTC in 16f877 (A) wordt Schmitt gang, en het ziet niet alles onder 3.58V. |
|
| Terug naar boven | |
 |
veelweter
| 21 juli 2006 10:41 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | |
|
| Hi szlovak Ik denk niet dat Alan69 heeft geprobeerd zijn eigen suggestie.
De 877A Data Sheet geven 0.3Vdd en 0.8Vdd als Schmitt niveaus voor alle Vdd.
Een Vdd van 5V =>> 1V5 en 4v0 input drempelvolumes.
Alan96, zoals svlovak zegt - het werkt niet.
betreft ... Veelweter |
|
| Terug naar boven | |
 |
Alan69
| 22 juli 2006 2:21 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: ICD 2 3.3V |
|
| | veelweter schreef: | Hi szlovak Ik denk niet dat Alan69 heeft geprobeerd zijn eigen suggestie.
|
Ik gebruik het de hele tijd, maar uiteraard op de normale ingangen niet Schmitt trigger.
Ik gebruik geen PIC24, maar ervan uitgaande dat dit ingangen zijn Schmitt trigger Ook zou ik proberen te laten vallen ICD te 4.1V en plaatst gewoon serie weerstanden in de lijnen. 4 *. 8 = 3,28, en achteruit 5 *. 8 = 4, dus je moet kunnen praten met beide 3,3 V en 5V doelen zonder veranderen, laat de weerstanden en input dioden zorgen voor de rest. Zijn de ICD en doelen recht tegenover me, ik probeer het in slechts een beetje en zorg dat het goed zou kunnen worden handig en bijna geen extra onderdelen .. |
|
| Terug naar boven | |
 |
veelweter
| 22 juli 2006 13:02 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3.3V programmering 3.3V pics lame pic24 icd2 3v ICD 2 3.3V icd2 3,3 volt VDD 3.3V icd2 |
|
| | Alan69 schreef: | | veelweter schreef: | Hi szlovak Ik denk niet dat Alan69 heeft geprobeerd zijn eigen suggestie.
|
Ik gebruik het de hele tijd, maar uiteraard op de normale ingangen niet Schmitt trigger.
Ik gebruik geen PIC24, maar ervan uitgaande dat dit ingangen zijn Schmitt trigger Ook zou ik proberen te laten vallen ICD te 4.1V en plaatst gewoon serie weerstanden in de lijnen. 4 *. 8 = 3,28, en achteruit 5 *. 8 = 4, dus je moet kunnen praten met beide 3,3 V en 5V doelen zonder veranderen, laat de weerstanden en input dioden zorgen voor de rest. Zijn de ICD en doelen recht tegenover me, ik probeer het in slechts een beetje en zorg dat het goed zou kunnen worden handig en bijna geen extra onderdelen .. |
Hi Alan96 Ja een mooi begin van de zin ... van u verwijderd bericht.
tried it on 3v3 devices - re: thread name. Dus ik had gelijk - U heeft niet geprobeerd het op 3v3 hulpmiddelen - Re: draad naam. an acceptable design. Hoeft te veranderen weerstand waarden voor elke Vdd is NIET een aanvaardbaar ontwerp.
Als u niet beschikt over een apparaat PIC24 - probeer met 877A extern aangedreven op 3v3 of zelfs naar 2v0 - nog steeds binnen de programmering spec. ICD2 kan allemaal seriële zuivere op alle spanningen.
9 res trans 6 = 36 holes = hoge productiekosten mega fout kansen.
betreft ... Veelweter |
|
| Terug naar boven | |
 |
Alan69
| 22 juli 2006 14:55 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3.3V programmering 3.3V pics icd2 3v ICD 2 3.3V icd2 3,3 volt icd2 buffer VDD 3.3V icd2 |
|
| | veelweter schreef: | | Alan69 schreef: | | veelweter schreef: | Hi szlovak Ik denk niet dat Alan69 heeft geprobeerd zijn eigen suggestie.
|
Hi Alan96 tried it on 3v3 devices - re: thread name. Dus ik had gelijk - U heeft niet geprobeerd het op 3v3 hulpmiddelen - Re: draad naam. an acceptable design. Hoeft te veranderen weerstand waarden voor elke Vdd is NIET een aanvaardbaar ontwerp.
Als u niet beschikt over een apparaat PIC24 - probeer met 877A extern aangedreven op 3v3 of zelfs naar 2v0 - nog steeds binnen de programmering spec. ICD2 kan allemaal seriële zuivere op alle spanningen.
9 res trans 6 = 36 holes = hoge productiekosten mega fout kansen.
betreft ... Veelweter |
Pullups misschien nodig het verlagen van een geraamde waarde ontwerp voor een hogere snelheid niet suggereren iets dan hoeft te veranderen voor iedere Vdd. Die zijn alleen pullups, dat circuit zou interface 3V en 5V en 3V en 10V zonder weerstanden.
Nogmaals, het alleen nodig testen om er zeker van ICD2 werd niet verwacht dat 'niet hoog' als niets was het rijden. Pasjes gegevens geldboete. Ik probeerde het doorgeven van gegevens via het en ICD2 gaat prima. Dat het kan omgaan met 5V-5V of 3V-5V is al bekend uit het artikel en de vorige proeven. Ik heb een snelle test om te testen wat nodig te bewijzen, redundante informatie was niet op de agenda. Blijkt uit het circuit dat doe iets, soms een roos is een roos.
Briljant eenvoudige hoe dat circuit gaat samen plus enkele van de andere delen in de ICD2, en geen behoefte aan buffer chips voor iedereen gebouw uit delen. Ik heb twee exemplaren op twee verschillende breadboard en het is vrijwel nul kans op fouten, ik neem het je niet bouwen, alvorens het was te veel .. Gaatjes vrij waar ik kopen PCB's, niet zo veel voor 36, zelfs indien u betaalt. Plus geen gaten voor een buffer chip, niet zoals het is dat er veel meer.
Het is absoluut te goed, aangezien het meer te doen, nam ik het eruit. I'll do it up en volledig opgemaakt een compleet ontwerp in de komende paar dagen.
Alan |
|
| Terug naar boven | |
 |
veelweter
| 26 juli 2006 14:31 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | |
|
| | Alan69 schreef: | | Nogmaals, het alleen nodig testen om er zeker van ......... | Ik denk dat de NASA kan hebben gezegd dat dit net voor de explosie!
| Alan69 schreef: | | Blijkt uit het circuit dat doe iets ......... | Benieuwd - iets? klinkt als precisie-engineering!
| Alan69 schreef: | | Gaatjes vrij waar ik kopen PCB's, niet zo veel voor 36, zelfs indien u betaalt. Plus geen gaten voor een buffer chip, niet zoals het is dat er veel meer | 36 holes x 100k producten - nb niet veel .... NIET! Een belangrijke kostenpost van een PCB-productie is Holes - feit.
| Alan69 schreef: | | Ik neem aan dat je niet bouwen, alvorens het was te veel .. | Ik heb met behulp van een ingebouwde weerstanden en smt - Je hebt misschien gemerkt dat smt niet nodig gaten.
U bent uiteraard van bewust dat MChip geen bevel chips geprogrammeerd buiten hun spec.
betreft ... Veelweter |
|
| Terug naar boven | |
 |
bcktang
Lid geworden: 21 mei 2006 Posts: 5
| 26 juli 2006 18:16 ICD2 USB kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s? | | | tags: icd2 3.3V icd2 3v ICD 2 3.3V icd2 buffer icd2 con buffer icd2 kloon 3.3V icd2 kloon 3v |
|
| Hi all, Iedereen hier bewerkt Lothar Stolz de ICD 2 (seriële poort) ter ondersteuning van 3.3V?
Ik heb zo veel ICD2, en ik ben beginnen te krijgen verward, dat werkt en die doesnt? of buggy?
Ik heb gebouwd Stolz's ICD2 kloon, en vereisen 3.3V, kan ik iets toevoegen output buffer en de juiste pinnen om het te doen werken, of heb ik het programmeren van de 877A met een andere firmware? |
|
| Terug naar boven | |
 |
togarha
Lid geworden: 04 Sep 2006 Posts: 69 Geholpen: 1
| 05 Sep 2006 8:11 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3v schema icd2 icd2 kloon rode icd2 kloon 3v icd2 met 3V doelgroep 3v icd2 kloon |
|
| Hoi!
Allereerst complimenten voor uw werk, ik denk dat is een ongelooflijke werk kloon ICD2. Ik heb een aantal vragen (sorry als ik het niet laten met gevoel ...)
