elektronica forum

Regels | Recente berichten | onderwerp RSS | Zoeken | Registreer | Inloggen

HELP: hoe te identificeren plicht een puls's cyclus?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analoog IC Design & Layout -> HELP: hoe te identificeren plicht een puls van cyclus?
Auteur Bericht
Owen Hao

Geworden: 19 september 2005

Post 20 februari 2006 12:39

HELP: hoe te identificeren plicht een puls's cyclus?

Hoi
Deze dagen ben ik verplicht om een volgende circuit design: onderscheiden plicht een puls cyclus zonder klok geholpen. Het ingangssignaal is een serie puls met verschillende periode en
verschillende duty cycle. En geen klok beschikbaar is, ook het creëren van een klok is niet toegestaan vanwege de lage vermogen. Ik moet vaststellen of plicht elke puls's cyclus meer of minder dan 50%. Is het mogelijk om dit circuit gewoon met behulp van digitale blokken ontwerp?? Iedereen kan mij een waardevolle aanwijzing voor dat? Neutraal
Terug naar boven
Google
AdSense
Google Adsense

Post 20 februari 2006 12:39

Advertenties

Terug naar boven
mnkeis

Lid geworden: 10 februari 2006

Post 20 februari 2006 14:53

Re: HELP: hoe te identificeren plicht een puls's cyclus?

Hoi
Ik denk dat je kunt twee condensatoren en een comparator gebruiken, moet u een condensator lading whit de positieve impuls en de andere met de negatieve puls, zal de comarator kunt u bepalen of recht onder of boven 50%.
Het is maar een idee, hoop worden phisically mogelijk en nuttig voor u
Groeten

Mauro
Terug naar boven
zesde

Lid geworden: 16 februari 2006
Geholpen: 10

Post 21 februari 2006 3:52

je kunt meten met het gemiddelde van de input puls-serie met behulp van een analoge filter en vervolgens deze waarde te vergelijken met een referentie spanning, maar deze methode is alleen geldig voor de lange termijn conditie. als je de duty cycle snel elemen, is deze methode niet geldig is, kunt u vertellen uit de tijd die je nodig hebt om de plicht van de pols cyclus identificeren?
Terug naar boven
Owen Hao

Geworden: 19 september 2005

Post 21 februari 2006 6:41

Hi Zesde & mnkeis:
Bedankt voor je suggestie. De periode tussen 0.75us en 50us. Ik ben niet aansprakelijk voor analoge filter te gebruiken omdat ik denk dat de resolutie is niet genoeg. Ik ben nog steeds bezig de zuiver digitale manier. Maar het lijkt erg moeilijk.
Terug naar boven
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servisch versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analoog IC Design & Layout -> HELP: hoe te identificeren plicht een puls van cyclus?
Pagina 1 van 1

subj

text

Alle tijden zijn GMT 1 uur
Vergelijkbare onderwerpen:
Hoe krijg ik 1 / 3 duty cycle van 50% duty cycle klok? (14)
help me hoe duty cycle (4 controle)
hoe om te beseffen inschakelduur 50%? (5)
Confused ... Duty Verhouding VS Duty Cycle (2)
Hoe de berekening van de duty cycle van dit circuit (5)
Hoe duty cycle van invloed op de prestaties van de ADC? (2)
Hoe dubbel (quadruple) frequentie dat is geen 50% duty cycle (2)
hulp verdeling van de frequentie en duty cycle modulatie (1)
Hoe ontwerp je een 1s periode van 10% duty cycle blokgolf OSC? (4)
Hoe ontwerp je een 20MHz kristal oscillator met 50% duty cycle (9)

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS