elektronica forum

Regels | Recente berichten | onderwerp RSS | Zoeken | Registreer | Inloggen

Visual Basic 6/.net of 2005?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> PC-programmering en Interfacing -> Visual Basic 6/.net of 2005?
Auteur Bericht
crowinu

Geworden: de 01 april 2005
Geholpen: 1

Post 13 januari 2006 8:10

Hi there,

Wat is de meest effiecent van deze drie? VB.net, VB 2005 of VB6?

Ik moet interface pic via seriële poort zelfs gegevens lezen van een USB-apparaat?

any help?
Terug naar boven
Cortex

Geworden: 26 maart 2005
Geholpen: 8

Post 14 januari 2006 17:32

vb.net is het beste in mijn mening.
VB6 is dood en nu niet ondersteund door Microsoft
Terug naar boven
hr_rezaee

Geworden: 06 oktober 2004
Geholpen: 88

Post 15 januari 2006 7:22

vb.net is goed maar het moet. NET-platform te draaien.
U kunt eenvoudig de interface van uw MCU met VB6.
gebruik mscomm.ocx ActiveX.
Terug naar boven
metaal

Lid geworden: 21 december 2004
Geholpen: 13

Post 15 januari 2006 22:39

Re: Visual Basic 6/.net of 2005?

Hoi

VB.NET is hetzelfde als het VB 2005, op enigerlei wijze, de meeste van de moeilijke dingen te doen met VB6 zijn fluitje van een cent nu in VB.NET, zoals het schrijven van register en INI-bestanden, lade behandeling, en vele andere dingen. Ik ben begonnen met VB6, VB.NET en verhuisde naar een maand later. Maar ik ben nog steeds leren, en ik hou echt VB.NET nu.

Control arrays worden niet ondersteund in VB.NET, maar we kunnen maken nep controle array, of wat wordt genoemd, array van de controles met behulp van controle-eigenschappen. Ook naam van een bestand wordt niet meer ondersteund in VB.NET, voelde ik me gefrustreerd in de daad, maar ik heb dat opgelost met behulp van de methode in het dossier van bewegen klasse, die kon ik de bestandsnaam te veranderen en te verplaatsen naar een andere locatie op hetzelfde tijdstip, mooie goed. XP-stijl is eenvoudig uitgevoerd met behulp van VB.NET enablevisualstyles en DoEvents. De IDE is erg helpen, met name in Microsoft Visual Studio 2005, zijn echt geweldig en makkelijk hanteerbaar.

Geen behoefte aan over. NET Framework niet meer klagen bij de verdeling van een toepassing, omdat het zal worden opgenomen in de nieuwe komst van Windows Vista nu, vroeg of laat zal VB6 los zijn functionaliteit. Ik kan zeggen dat. NET zal programmeertaal van Microsoft taal voor de komende 10 jaar worden, dus waarom missen de trein, of zelfs te laat voor.
Terug naar boven
ASLM

Lid geworden: 03 mei 2002
Geholpen: 5

Post 15 januari 2006 22:48

Ik was een beetje in dezelfde situatie enige tijd geleden.

VB.NET veel beter taal, ondersteuning voor objecten met vergelijkbare, beter developement omgeving. Grote nadeel is dat het. NET-platform moet worden geïnstalleerd, ongeveer 24MB aan gegevens. Ik denk dat het ook in XP SP2. Dit is niet availibel voor W95/98, moet de computer gebruik W2K of XP.

VB 6 werkt nog steeds en kan worden "bijgewerkt" met nieuwe OCX componenten met vergelijkbare indien nodig. In dit geval is de runtime-omgeving is een paar dll-bestanden die gemakkelijk geïnstalleerd met een aanvraag.

Op het einde ik eigenlijk gekozen VB 6, zoals ik nodig had om mijn programma te verspreiden en niet willen dat alle problemen met de. NET platform instalation en ondersteuning voor en klanten. Als de software zou zijn gebruikt op een aantal computers onder mijn supervisie ik zou hebben. NET spul geïnstalleerd en verdwenen met VB. NET

Seriële poort toegang is eenvoudig in VB gewoon MSCOMM. De enige beperking Ik heb in lopen is dat het ondersteunt alleen poort getallen tot 16. Op het einde heb ik ga voor externe oplossing te krijgen rond dit ...

Wat mij
Terug naar boven
metaal

Post 15 januari 2006 23:04

Hoi

VB.NET is hetzelfde als het VB 2005, op enigerlei wijze, de meeste van de moeilijke dingen te doen met VB6 zijn fluitje van een cent nu in VB.NET, zoals het schrijven van register en INI-bestanden, lade behandeling, en vele andere dingen. Ik ben begonnen met VB6, VB.NET en verhuisde naar een maand later. Maar ik ben nog steeds leren, en ik hou echt VB.NET nu.

Control arrays worden niet ondersteund in VB.NET, maar we kunnen maken nep controle array, of wat wordt genoemd, array van de controles met behulp van controle-eigenschappen. Ook naam van een bestand wordt niet meer ondersteund in VB.NET, voelde ik me gefrustreerd in de daad, maar ik heb dat opgelost met behulp van de methode in het dossier van bewegen klasse, die kon ik de bestandsnaam te veranderen en te verplaatsen naar een andere locatie op hetzelfde tijdstip, mooie goed. XP-stijl is eenvoudig uitgevoerd met behulp van VB.NET enablevisualstyles en DoEvents. De IDE is erg helpen, met name in Microsoft Visual Studio 2005, zijn echt geweldig en makkelijk hanteerbaar.