Potyo:
Ik ben het zien van uw schema's en ik heb enige twijfels:
- U conect de stroomvoorziening van 74HC4066 om Vpp, maar het zien van de notitie van 4066, de max voeding ondersteund is 10V, en Vpp kan oplopen tot 13V, dan hebben we een klein probleem, niet?
- X4 is een jumper om te selecteren wat? Want ik zie dat de centrale pin is doelwit Vpp, is het niet? En de andere pennen zijn icd2 Vpp (een rechtstreeks en de andere door 4066), dan begrijp ik niet goed wat is de functie van (sorry voor mijn slechte begrip ...).
- Wat is X2 en X3 zin? En is het niet mogelijk om deze jumpers op slechts een? Als altijd de ene of de andere, kunnen we beschikken over een 15k weerstand in parallel met een 15k weerstand met een jumper, dan wanneer de jumper is niet geplaatst, hebben we 15k weerstand, en wanneer de jumper is geplaatst hebben we 15k weerstand in parallel met 15k weerstand, dan 7k5 weerstand. Kunnen worden is een gek idee, want ik weet niet wat de zin van deze weerstand (zie ik niet iets in de datasheet, kan ik sla dit deel), maar als het niet zo klein, we weerstand kunnen verminderen een trui. Kan worden kunnen we niet geplaatst jumpers en het idee is niet zo goed ...
- Er is een beperking in de tolerantie op elk onderdeel (1% of it's ok met 5% -10%)?
Sorry voor alle vragen ...
Thanks a lot
Groeten
togarha
PS: Sorry voor mijn slechte Engels |
|
| Terug naar boven | |
 |
mdelfede
Lid geworden: 29 juli 2006 Posten: 4
| 11 oktober 2006 1:00 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | |
|
| Ik denk dat dat moet worden voorzien in een economische en effectieve oplossing voor laagspanning pic operatie.

Niveau verschuiving 2,2-5 V vanaf doelstelling om Schmitt drempelvolumes (~ 4V) in programmeur gebeurt via een open collector buffer (hier een NL17SZ07 smd, maar kan elk lov spanning open collector buffer). De buffer gebruikt ziet een hoog niveau 2-2,2 volt, dus het is voldoende voor laagspanning pics, ik denk tot 2,5 V.
Aan de andere kant, de foltage beperking uit 5V programmeur te lage spanning doelstelling is gedaan met 2 dioden op Vpp TGT-en de 330R weerstanden, goedkoop en veilig.
Ik moet toegeven dat ik nog niet de tijd voor het testen van de zaak, maar ik doe dit op de volgende dagen.
Ciao
Max |
|
| Terug naar boven | |
 |
mdelfede
| 18 oktober 2006 11:20 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: programmering 3.3V pics 7407 3.3V |
|
| Getest en het werkt met 3,3 v pics. Voor niet-SMD bouwen, de NL17SZ07 enkele open drain buffer kan worden vervangen door een aantal gelijkwaardige hex buffer in PDIP pakket dat kan worden uitgevoerd met een lage spanning en tolereert 5 V op de productie .... jammer dat ik niet vinden. Alle 7407-variant zijn ofwel 5V alleen of in smd pakket. Een 5V 7407 kan ook worden gebruikt als motor van 5V en niet van een doelsteekproef VCC; TTL-compatibel zijn, kan detecteren spanning van ongeveer 2.5V als logische'1 ', waardoor de programmering van 3.3V pics; toekomstige lagere spanning pics (misschien 2.5 V??) niet zou werken.
Ciao
Max |
|
| Terug naar boven | |
 |
potyo
| 18 oktober 2006 21:12 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | |
|
| Hoi Gelieve testen op 2V! De oorspronkelijke icd2 werkt met 2V doelen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
mdelfede
| 19 oktober 2006 11:21 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 buffer icd2 con-buffer |
|
| | potyo schreef: | Hoi Gelieve testen op 2V! De oorspronkelijke icd2 werkt met 2V doelen. |
Nou, ik heb geen 2V pics, maar de NL17SZ07 buffer werkt op 1.65V, dus het mag geen probleem zijn. Het enige probleem is dat het komt in SMD pakket alleen en ik weet niet elke laagspanningsapparatuur open collector buffer in DIP-pakket.
