| Auteur | Bericht |
|---|
mengghee
Geworden: 29 november 2005 Posts: 165 Geholpen: 3 Locatie: Verenigd Koninkrijk
| 11 februari 2006 18:03 Boost Converter Output Voltage Wanneer Duty Cycle is 0,9 | | |
|
| Ik heb een schema van mijn circuit en ook een grafiek uitgezet op Duty Cycle Vs Vout. In de grafiek blijkt dat wanneer mijn duty cycle stijgt tot 0,9, de uitgangsspanning lager is dan de uitgangsspanning wanneer de plicht ratio is 0,8. hoe kan dat mogelijk? kan iemand mij vertellen waarom dat gebeurt? en als dat gebeurt, hoe moet ik voorkomen dat het? bedankt.
bedankt, mengghee
|
|
| Terug naar boven | |
 |
eecs4ever
Lid geworden: 31 januari 2006 Posts: 181 Geholpen: 26 Locatie: Analoog Milieu
| 12 februari 2006 9:38 Re: Boost Converter Output Voltage Wanneer Duty Cycle is 0,9 | | |
|
| Hier is hoe deze boost converter werkt als volgt:
Fase 1: Wanneer V1 is Hoog, M1 draait op, trekken de spanning op knooppunt 2 laag. Dit omgekeerde vertekeningen de diode en isoleert de twee helften van het circuit. Tijdens deze fase, de huidige gaan door de spoel toeneemt, en aanvullende energie wordt opgeslagen in de spoel in de vorm van magnetische flux.
De output spanning / stroom wordt geleverd door de condensator tijdens deze fase.
Fase 2:
V1 gaat laag. M2 uitgeschakeld. Node 2 stijgingen in spanning, en de diode D2 wordt foward bevooroordeeld. De energie van de 5 volt Vdc en de energie opgeslagen in de spoel wordt geïnjecteerd om de rechter helft van het circuit, waardoor de spanning te stijgen dan 5 V.
Nu een antwoord op uw vraag, indien de bedrijfscyclus te dicht bij 1. Dan zal er zeer weinig tijd voor de Inductor om zijn energie te injecteren om de rechter helft van het circuit. en Vout zal dalen.
Thats my best guess. |
|
| Terug naar boven | |
 |
Davood Amerion
Geworden: de 01 maart 2005 Posts: 589 Geholpen: 90 Locatie: Perzië
| 12 februari 2006 21:15 Re: Boost Converter Output Voltage Wanneer Duty Cycle is 0,9 | | |
|
| Geachte Mengghee In boost converter in tegenstelling tot aftreden converter uitgangsspanning is niet te proporational duty cycle. Deze config meestal gebruikt maximaal 50% inschakelduur. waarom? 1 - omdat uitgangsspanning is niet afhankelijk van de duty cycle. het is beter om te zeggen dat uitgangsvermogen proporational te duty cycle.
2 - in fase 2 (transistor uit) spoel moet genoeg tijd om zijn energie disharge aan de uitgang van de schakeling via de D2. deze tijd is niet vast te stellen en afhankelijk van uitgangsspanning. meer spanning deze tijd zal afnemen.
bijvoorbeeld, kunt u contact opnemen met (zeg) 200 ohm, voor de R8. je ziet Vo / DC-curve verbeterde aanzienlijk.
Groeten, Davood Amerion. |
|
| Terug naar boven | |
 |
praveenkumar
Lid geworden: 11 februari 2006 Berichten: 2
| 13 februari 2006 1:34 Boost Converter Output Voltage Wanneer Duty Cycle is 0,9 | | |
|
| | gebruik resonante converter hoe kunnen we bok en het vergroten van de uitgangsspanning van de UPS-technologie? |
|
| Terug naar boven | |
 |
Google AdSense

| 13 februari 2006 1:34 Advertenties | | |
|
|
|
|
| Terug naar boven | |
 |
narccizzo
Lid geworden: 20 januari 2006 Posts: 173 Geholpen: 4 Locatie: Patzcuaro, Michoacán, MEXICO
| 16 februari 2006 11:05 Boost Converter Output Voltage Wanneer Duty Cycle is 0,9 | | |
|
| gebruik resonante converter hoe kunnen we bok en het vergroten van de uitgangsspanning van de UPS-technologie?
i dont echt begrijpen de vraag |
|
| Terug naar boven | |
 |