Geen behoefte aan over. NET Framework niet meer klagen bij de verdeling van een toepassing, omdat het zal worden opgenomen in de nieuwe komst van Windows Vista nu, vroeg of laat zal VB6 los zijn functionaliteit. Ik kan zeggen dat. NET zal programmeertaal van Microsoft taal voor de komende 10 jaar worden, dus waarom missen de trein, of zelfs te laat voor.
Terug naar boven
crowinu

Post 17 januari 2006 8:15

metal schreef:
Hoi

mijn oorspronkelijke probleem was compatibiliteit op alle ramen, maar ik denk zal ik nu vb.net, nodig om mijn kennis Abou zij veroorzaken latley gebruikte ik een veel refresh ansci c.

Ja, ik zag wat je zei metaal dat sommige dingen die moeilijk waren in VB6 nu fluitje van een cent in vb.net maar vensterbank niet dat recht foward als VB6.

crowinu
Terug naar boven
ASLM

Lid geworden: 03 mei 2002
Geholpen: 5

Post 17 januari 2006 11:47

. NET-platform instalation zal waarschijnlijk geen probleem zijn als je schrijft. En als klanten alleen gebruik maken van XP ik denk ook dat het zou werken met slechts geringe problemen. Maar er is veel sitll daar met 95/98/Me en ook win2k en voor hen. NET is geen optie.

Ik had ook enige twijfels over de vraag custmer met XP/win2k en nee. NET te installeren omdat ik weet dat we dan zouden de eerste steun hit nemen indien haar probleem. Ik denk dat dit ook de afgelopen tijd verbeterd maar toch, ik een beetje slecht feal over het stellen van klant tot 24MB updat installeren op Windows voor een 1MB eenvoudige software.

Wat mij
Terug naar boven
crowinu

Post 17 januari 2006 13:50

ASLM wrote:
. NET-platform instalation zal waarschijnlijk geen probleem zijn als je schrijft. En als klanten alleen gebruik maken van XP ik denk ook dat het zou werken met slechts geringe problemen. Maar er is veel sitll daar met 95/98/Me en ook win2k en voor hen. NET is geen optie.

Ik had ook enige twijfels over de vraag custmer met XP/win2k en nee. NET te installeren omdat ik weet dat we dan zouden de eerste steun hit nemen indien haar probleem. Ik denk dat dit ook de afgelopen tijd verbeterd maar toch, ik een beetje slecht feal over het stellen van klant tot 24MB updat installeren op Windows voor een 1MB eenvoudige software.

Wat mij

Ik ben de software codering is alleen voor mijn gebruik voor een specifieke toepassing gekoppeld met mijn project. zodat klanten met betrekking tot installatie en ik heb geen enkel probleem.
Terug naar boven
metaal

Post 18 januari 2006 19:59

Hoi

Er is geen zorgen te maken over dat ook, inzet opties omvatten de mogelijkheid om ditribute. NET framework met de aanvraag.

crowinu,

Laat me weten wat bent u geïnteresseerd in VB.NET, kunnen we samen werken aan een project, zelfs als ik niet weet hoe dit te doen, kunnen we leren.

dag
Terug naar boven
Google
AdSense
Google Adsense

Post 18 januari 2006 19:59

Advertenties

Terug naar boven
crowinu

Post 18 januari 2006 20:20

metal schreef:
Hoi

Er is geen zorgen te maken over dat ook, inzet opties omvatten de mogelijkheid om ditribute. NET framework met de aanvraag.

crowinu,

Laat me weten wat bent u geïnteresseerd in VB.NET, kunnen we samen werken aan een project, zelfs als ik niet weet hoe dit te doen, kunnen we leren.

dag

Ik zal u laten weten wanneer ik een kans oorzaak binnenkort heb ik examens, dus ik moet studeren Lachten .

thanks a lot metalen Lachten
Terug naar boven
Fayez_M

Lid geworden: 11 januari 2006

Post 23 januari 2006 18:41

Het is beter om VB2005 gebruiken om interface pic.
over het algemeen is het heel goed om VB2005 leren want het is de nieuwe technologie van Microsoft, zodat u het beter weet, omdat het heel gemakkelijk is en heeft een zeer rijke bibliotheek.
Terug naar boven
Arabische versie Bulgaarse versie Catalaanse versie Tsjechische versie Deense versie Duitse versie Griekse versie Engels versie Spaanse versie Finse versie Franse versie Hindi versie Kroatische versie Indonesische versie Italiaanse versie Hebreeuwse versie Japanse versie Koreaanse versie Litouwse versie Letse versie Nederlandse versie Noorse versie Poolse versie Portugese versie Roemeense versie Russische versie Slowaakse versie Sloveense versie Servisch versie Zweedse versie Tagalog versie Oekraïense versie Vietnamese versie Chinese versie
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> PC-programmering en Interfacing -> Visual Basic 6/.net of 2005?
Pagina 1 van 1

subj

text

Alle tijden zijn GMT 1 uur
Vergelijkbare onderwerpen:
waarvan er een is beter Visual C of visual basic voor de GUI (8)
Wat is het beter Visual Basic, Visual C of Delphi? (79)
Visual C en Visual Basic (1)
parallelle poort interface in vb.net 2005 (3)
Studio.NET Visual C # (2)
Beginning Visual C . NET (2)
Visual Studio 2005 Beta (1)
HELP! SystemC op Visual Studio 2005 (5)
Help: toegang ms comm in Visual Studio 2005 (4)
Programmering seriële poort met Visual Studio 2005 (4)

Misbruik | | Administrator | | Moderatoren | | Steun ons | | sitemap
onderwerp RSS