Als u een TTL-compatibel 5V input buffer (74HCT07?), Het zintuigen logische'1 'slechts 2,2 tot 2,5 Volt, maar kan alleen worden gebruikt met foto's vanaf ongeveer 2,8-3 V.
Ik denk dat de enige haalbare oplossing te hebben door middel van het in-gat zou worden ter vervanging van de buffer met een 2-transistor discrete equivalent, of, misschien beter, gebruik te maken van een enkele spanning op-amp of zelfs een betere vergelijkingsbasis met kleine hysteresis. Dat zou de sub-1V programmering.
Wat maakt mijn oplossing goedkoop en gemakkelijk is te scheiden van de 2 I / O-lijnen uit 16F877A chip en op de input buffer slechts een. Dat vermijdt het gebruik van drie state buffers te selecteren gegevens richting.
Ik heb van de UP-niveau vertaling met NL17SZ07, maar het kan vervangen worden door enig ander middel. De DOWN-niveau vertaling wordt gedaan door weerstanden en clipping dioden; goedkoper dan dat ik wat het is onmogelijk 
Ciao
Max |
|
| Terug naar boven | |
 |
TESKAn
Lid geworden: 02 februari 2007 Posten: 8 Geholpen: 1
| 02 feb 2007 23:16 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: spanning op mclr 3v3 |
|
| Hallo! Mijn eerste post hier:). Hoe dan ook, op te lossen probleem 3v3 i gebruikt eenvoudige niveau vertaler uit twee NPN transistoren (ik gebruikte een aantal 2N3904) en vier 10k weerstanden - schematische en beschrijving is hier http://www.edn.com/archives/1996/110796/23DI_02. htm
Het werkt, ik gebruikte een bidirectionele voor PGD en een 'half' vertaler voor PGC en MCLR. Dus het kostte me vier NPN transistors en acht 10k weerstanden. Resultaat? Het werkt, getest met pic 24h, en omdat ik met spanning uit pic voor lagere kant kan ik het gebruiken voor het programma 5V en 3v3 pics zonder iets. Ik denk niet dat je kunt krijgen een goedkoper dan dit. En probabily de meesten van ons al hebben alle componenten thuis. |
|
| Terug naar boven | |
 |
TESKAn
Lid geworden: 02 februari 2007 Posten: 8 Geholpen: 1
| 11 maart 2007 13:30 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3v icd2 programmeur krijgt stroom van icd2 doelgroep VDD VPP 3v spanning op mclr 3v3 |
|
| Ok, wat te doen aan programma 3v3 of lager apparaten.
- Een niveau vertaler uit programmeur spanning op het apparaat spanning. Bidirectional voor PGD en PGC (reden voor PGC - verricht demonteren van 877A code en gevonden BTFSC PORTC, 3 lijnen - ziet eruit als in sommige gevallen ICD2 tests PGC lijn te zien dat het staat - ik denk dat het te controleren om te zien of de lijn stijgt snel genoeg)
- Draad programmeur dus de output stadium krijgt stroom van een doelsteekproef boord. Dus MCLR heeft niveaus 0, doelgroep Vdd en module Vpp.
- ICD2 niet aansluiten 13V te richten, als de target niet steunen 13V op de MCLR. Er is dus geen zorgen dat ICD2 zou pootvis de chip. |
|
| Terug naar boven | |
 |
ADRENALIN2003
Lid geworden: 16 januari 2007 Posts: 23
| 20 mei 2007 16:56 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3v icd2 kloon 3v 3v icd2 kloon icd2 3v3 pic |
|
| Ok kunnen we summ dit allemaal? Kan iedereen post link naar sch van originele ICD2 en te klonen die kunnen werken met alle (3v3) PIC-apparaten?
Ik wil proberen om een van deze en het zou fantastisch zijn als iemand dit doen alsjeblieft.
Best regards! |
|
| Terug naar boven | |
 |
potyo
| 21 mei 2007 0:06 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 3v icd2 kloon 3v icd2 met 3V doelgroep 3v icd2 kloon icd2 3v3 pic |
|
| | ADRENALIN2003 schreef: | | Ok kunnen we summ dit allemaal? Kan iedereen post link naar sch van originele ICD2 en te klonen die kunnen werken met alle (3v3) PIC-apparaten? | U vindt het in dit topic: ftopic161641.html |
|
| Terug naar boven | |
 |
nicolas888
Lid geworden: 10 mei 2007 Krabbels: 1
| 09 juli 2007 19:19 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: icd2 programmeur schema schema icd2 potyo2 schema icd2 en 24h |
|
| Hallo.
Dank u voor alle informatie over dit forum.It is zo goed
Ik ben niet een expert in ICD2 dus tolerant.
Ik maak om een potyo2 ICD2 programmeur. Ik ben nog steeds in verwarring over de manier'24H programmering 'en meestal wat goed is of niet.
Mijn programmeur werkt zeer goed met alle 8bits controler (dat is makkelijk) Het werkt goed met 24H series.
Ik maak geen gebruik van de digitale pot (ik nog steeds niet weten waarom wij het nodig hebben). Kunt u mij vertellen waarom het nodig?
Ik maak geen gebruik van de transistor-niveau, want ik heb 74HCT125 en 74HCT126 (fout in het diagram). Is het de juiste poorten?
Ik maak geen gebruik van de MCLR functie uitschakelen. (Ik weet niet waarom dat?)
Ik gebruik het slechts een deel met de blauwe vlag (rode vlag niet is uitgerust).
Mijn Vpp lijkt hoog voor de 24H. Wat denk je dat?
Is iemand zie somethink ontbreekt in het schema?
Bedankt.
|
|
| Terug naar boven | |
 |
Segovia
Lid geworden: 07 oktober 2007 Posten: 4
| 24 jan 2008 19:16 ICD2 USB kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s? | | | tags: 74lvc1t45 |
|
| Hi guys Ik heb een originele ICD2, en ik vond dat het gebruikt 74LVC1T45 om de logica niveau. Ik heb testen door oscillograph en vond het werkt perfect! Jullie kunnen zoeken in de notitie van 74LVC1T45 voor meer info. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Freddie Chopin
Lid geworden: 08 december 2007 Posts: 103 Geholpen: 6 Locatie: Polen / Wroclaw
| 24 jan 2008 21:01 ICD2 USB kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s? | | | tags: programmering 3.3V pic |
|
| HCT125 en HCT126 werken op dezelfde manier, dus waarom de moeite?
Toegevoegd na 1 uur en 42 minuten:
Ik heb zojuist geprobeerd programmering PIC16 met potyo2. de spanningen werden gegeven door de doelgroep, en ik probeerde: 2.1V, 2.3V, 2.5V en 3.3V - absolytely geen problemen op, maar het feit blijft dat er een 2.5V op de VDD lijn wanneer er geen streefcijfer. anyway ik denk niet dat het een probleem is. zeer binnenkort Ik ga om te testen potyo2 met PIC24H [; - Misschien volgende week.
0x41 0x56 0x45! |
|
| Terug naar boven | |
 |
IamnotJunk
Lid geworden: 29 november 2007 Posts: 39
| 26 jan 2008 20:21 ICD2 USB kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s? | | |
|
| | Is het mogelijk? Klonen meest waarschijnlijk niet over een voltage regulator uitgangen. |
|
| Terug naar boven | |
 |
blueroomelectronics
Lid geworden: 17 Sep 2006 Posts: 1435 Geholpen: 78 Plaats: Toronto, Canada
| 26 januari 2008 20:32 Re: ICD2 USB-kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s | | | tags: dspics een 3.3V |
|
| | IamnotJunk schreef: | | Is het mogelijk? Klonen meest waarschijnlijk niet over een voltage regulator uitgangen. |
Toegegeven, het verhoogt de kosten en complexiteit. De klonen zijn gericht op thuisgebruikers, studenten en hobbyisten. De meerderheid van de PIC gebruikers ze verlaten nooit de 8bit chips Anyways. Als je high-end zijn er 5V dsPICs, zoals de dsPIC30Fxxxx. De 24F en 33 septies zijn 3.3V chips, maar zeker niet gericht op de beginner. |
|
| Terug naar boven | |
 |
JunkMe
Lid geworden: 27 januari 2008 Posts: 20 Locatie: New Bedford, MA
| 27 januari 2008 1:23 ICD2 USB kloon - hoe te krijgen om te werken met 3.3V PIC24s? | | |
|
| | JDM is goed programma |
|
| Terug naar boven | |
 |